The Story of Stuff Project (2008)
Proiectul Povestea Lucrurilor
"In decembrie 2007, Annie Leonard şi prietenii ei de la Free Range Studios au postat un filmuleţ de 20 de minute pe internet, despre modul cum noi facem, folosim şi aruncăm lucrurile, dezlănţuind astfel un torent de cereri pentru un dialog onest pe marginea impactului culturii nostre consumptive nebuneşti asupra oamenilor şi planetei. În cei peste 7 ani de când a fost lansat filmuletul The Story of Stuff , desenul animat al lui Annie despre gunoi, a fost vizionat de peste 40 de milioane de oameni din întreaga lume.
Annie a răspuns acelor vizitatori însetaţi de mai multe informaţii şi căi de acţiune prin înfiinţarea în 2008 a Proiectului POVESTEA LUCRURILOR . De atunci a fost lansată o carte foarte bine vândută, au creat un plan educaţional pentru licee numit Buy, Use, Toss (Cumpără, Foloseşte, Aruncă), au dezvoltat un program pentru comunităţiile credincioase, şi au lansat un podcast plin de speranţe numit The Good Stuff (Lucrul Bun) care raporta toate eforturile făcute de cei care fac schimbări pozitive zi de zi.
De asemenea au creat o serie de noi filme pe langa episodul initial (devenit astfel un episod pilot): Sezonul I -- The Story of Bottled Water (Povestea apei îmbuteliate), The Story of Cosmetics (Povestea Cosmeticelor) şi The Story of Electronics (Povestea electronicelor). Apoi, când nevoia comunităţii lor a cerut să intre chiar şi mai adânc în problemă, au creat sezonul 2 — The Story of Citizens United v. FEC (Povestea Cetăţenilor Uniti vs. FEC), The Story of Broke (Povestea Falimentului), The story of cap and trade (Povestea comerúlui cu emisii de carbon) , The Story Of Solutions (Povestea soluţiilor) şi The Story of Change (Povestea Schimbării) — care examinează rădăciniile producţiei noastre nesustenabile şi tiparele de consum: ce face sistemul să ticăie, cine plăteşte, cine beneficiază şi cum putem să facem să redresăm lucrurile.
Recent, datorită impactului asupra milioane de oameni au pornit o acţiune de strângere de soluţii împreună cu cei peste 500 000 de membrii din întreaga lume şi în 2014 au lansat prima campanie susţinută şi concepută de comunitatea lor pentru reducerea poluării cu plastice şi pentru a opri corupţia politică. De asemenea, la sfârşitul anului trecut au făcut o tabără pentru antrenarea "muşchilor" de cetăţeni model."
Marea parte a filmuleţelor sunt din fericire, traduse, insa 3 nu. Daca aveti imbold si/sau inspiratie sa le traduceti, le puteti descarca de aici (doua din ele au subtitrare in engleza).
Va invitam sa le vedeti pe cele traduse si ne aici:
In completare studiati urmatoarele articole si documentare:
SURPLUS - Terorizati in a fi consumatori
PIRAMIDA DEȘEURILOR - Conspiraţia uzurii morale planificate
CONSUMING KIDS - Comercializarea copilăriei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!