The Finland Phenomenon (2011)
Inside the World's Most Surprising School System
"[...] Un documentar lansat în primăvara lui 2011, în regia lui Bob Compton, încerca, aşa cum sugerează şi numele, „The Finland Phenomenon: Inside the World's Most Surprising School System”, să pătrundă, prin analiza pertinentă efectuată de dr. Tony Wagner, cercetător al Universităţii Harvard, în intimitatea celui mai performant sistem educaţional din lume, pe care nu-l regăsim pe teritoriul vreunei mari puteri actuale, ci într-o ţară mică şi deloc influentă în arena politică internaţională, dar care este condusă de oameni suficienţi de lucizi încât să recunoască şi să valorifice la maxim cea mai importantă resursă a unui popor: potenţialul creator al propriilor copii. [...]
Comparativ cu Finlanda, România se află aproape de coada clasamentului educaţiei mondiale, în mare parte fiindcă a suferit cea mai mare „hemoragie” de „creiere” şi forţă de muncă tânără, după nefasta lovitură de stat postdecembristă, orchestrată de cercurile elitiste ale planetei, care au dorit dintotdeauna să transforme ţara în ceea ce este, de fapt, acum: o colonie a capitalului murdar corporatist, care este spoliată fără milă de orice resursă pe care încă o mai are.
Dacă vă amăgiţi, voi înşivă, că este un fenomen aleatoriu sau că s-ar datora numai lipsei fondurilor necesare sau numai incompetenţei crase implicite a clasei politice actuale, atunci mă tem că sunteţi cu adevărat naivi şi nu este cazul să vă mai apropiaţi de acest fenomen.
Eu, personal, vă garantez că „tâmpirea” ultimelor generaţii de tineri – ca să mă folosesc tocmai de termenul folosit de J.T. Gatto în titlul propriei sale cărţi dedicate şcolarizării actuale, fiindcă nu se poate vorbi de educaţie, ci numai de îndoctrinare şi tehnici de propagandă aplicate, în masă pe nişte copii care mai sunt şi ridiculizaţi constant în mass-media oficială, în mare parte din cauza rezultatelor slabe obţinute de liceeni la examenul de bacalaureat – nu este deloc un fenomen întâmplător, ci face parte dintr-o strategie globală de aservire a populaţiei planetei unor interese abjecte, care nu mai sunt de multă vreme obscure, ci numai ridiculizate cu intenţie şi plasate cu aroganţă în sfera teoriilor conspiraţioniste.
Mai simplu spus, ca să mă exprim niţel şi în limbajul de lemn corporatist, rezultatele şcolare slabe şi ignoranţa absolvenţilor de liceu reprezintă tocmai marfa care a putut fi cumpărată cu sumele ridicole alocate de guvernele postdecembriste, la ordin, aşa-zisului sector educaţional.
Finlanda rămâne desigur un fenomen şi recunosc că nu-mi explic cum de s-a izolat de tendinţele globaliste, dar ceea ce puteţi constata şi singuri din film este faptul că performanţele indubitabile ale sistemului şcolar se datorează climatului destins – saturat de încredere reciprocă, la orice nivel – calităţilor superioare ale dascălilor locali, promovării unei gândiri non-mercantile şi lucidităţii factorilor de decizie, în ultimă instanţă.
Sincer vorbind, nu mă aşteptam să descopăr o asemenea concentrare riguroasă, la nivel statal, pe descoperirea şi promovarea aptitudinilor personale şi pe dezvoltarea unor cariere în baza lor, desigur, singura cale realistă şi onestă, în opinia mea, de a obţine persoane responsabile, cu adevărat integrate într-un mediu social sănătos.
În concluzie, excepţiile de la regulă au existat şi le-am şi menţionat pe unele dintre ele cândva – şcoala Summerhill, de exemplu, înfiinţată de Alexander Sutherland Neill ş.a.m.d. – dar, până la manifestarea fenomenului finlandez, nici una dintre ele nu şi-a putut depăşi statutul de „anomalie”, de abatere de la standardele impuse de o societate meschină şi nu-mi rămâne decât să sper că raportul de forţe se va inversa, într-un timp cât mai scurt, şi că nici o altă generaţie inocentă nu va mai fi sacrificată, cu cinism şi intenţie, pe altarul zeului ban."
SURSA şi mai multe idei pe marginea acestui documentar: http://antiiluzii.blogspot.com
VEDEŢI DOCUMENTARUL TRADUS, AICI:
sau AICI - link 2
Notă de la traducător (28.05.2018): P.S. Am scris acest articol cu deplină bună credință, în lumina informațiilor, bine periate și evident favorabile, prezentate în acest film, care s-a dovedit a fi, de fapt, o făcătură, pur propagandistică. Între timp, am devenit tot mai conștient de implicațiile cazului Smicală (obiceiul dement al statului finlandez de a „naționaliza” copiii oamenilor) și, mai ales, de pedofilia ridicată la rang de politică de stat, în această mini republică a satanei (https://yournewswire.com/finnish-court-sex-children/). Am admirat, cândva, acest popor pentru ambiția cu care a luptat să-și păstreze suveranitatea în fața pretențiilor libinoase ale imperiului stalinist, în timpul războiului de iarnă, karelian, provocând pierderi imense diavolilor bolșevici, al căror atac a sucombat în fața liniei Mannerheim. O simpatie foarte prost plasată, din absolut toate punctele de vedere. Drept urmare, puteți ignora pe viitor ceea ce am scris inițial.
Nota noastră: Ieri (27.05.2018) am descoperit ce a început să se predea ca și educație sexuală în școala primară (clasele 0 - 4) în Finlanda. Inițial am fost încântat de documentarul de mai jos și de alte surse care au ridicat sistemul de educație finlandez în slăvi, însă acum realizez că este posibil să fi fost doar un cal troian.
După ce au câștigat încrederea lumii și a populației acum au început să predea propaganda homosexuală și prezinta ca o primă opțiune sexuală varianta de sex interrasial și gay ceea ce mi se pare anormal, ținând cont că genul acesta de relații este statistic vorbind, infim comparativ cu cel obișnuit, între aceleași rase și cel hetero. Deci îi consider și pe finlandezi ca făcând parte din agenda progresistă, a marxismului cultural.
3) Conspiratia universitara
4) KEN ROBINSON - "Scoala ucide creativitatea" si "Este necesara o revolutie in educatie"
4) KEN ROBINSON - "Scoala ucide creativitatea" si "Este necesara o revolutie in educatie"
7) RESURSELE UMANE - contabilizarea sclaviei
8) THE CALLING
11) SCOALA DE VOIE
14) Antrenorul de genii prof. Florian Colceag : scoala dreseaza copilul astfel incat sa iasa ce vrea Sistemul
15) Mai multe scoli din Suedia au renuntat complet la clase si banci
15) Mai multe scoli din Suedia au renuntat complet la clase si banci
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!