HUMAN RESOURCES (2010)
"După Psywar, Metanoia revine în 2010 cu un nou documentar, extrem de complex, Human Resources, în regia lui Scott Noble,  tratând subiectul vast al controlul social, examinând istoricul,  filozofia şi, nu în ultimul rând, patologia elitelor mondiale, angrenate  într-o cursă isterică de pervertire a psihicului uman, pentru  edificarea visului lor etern, sintetizat de Hobart Mowrer:  "demoralizarea comportamentală supremă".
Evitând un discurs bazat pe un  accent moralizator-dogmatic, filmul ajunge să stabilească un standard,  demolând respectabilitatea de faţadă a unor "distinşi" teoreticieni ai  psihologiei comportamentale şi explorând edificarea filozofiilor  mecaniciste, ce au condus la exploatarea fiinţelor umane în cadrul  sistemelor ierarhice moderne.
Într-o structură coerentă şi  perfect logică, Noble abordează problemele fundamentale ale mecanismelor  de control ce stau la baza societăţilor actuale, indiferent de eticheta  superficială ce le-a fost atribuită, prin tratarea următoarelor  capitole: comportamentalism, management ştiinţific, filozofia locului de  muncă într-o "democraţie", ipoteza frustrare-agresiune, toate culminând  cu latura cea mai abjectă a politicii mondiale, experimentele pe  oameni.
Am  fost întotdeauna extrem de sceptic, ori de câte ori cuvântul "ştiinţă"  era asociat unei cercetări făcute pe fiinţe umane, fiindcă puţinele  informaţii ce au ajuns până la noi privind experimentele japoneze din  perioada interbelică sau cele ale "savanţilor nazişti", au revelat o  latură monstruoasă a caracterului indivizilor implicaţi în ele.
Ştiindu-se protejaţi de  imunitatea acordată de propriile guverne, au abandonat orice urmă de  etică şi compasiune, distrugând fără scrupule fiinţele umane ce au fost  suficient de ghinioniste să le cadă în mână, în numele unor dubioase  beneficii ştiinţifice.
Practicile lagărelor de  concentrare au supravieţuit războiului şi nu întâmplător, fiindcă cei ce  finanţaseră conflictul şi implicit experimentele derulate de nazişti,  nu şi-au dorit să se piardă rezultatele infame ale acestora şi au ales  cea mai simplă cale de a face asta, transformând "bastionul democraţiei  mondiale", SUA, prin intermediul unor operaţiuni clandestine ale CIA, de  genul Proiectului Paper Clip, în azilul unor criminali de război ca  Hermann Becker-Freyseng, Kurt Blome sau Hubertus Strughold sau SS-iştii  Von Braun, Dr. Herbert Axster, Dr. Arthur Rudolph şi Georg Richkey,  introduşi în ţară prin Operaţiunea Overcast.
Dacă  de (im) precizia rachetelor V1 şi V2 ale SS-istului Werner von Braun -  devenit după război "părintele" programului spaţial american, în absenţa  unui talent autohton, precum Sergei Pavlovici Korolev al ruşilor - ar  fi avut motive să se plângă doar britanicii, ce au fost terorizaţi de  ele, în calitatea lor de veşnici aliaţi ai "imperiului democrat", în  cazul celor ce au folosit gazul neurotoxic sarin sau rudimentare camere  hiperbarice, pe prizonierii lagărelor de concentrare naziste, cred că  nişte vajnici jandarmi ai moralei mondiale, ca Elie Wiesel, ar fi  trebuit să fie mult mai vigilenţi şi să nu le permită acestor călăi cu  diplome medicale să moară de bătrâneţe în SUA.
De unde rezultă, dacă ar fi să  fiu ceva mai cârcotaş, că un dulău bătrân ca Wiesel latră doar atunci  când Rockefeller sau Rothschild îi slăbesc lesa suficient de mult, cât  să poată poza în luptător antinazist independent şi că Germania lui  Hitler nu a fost decât pepiniera în care aceşti finanţatori demenţi, au  îndrăznit să-şi aplice fără restricţii teoriile eugenice.
Consecinţa  cea mai gravă, în opinia mea, a masacrelor săvârşite de Hitler şi  Stalin în virtutea ideologiilor găunoase, fie că se numeau eugenie sau  socialism, a fost completa demonetizare a fiinţei umane, ce a fost  redusă la o simplă cifră amintită de statistici, faptele abominabile ale  unor criminali în serie părând a fi nesemnificative prin comparaţie,  aşa cum argumentează, de altfel, unul dintre psihiatrii intervievaţi în  documentar, căruia nu-i pot da dreptate, decât atunci când afirmă că  statele şi guvernele sunt, totuşi, cei mai mari criminali.
Am detestat permanent  barbarismele lingvistice de genul "managementului", care nu poate fi  decât "ştiinţific", dar am folosit termenul intact în subtitrare, pentru  a sublinia în contextul inspirat al filmului ceea ce intuisem de multă  vreme, că managementul şi resursele umane nu înseamnă, de fapt, decât  contabilizarea sclaviei umane, demarată odată cu eliberarea  certificatului de naştere, dezumanizarea fiind desăvârşită de integrarea  în mecanismele economiei de piaţă şi ale mult lăudatei revoluţii  industriale, bazată pe principiile cretine ale Taylor-ismului.
Nu  este deloc surprinzător ca o altă creaţie masonică, URSS, să adopte sub  conducerea lui Lenin şi Trotski acelaşi Taylor-ism la baza "noii"  politici economice NEP, fapt ce a condus la revolta Flotei Baltice  staţionate la Kronstadt - o fortăreaţă din Insula Kotlin - sub  conducerea lui Stepan Petricenko, căreia i s-au alăturat curând mulţi  civili şi soldaţi, forţând iniţierea unei reacţii extrem de dure din  partea lui Trotski şi Tuhacevski, soldată cu peste 3.000 de victime din  rândul celor 18.000 de răsculaţi.
Cu atât mai lăudabilă este  cariera lui John Taylor Gatto, care s-a dezis de moştenirea strămoşului  său şi de statutul său profesional, relevând falsitatea morală a  principiilor Taylor şi cele ale învăţământului obligatoriu, impus în  statul model masonic al lumii, SUA, printr-o legislaţie draconică  începând cu 1852 - în baza unui experiment prusac de la 1818 - la  iniţiativa unui politician venal, Horace Mann, căruia prea puţin îi păsa  de educaţie, vrând doar să împlinească un deziderat al clasei politice,  de a începe reformarea şi pervertirea umană încă din copilărie, prin  scoaterea brutală a unor fiinţe nevinovate de sub influenţa benefică a  familiei.
Cât  de eficiente au fost măsurile coercitive, ce permiteau aducerea forţată  a copiilor la şcoală, sub pază militară şi cât de interesate au fost  Statele Unite în promovarea lor ?
Deeptha Thattai scria în "A History of Public Education in the United States":
"Massachusetts a aprobat primele  legi privind învăţământul obligatoriu în 1852, fiind urmat de statul  New York în 1853. Până în 1918, toate statele aprobaseră legi, ce  obligau copiii să urmeze cel puţin şcoala elementară...
Din 1900 până în 1996, procentajul adolescenţilor ce au absolvit liceul a crescut de la circa 6% la aproape 85%.
Pe  măsura progresului secolului XX, majoritatea statelor au extins limita  legislativă a educaţiei şcolare obligatorii, la 16 ani."
Actualul sistem de învăţământ  promovează aproape fără excepţie, capacitatea stupidă de a memora şi  reproduce mecanic, tomuri de teorii editate cu grijă de elitele lumii,  în care informaţia este prezentată fragmentat şi ruptă de contextul  real, descurajând şi chiar penalizând gândirea critică şi ideile  originale, scopul final fiind obţinerea unui nou sclav al muncii -  învăţat, încă din copilărie, că slugărnicia necondiţionată este singura  cale de reuşită socială - o nouă marfă pe deplin sacrificabilă, numită  pompos "resursă umană".
Plecând de la experimentele  comportamentaliste inumane ale lui John B. Watson şi B.F Skinner, era  inevitabil să se ajungă la perfectarea capacităţii distructive a  acestora, prin contribuţia unor psihiatri nemernici cu aură de mari  personalităţi, ca Lauretta Bender, Louis Jolyon West, Hobart Mowrer,  dintre ei detaşându-se net cel ce a ocupat cândva funcţia preşedinte al  Asociaţiei Psihiatrice Mondiale, Ewan Cameron, un asasin între ale cărui  victime se numără chiar şi mătuşa regizorului, căreia îi este dedicat  acest film.
Folosindu-se, în afară de principiul problemă-reacţie-soluţie,  binecunoscut tuturor celor care apreciază prezentările dinamice ale lui  David Icke, de un alt principiu psihologic, numit de literatura de  specialitate "ipoteza frustrare-agresiune", guvernele lumii şi-au  desăvârşit manipularea, prin devierea atenţiei populaţiei de la  adevăraţii făuritori ai problemelor, care stau la baza nefericirii  oamenilor, către "ţapii ispăşitori", persoane sau minorităţi sociale,  cărora li se pun în cârcă cu neruşinare toate tarele lumii.
Prea puţine persoane sunt  obişnuite să folosească şi logica în gândire, căzând pradă foarte uşor  unor asemenea manevre politice murdare, fără să realizeze sau chiar  uitând, că practic orice grup social a fost trecut în timp prin poziţia  de "ţap ispăşitor", prin inducerea artificială a unei aure de inamic  public, restul populaţiei fiind asmuţit asupra lor de către guverne sau  şefi de state.
Această  pervertire a opiniei publice este, de altfel, foarte uşor de realizat,  într-un climat social dominant de instinctul animalic al competiţiei,  specific sistemelor sociale ierarhizate, în care fiecare persoană este  convinsă încă din copilărie, că singura modalitate de parvenire este  înlăturarea din cale a oricăror competitori, ipotetici sau reali.
Mă disociez din nou de opinia  realizatorilor documentarului, subliniind că teoriile eugenice şi  agresivitatea competiţională, nu ar fi putut fi promovate niciodată, în  absenţa teoriei false a evoluţiei darwiniste, pe care multă lume o  confundă cu realitatea ştiinţifică, deşi la peste 150 de ani de la  enunţare, rămâne tot o simplă teorie şi nu o certitudine, ce este  dezminţită, în fapt, de majoritatea dovezilor arheologice, de  microbiologia celulară şi de ADN.
Tembelismul agresiv al  instructorilor armatei americane ar putea fi chiar distractiv, dacă nu  s-ar înscrie în rândul acestor practici de distrugere a demnităţii  umane, în scopul obţinerii unor roboţi obedienţi şi poate că după  vizionarea acestui documentar, cei care-i invidiau sau condamnau pe  militarii americani, vor înceta s-o mai facă, după ce le va fi clar că  de sute de ani nu sunt decât cobaii ocultei mondiale, buni de sacrificat  pe toate câmpurile de luptă.
În  aceeaşi ordine de idei, veţi constata din film, amploarea  experimentelor inumane derulate de armata Statelor Unite pe propriul  teritoriu, unde a folosit fără discriminare şi fără pic de milă, toxine  biologice, chimice sau nucleare, contaminând populaţia civilă americană.
S-a vorbit în exces, în timp,  despre experimentele din seria MKULTRA ale CIA, singurele de care avem  cunoştinţă, fiindcă legea securităţii naţionale împiedică desecretizarea  documentelor ce privesc perioada de după anul 1973, aşa că nu voi  insista prea mult asupra acestui subiect, informaţiile furnizate de  documentar fiind suficient de pertinente.
Deşi CIA, prin fostul director  Richard Helms, a afirmat că experimentele gen MKULTRA au fost  abandonate, veterani CIA ca Miles Copeland şi Victor Marchetti, au  afirmat în diverse ocazii, că aceasta nu este decât o altă campanie de  dezinformare a CIA şi că experimentele de control mental au continuat,  fapt confirmat şi de descoperirea în 1977, a peste 20.000 de documente -  dintre cele declarate ca fiind distruse de către Helms - ce au fost  desecretizate şi publicate.
În acelaşi an, de la tribuna senatului, Ted Kennedy afirma:
"Directorul  adjunct al CIA a revelat că peste 30 de universităţi şi instituţii au  fost implicate într-un program de 'teste şi experimente intensive', ce  includea folosirea drogurilor pe cetăţeni inocenţi de la toate nivelele  sociale.",
declarând totodată, în  particular, că asasinii "oficiali" ai fraţilor săi, Lee Harvey Oswald şi  Sirhan Sirhan, erau "absolvenţii" experimentelor de reprogramare  mentală MKULTRA ale CIA.
"Strălucitor... fascinant... o  uimitoare diversitate de subiecte acoperite şi prezentate într-o viziune  unitară... Human Resources face diagnoza secolului XX."
Stephen Soldz,
Profesor la "Boston Graduate School of Psychoanalysis"
Preşedinte al "Psychologists for Social Responsibility"
SURSA: Blogul Dezvăluiri http://antiiluzii.blogspot.com
Muţumim Marian şi pentru acest documentar tradus de tine şi pentru articolul deosebit de interesant şi de bine scris. (ca de obicei).
DOWNLOAD RAPID

VEZI FIMUL TRADUS, AICI












Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!