Desi am expus nenumarate argumente, dovezi, documentare care ne arata clar pericolele cipurilor RIFD, mai sunt unii care se complac in penibilitate dând dovadă ori de o imensă naivitate (ca să nu-i spunem altfel), ori îi bănuim de rea voinţă sau pur şi simplu sunt nişte pupinbăseşti securişti, susţinători de sistem, incapabili să raţioneze un pic, ciumpalaci cu diplomă învăţaţi doar să muncească nu să gândească, giboni cu mintea odihnită, care servesc plini de obedienţă, politica mafiotă existentă acum atât în Romania cât şi pe plan mondial.
Dacă se consideră dobitoace ce au nevie de cip sunt liberi să şi le bage unde vor ei, să se simtă mai în siguranţă în puşcăria globală ce ni se pregăteşte, dar pe noi să ne lase să alegem.
Mai sunt alţii care gândesc în felul următor:
"NU MA JUDECATI CA SUNT ROMAN. AM ASA O DELASARE CAND VINE SA LUPT PENTRU DREPTURILE MELE, CHIAR SI DREPTUL LA LIBERTATE. NU STIU CE E AIA LIBERTATE DECI DE UNDE SA STIU DACA MI-O DORESC? NU MAI SUNTEM DE MULT LIBERI. INCA DE CAND AM INCEPUT SA DEPINDEM DE UN SALARIU, UN SERVICIU, UN SISTEM. REVOLUTIA INDUSTRIALA A ADUS SI ALTCEVA DECAT PROGRES TEHNIC ..."
Ne mai miram de ce suntem tratati ca oile? Ne mai miram de ce mafiotii care ne conduc se pisa pe noi si pe drepturile noastre de care oricum nu suntem nici constienti si de care oricum nu ne pasă? Cam asta este starea de lehamite, letargie, somnolenţă, abulie, pasivitate în care s-a dorit, s-a calculat cu sânge rece ca majoritatea românilor să ajungă şi ... au ajuns. Mai sunt şi nişte miserupişti de securişti, cărora le este bine acolo unde sunt, care bagă capul în pământ ca struţii şi îi ţin în linie pe proşti şi cam asta e populaţia. Multe oi, câţiva câini de pază, câţiva ciobani jmekeri şi cam asta e.
Şi mai sunt unii detaşaţi, nişte "spirituali" cărora nu le e frică de nimic şi fac alegeri din iubireeee, meheeehee (cu un ton afectat spus) adică aleg să nu facă nimic că pe ei nu-i înspăimântă nimic şi preferă să facă, poate, cel mult, o meditaţie de susţinere a celor care merg la miting, o rugăciune, o binecuvântare ceva, deşi le-ar fi la îndemână să meargă la miting. Nu negăm efectele meditaţiilor şi al rugăciunilor, dar ele se materializează în funcţie de puterea mintii, de puterea concentrării şi a credinţei. Momentan pentru majoritatea, forţa rugăciunii este anemică şi este comparabilă ca şi gest cu a sta să vină apa din pahar la gura lor în loc să întindă mâna până la pahar. Câtă rugăciune şi ce forţă să ai ca să vină acel pahar la gură? Sigur cei cu puteri telekinetice mută şi munţii din loc cu credinţa lor, dar aveţi puterea asta? Nu mergeţi voi mai degrabă la miting dragilor, cei care puteţi să o faceţi? Nu e mult mai simplu aşa?Aşa se pot materializa mult mai uşor multe din visele noastre. Prin acţiuni concrete!
Sigur asta e valabil pentru cei din Bucureşti, că pentru cei din provincie nu le este aşa de uşor să participe.
Aşa ca faceţi un gest de iubire pentru semenii voştrii mai puţin detaşaţi decât voi şi mergeţi la miting! Sau ca un gest de iubire a libertăţii. Nu din frică, ci din iubire ...
Chiar îi putem condamna pe parazitii paranoici şi psihopaţi care conduc lumea asta că ne tratează aşa cum ne tratează? Oare nu-i invităm pe faţă, să ne exploateze, să ne sugă de vlagă, să ne prostească cum vor ei? Oare nu suntem o tentaţie mult prea mare ca ei să nu profite de prostia umană în care omul se complace? Oare ei nu sunt de fapt un simptom al egoismelor, micimiciei umane, al ignoranţei umane? Noi credem că sunt ... şi vor mulge dobitoacele cât se poate.
Si mai e o chestie, se pare ca romanul tolereaza mult prea mult. Ne-o trag mafioţii noştrii de la putere din toate părţile cu sau fără alifie, ne scuipă flegme în gură, se micţionează pe noi cu boltă ... încep să cred că este o doză imensă de masochism în cadrul populaţiei şi una de sadism, complementar opusă, în rândul conducătorilor, ceea ce imi aduce aminte de bancul cu ursul si vanatorul:
"Merge un vanator in padure. BUM cu pusca in tufis. Iese ursul: -Ma tu esti prost? Tu ai venit aici sa vanezi animale mici, iepuri, caprioare. Si tu dai dupa mine. Acuma, ca sa te iert, trebuie sa sugi. Se executa vanatorul. Nervos, merge acasa, isi ia mitraliera, vine in padure si trage o rafala in tufis. Iasa ursul, scuturandu-se de gloante: -Pai tu esti tampit? De fiecare data trebuie sa-ti spun? Treci la aparat! Se duce vanatorul disperat acasa, ia AG-ul si trage in tufis. La care iasa ursul: -Ma, eu am impresia ca tu esti sugaci!"
Deci se pare că majoităţi îi şi place situaţia aşa de kko cum e.
Buuun ... noi informaţii au mai apărut pe net legat de Microcipuri.
Implantarea Cipului 666 in mana dreapta
De ce ne-am putea teme de Microcipuri?
Paşaport Pentru Apocalipsă
ALTE LINKURI IMPORTANTE DESPRE CIPURI:
1)Studiu - Material informativ – MICROCIP
2) Blogul Yoghinilor MISA
3) MEMORIU CATRE GUVERN Introducerea actelor biometrice - o problemă de conştiinţă şi libertate
4) ANALIZA CIP BIOMETRIC VS OM. Tratat de atemporalitate românească. Viitorul condiţionat optativ.
5) Paşapoartele biometrice: mituri eterne şi temeri justificate
6) Ce sunt cipurile si de ce ne-am teme de ele?
7) RFID Privacy and Security
8) Paşapoartele biometrice, între moderaţie şi pasiune
9) MICROCIPUL - dezvăluirile unui specialist
Pe siteul Altermedia a fost dat un COMUNICAT DE PRESĂ prin care s-au cerut Solicitări De Informaţii Publice:
Articolul se intitulează:
Se merită citit. La toate aceste întrebări ar fi trebuit să se răspundă în dezbatere publică într-o perioadă premergătoare aplicării legii paşapoartelor biometrice. Mai exact, această dezbatere publică ar fi trebuit să pornească acum 3 ani, nu după aplicarea legii, nu după ce au intrat deja "pe piaţă" noile paşapoarte. Ei o dau în sus şi în jos cu normele UE, dar tot UE au spus că este necesară această dezbatere publică. Merită multe "degete" cei care ne conduc.
cine doreste sa SEMNEZE impotriva actelor cu cip si a ascultarii telefoanelor,sa ma contacteze pe milkaundercover ,semnaturi ce vor fi inaintate luna asta la guvern.s-au strans zeci de mii,dar semnatura ta conteaza! NU ASTEPTATI CIPUL! LUPTATI PT INCETINIREA LUI PT COPIII NOSTRI!
RăspundețiȘtergereTi-am scris si tie desi este adresat numai lui Saccsiv pe firul proaspat deschis de acesta:
RăspundețiȘtergerehttp://saccsiv.wordpress.com/2009/02/10/previziuni-sumbre-asupra-viitorului-foarte-apropriat-ascunse-de-catre-autoritati/#comment-1068
Numai bine
Voi posta si aici caci este locul lui, un text emis in Iasi de catre: Pr. prof. Dr. Mihai VALICĂ
RăspundețiȘtergereUniversitatea A. I. Cuza, Iaşi,
Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae”
dar gasit de mine postat prin bunavointa unui domn Denis Leibowitz :
RegulamentulConsiliului Europei nr. 2.252/2004[11] dă recomandări şi detalii tehnice privind cip-urile biometrice[12], însă nici o ţară din lume nu s-a grăbit să le implementeze cu atâta acribie tehnică şi obedienţă. România este prima ţară-pilot-cobai de pe planetă cu un asemenea proiect experimental, iar guvernarea trecută a reglementat aceasta prin: OGU 94/2008[13], HG 1566/2008[14], OG 207 din 04/12/2008[15].
b. Acţiunea cip-urilor biometrice a „început în pas de marş” în judeţul Ilfov de la 1 ianuarie iar până în iunie 2009 se urmăreşte extinderea sistemului informaţional biometric în toată ţara.
c. Din decembrie 2008 a început în România emiterea unui nou model de permis auto de tip card, care conţine de asemenea un cip electronic pe bază de cod de bare. Cip-ul conţine date personale uzuale, date medicale, istoricul bolilor, contravenţii rutiere, etc. Acţiunea a început fără o bază legislativă şi fără o promovare mass-media corespunzătoare.
d. Pentru 1 ianuarie 2011 este programată introducerea noilor cărţi electronice de identitate cu cip. Platforma-pilot-cobai informaţional va fi implementată în judeţul Caraş-Severin, de unde se va extinde proiectul şi în celelalte judeţe[16]. Informaţiile sunt memorate pe 2 suporturi: banda optică şi circuit integrat de tip smartcard (cip). Datele înscrise nu pot fi şterse, ci se poate doar adăuga la ele informaţii, iar această acţiune o poate face nu numai Ministerul Internelor, ci şi cel al Comunicaţiilor![17] Există aşadar un drept discreţionar asupra naturii şi cantităţii informaţiilor înscrise, întrucât nu este reglementat cine are dreptul să înscrie, care sunt criteriile de selecţie, a ceea ce trebuie scris şi ce ar putea afecta imaginea sau confortul psihic al persoanei în cauză, etc.
e. Abuzurile se extind şi mai aberant prin legea 298 din 21 nov. 2008, care obligă pe furnizorii de servicii de comunicatii electronice, să păstreze orice convorbire telefonică, orice sms sau e-mail pe ultimile 6 luni şi să le pună la dispoziţie, la solicitarea autoritatilor competente.[18]
f. Îngrijorător este faptul că, nici o lege sau normă naţională, europeană sau internaţională nu garantează discreţia, securitatea absolută a datelor înscrise şi nu prevede sancţiuni clare pentru cei ce le-ar utiliza în alte scopuri, sau ar comite erori tehnice sau neglijenţă în securizarea datelor.
g. Până în prezent doar Asociaţia Civic Media[19] a semnalat şi contestat abuzul acestor legi şi încălcarea drepturilor omului, pe când unii membrii „justiţiari” ai societăţii civile sunt preocupaţi mai departe şi interesaţi obsesiv doar de scoaterea icoanelor din şcoli…
3. Scopul cip-urile RFID
Anunţate deja de doi ani, paşapoartele biometrice conţin imaginea facială şi amprentele deţinătorului. Cerute de Statele Unite, paşapoartele vor fi emise în premieră de Romania, în ciuda faptului că unii experţi susţin că este nevoie de doar patru ore pentru a decripta informaţiile de pe cip[20].
Cip-urile RFID sunt menite să înlocuiască codul de bare de pe produsele din magazine şi să controleze „pozitiv” individul, cu intenţia de a-l proteja şi în scopul creşterii gradului de securitate al acestuia[21], însă nu s-au luat în seamă în mod real şi pericolele şi vulnerabilitatea sistemului. Componentele şi alte operaţiuni electronice ale cip-ului biometric sunt deja mediatizate[22] şi se găsesc pe larg în literatura de specialitate[23].
3.1. Avantaje ale cip-urilor RFID
a. Din punct de vedere economic şi comercial:
1. Uşurează, scurtează şi eficientizează considerabil procesul de producţie.
2. Datorită capacităţii de stocare a cip-urilor, se reduce timpul de cumpărare a produselor prin identificarea şi livrarea rapidă a acestora şi oferă posibilitatea refacerii stocurilor în timp util.
b. Din punct de vedere militar:
1. Servesc cu mare precizie atingerea obiectivelor militare, precum şi a celor de spionaj.
c. Din punct de vedere al evidenţei, identificării şi ajutorului unei persoane în caz de urgenţă:
1. Introducerea cip-urilor în paşapoarte este considerată o măsură de siguranţă în plus[24] de către guvernele ţărilor[25] care le-au introdus deja parţial.
2. Conectarea la anumite baze de date publice naţionale şi internaţionale oferă în cîteva minute toate informaţiile vitale despre persoana căreia i se scanează un document personal prevăzut cu cip RFID.
3.2. Dezavantaje ale cip-urilor RFID
1. Informaţiile din memoria cipului pot fi citite de către orice cititor, nu doar de către cele specializate[26]. Astfel, cu un simplu calculator performant, orice date, oricît de criptate ar părea, pot fi sparte[27] într-un timp extrem de scurt (cel mult patru ore) [28] şi chiar falsificate[29].
2. Controlul total asupra cetăţenilor. Se va şti în orice clipă unde sîntem, cu cine sîntem, tranzacţiile financiare, rutele de călătorie, timpul petrecut în anumite locuri şi alte date, ce vor fi folosite după bunul plac al posesorilor acestor baze de date.
3. Cip-urile nu pot fi detectate de simţurile fiziologice sau percepţia umană. Deci nu vor putea fi evitate.
4. Microcipurile implantate la animale au provocat cancer în aproximativ 10% din cazurile implanturilor. Ţesutul cancerigen a apărut întotdeauna în jurul cipului RFID[30].
5. Cip-urile RFID sînt sensibile la anumite tipuri de radiaţii ori contactul cu surse încărcate cu electricitate.
6. Nu există inclus în cip-uri optiunea: nu colecta date statistice despre mine.
7. Cel care va refuza cip-urile din varii motive, va fi lipsit de serviciile publice, care cer o identificare la baza de date, generând astfel o izolare şi înstrăinare socială. Deci persoanele fără cip nu există.
8. Cip-urile sunt o sursă de informaţie gratuită pusă la dispoziţie pentru serviciile de spionaj la toate nivelurile, iar date personale pot fi deturnate în diferite scopuri sau făcute public fie din neglijenţă fie intenţionat.
9. Cip-urile biometrice pot avea avantaje pe termen scurt, dar pe termen lung pot fi un pericol real. Ele compromit metodele existente de securitate pe baza celor 2 elemente introduse, folosind presupunerea că ele nu sunt accesibile publicului, nici măcar in mod criptat. De exemplu dacă ai o bază de date cu amprente şi pentru a intra în sistem este nevoie de amprenta unei persoane, nu trebuie să fie persoana acolo, poţi sa iei din baza de date a poliţiei amprenta ei. În mod paradoxal cip-urile biometrice diminuează siguranţa unei ţări. Ele permit accesul pe baza paşaportului altcuiva, fară a fi nevoie ca el să fie de faţă. Nu te mai verifică nimeni fizic, totul se bazează pe sistem. De aceea expunerea informaţiilor digitale ale românilor fără discernământ şi discreţionar reprezintă o acţiune, fie inconştientă şi iresponsabilă, fie de trădare a propriilor cetăţeni.
10. Serviciul 112 permite găsirea locaţiei telefonului. Oricând te poate localiza fară să apelezi, numai datorită faptului că telefonul primeşte semnal. Acelaşi lucru se poate extinde la cip-urile RFID.
11. Evidenţa strictă a vieţii personale, la toate nivelurile, elimină şansa de a repara o neglijenţă, o greşeală sau o neputinţă de plată, de exemplu faţă de o banca. Cazul americanilor cu dosar financiar. Dacă uiţi să faci o plată, eşti catalogat ca rău platnic toată viaţa. Nu mai primeşti un împrumut, niciodată.
12. Monitorizarea prin satelit pe baza identificării faciale reprezintă o ameninţare la propria viaţă, dacă luăm în consideraţie ghidarea rachetelor antipersoană prin satelit. O eventuală lovitură de stat omoară orice persoană cu ajutorul rachetelor ghidate după recunoaştere facială. Tehnic acest lucru este deja posibil. Deci cip-ul biometric poate servi şi la terorism, ucideri şi crimă organizată.
13. Autentificarea biometrică se poate realiza şi atunci când persoana deţinătoare a documentelor biometrice este moartă: este nevoie doar de mâna lui, sau de un ochi pentru a intra intr-un sistem. Astfel banii din cont, sau alte acţiuni financiare sau administrative, care necesită informaţii biometrice, se pot obţine doar dacă ai cadavrul. Deci pericolul cip-urilor biometrice se prelungeşte chiar şi atunci când omul este fără viaţă.
4. Opoziţii şi atitudini contra cip-urilor biometrice în lume
Luând în consideraţie aspectele de mai sus precum şi din motive de etică civică sau etică a tehnologiei biometrice, unele instituţii, persoane sau asociaţii religioase, civice sau profesionale se opun vehement, cum ar fi: unii americani[31] sârbi[32], grecii[33], scoţienii[34], alte ţări occidentale, piloţii britanici[35] etc.
Introducerea cip-urilor este, fără îndoială, un scandal. „În toate aceste cazuri revolta nu trebuie privită ca pe o reacţie provenită pe fondul unui fanatism religios, aşa cum încearcă să o sucească unele glasuri din presă, ci, mai întîi de toate, ca o reacţie de apărare împotriva unei înregimentări forţate într-un sistem de supraveghere suspect”[36].
5. Omul redus de la Imago Dei la un simplu număr sau cip electronic
Dacă se respinge din motive de bioetică clonarea biologică, de ce nu s-ar respinge din aceleaşi considerente şi „clonarea electronică biometrică” având ca motivaţie teologică învăţătura Bisericii Ortodoxe despre antropologie.
„Imago Dei” în om după Sfinţii Părinţi este unitară atunci când exclude orice concepţie substanţialistă despre „chip”, care constă în mod funcţional, practic, în manifestarea vieţii sale spirituale, ca nevoie primodială şi centrală. Primatul vieţii spirituale activează aspiraţia fiinţei noastre umane spre absolut, spre arhetipul ei divin (Origen), spre Dumnezeu.
Prin „Harul lui Hristos, prin dragostea lui Dumnezeu Tatăl şi prin împărtăşirea Sfântului Duh”[37], omul reuneşte, în ipostasul său creat, divinul şi umanul, după chipul lui Hristos, adică „chipul Celui ceresc”[38], ajunge „la măsura vârstei plinătăţii lui Hristos”[39] şi astfel devine dumnezeu prin har. În acest sens spune Sfântul Vasile cel Mare că „omul este o făptură care a primit poruncă să devină Dumnezeu”[40], adică „chip al Chipului”- eikon Eikonos.
Deci omul are un destin hristologic, întrucât originea (αρχιν) lui este în Hristos, care este chipul, icoana lui Dumnezeu. Omul real „s-a născut atunci când Hristos a intrat în viaţă şi S-a născut”[41], iar ziua naşterii lui Hristos „este zi de naştere a umanităţii”[42]. Omul este alcătuit teologic, iar chipul său are o valoare teologică, hristică şi nu îl putem amaneta sau împrumuta, sau permite să fie folosit fără voia şi libertatea noastră.
Valoarea ontologică a omului nu constă, sau nu se află în el însuşi, înţeles în mod autonom, cum susţin teoriile materialiste, în suflet, minte, intelect, sau exclusiv în persoana omului, cum susţin sistemele filozofice contemporane, ci în Arhetipul lui. De vreme ce omul este o icoană, existenţa lui reală nu e determinată de elementul creat din care este făcută icoana, sau din voia lui liberă, ci de Arhetipul (Modelul) ei necreat. Omul este înţeles astfel de Părinţii Bisericii “în mod ontologic numai ca fiinţă teologică. Ontologia lui este iconică”[43].
A permite ca chipul nostru să fie „clonat electronic” şi înregimentat în cip-uri şi apoi manipulat după bunul plac al cuiva, înseamnă a „amaneta” ceea ce nu ne aparţine şi a diminua identitatea noastră iconică, care este unicată, la un număr într-o bucată de plastic.
Aceasta este ca şi când ai folosi o icoană ca placă video, sau hard disc… Din punct de vedere moral este un sacrilegiu, sau cel puţin o desacralizate, întrucât se petrece o coborâre a dimensiunii spirituale, respectiv a chipului iconic uman, într-o folosinţă strict materială şi terestră. Or, chipul nostru, aparţine arhetipului divin, adică lui Dumnezeu.
Deci cip-urile biometrice, în acest context, contravin învăţăturii biblice şi patristice despre antropologia creştină, întrucât reduc, circumscriu, deci mărginesc chipul/icoana fiinţei umane la o simplă tehnologie şi suport electronic de emiţătoare şi implanturi.
6. Propuneri şi perspective
Lăsând la o parte orice panică şi tulburare, care nu fac cinste creştinilor, refuzul în masă a unor experimente pe care Guvernul României le aplică în serie[44], ar trebui să ne pună pe gânduri şi să ne întrebăm, dacă ne mai simţim, sau mai suntem consideraţi sau trataţi ca persoane umane, ori ca o simplă marfă, pe care se poate pune o etichetă, cip-uri, etc.
Nimeni din Guvern, nu s-a gandit să supună această temă dezbaterii publice, ca o problemă de etică cetăţenească sau de etică biometrică a tehnologiei moderne[45], aşa cum s-ar cuveni unei ţări democratice, la care se pare că suntem doar figuranţi.
Propun ca implementarea privind cip-urilor biometrice să fie amânată, pănă ce această problemă va fi dezbătută public.
Sfântul Sinod al BOR să iniţieze toate demersurile legale pe lângă organismele responsabile, pentru a nuanţa legile privind paşapoartele şi alte documente personale, în raport cu convingerile ştiinţifice, religioase sau morale ale cetăţenilor.
Până atunci să se respecte legislaţia actuală, privind noile cărţi de identitate, respectiv Ordinul 1190 din 31 iulie 2001 al Ministerului de Interne, care menţionează că „persoanele care refuză cartea de identitate din motive religioase“ primesc buletine de tip vechi[46]. La fel, HG 978/2006 privind fotografiile de paşaport, care dă posibilitatea personalului monahal ca „fotografia să poată fi realizată cu capul acoperit, din motive religioase”.
Prin opoziţia fiecăruia, prin trezirea unei solidarităţi de conştiinţă creştină la nivel naţional, putem cere legiuitorului să abroge noile legi din domeniul actelor electronice de identitate, sau să le aplice diferenţiat, fără ca aceasta să conducă la un regim discriminatoriu din punct de vedere politic, economic sau al serviciilor sociale.
Personal cred că introducerea cip-urilor este neconstituţională şi antidemocratică, întrucât nu s-a realizat prin dezbatere publică naţională şi încalcă flagrant “drepturile omului” prevăzut în constituţia României[47] şi în alte legi internaţionale[48].
Am convingerea că Sf. Sinod va interveni la forurile legislative în acest sens, pentru a linişti problemele de conştiinţă ale credincioşilor BOR şi va demara conceperea unei doctrine sociale[49], care să reglementeze moral relaţia Bisericii cu lumea la toate nivelurile.
După părerea mea, aceasta ar pune capăt oricăror speculaţii, precum şi unor substituiri şi intervenţii singulare, referitoare la cip-urile biometrice şi nu numai, care apar pe alocuri în cuprinsul Patriarhiei Ortodoxe Române.
Pr. prof. Dr. Mihai VALICĂ
Universitatea A. I. Cuza, Iaşi,
Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae”
Nu-l stiam, este important pentru cei care merg acum pe cai laice, dar cred ca el este deja pe multe bloguri, dar aici nu l-am vazut.