STRAGATE 2012 - Part I : Surfing the Tides of the Milky Way (2004)
Dorim să vă aducem astăzi în atenţie un documentar extrem de interesant pe care nu am vrut să-l prezentăm până acum deoarece toate argumentele aduse de cercetătorul William Henry (un mitologist de investigaţii din Nashville, Tennessie, SUA) se învârt în jurul anului 2012, un an de pomină faţă de care s-a făcut extrem de mult tam tam, autorul fiind evident aflat într-o eroare şi în febra din jurul acestui an. Pe lângă această mare eroare, Henry mai face o mulţime de corelaţii extrem de forţate şi în plus consideră centrul galactic, ca fiind de fapt acel soare la care s-au închinat egiptenii şi toţi credincioşii cultului solar, ceea ce pare extrem de neverosimil (în primul rând nu cred că ştiau anticii de faptul că facem parte dintr-o galaxie, care are un centru ca un soare şamd, apoi acest centru nu este vizibil cu ochiul liber, apoi de ce să te închini la un soare central galactic când il ai pe cel de aici, care are proprietati asemanatoare, doar ca la scara mai mica si nu in ultimul rand, viteza de deplasare a acestui val de energie ... sa presupunem ca s-ar deplasa cu viteza luminii, atunci ar ajunge la noi in minim 26 -27 000 de ani, cat este distanta de la noi la centrul galactic).
Dând la o parte toate inadvertenţele, dorim totuşi să remarcăm anumite corelaţii extraordinare pe care le face Henry între anumite mitologii, între creştinism, iudaism , mitologia egipteană, cultura maiaşă, miturile sumeriene şi ştiinţa modernă (in special cunostintele legate de gaurile de vierme). Acum la 11 ani de la momentul ieşirii pe piaţă a acestui film, ştim mult mai multe şi putem să legăm lucrurile şi mai bine.
Dând la o parte toate inadvertenţele, dorim totuşi să remarcăm anumite corelaţii extraordinare pe care le face Henry între anumite mitologii, între creştinism, iudaism , mitologia egipteană, cultura maiaşă, miturile sumeriene şi ştiinţa modernă (in special cunostintele legate de gaurile de vierme). Acum la 11 ani de la momentul ieşirii pe piaţă a acestui film, ştim mult mai multe şi putem să legăm lucrurile şi mai bine.
De ex. William Henry poate nu bănuia la acea vreme că intregul univers este un mare întreg negru, după cum ne-a relevat Nassim Haramein si ca atat in centrul galactic cat si in centrul Soarelui, dar şi al Pământului există aceste singularităţi, numite găuri negre (care în realitate sunt negre pe-o parte, albe pe cealaltă), că toate galaxiile sunt atrase de un alt atractor universal şi mai mare, samd.
Aşadar vă rugăm cu căldură să treceţi peste repulsia dată de rostirea
anului 2012 şi de prejudecăţi pentru a investiga cu atenţie şi
discernământ cele spuse de Henry în acest film. Daţi neghina la o parte şi mai puneţi o piesă la imensul puzzle al realităţii în care trăim.
Dorim sa va prezentam acest film deoarece in articolul anterior am vorbit despre ORMUS, aurul monoatomic, iar în filmul de astazi veti descoperi si alte corelatii uluitoare, exceptionale legate de aceasta super substanta pe care Henry nu o numeste specific ca fiind ORMUS, dar noi stim clar acum ce este. De asemenea tot in documentarul anterior legat de Ormus ni s-a reamintit de Akhenaton si Moise.
O mare parte din povestea documentarului de astăzi se invarte in jurul povestii lui Akhenaton şi Tutankamon despre care dorim sa va prezentam un material dupa film, un material preluat de pe un site recent descoperit, un site foarte cuprinzator si cu multe informatii extrem de interesante: secretelezeilor.ro. Acel articol este extrem de cuprinzator si vrea sa ne dovedeasca printre multe altele, faptul ca Akhenaton a fost de fapt Moise. Totusi dupa corelatiile noastre, este foarte posibil ca Moise sa fi fost de fapt fratele mai mare al lui Akhenaton şi anume Tuthmoses (care ar fi trebuit sa fie faraon, deoarece era cel mai mare, sau care poate a si fost, dar fiind un rebel, istoria lui a fost cam stearsa de pe fata pamantului, moartea acestuia fiind tot un mister). Nu intamplator credem ca Akhenaton, fratele mai mic al lui Tuthmoses a devenit la randul lui rebel, schimband pentru o buna perioada de timp religia egipteana politeista intr-una monoteista, inchinata lui Aton. Toti cei care doriti sa stiti mai multe despre istoria crestinismului si a iudaismului studiati-l cu atentie pe acest faraon unic in istoria egipteana. Multe se vor lega in capul vostru si veti intelege influenta acestuia asupra credintelor voastre. Nu insistam aici si acum. O sa mai revenim asupra subiectului candva.
Acesta este doar primul disc al filmului, singurul pe care l-am putut găsi şi traduce. Dacă are cineva discul 2, poate ne vom face timp să-l traducem şi pe acela, daca vom considera ca merita. Filmul poate fi gasit aici, de cumparat.
VEDEŢI FILMUL TRADUS AICI
Pentru a viziona acest film subtitrat
oferiți-ne o donație prin Paypal, Revolut, TransferGo sau transfer bancar - detalii AICI
Cei care au Donat deja până acum, vor
primi accesul la cerere, doar să ne spună/amintească în email
sau pe celelalte canale de Contact. Cei
care donați anunțați-ne prin email (sau celelalte forme de CONTACT)
ca să vă înregistrăm în baza noastră de date.
Aşadar, vom prelua un fragment din articolul ZEII EVREILOR desi poate cel mai indicat pentru articolul de astazi, ar fi acesta POARTA CERULUI pe care vă lăsăm plăcerea să-l exploraţi singuri..
"Evreii reprezintă probabil cel mai
celebru popor din istoria omenirii. Dacă nu pentru fapte vitejești,
măcar pentru răspândirea istoriei lor prin intermediul Bibliei.
Conform acestei istorii, urmașii lui Abraham (Avraam în română) s-au
stabilit întâi în Canaan, apoi s-au mutat în Egipt, unde s-au înmulțit
în mod considerabil. Fiind transformați de egipteni în sclavi, s-au
întors în Canaan, conduși de Moise. După moartea acestuia, Iosua Navi a
fost cel care a preluat conducerea grupului de israeliți, cucerind
Canaanul. Prin 1047 î.e.n. s-a format regatul unit al Israelului și
Iudeei, sub conducerea lui Saul. Sub stăpânirea lui David, regatul a
devenit o mare putere mondială. Apogeul a fost atins în timpul lui
Solomon, fiul lui David, care a transformat Ierusalimul într-o
metropolă. Conform tradiției, el a construit primul templu al lui
Yahweh, zeul evreilor. După moartea lui Solomon, regatul s-a divizat în
două părți: Israel și Iuda. În anul 586 î.e.n. babilonienii au cucerit
Ierusalimul, distrugând templul și deportându-i pe localnici în Babilon;
poporul rămas în Iudeea s-a refugiat în Egipt. Perșii au cucerit
Babilonul și i-au eliberat pe evrei din robie prin 539 î.e.n. Întorși în
Ierusalim, aceștia au refăcut templul lui Solomon, care a fost distrus
mult mai târziu de către romani. În 332 î.e.n., Alexandros Macedon a
cucerit imperiul persan, din care făcea parte și Iudeea. După moartea
sa, teritoriul biblic a ajuns sub stăpânire siriană. În jurul anului 162
î.e.n. iudeii s-au răsculat, reușind să creeze un stat independent,
regatul hasmonean, care a dispărut în 63 î.e.n., când romanii i-au pus
la conducere pe Irodieni, vasalii Romei. În anul 6 romanii au cucerit
Iudeea, transformând-o în provincie romană. În anul 66 a izbucnit
revolta iudeilor, care durat patru ani și a dus la pustiirea
Ierusalimului, implicit la distrugerea templului lui Solomon de către
romani. Din anul 135, romanii au schimbat numele Iudeei în Palestina.
Este oare această istorie în întregime adevărată? O parte din ea, mai ales începutul, a ajuns la noi prin intermediul Bibliei.
O putem considera o certitudine doar pentru că este scrisă într-o
carte? Sau avem nevoie și de alte dovezi, cum ar fi de exemplu descoperirile arheologice? Este oare Biblia într-adevăr cuvântul unei divinități, așa cum cred evreii și creștinii?
Adevărata istorie a poporului evreu este
diferită de ceea ce știm astăzi. O mână de sumerieni, în frunte cu
Abraham / Abram, și-au părăsit patria la porunca zeului lor, devenind
nomazi. După ce au rătăcit prin Mesopotamia, Canaan și Egipt, s-au
hotărât să se stabilească în Canaan, unde au trăit alături de localnici.
După apariția în Egipt a hicsoșilor, între 1800 î.e.n. și 1650 î.e.n.,
urmașii lui Abraham i-au urmat. S-au stabilit la marginea Egiptului, în
Delta
Nilului, în Avaris, fosta capitală a hicsoșilor. Fiica unui evreu
(numit Yuya de către egipteni), Tiye, s-a căsătorit cu faraonul
Amenhotep al III-lea prin 1337 î.e.n., devenind marea regină a
Egiptului. Fiul lor, Akhenaton (poreclit Moise, adică „Moștenitorul”), a
scos din Egipt o mână de oameni formată din israeliți și din adepții
săi egipteni. În deșertul Sinai s-au amestecat cu triburile de
madianiți, cu toții pornind spre Canaan, unde s-au amestecat cu
populația locală. Nu au fost niciodată o mare putere, Canaanul acelor
vremuri fiind un teritoriu sărac, compus din mici orașe și sate. Nu
aveau o religie stabilă, adoptând zeitățile locurilor prin care au
rătăcit în perioada în care erau nomazi, dar și pe cele ale noilor lor
vecini, canaaneenii. După ocupația babiloniană evreii au fost deportați
în Babilon, unul dintre cele mai dezvoltate orașe din acea epocă. Mai
mult ca sigur au fost impresionați atât de cultura babiloniană, cât și
de religia foarte bine organizată. Întorși în Ierusalim, câțiva preoți,
în frunte cu Ezdra, au hotărât să aplice ceea ce au văzut în Babilon,
mai ales din punct de vedere religios. Adică să aibă o religie stabilă,
bine pusă la punct, întocmai ca babilonienii.
Preoții lui Ezdra au adoptat calendarul
lunar babilonian, lucru care se observă și astăzi: lunile anului
evreiesc au aceleași denumiri ca ale babilonienilor antici. Ba chiar
și-au organizat preoțimea după modelul
babilonian. Probabil profund impresionați de templul lui Marduk din
Babilon, l-au construit pe cel al lui Yahweh după același model. L-au și
adoptat pe Marduk ca zeitate supremă, renunțând la vechile lor
divinități. Cum orice religie bine organizată avea, pe lângă temple și
preoțime, scrieri sfinte, preoții lui Ezdra s-au pus pe treabă. Și-au
creat propria mitologie, copiind părți din religia canaaneană,
babiloniană dar și persană, a lui Zoroastru. Cei întorși din Egipt au
completat cu părți din cultele egiptene. Odată stabilite poveștile care
aveau să formeze noua religie, preoții evrei le-au așternut în scris. În
final s-au ales cele mai reprezentative scrieri care s-au compilat și
completat, rezultând „sfintele” scripturi care formează astăzi Torah sau Vechiul Testament
biblic. Iată câteva dintre dovezile plagiaturii, care demonstrează că
scripturile evreilor sunt formate din legendele popoarelor cu care au
intrat în contact:
– Cele șapte zile ale Genezei biblice
(șase în care zeul suprem a creat lumea și una în care s-a odihnit)
corespund celor șapte tăblițe de lut pe care a fost scris Enuma Eliș, mitul babilonian al Creației. Varianta scrisă a Enumei Eliș datează din Epoca de Bronz, evreii având acces la acest mit în timpul robiei babiloniene.
– Grădina biblică a Edenului se afla în
Mesopotamia, adică exact în locul în care trăiau zeii conform legendelor
mesopotamienilor. Numele „eden” provine din cuvântul sumerian „edin” („casa zeilor”), ce a devenit „edinu” („stepă” sau „câmpie”) pentru akkadieni.
– Pomul cunoașterii din Grădina
Edenului, din care au mâncat Adam și Eva, nu este un concept ebraic.
Într-un mit sumerian, zeița Inanna i-a cerut
fratelui său, Utu, să o ajute să coboare într-o zonă în care care
creșteau pomi ai căror roade ar fi ajutat-o să obțină cunoașterea
sexualității. Zeul-Soare a ajutat-o iar Inanna, după ce mâncat din
fructul pomului cunoașterii, a devenit zeița iubirii. De asemenea, și
pomul vieții este „împrumutat” tot de la sumerieni. Pe o tăbliță de lut
se pot observa Enki și Adapa, șezând la taclale în jurul copacului
vieții. Nu lipsesc nici șerpii din acel peisaj care ar părea copiat din
cartea biblică Facerea, dacă nu ar fi mai vechi cu câteva mii de ani decât scripturile evreilor.
– Lilith, prima soție a lui Adam și mama
demonilor din mitologia ebraică, este copia demonilor mesopotamieni
lilitu, menționați în scrieri sumeriene, akkadiene, asiriene și
babiloniene. În Biblie este menționată în Cartea lui Isaia, într-o listă a unor animale „necurate” ce vor locui în Edomul lovit de mânia lui Yahweh: „Câini
și pisici sălbatice se vor pripăși pe acolo și satiri se vor strânge
(fără număr). Acolo va zăbovi Lilith și în acele locuri își va găsi
odihna” (34:14).
– Numele biblicului Satan provine din
cel al zeului egiptean Seth (care mai era numit și Setan). Dacă inițial
Satan era privit ca o entitate neutră, pe alocuri chiar pozitivă, după
întoarcerea evreilor din Babilon lucrurile s-au schimbat. Influențați de
religia persană a lui Zoroastru, unde erau delimitate clar divinitățile
benefice de cele malefice, evreii l-au transformat pe Satan în inamicul
lui Yahweh și al oamenilor. Fiind întâlnită în mai toate religiile
lupta lui Enlil cu Marduk, este firească postura sa de inamic al zeului
evreilor.
– Povestea lui Cain și Abel este o copie a legendei celor doi zei frați sumerieni, Enlil și Enki. În Biblie,
păstorul Abel a fost ucis de fratele său, agricultorul Cain. În Sumer,
Enki i-a învățat pe oameni păstoritul iar Enlil agricultura. Enki a fost
primul conducător al Pământului iar fratele său l-a ucis și i-a luat
locul. Același mit se întâlnește și la egipteni, unde păstorul Osiris,
primul conducător al Terrei, a fost ucis de fratele său, Seth, care i-a
luat tronul. Deși nu
s-a ajuns la o traducere exactă a numelor celor doi fii ai lui Adam și
ai Evei, răspunsul se găsește în limbile mesopotamiene. În akkadiană
(limba vorbită de babilonieni), Abel înseamnă „Domnul apelor” („a” = „apă” iar „bel”
= „domnul”). Sumerianul Enki, cel care a fost ucis de fratele său, era
zeul apelor, babilonienii numindu-l Ea, care înseamnă „Casa apelor”. În
sumeriană, Cain se traduce prin „Gura care acuză” („ca” = „gura” iar „in”
= „a acuza”). Enlil era cel care acuza de multe ori în fața zeului
suprem, An, atât pe oameni, cât și pe fratele său. Satan din Biblie,
care provine din numele zeului Seth (varianta egipteană a sumerianului
Enlil), era de asemenea un acuzator, principala sa atribuție fiind cea
de a aduce acuze sufletelor ajunse la judecata lui Yahweh. Povestea în
care Cain și Abel au adus jertfe zeului lor, iar acesta l-a ales pe
Abel, este identică cu cea sumeriană în care zeița Inanna, pentru a-și
alege un soț, le-a cerut păstorului Dumuzi și agricultorului Enkidu
să-și prezinte roadele muncii. Fiind încântată mai mult de friptură
decât de terci, Inanna l-a ales pe păstor.
– Numele celui de-al treilea fiu al lui
Adam și al Evei, Seth, este fără îndoială numele zeului egiptean al
deșertului și al furtunii.
– Legenda turnului Babel este, de
asemenea, copiată din Babilon. Acolo se credea că, în urmă cu foarte
mult timp, Marduk le-a cerut supușilor săi să
ridice un turn până la cer. Enlil nu a fost de acord cu acest lucru și a
dărâmat turnul, încurcând totodată limbile supușilor lui Marduk. Evreii
nu doar au auzit legenda turnului în timpul robiei babiloniene, ci
chiar au avut ocazia de a-l vedea. Regii Nabopalassar și Nabucodonosor
al II-lea îl reconstruiseră cu puțin timp în urmă, la porunca zeului
Marduk. Vechiul Testament oferă aceeași localizare mesopotamiană a turnului, ținutul Șinear din Biblie fiind Sumerul.
– Potopul biblic este o copie a mitului Potopului din Mesopotamia. În Epopeea lui Gilgameș,
o scriere akkadiană formată din mai multe legende și poeme sumeriene,
Utnapiștim este pământeanul care, sfătuit de Enki, și-a construit o arcă
în care a închis câte o pereche din fiecare specie de animale. După
retragerea apelor, el și familia sa au repopulat Pământul. Fără îndoială
că, în timpul robiei babiloniene, evreii au avut acces și la acest mit.
– Itinerariul lui Abraham / Abram din Ur
până în Canaan este în realitate cel al hicsoșilor, care au cucerit
nordul Egiptului în jurul anului 1650 î.e.n. Conform Bibliei,
Abraham a plecat din Sumer în Canaan, de acolo în Egipt, apoi în
peninsula Sinai și înapoi în Canaan. Hicsoșii au venit din Sumer în
Canaan, unde au stat o perioadă până când s-au îndreptat către Egipt. Au
cucerit nordul Egiptului și l-au condus timp de aproximativ o sută de
ani. După ce au fost goniți de alianța prinților tebani, hicsoșii s-au
întors în Canaan, bineînțeles trecând prin peninsula Sinai.
– Moise nu a fost evreu, așa cum susține mitologia ebraică, ci egiptean. În Biblie se spune că fiica faraonului, când a găsit copilul printre trestii, i-a pus numele Moise (Moșe în ebraică) deoarece, a spus ea, „din apă l-am scos”.
Însă în acest caz ar fi trebuit să fie numit Moșui („Cel care a fost
scos”), nu Moșe. În plus, dacă a fost adoptat de către o egipteancă și
crescut ca un prinț egiptean, era logic să fi primit un nume egiptean,
nicidecum unul ebraic. Mai ales pentru că sunt mici șansele ca o
prințesă egipteană să știe ebraica. Așa cum a observat și Sigmund Freud,
numele Moșe nu provine din ebraică, ci din cuvântul egiptean „mos”,
care înseamnă „copil, moștenitor”. După cum au demonstrat câțiva
cercetători, printre care și scriitorul egiptean Ahmed Osman, biblicul
Moise nu este decât faraonul rebel Akhenaton. Evreii ascund însă
originea egipteană a celui mai important profet al lor, lucru remarcat
și de părintele psihanalizei, Sigmund Freud.
– Este binecunoscută povestea biblică în
care Moise a fost lăsat de mama sa într-un coșuleț pe Nil, fiind salvat
de fiica faraonului. În autobiografia regelui akkadian Sargon cel Mare
(cca. 2270-2215 î.e.n.), acesta susține că mama sa era mare preoteasă în
orașul Azupiranu, tatăl său fiind necunoscut. După ce l-a născut pe
Sargon în secret, preoteasa l-a așezat într-un coș de papură uns cu
bitum și i-a dat drumul pe fluviul Eufrat, pentru a evita uciderea lui. A
fost găsit de Akki, grădinarul regelui, care l-a adoptat. Ulterior,
Sargon a devenit amantul zeiței Iștar, care i-a acordat tronul. Pentru
că Sargon a trăit cu mult timp înainte de Moise, este evident plagiatul
poveștii akkadiene, așa cum sublinia și Freud. Israeliții au aflat
povestea nașterii lui Sargon în timpul exilului babilonian, iar când
s-au întors în Ierusalim și au început să-și compună textele sacre, au
inclus acea parte în legenda lui Moise. Până și faptul că în Biblie
ni se spune doar numele mamei lui Moise, în timp ce tatăl rămâne
necunoscut, este identic cu faptul că doar mama lui Sargon era
cunoscută, în timp ce tatăl lui nu. Este posibil și ca povestea lui
Sargon să fie copia unui mit egiptean mult mai vechi. După ce l-a născut
pe Horus, adevăratul moștenitor al tronului, zeița Isis l-a ascuns
între trestiile de pe malul Nilului, pentru a nu fi găsit de către
faraonul uzurpator Seth, unchiul lui Horus și fratele lui Isis, care îl
omorâse pe Osiris și îi luase tronul. Auzind că Osiris are un
moștenitor, fără îndoială că ar fi încercat să își elimine rivalul.
Așadar, zeița și-a crescut fiul pe ascuns, până când băiatul a ajuns
destul de mare pentru a-și cere drepturile. Mama lui Horus, Isis, a fost
ajutată să crească copilul de către sora ei, Nephtys, soția faraonului
Seth, la fel cum fiica faraonului în povestea biblică a fost ajutată de
mama copilului să-l crească pe Moise.
– Cele zece porunci ale lui Moise sunt copiate din Cartea Egipteană a Morților. Fiind faraon, Moise / Akhenaton a avut acces la această carte, probabil în perioada în care a fost preot la Heliopolis.
– În capitolul 3 din Ieșirea, Moise a vrut să afle identitatea zeului care îi încredințase misiunea eliberării evreilor. „Zis-a
iarăși Moise către Dumnezeu: «Iată, eu mă voi duce la fiii lui Israel
și le voi zice: Dumnezeul părinților voștri m-a trimis la voi… Dar de-mi
vor zice: Cum îl cheamă, ce să le spun?». Atunci Dumnezeu a răspuns lui
Moise: «Eu sunt Cel ce sunt». Apoi i-a zis: «Așa să spui fiilor lui
Israel: Cel ce este m-a trimis la voi!»”
(3:13-14). Răspunsul zeului nu doar l-a băgat complet în ceață pe
bietul Moise, dar ar fi avut același efect și asupra israeliților la
care a fost trimis. Iar asta doar pentru că traducerea este una
incorectă. În ebraică, răspunsul zeului a fost „Ehyeh asher ehyeh”. „Asher” înseamnă „fericit, binecuvântat”, iar „ehyeh”
a fost interpretat ca „eu sunt”. Prin urmare, o traducere completă ar
fi „Eu sunt fericitul / binecuvântatul eu sunt”, care tot nu are logică.
La o privire mai atentă se observă însă că zeul a folosit cuvântul „ehyeh” ca substantiv propriu, declinându-și identitatea pentru a fi recunoscut de Moise și de israeliți: „Eu sunt binecuvântatul Ehyeh (…) Așa să le spui fiilor lui Israel: Ehyeh m-a trimis la voi”. Ebraicul „ehyeh” se pronunță identic cu akkadianul „Ea”,
numele unuia dintre marii zei ai Babilonului, nimeni altul decât
sumerianul Enki. Zeul nu i-ar fi spus lui Moise o propoziție ambiguă,
ținând cont că i-a încredințat misiunea de a-i convinge pe israeliți că a
fost trimis de către zeul lor pentru a-i elibera. Așadar, răspunsul
corect al zeului este: „Eu sunt binecuvântatul Ea (…) Așa să le spui fiilor lui Israel: Ea m-a trimis la voi”.
Folosirea unui nume babilonian dovedește și că scripturile evreilor au
fost concepute după întoarcerea din exil, dar și adoptarea de către
evrei a zeităților babiloniene. Acest joc de cuvinte, prin care
akkadianul „Ea” a fost înlocuit cu ebraicul „ehyeh”,
nu este unul neobișnuit, evreii codificând adesea informații în
scrierile lor religioase. De exemplu, în doar câteva pagini ale Kabbalei
scrise, inițiații evrei au ascuns o sumedenie de informații, care nici
până în prezent nu au fost complet identificate de cercetători.
– După cincisprezece ani de cercetări,
arheologul israelian Yohanan Aharoni a concluzionat că în timpul lui
Iosua Navi nu a fost cucerit niciun oraș de către evrei, deoarece acele
orașe menționate în Biblie nu mai existau de mult timp. Și
istoricul Mandfred Claus consideră că preluarea Canaanului pe cale
militară este o poveste inventată. Arheologul Israel Finkenstein a
constatat că mai mult de 90% dintre cercetători au stabilit de comun
acord că nu a existat niciun exod din Egipt al poporului lui Israel,
prin urmare nici cucerirea Canaanului. Ierihonul nu a fost distrus de
Iosua Navi, ci cu mult timp înainte, prin 1549 î.e.n. La fel și cetatea
Ai, al cărei nume înseamnă „Grămada de ruine”. Cu toate acestea, un exod
a avut loc, dar nu în modul prezentat de Vechiul Testament. În
realitate s-au folosit două surse, care au fost compilate într-o
singură poveste. Una reprezintă cele câteva sute de israeliți amestecați
cu egipteni și beduini madianiți, conduși de Akhenaton. A doua sursă
este exodul hicsoșilor din Egipt. După ce au fost goniți de către
prinții tebani prin 1550 î.e.n., hicsoșii au plecat în Canaan. Cum se
estimează că zidurile Ierihonului au căzut prin 1549 î.e.n., este
posibil ca hicsoșii să fie cei care au cauzat acest lucru. De asemenea,
există probabilitatea ca tot ei să fi cucerit și celelalte orașe
canaaneene menționate în Biblie. Conform preotului egiptean
Manethon, tot hicsoșii sunt cei care au construit Ierusalimul. Evreii au
atribuit micului grup al lui Akhenaton faptele hicsoșilor, rezultând
astfel marele exod biblic.
–
Circumcizia, legământul sacru al evreilor cu Yahweh, nu a fost
inventată de Abraham. În realitate, egiptenii practicau circumcizia de
mii de ani, lucru demonstrat atât de desenele din temple cât și de
mumiile descoperite. Așa cum remarca și Sigmund Freud, cel mai probabil
egipteanul Moise / Akhenaton le-a adus evreilor acest obicei, nicidecum
Abraham.
– Chivotul Legământului, în care Moise a
așezat cele zece porunci divine, este o copie a chivotului lui Sin
(Enki), zeul akkadian al Lunii. Se observă modelul babilonian al
chivotului lui Moise prin decorarea sa cu heruvimi (sfincși), care în
Mesopotamia și Egipt erau paznici ai secretelor."
SURSA şi continuarea: http://www.secretelezeilor.ro
În completare studiaţi categoria ORMUS.
SURSA şi continuarea: http://www.secretelezeilor.ro
În completare studiaţi categoria ORMUS.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!