Punishment: A Failed Social Experiment (2011)
  
"Nu  orice persoană care a fost umilită alege să răspundă violent acelei  insulte, dar orice persoană care se comportă violent a fost umilită,  cândva, într-un fel sau altul. Fiindcă motivaţia violenţei individuale  este teama de a fi umilit sau dorinţa de a şterge efectele umilinţei,  prin mijloace violente îndreptate împotriva altora, pentru a dovedi  astfel cine este mai puternic."
Dr. James Gilligan
Discurs la U.S. Agency for International Development 
28 noiembrie 2011
În decembrie 2011, organizaţia New Future Media - al cărei site a căzut sau a fost eliminat între timp - lansa documentarul Punishment: A Failed Social Experiment,  care ne furnizează o analiză critică şi detaliată a sistemului legal şi  judiciar actual, ce nu funcţionează, de regulă, la fel în întreaga  lume, oferind totodată soluţii potenţiale pentru prevenirea  infracţiunilor şi trecerea la o societate clădită pe principii sociale  mult mai durabile.
Filmul  cuprinde interviuri ale unor personalităţi universitare, activişti şi  militanţi sociali, ale căror studii extinse pe decenii cuprind  informaţii pertinente privind modalitatea evident eronată şi barbară în  care societatea actuală îşi tratează infractorii şi alternativele  posibile:
- 
JACQUE FRESCO, inginer şi activist social, director al The Venus Project;
 
- Dr. DAVID SCOTT, criminolog, University of Central Lancashire;
- JOE SIM, Profesor în criminologie, Liverpool John Moores University;
- Dr. BOB JOHNSON, psihiatru , Unitatea specială a HMP Parkhurst Prison;
- JOE BLACK, activist social, Campaign Against Prison Slavery,
recunoscând  simultan că, pentru a putea opera schimbări fundamentale ale sistemului  penitenciar actual, este necesar mai întâi să rezolvăm o gamă vastă de  probleme sociale şi culturale, fiindcă sistemele noastre sociale sunt  foarte departe de normalitate, din toate punctele de vedere.
Aşa cum se declară încă de la  început, sursele de informare ale documentarului sunt în mare majoritate  britanice, dar nu este greu să ne recunoaştem chiar şi noi, ca ţară, în  exemplele prezentate şi există chiar şi un documentar american, The  Exile Nation Project, pe care poate am să-l traduc cândva, care tratează  exact aceleaşi probleme.
Este  interesant de analizat termenul din limba engleză "prisoner", care se  referă, desigur, la persoana condamnată pentru o faptă penală, în  sistemul juridic actual şi care s-ar traduce mot-a-mot prin prizonier,  fireşte, ceea ce sugerează că, într-o vreme de pace aparentă, ne aflăm,  de fapt, în război permanent cu propria noastră populaţie.
În aceeaşi ordine de idei,  "justice" înseamnă justiţie, dar şi dreptate şi putem declara cu toţii,  cu mâna pe inimă, că în întreaga istorie cunoscută nu a existat nici un  fel de echivalare a celor doi termeni, decât la modul demagogic şi  sfidător politicianist, fiindcă de mii de ani "justiţia" este  subordonată vizibil intereselor celor bogaţi şi în nici un caz nu are  scopul de a furniza dreptate celor mulţi.
Apropierea de edificarea  statului fascist global, cu legislaţiile aferente, promulgarea "Patriot  Act" (câtă sfidare nesimţită în această denumire) în SUA, care  re-legifera tortura - împotriva căreia au luptat cu disperare toţi  activiştii sociali ai ultimelor secole, care au crezut-o eradicată prin  acea nenorocită şi ineficientă "Declaraţie a drepturilor omului" -  actuala legislaţie ACTA ş.a.m.d., fiindcă exemplele chiar că ar putea  continua la infinit, nu fac decât să reconfirme că ne aflăm cu toţii  într-un "cadru legal" destinat perpetuării sclaviei maselor populare,  excluse definitiv de la stabilirea regulilor jocului.
Instinctiv  simţim cu toţii că noţiunea de "pedeapsă" este echivalentă celei de  răzbunare, anticului principiu al talionului, "ochi pentru ochi şi dinte  pentru dinte", despre care ne avertiza atât de oportun paşnicul Mahatma  Gandhi, că ne va conduce inexorabil către o civilizaţie de orbi, dacă  nu ne vom opri la vreme din practicarea lui.
Ştim cu toţii, cei care avem o  oarecare experienţă de viaţă, că răzbunarea nu este decât un paleativ,  care nu conferă decât o ridicolă satisfacţie trecătoare, din moment ce  răul a fost deja săvârşit şi, cu toate acestea, prea puţini dintre noi  încercăm să ne reformăm gândirea, în sensul abandonării definitive a  principiului tembel, farmaceutic, de tratare a simptomelor bolii sociale  profunde care conduce către contravenţie sau infracţiune şi a abordării  unui mod de analiză bazat pe descoperirea şi, implicit, căutarea de  soluţii pentru eliminarea cauzelor profunde care predispun la un astfel  de comportament asocial.
Aşa  cum genial se exprimă acest creator de utopii minunate, Jacque Fresco,  legea nu reprezintă decât expresia plenară a impotenţei umane de a  administra orice sistem şi cu atât mai mult cel social, fiindcă  încercăm, la modul absurd, să integrăm în paragrafe de cod penal  complexitatea uluitoare a comportamentului fiinţei umane.
Cu atât mai mult, legislaţia  fascistă globală este sortită eşecului din start, fiindcă încearcă să  impună, dictatorial, reglementări generale, unor culturi esenţial  diferite, a căror individualitate s-a cristalizat în milenii de  existenţă.
Nu poţi inventa şi impune tipare  universal valabile şi, în nici un caz, în probleme sociale, dacă  doreşti real rezolvarea problemelor, ci numai dacă nu urmăreşti, de  fapt, decât instalarea unor regimuri tiranice planetare, care nu vor  ţine oricum cont de drepturile şi libertăţile fiinţelor umane.
Ca  să nu mai vorbim de principiul complet cretin al obligativităţii  cunoaşterii profunde a legilor, de către fiecare cetăţean în parte, în  condiţiile în care, aşa cum declara de curând David Icke - şi vă invit  să nu-l credeţi şi să faceţi singuri calculele - numai legislaţia  curentă a uniunii naziste europene însumează peste 200.000 de pagini şi  numai bunul Dumnezeu poate şti pe câte sute de mii de pagini se întinde  legislaţia României.
În acest sens, nu cred că este  extraordinar de inspirat să milităm orbeşte pentru asprirea sistemului  judiciar penal, fiindcă nu se poate nega existenţa aşa-zişilor  "prădători" din film - al căror loc în societate chiar nu mă pot  încumeta să-l definesc, fiindcă problema complexă a apariţiei lor este  departe de a fi complet elucidată - dar marea majoritate a celor închişi  se pot afla acolo pentru infracţiuni minore sau pentru o primă  infracţiune şi toată lumea ştie că sistemul penitenciar actual nu numai  că nu asigură reabilitarea cuiva, ci dimpotrivă, constituie o adevărată  "şcoală" care generează numai recidivişti, din ce în ce mai periculoşi.
Dacă ar fi să abordez şi cazul  cel mai grav, al pedepsei capitale, aş prefera, de fapt, să vă las să  decideţi singuri, prezentându-vă opiniile a două persoane diferite, care  vă vor ilustra cu claritate ce înseamnă să cunoşti intim problemele  legale şi ce înseamnă să nu fii altceva decât o mascotă politică,  subordonată ocultei mondiale:
"În  lumina unei cantităţi enorme de dovezi concrete, care se află la  dispoziţia noastră, nu văd nici o alternativă decât de a concluziona că  pedeapsa capitală nu poate fi justificată, în nici un fel, în baza  efectului inhibitor."
Judecător Thurgood Marshall, Curtea Supremă a SUA, cazul "Furman vs. Georgia", 1972
şi
"Contrar viziunii câtorva  teoreticieni sociali, sunt convins că pedeapsa cu moartea poate avea un  efect inhibitor, eficient, în prevenirea unor infracţiuni specifice."
Preşedinte Richard M. Nixon, 10 martie 1973.
Şi să nu credeţi cumva că Nixon nu cunoştea opinia propriului judecător al Curţii Supreme.
După cum veţi constata şi din documentar, actualmente persistă două sisteme în practica judiciară:
- sistemul pedepsei, în care  individul este considerat responsabil pentru acţiunile sale şi este  pedepsit pentru fapta sa, sistem care pare a da importanţă principiului  liberului arbitru, fiindcă inculpatul este penalizat pentru ceea ce  societatea consideră "unanim" a fi greşit;
- sistemul terapiei, care, prin  contrast, nu pune mare accent pe responsabilitate, scopul declarat fiind  de a preveni infracţiunile viitoare şi nu de a le da oamenilor ceea ce  merită, pentru alegerea pe care au făcut-o, concentrându-se mai puţin pe  noţiunea de "vină".
Sistemul  terapiei pare a fi ceva mai sincronizat cu natura reală a societăţii  umane, plecând de la premisa unor cauze complexe, naturale sau sociale,  asupra cărora nu putem exercita cine ştie ce control, ca indivizi, fără a  se acorda mare atenţie noţiunii de liber arbitru, fiindcă opţiunile  unei persoane nu sunt, într-un final, decât rezultatul unei game vaste  de cauze obiective.
Cercetările dr. James Gilligan demontează teoria determinismului infracţional genetic, acesta afirmând în cel mai pur stil 
Bruce Lipton:
 
"Cercetările au descoperit că  grupurile care prezintă anumite mutaţii genetice sunt mult mai  predispuse la un comportament violent, dacă indivizii au fost abuzaţi în  copilărie; dacă nu au fost abuzaţi, este puţin probabil să manifeste un  comportament violent. Dar a fost mai mult decât clar că nu numai genele  sau abuzul infantil provoacă manifestările de violenţă, ci  interacţiunea dintre predispoziţia genetică şi mediu."
Cât de gravă este situaţia mondială ?
Este extrem de greu de apreciat,  aşa că mă voi rezuma la a vă prezenta doar câteva date din "ţara  libertăţii absolute", imperiul trans-oceanic:
- în ianuarie 2008, mai mult de 1% din populaţia adultă a SUA era încarcerată, stabilindu-se astfel un record mondial absolut;
- 1 din 31 de adulţi (7,3 milioane) se află după gratii sau sunt monitorizaţi permanent, fiind eliberaţi de probă;
- 1 din 18 bărbaţi, 1 din 89  femei, 1 din 11 afro-americani (9,2%), 1 din 27 latino (3,7%) şi 1 din  45 de albi (2,2%), reprezintă distribuţia pe sexe şi rase a  încarcerărilor;
-  populaţia încarcerată din SUA s-a mărit de 4 ori în ultimele decenii,  faţă de anul 1980 mai precis, în mare parte din cauza sentinţelor  obligatorii acordate în baza mincinosului "război 'nixonian' contra  drogurilor", deşi infracţiunile violente şi cele îndreptate contra  proprietăţii private au intrat în declin;
- actualmente există 86.927 de centre de deţinere a infractorilor juvenili;
- în 2009, 92,9% dintre condamnaţi erau bărbaţi;
- un raport din 2005 estima că  27% dintre deţinuţii federali nu sunt, de fapt, cetăţeni ai SUA, aceştia  fiind condamnaţi pentru infracţiuni comise pe când se aflau legal sau  ilegal în SUA, deşi raportul World Prison Brief le estima numărul la  doar 5,9% din totalul deţinuţilor (nu este greu de aflat cine minte,  dată fiind ofensiva obsesivă contra imigraţiei ilegale, declanşată în  SUA în ultimii ani, pentru a distrage atenţia de la probleme sociale  interne mult mai grave);
-  rata încarcerărilor actuale din SUA este de 5,5 ori mai mare decât cea  de vârf, înregistrată în 1939, la apogeul crizei economice.
Judecaţi şi singuri: societatea noastră chiar se află pe calea cea bună ?
Mă tem că se poate afirma, fără a  greşi câtuşi de puţin, că, alături de sistemul medical, sistemul  judiciar este un alt sistem vital care şi-a ratat în totalitate menirea  declarată.
Un fenomen actual de o gravitate  extremă este cel al proliferării sistemelor închisorilor private, în  ţări ca Marea Britanie, Israel şi, mai ales, SUA (să fie oare o  coincidenţă că aceste experimente sunt derulate de principalele ţări  masonice ale lumii ?!), care a condus la apariţia şi dezvoltarea unor  sindicate extrem de puternice ale gardienilor de închisoare, ce deţin  mijloace financiare considerabile, exercitând un lobby agresiv în  organele legislative în favoarea extinderii sistemelor şi a unei  înăspriri a pedepselor judiciare, pentru a le garanta locuri de muncă pe  o perioadă nedefinită.
Dumnezeule mare, să ajungi să scoţi profit de pe urma nenorocirii oamenilor ?!
Ce poate fi mai murdar de atât ?
Cât de abjecte pot fi toate  aceste corporaţii, dacă unele state din SUA au ajuns, deja, să dea legi  contra acestor privatizări şi, chiar mai rău, contra "exportului şi  importului de condamnaţi", o practică federală curentă ?
Cum poate fi justificat  transferul de responsabilitate, din mâinile statului în mâinile unor  investitori, din moment ce, conform constituţiei şi a restului  legislaţiei, orice condamnat răspunde penal în faţa statului şi nu a  oricărui jecmănitor particular, cu buzunarele doldora de bani ?
În  1997, când Corrections Corporation of America a construit o închisoare  de 2.000 de locuri în California, la un cost de 80-100 de milioane de  dolari, fără a avea nici un fel de contract cu California Department of  Corrections, un reprezentant al corporaţiei a afirmat public, cu un  cinism dezgustător:
"Dacă o construim, vor apărea şi condamnaţii !"
În 2004, Knesset-ul israelian a  votat o lege ce permitea înfiinţarea de închisori private, sub pretextul  reducerii cheltuielilor statale cu întreţinerea condamnaţilor şi  construirea de noi facilităţi corecţionale, deşi statul urma să  plătească particularilor câte 50$/zi, de deţinut.
În 2005, departamentul pentru  drepturi ale omului de la Academic College of Law din Ramat Gan a  înaintat o petiţie la Curtea Supremă de Justiţie, contestând legea în  baza a două argumente:
-  în primul rând, transferul puterii penitenciare în mâini private ar  viola drepturile condamnaţilor la libertate şi demnitate umană;
- în al doilea rând, o  organizaţie privată urmăreşte preponderent maximizarea profitului, care  va fi obţinută, ca atare, pe seama tăierii costurilor, reducând dotările  sau plătind prost gardienii, de exemplu, încălcând şi mai mult  drepturile umane fundamentale ale deţinuţilor.
În aşteptarea deciziei,  concesionarul Lev Leviev's Africa-Israel a construit însă o închisoare  cu 2.000 de locuri planificate, lângă Beersheba .
Din fericire, în 2009, 9 judecători ai Curţii Supreme au declarat ca neconstituţională administrarea privată a unei închisori.
Trebuie să recunosc că 
Nigel Farage,  pe care îl admiram pentru intervenţiile sale curajoase îndreptate  împotriva controlului exercitat de UE, dovedeşte în film că nu-şi poate  depăşi inhibiţiile politice, fiind partizanul exclusivist al unor măsuri  punitive exagerate şi, mai ales, deloc nuanţate.
 
Revenind însă la esenţă, mă tem  că, în afară de Jacque Fresco, nici unul dintre experţi nu reuşeşte să  indice cauzele primordiale (deşi există în film o frază care sper că nu  vă va scăpa): fiindcă nu s-au schimbat prea multe de când Henri  Charrière îşi publica romanul autobiografic "Papillon", e clar că nu vom  elimina niciodată violenţa dintr-o societate care se bazează, în  exclusivitate, pe frica indusă întregii populaţii, prin toată gama  posibilă de măsuri represive, în scop de control, în care climatul  competiţional ne mutilează sufletele, înstrăinându-ne din ce în ce mai  mult, unii de alţii şi în care existenţa sistemelor monetare şi marilor  proprietăţi private garantează manifestarea invidiei şi a lăcomiei şi,  implicit, a comportamentului infracţional, menit să asigure accesul la  avere şi putere socială, tocmai pentru a evita consecinţele faptelor  personale asociale, prin repoziţionarea individuală în rândurile  magnaţilor atinşi de imunitate penală.

 
"Tensiunile  generate de etica umilinţei şi cea a vinei personale constituie marele  conflict aflat la baza societăţii americane contemporane, atât timp cât  se asociază valori pozitive atât uciderii cât şi ne-uciderii. Deşi este o  cultură preponderentă a vinei, SUA sprijină pedeapsa cu moartea, oferă  medalii de onoare celor care au ucis cel mai mult, sub umbrela statală  şi legalizează crima în auto-apărare, fiindcă nu poţi fi un 'adevărat  bărbat' dacă nu te aperi singur."
Multumim Maria pentru traducerea a inca unui documentar deosebit si pentru articolul de suflet! Munca ta este titanica si conteaza mult pentru noi! Multumim Universului ca existi!
VEZI FIMLUL TRADUS, AICI:
 
Informatii extraordinare de ultima ora : free energy is here !!!
RăspundețiȘtergerehttp://humansarefree.com/2012/03/free-energy-is-here-now-project-nsearch.html#more
Salut, uite aici ceva calumea, daca puteti sa puneti pe site tradus sau nu, nu conteaza: Ed Dames Remote Viewing Training Course, numai bine.
RăspundețiȘtergereAcuma fara suparare FREE YOUR MIND , dar mi se pare mie sau voi ai luati toate postarile lui marian matei ?
RăspundețiȘtergereDa ... am preluat toate postarile lui Marian Matei si le vom prelua pe toate pana cand Marian va avea cel putin la fel de multi vizitatori ca noi sau pana cand Marian va spune sa ne oprim. Consideram articolele lui Marian o comoara ce trebuie raspandita cat mai mult. Momentan Marian nu numai ca nu se supara ci dimpotriva, ne incurajeaza sa preluam. Daca nu ne credeti, puteti sa-l intrebati.
RăspundețiȘtergereAsa e, multumim Universului pentru faptul ca exista Marian si voi toti.Faceti un lucru minunat.
RăspundețiȘtergere