LETTER FROM POLAND (2011)
”Regizorul 
Mariusz Pilis, în colaborare cu postul olandez de televiziune "
vPro", a realizat acest documentar, 
Letter from Poland,
 în 2011, încercând să arunce o rază de lumină asupra controverselor 
privind natura reală a evenimentului, incompetenţei crase şi manipulării
 practicate de autorităţile ruseşti în anchetarea dispariţiei tragice a 
preşedintelui polonez Lech Kaczynski şi a altor 95 de demnitari, în 
aşa-zisul accident din apropierea aeroportului "Severny" din Smolensk, 
în data de 10 aprilie 2010.
 
La momentul "accidentului" am 
evitat să urmăresc evoluţia evenimentelor, în primul rând fiindcă nu mă 
uit la televizor de foarte mulţi ani - şi nu aş fi făcut o excepţie în 
acest caz - în al doilea rând fiindcă în perioada imediat următoare unui
 asemenea eveniment domneşte confuzia, informaţiile fiind adeseori 
contradictorii şi pline de patimă şi mai puţin de date concrete, iar în 
al treilea rând sunt, sincer vorbind, sătul de crimele mai marilor 
planetei, mai ales de cele realizate prin înscenarea de accidente 
aviatice unor preşedinţi incomozi:
1.
 Jaime Roldós Aguilera (1940 – 1981), preşedintele Ecuadorului, a fost 
asasinat de CIA, în data de 24 mai 1981, prin sabotarea avionului său 
care s-a prăbuşit pe muntele Huairapungo, din cauza politicii sale 
petroliere anti-corporatiste şi a unui tratat încheiat cu ţările vecine,
 Venezuela, Columbia şi Peru, pe care senilul Ronald Reagan l-a declarat
 ca fiind preludiul apropierii de politica sovietică.
Raportul comisiei aviatice a dat
 vina, ca de obicei, pe o eroare de pilotaj - morţii nu se mai pot apăra
 - constând în supraîncărcarea avionului. Comisia parlamentară, formată 
la insistenţa membrilor de familie şi a partizanilor politici ai lui 
Roldós, a descoperit numai erori şi contradicţii în raportul iniţial, 
dar, în absenţa cutiei negre, nu a putut fi probată nici ipoteza că 
ambele motoare erau, de fapt, oprite la impactul cu muntele.
2.
 Omar Efraín Torrijos Herrera (1929 – 1981), preşedintele statului 
Panama, a fost asasinat în condiţii similare, tot de CIA şi tot în 
administraţia "prolifică" în crime, Bush-Reagan, dispariţia avionului 
său fiind declarată aproape după o zi întreagă.
Politica anticomunistă a lui 
Torrijos nu putea fi negată, dar insistenţele sale privind suveranitatea
 Panama asupra canalului, obţinută prin tratatul din 1977, semnat 
împreună cu Carter, se pare că i-au atras sfârşitul.
În mai 1991, avocatul lui Manuel
 Noriega, Frank Rubio, a dat o declaraţie spunând: "Generalul Noriega 
este în posesia unor documente care demonstrează planurile de asasinare a
 sa şi a domnului Torrijos, de către agenţii secrete din SUA.", dar 
preşedintele completului american de judecată le-a respins ca dovezi, 
fiindcă ar fi încălcat procedurile legate de manipularea informaţiilor 
secrete.
Şi avea perfectă dreptate !
Ce ar putea fi mai secrete decât planurile CIA de asasinare a unor preşedinţi ?
În privinţa documentarul de 
faţă, voi încerca să fac o analiză obiectivă a evenimentului în cauză, 
care a condus la decapitarea conducerii statului polonez, dar o voi face
 fără a uita că reporterul ucrainean Andrei Menderey, care a filmat zona
 prăbuşirii, aproape imediat, a fost înjunghiat pe 15 aprilie 2010 şi 
transportat în stare critică la un spital din Kiev, unde a fost asasinat
 o zi mai târziu, de doi necunoscuţi fireşte, care l-au decuplat de la 
aparate şi l-au mai înjunghiat de trei ori, din pură conștiinciozitate.
Oare ruşii sunt în stare să ordone astfel de asasinate ?
Analizând
 istoria răspunsul vine de la sine: prea puţine state din lume se pot 
compara cu Rusia, în ceea ce priveşte mania asasină a conducătorilor ei,
 mai ales în epoca bolşevică când şi-a exportat regimul criminal în 
toată Europa de Est şi în restul lumii, dar şi după aşa-zisa prăbuşire a
 socialismului, dacă nu-i uităm campaniile din fosta Iugoslavie, 
împreună cu NATO şi SUA, din Cecenia sau Gruzia, ca să nu mai vorbim de 
crimele ordonate pe propriul teritoriu.
Nu ne putem aştepta la altceva 
din partea unui aparat de stat care, practic, nu s-a schimbat deloc faţă
 de epoca bolşevică, fiindcă până şi astăzi peste 70% dintre lideri 
provin din fostul KGB sau din GRU, indivizi care, aşa cum se afirmă în 
film, sunt educaţi şi antrenaţi în întreaga lor carieră să mintă şi să 
ucidă.
Şi,
 la drept vorbind, nu m-ar îngrijora foarte tare drama poloneză, fiindcă
 noi nu avem nici o şansă să trecem prin aşa ceva, neavând de multă 
vreme vreun conducător vertical, ci numai slugi şi foste odrasle de 
KGB-işti, ca Petre Roman, Radu Ioanid, Vladimir Tismăneanu, Horia Radu 
Patapievici, Mihai-Răzvan Ungureanu - care a interzis calendarele şi 
tablourile în sediu, în timp ce ţine în birou portretul Anei Pauker - şi
 tare mulţi alţii.
Urăsc să judec pe cineva conform
 păcatelor părinţilor, dar când aceste "beizadele" îşi depăşesc părinţii
 în nemernicie, nu putem uita că se trag dintr-un lung şir de criminali 
supuşi Moscovei - Drăghici, Neulander, Brucan, Nicolschi, Chişinevschi, 
Pauker ş.a. - care ne-au condus ţara într-una dintre cele mai negre 
epoci, 1945-1964, când au înflorit lagărele şi închisorile politice, 
desfiinţate ulterior de Ceauşescu.

 
Revenind
 la film, trebuie să mă dezic de accentele patetice ale realizatorului, 
care uită la rândul lui istoria, când deplânge dispariţia de pe harta 
Europei a Poloniei, la 1772 şi aminteşte de tabloul lui Jan Matejko, 
omiţând să amintească îndelungile ambiţii imperialiste ale Poloniei 
însăşi, a cărei şleahtă a fost o plagă pe capul Ucrainei vreme de 
secole, conducând de exemplu la revolta hatmanului Bogdan Hmelnițki sau,
 de ce nu, atacurile Poloniei împotriva ţărilor române şi dorinţa 
fierbinte a cancelarului Jan Zamoyski de a croi drum Poloniei până la 
gurile Dunării şi, dacă se poate, până la mare, potentat a cărui 
ofensivă contra lui Mihai Viteazul a pus capăt, practic, unirii celor 
trei ţări române.
Dar Polonia medievală şi-a 
spălat multe păcate în anii imediat următori primului război mondial, 
când deţinea practic singura armată europeană care se mai putea opune, 
cu succes, atacurilor furibunde ale sovieticilor, decişi să aducă ciuma 
roşie peste Europa cu 25 de ani mai devreme.
Strategia
 neconvenţională a mareşalului Pilsudski a condus la victoria finală din
 Bătălia Varşoviei, din august 1920 - ajutat fiind şi de incompetenţa 
crasă a mareşalului sovietic Tuhacevski, care scrisese şi o carte 
stupidă despre inutilitatea rezervelor strategice în timp de război - 
fapt care trebuie să fi condus la răzbunarea cruntă a lui Stalin, când a
 masacrat cei peste 22.000 de ofiţeri polonezi, aruncaţi în gropile 
comune de la Katyn, executaţi în cel mai pur stil NKVD/KGB, cu un glonţ 
în ceafă.
Tocmai tragedia de la Katyn şi 
curajul preşedintelui polonez Lech Kaczynski - care s-a opus invadării 
Gruziei şi prezenţei militare ruseşti în Ucraina, fiind de asemenea 
favorabil instalării scutului american anti-rachetă pe teritoriul 
polonez - sunt unele dintre motivele care au condus la această ultimă 
catastrofă din istoria Poloniei, ce face obiectul documentarului actual.
Noua
 conducere a statului polonez a acceptat, fără crâcnire, raportul 
anchetei ruseşti, asupra prăbuşirii avionului prezidenţial polonez 
TU-154M, în timpul manevrei finale de apropiere de aerodromul Smolensk 
Nord, deşi întreaga anchetă a fost inimaginabil de prost condusă şi în 
nici un caz din pură întâmplare sau incompetenţă.
Să analizăm pe puncte:
1. S-a afirmat că prăbuşirea s-a datorat unei greşeli de pilotaj, fiindcă piloţii nu vorbeau limba rusă şi erau prost pregătiţi.
Ipoteza este de o nesimţire 
crasă, în opinia mea, fiindcă, pe de o parte, legislaţia aeronautică 
internaţională impune folosirea limbii engleze în toate convorbirile 
dintre echipaje şi turnurile de control, iar, pe de altă parte, pilotul 
prim cunoştea foarte bine limba rusă.
În
 aceeaşi ordine de idei, ambii piloţi, căpitanul Arkadiusz Protasiuk şi 
copilotul, maior Robert Grzywna, aveau peste 5.000 de ore de zbor la 
activ, iar Protasiuk executase o aterizare pe acelaşi aerodrom, cu numai
 trei zile înainte, cu ocazia transportării lui Donald Tusk.
2. Federaţia Rusă a ignorat prevederile Convenţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile (Convenţia de la Chicago) din 1944:
- a exclus partea poloneză din 
anchetă şi a făcut public un unic raport final, într-o conferinţă de 
presă din 13 ianuarie 2011, încălcând prevederile anexei 13 a Convenţiei
 de la Chicago;
- a interzis accesul reprezentantului polonez, acreditat, la întrunirile comisiei ruse de anchetă; 
- a distrus, falsificat şi manipulat probele fizice;
- a furnizat ajutor şi asistenţă medicală inadecvată victimelor;
- a încălcat sfidător standardele de investigaţie ale ICAO.
Din 222 de cereri oficiale de 
informaţii, din partea poloneză, ruşii au răspuns la 34, au ignorat sau 
au refuzat să răspundă la 169 şi au răspuns doar parţial la alte 19.
Solicitările erau de maximă 
importanţă, ruşii refuzând să furnizeze informaţii privind: condiţiile 
minime de amenajare a aerodromului Smolensk Nord, înregistrările video 
ale indicaţiilor radar din data de 10 aprilie, privind zborul de 
apropiere al aeronavelor IL-76, YAK-40 şi TU-154M, documentarea 
fotografică aeriană a zonei accidentului, înregistrările de comunicaţii 
şi navigaţie, rapoartele medicilor legişti asupra autopsiilor membrilor 
echipajului, raportul asupra acţiunilor de salvare şi de pompieri 
executate la faţa locului, care ar fi trebuit să fie însoţite de 
materiale video.
3.
 Afirmaţiile privind prezenţa în carlingă a comandantului Forţelor 
Aeriene Poloneze, gen.lt. Andrzej Blasik, precum şi alcoolemia de 6 la 
mie a acestuia, nu au fost probate prin nici un document, rămânând 
simple bârfe.
4. Solicitările privind natura 
fumului dens din zona aerodromului - care este menţionat într-unul din 
rapoarte meteorologilor locali - au fost ignorate.
5. Nu s-au efectuat nici un fel 
de analize privind prezenţa urmelor de explozivi convenţionali sau 
neconvenţionali pe rămăşiţele aeronavei în cauză.
6.
 Au fost furnizate numai rezultatele a 19 autopsii. Restul de 77 fie 
lipsesc cu desăvârşire, fie sunt grosolan eronate, unele cuprinzând 
referiri la organe ce fuseseră îndepărtate chirurgical din corpurile 
victimelor, cu mult timp înainte de eveniment.
7. Partea rusă a susţinut că 
s-ar fi exercitat presiuni psihologice asupra echipajului polonez, de a 
ateriza cu orice preţ, fără a proba în nici un fel această afirmaţie.
În schimb, presiunile exercitate
 de colonelul rus Krasnokutski asupra controlorilor de zbor, deşi au 
fost documentate prin înregistrări audio, au fost ignorate de partea 
rusă. De asemenea a fost ignorată identitatea persoanei cu care 
colonelul vorbea continuu la celular, solicitând în mod evident ordine.
Deşi
 necalificat şi neautorizat în calitate de controlor de zbor, colonelul 
rus s-a adresat direct piloţilor polonezi, indicându-le să continue 
manevra de aterizare până la înălţimea de 100 de metri, deşi 
vizibilitatea asupra solului era nulă din cauza fumului, refuzându-le 
repetat solicitarea de a fi îndrumaţi spre un aerodrom de rezervă.
8. Afirmaţia că cei doi 
controlori de zbor, Pavel Pliusnin şi Viktor Ryzenko, ar fi executat 
controlul medical obligatoriu, anterior intrării în tură, s-a dovedit a 
fi mincinoasă, fiindcă punctul medical al UM 06755 era, de fapt, închis 
în acea perioadă.
9.
 Deşi avionul s-a prăbuşit la ora 6:41:05, la doar 400 de metri de 
pistă, unitatea de intervenţie a fost anunţată la 6:50, fiind îndreptată
 iniţial în direcţie contrară, motiv pentru care a ajuns la locul 
accidentului cu 14 minute întârziere. Deşi aerodromul se află între 
limitele urbane, unităţile suplimentare de intervenţie solicitate au 
ajuns cu 44-45 de minute mai târziu. Partea rusă nu a dat nici un fel de
 amănunte privind modul de acţiune al unităţilor la faţa locului.
Corpurile, expediate în Polonia 
pentru funeralii, s-au aflat în sicrie închise cu interdicţie expresă de
 a fi deschise. O singură familie a reuşit să obţină permisiune de 
deshumare, la un an după eveniment, iar autopsia efectuată atunci a 
confirmat doar 10% din autopsia făcută de ruşi.
10.
 Expertiza tehnică a echipamentelor de navigaţie şi a luminilor pistei 
de aterizare a susţinut funcţionarea perfectă a acestora. Cu toate 
acestea, partea poloneză nu a avut acces la expertiza în sine, iar 
militari ruşi au fost fotografiaţi, imediat după eveniment, în timp ce 
schimbau cabluri electrice şi becurile reflectoarelor de pe pistă. Tot 
în raportul final a fost "uitată" o frază, ce sublinia faptul că patru 
din cele opt rânduri de lumini erau, de fapt, închise la momentul 
catastrofei.
11. Potrivit raportului final al
 ruşilor, aparatul video care înregistra indicaţiile radar nu a 
funcţionat din cauza unui scurt-circuit. Acelaşi raport argumenta 
ulterior, în repetate rânduri, poziţionarea uşor incorectă a avionului 
pe panta de aterizare, în limitele toleranţelor, în baza analizei 
înregistrării video a indicaţiilor radar (care s-a materializat ca prin 
minune), iar cifrele indicate sugerau abateri de până la 600% şi nu "în 
limitele toleranţelor". În plus, controlorul de zbor executase doar 7 
ture în ultimele 12 luni, dintre care una singură fusese pe condiţii 
meteo grele, fapt care sugerează că era complet necalificat pentru 
operaţiuni de acest gen.
12.
 În data de 8 septembrie 2011, profesorul Kazimierz Nowaczyk a depus 
mărturie în faţa comitetului parlamentar polonez însărcinat cu ancheta, 
demonstrând, pe bază de fotografii luate din satelit, că poziţia 
stabilizatorului orizontal stâng al avionului a fost schimbată între 11 
şi 12 aprilie, cu circa 20 de metri.
O filmare, pe care v-o prezint 
şi eu, demonstra distrugerea rămăşiţelor avionului, folosindu-se utilaje
 grele sau muncitori înarmaţi cu răngi metalice, imediat după eveniment.
Reglementările Convenţiei de la 
Chicago prevăd condiţii draconice de prelevare a probelor şi de 
reconstrucţie a aeronavei, în cel mai mic detaliu. În cazul atentatului 
de la Lockerbie, care este amintit în film, s-au depus eforturi enorme 
pentru a recupera până şi cele mai mici fragmente ale avionului în 
cauză, care ajunseseră pe fundul mării.
13.
 Afirmaţia raportului final al ruşilor, că pilotul prim ar fi refuzat să
 rateze aterizarea, la presiunea exercitată de comandantul Forţelor 
Aeriene, s-a dovedit a fi tot o minciună, fiindcă înregistrările din 
carlingă îl prezintă clar pe căpitan ordonând ratarea aterizării la 100 
de metri înălţime şi pe copilot confirmând verbal manevra ordonată.
Rapoartele psihologice, 
prezentate drept ruşi în secţiunea "fapte", deşi sunt pure speculaţii, 
conţin o frază: "O va lua razna !", cu referire la preşedintele 
Kaczynski, ca urmare a deciziei piloţilor de a rata aterizarea, care nu 
apare în copia înregistrărilor de zbor ce a fost furnizată părţii 
poloneze.
14.
 Raportul rusesc minte din nou, când susţine că echipajul polonez nu 
cunoştea topografia terenului din jurul Smolensk, fiindcă o convorbire 
între piloţi, ce apare în înregistrări, este purtată exact pe această 
temă, dovedind buna pregătire a echipajului.
15. Sistemele computerizate TAWS
 (Terrain Awareness and Warning System) şi FMS (Flight Management 
System) nu sunt menţionate în raport, deşi ruşii au solicitat decodarea 
datelor de către fabricant, Universal Avionics System Corporation din 
SUA. Datele furnizate ulterior de americani părţii poloneze, arată că 
ambele sisteme au fost "doborâte" simultan, la 15 metri înălţime şi cu 
peste 50 de metri înainte de locul primului contact cu solul, indicând 
totodată o orientare a avionului, pe ultimele sute de metri ale 
traiectului de zbor, pe o direcţie complet diferită de cea menţionată de
 raportul rusesc.
16.
 Profesor Wieslaw Binienda, Preşedinte al Civil Engineering Department 
la University of Akron, Ohio şi expert al NASA/Federal Aviation 
Administration, a analizat ipoteza distrugerii planului stâng al 
avionului ca urmare a impactului cu un mesteacăn, la o înălţime de 6,5 
metri, folosind tehnologia computerizată, de ultimă oră, deţinută de 
NASA.
Profesorul demontează 
afirmaţiile ruşilor, demonstrând că impactul ar fi produs doar o avarie 
nesemnificativă a bordului de atac, fără a afecta în nici un fel 
portanţa.
Partea rusă a susţinut chiar că 
aeronava ar fi executat un tonou, continuându-şi apoi zborul în urcare 
până la locul prăbuşirii, o afirmaţie de o cretinătate totală, fiindcă 
TU-154M are o anvergură de 38 de metri, deci planul stâng ar fi trebuit 
să traverseze solul, până la o adâncime de cel puţin 6 metri, în absenţa
 porţiunii desprinse deja, care avea 6,5 metri lungime.
Chiar
 de ar fi fost adevărat, bucata ruptă din plan nu ar fi putut ajunge la 
111 metri distanţă de acel arbore, acolo unde a fost găsită ulterior, ci
 la maxim 12 metri.
Şi, cu atât mai mult, avionul nu
 ar mai fi putut urca, având o treime din plan lipsă, pentru a justifica
 astfel restul distanţei parcurse până la locul prăbuşirii.
Tot el a demonstrat că aeronava 
nu a intrat în contact cu nici un arbore, fiindcă planul s-a rupt la 
circa 69 de metri distanţă de acel mesteacăn, la o altitudine de 26 de 
metri, deci cu 14 metri deasupra înălţimii maxime a arborilor locali, 
cel mai probabil din cauza a două impacturi, în succesiune rapidă, pe 
intrados (proiectile ?!).
17.
 Avionul ieşise din lucrări de reparaţii capitale în decembrie 2009, 
deci starea sa tehnică trebuie să fi fost foarte bună, la momentul 
catastrofei.
18. Partea rusă a acuzat partea 
polonă de neinspectarea, în prealabil, a zonei aerodromului din Smolensk
 şi minte din nou, fiindcă există documente care atestă o astfel de 
solicitare din partea poloneză, care a fost refuzată de ruşi.
Antoni Macierewicz, preşedintele comisiei parlamentare poloneze de anchetă, pune bomboana pe colivă afirmând:
- guvernul rus a manipulat 
circumstanţele, adoptând o procedură civilă de anchetă (pe care a 
încălcat-o grosolan, ulterior) în investigarea unui zbor militar;
- acest artificiu (i)legal i-a privat pe polonezi de posibilitatea apelului la International Civil Aviation Organization;
- situaţia politică din Polonia 
este foarte dificilă, prin ascensiunea la putere a unui regim politic 
deschis pro-rusesc, cercetătorii temându-se să susţină ancheta, pentru a
 nu-şi periclita carierele sau chiar vieţile, mai ales că au existat 
decese suspecte ale experţilor sau martorilor.
În privinţa focurilor de armă, 
mă văd nevoit să-l contrazic pe autorul documentarului, fiindcă pe lista
 pasagerilor apar, aşa cum mă şi aşteptam, gărzile de corp şi anume: Lt.
 Col. Jaroslaw Florczak, Plt. Artur Francuz, Lt. Pawel Janeczek, Plt. 
Pawel Krajewski, Cpt. Dariusz Michalowski, Slt. Piotr Nosek, Plt. 
Agnieszka Pogródka–Weclawekm, Plt. Jacek Surówka şi Plt. Marek Uleryk, 
care trebuie să fi avut arme şi muniţie asupra lor, aşa că focurile de 
armă, ce se aud în filmarea ghinionistului jurnalist ucrainean, ar fi 
putut fi provocate de muniţia care exploda din cauza incendiilor, deşi, 
personal, dat fiind cursul ulterior al evenimentelor, nu am mare 
încredere în această posibilitate.
Constat din nou, cu regret, opacitatea unor personaje, altminteri bine intenţionate, care nu văd dincolo de aparenţe.
Analiştii polonezi din film şi 
chiar şi fostul şef-adjunct al Biroului Securităţii Naţionale, Witold 
Waszczykowski (directorul Aleksander Szczyglo a fost una dintre 
victimele de la Smolensk), refuză să vadă pericolul reprezentat de 
fascismul Uniunii Europene şi al NATO, fiind speriaţi doar de 
vecinătatea cu rechinul rus, deşi Polonia a fost destul de lucidă, în 
perspectiva istoriei, ca să nu-şi distrugă intenţionat forţa armată, aşa
 cum a procedat România, în perioada 2000-2001, pentru a rămâne fără 
apărare în faţa unei agresiuni externe, ce ar putea proveni tocmai din 
partea aşa-zişilor aliaţi occidentali, care au mai vândut cel puţin o 
dată Polonia, la masa tratativelor.
Absenţa oficialilor UE şi ai SUA
 de la funeraliile preşedintelui Lech Kaczynski, în baza unui pretext 
meteo transparent, ar trebui să le dea mult mai mult de gândit 
polonezilor, privind planurile de viitor ale ocultei mondiale în ceea 
ce-i priveşte.
La
 fel de ciudată este şi mirarea lui Vladimir Bukovski, când invazia 
Rusiei din Georgia nu a fost privită de puterile planetei drept motiv 
suficient pentru declararea unui război, aşa cum au făcut-o tare oportun
 împotriva lui Saddam Hussein, când trupele acestuia s-au lăsat cuprinse
 de elan, ajungând din inerţie tocmai în Kuwait.
De ce, oare, se uită atât de uşor istoria, mai ales atunci când Bukovski este intervievat de un polonez ?
În ciuda atacurilor aproape 
simultane asupra Poloniei, din luna septembrie a anului 1939, stăpânii 
planetei au decis că numai o ţară este agresoare, Germania lui Hitler, 
fiindcă aşa scria în cărţile lor, că URSS va rămâne aliata lor, chiar 
dacă va comite pe teritoriul polonez crime mult mai grave decât 
naziştii, ca răzbunare pentru planurile răsturnate cu 19 de ani mai 
devreme.
Care ar fi concluzia mea în privinţa "accidentului" de pe Severny ?

 
Opinia
 mea este că avionul a fost dirijat intenţionat pe un aerodrom cu trafic
 redus şi dotări minime - care au fost scoase din uz parţial şi a cărui 
vizibilitate a fost redusă artificial prin generarea de fum cu 
auto-utilitarele TMC-65 (motoare turboreactoare modificate, montate pe 
şasiuri Ural-375) - fiind introdus într-o procedură de apropiere 
riscantă - de către o persoană ce nu avea ce căuta în turnul de control -
 pentru ca prăbuşirea avionului să poată fi catalogată drept accident, 
iar competenţa echipajului polonez, care a decis, la modul oportun, 
abandonul procedurii de aterizare, deşi primise continuu indicaţii 
eronate de la controlorii de trafic de la sol, a provocat reacţia 
trupelor OMON şi SPETSNAZ comasate în pădurea Smolensk (a căror prezenţă
 în număr nejustificat de mare a fost amintită de unele rapoarte ale 
martorilor), care au deschis focul asupra avionului aflat deja pe pantă 
ascendentă, la o înălţime sigură deasupra pădurii, provocând cedarea 
planului stâng al aeronavei şi prăbuşirea acesteia.”
SURSA: Blogul Dezvăluiri! http://antiiluzii.blogspot.com/ 
Multumim Marian pentru efortul tau sustinut pentru traducerea acestor documentare exceptionale si pentru articolele muncite, elaborate cu care ne incanti mereu! Sa fii sanatos, fericit si binecuvantat! 
VEDEȚI FILMUL TRADUS, AICI:
 
 
Era bine daca se uploada documentarul acesta pe un torent,viteza de descarcare de pe siteul unde e pus este foarte mica...
RăspundețiȘtergerea fost un asasinat, au fost video filmate cu telefonul mobil de martori, postate pe net la o zi dupa accident care mai apoi au disparut in nici 24 de ore cu tot cu cei care au filmat :(
RăspundețiȘtergereNu avem banda de upload pentru torente.
RăspundețiȘtergere