REVENGE OF THE ELECTRIC CAR (2011)
"Puterea  'Răzbunării' rezidă în firul narativ. Acţiunea filmului se desfăşoară  pe mai multe planuri, axarea pe anumite caractere umanizând, cumva,  entităţile corporatiste pe care Paine le descria, cândva, ca fiind  monolitice, transformând o poveste complexă de afaceri în ceva mult mai  accesibil, prin intimitatea sa. Mizele sunt uluitor de mari. Ajungem la  ideea că a construi maşini electrice nu este doar un act cu semnificaţii  politice, ori sociale, ci este un demers brutal de riscant, solicitând  un devotament suprauman."
 
Mike Spinelli,
Jalopnik.com
Regizorul 
Chris Paine devenea un expert şi un avocat al maşinilor electrice nepoluante, prin primul său documentar, din 2006, 
"Who Killed The Electric Car?",  care exprima strigătele de nemulţumire ale admiratorilor entuziaşti ce  se simţeau trădaţi de guvern şi industrie, prin decizia General Motors  de retragere şi distrugere a modelului EV-1, revenind la cinci ani  distanţă şi compensând pesimismul, de atunci, cu imaginea plină de  vigoare a unui viitor optimist al maşinii electrice, reliefată de filmul  actual: 
"Revenge of the Electric Car".
 
Documentarul,  narat de cunoscutul actor Tim Robbins şi având în distribuţie vedete ca  Danny DeVito şi Jon Favreau, a fost lansat în premieră la Tribeca Film  Festival, în data de 21 octombrie 2011, de "Ziua Pământului", lansarea  pe DVD având loc abia luna trecută, pe data de 24 ianuarie.
"Revenge of the Electric Car"  urmăreşte odiseea a patru întreprinzători, vreme de aproape patru ani,  până la finalul anului 2010, ilustrând cu pertinenţă lupta acestora de a  readuce maşina electrică pe pieţele mondiale, în plină recesiune  economică.
Protagoniştii  sunt Bob Lutz, de la General Motors, Elon Musk, co-fondator al Paypal  şi actual fondator şi director executiv al Space X şi Tesla Motors,  Carlos Ghosn de la concernul Renault-Nissan şi Greg Abbot, supranumit  "Gadget", un fabricant independent de maşini electrice, din California.
În timp ce filmul din 2006, "Who  Killed the Electric Car?", se termina cu distrugerea a aproape 5.000 de  maşini electrice integrate în programul "aer curat" al Californiei, cel  mai notabil model fiind cel de la General Motors, EV-1, noul film  ilustrează convingător naşterea unei noi generaţii de autovehicule  electrice, inclusiv Chevrolet Volt (o soluţie hibridă totuşi), Nissan  Leaf, Tesla Roadster şi Tesla Sedan.
Regizorul  pare să-şi fi tocit spiritul inchizitorial, în ultimii cinci ani, unele  recenzii ale filmului nefiindu-i deloc favorabile.
Steven Rea, de la The Philadelphia Inquirer, scria:
"Pe măsura derulării filmului, devine evident că urmarea lui Paine este un eşec.",
în timp ce J.R. Jones de la Chicago Reader este şi mai dur, afirmând:
"Cândva  un jurnalist de investigaţie, Paine acţionează acum mai mult ca o  majoretă şi noul său film rafinat se străduieşte, din greu, mai degrabă  să linguşească directori executivi, care împodobesc coperţile revistelor  de afaceri [...]"
Mă tem că dreptatea este de  partea lor, fiindcă, deşi afirmă repetat în film că, spre deosebire de  2006, acum a avut acces în "sfânta sfintelor" marilor corporaţii, Paine  nu reuşeşte să reveleze mari secrete, aciditatea sa părând mai degrabă  accidentală, cu ocazia audierilor liderilor General Motors în Congres  sau atunci când pare să înceapă descrierea detaliată a conflictului  dintre co-fondatorii Tesla Motors, Elon Musk şi Martin Eberhard  (pierzându-şi însă brusc suflul şi abandonând abrupt subiectul).
În  altă ordine de idei, probabil că pe toată durata post-procesării  filmului a stat închis în laborator, fiindcă mariajul idilic al lui Elon  Musk cu actriţa britanică Talulah Riley a durat numai un an, fata  speriindu-se probabil de perspectiva demnă mai degrabă de un cincinal  socialist, de a spori rândurile progeniturilor lui Elon cu încă cinci  membri.
Înainte de a continua  prezentarea filmului prin acest articol, simt nevoia să mă distanţez de  entuziasmul nefondat al partizanilor maşinilor electrice, deşi sunt  total împotriva motoarelor cu ardere internă, alimentate cu carburanţii  petrolieri impuşi de Rockefeller - prin asasinarea lui Rudolf Diesel şi  subvenţionarea celor zece ani de prohibiţie, pentru a-l obliga pe Ford  să renunţe la etanolul modelului "T" - şi nu cu cei vegetali, pentru  care au fost proiectate iniţial.

 
În  primul rând, motoarelor cu ardere internă li s-a limitat artificial  progresul, care s-a rezumat la adăugarea de zeci de echipamente  adiţionale în compartimentul motor - compresoare de admisie, echipamente  de climatizare, calculatoare de bord ş.a.m.d. - ignorându-se problema  stringentă a randamentului lor ridicol, fiindcă unele modificări de  substanţă, precum cele promovate de un inventator ca 
Paul Pantone prin GEET, demonstrează că se poate elimina aproape complet carburantul petrolier, ajungând să se consume doar apă.
 
De exemplu, cunosc un proiectant  autohton - un fost coleg se serviciu, de altfel - care a reuşit să  împingă randamentul motoarelor cu ardere internă până la 99%, făcând  inutilă, simultan, prezenţa vreunui sistem de răcire al motorului,  direcţie în care nici o mare firmă auto nu a investit nici măcar un  dolar, în timp ce, acestui "nebun frumos" al timpurilor noastre, oficiul  român de patente îi refuză înregistrarea invenţiei teoretice, punând  condiţia stupidă a prezentării unui prototip funcţional, deci cheltuirea  a peste 10.000 de euro, sumă pe care desigur că nu o are la dispoziţie.

 
Dimpotrivă,  acte legislative criminale ale administraţiei americane au condus la  subvenţionarea federală a unor vehicule puternic consumatoare, cu  cilindree şi mase maxime autorizate de peste 3 tone, fapt care conduce  la preţuri de achiziţie ridicol de reduse, taxele pentru un vehicul  hibrid ca Toyota Prius lăsându-ţi impresia că e făcut din cel puţin 50%  aur, în timp ce, simultan, oculta mondială a ajuns să acuze întreaga  omenire pentru poluare excesivă, fiindcă a achiziţionat vreme de un  secol numai maşinile care i-au fost puse la dispoziţie forţat, iar  soluţia finală vizează nu progresul tehnologic, ci exterminarea în masă a  populaţiei globului.
Revenind însă la motorul  electric, motivul principal pentru care nu sunt deloc entuziasmat de el  este unul pe care aproape toţi adepţii par să-l ignore.
"Energia  electrică" nu este o energie primară propriu-zisă, ci nu este decât  produsul secundar, dacă vreţi, al consumului de alte resurse primare, în  principal cărbuni, petrol, gaze naturale, energie atomică etc., resurse  care sunt cu adevărat distructive, periclitând deja viitorul pe termen  scurt şi lung al întregii omeniri.
Tehnologiile de captare ale  energiilor aşa zis-regenerabile, gen energie eoliană, mareică, solară,  hidro, geo-termală ş.a.m.d., sunt de asemenea menţinute intenţionat  într-un stadiu de dezvoltare infantilă, cu randamente şi puteri generate  ridicole, incapabile să susţină consumurile presupuse de prezenţa unei  infrastructuri industriale, în timp ce alte forme de energie  alternativă: fuziune la rece, energia punctului zero, antigravitaţională  ş.a.m.d. sunt puse la index şi ridiculizate pe scară largă, prin mass  media aservită puterii.
Imaginea de vis, promovată de reclama furibundă făcută centralelor nucleare actuale, ignoră alte două realităţi şocante:
- pe de o parte, oricât de  sigure se presupune că ar fi centralele actuale, prevăzute cu anvelopă  de protecţie (spre deosebire de reactorul RMBK de la Cernobîl), recentul  accident de la Fukushima ne demonstrează clar că optimismul nostru este  cel puţin exagerat în această privinţă;
- pe de altă parte, problema  deşeurilor nucleare nu a fost rezolvată absolut deloc, îngroparea lor în  caverne montane sau subterane fiind similară, ca eficienţă, acţiunii de  igienizare desfăşurată de o pisică.
Şi,  într-un final, de ce să nu subliniem şi esenţa "marelui progres"  reprezentat de centralele cu fisiune nucleară, care nu sunt decât vechi  motoare cu aburi, înveşmântate într-o aură modernistă, cu multe butoane  frumos colorate şi calculatoare, fiindcă tot consumul de material  fisionabil este destinat exclusiv producerii de aburi, prin degajare de  energie calorică, care sunt folosiţi ulterior la antrenarea unor  turbine.
Per total, întreaga  infrastructură energetică a planetei se bazează pe tehnologii primitive,  deja, imaginate la finalul secolului XIX şi începutul secolului XX, de  genii ca Maxwell sau Tesla, care şi-au epuizat, cu vârf şi îndesat,  întreg potenţialul, singura motivaţie a conservării acestei stări de  fapt fiind menţinerea monopolului energetic mondial în buzunarul  elitelor şi, în nici un caz, bunăstarea noastră personală, a oamenilor,  care am ajuns să fim listaţi laolaltă cu vitele, pe lungul răboj al  cauzelor mascaradei "încălzirii globale".
Cât de stupidă şi dezinformată rămâne opinia mondială, în acest context ?
Să exemplificăm:
"O poveste antrenantă şi  dramatică, care transcende dezbaterii cu privire la topirea calotelor  glaciare, la urşii polari supuşi riscului extincţiei, la insulele ce  dispar din mările sudului şi la actuala devastare planetară, pe măsură  ce audienţa este revigorată de cursa puternicelor personaje ale  filmului, care reinventează viitorul.",
scria Michael Rose de la Huffington Post.
Precum  spuneam, automobilul electric nu va reprezenta niciodată integral  viitorul, atât timp cât la prize ajunge o energie generată aşa cum am  demonstrat anterior şi, în nici un caz, nu reprezintă soluţia pentru  criza generată de poluare, pe care nu o contest absolut deloc, ci este  doar un paleativ: petrolul care nu va mai arde în motoarele  autoturismelor noastre, va arde suplimentar în cuptoarele centralelor  energetice, pentru a ne putea încărca acumulatorii.
Şi fiindcă tot veni vorba de  acumulatori, credeţi-mă că mi se pare ridicolă ideea propulsării unei  maşini cu aproape 7.000 de baterii actuale de laptop, fiindcă industria  acumulatorilor este o altă "beneficiară" a politicii nechibzuite de  frânare artificială a progresului, fiind permisă pătrunderea pe piaţă  doar a unor tehnologii rudimentare de stocare, cu randamente infime, în  timp ce în aviaţie, de exemplu, se folosesc de zeci de ani acumulatori  Cd-Ni, cu o capacitate de stocare mult mai mare decât a celor cu plumb,  capabili să furnizeze curenţi de pornire nu de 45-120 amperi, necesari  pornirii motoarelor automobilelor sau camioanelor, ci de 800-1.300  amperi, necesari pornirii unui turboreactor. 

 
Dacă  se va ajunge vreodată ca electricitatea să fie generată majoritar prin  energii regenerabile sau alternative, atunci, da, autovehiculul electric  va reprezenta viitorul luminos pentru nepoţii noştri şi nu ne rămâne  decât să sperăm că la fiecare colţ de stradă va trona, cândva, o bobină  Tesla, pregătită să ne învârtă pe gratis roţile.
Chiar dacă filmul este o  pledoarie eficientă pentru beneficiile unui automobil electric, fără  îndoială mult mai fiabil şi mai simplu de întreţinut pe termen lung,  decât unul clasic, având motor cu ardere internă, "răzbunarea" maşinilor  electrice se dovedeşte a fi mai degrabă o revitalizare a conceptului,  având de această dată şi sprijinul necondiţionat al unor moguli ai  industriei auto corporatiste tradiţionale, ca Bob Lutz sau Carlos Ghosn,  dispuşi să sacrifice miliarde de dolari pe strategii agresive de  construire şi promovare a autovehiculelor electrice, iniţiative care se  vor dovedi poate inspirate pe termen lung, facilitând şi motivând  trecerea la noi forme de generare a energiei electrice, lăsându-ne cu  speranţa că, în curând, fumul eşapamentelor va rămâne doar o simplă  amintire, însoţită de regretele tardive ale nostalgicilor.

 
"Fascinant  şi extrem de incitant - cu o distribuţie irezistibilă de caractere -  "Răzbunarea" este aproape la fel ca primul film a lui Paine, dar întors  cu susul în jos, cu un acces fără precedent la secretele interne ale GM,  Nissan şi ale noii companii din Silicon Valley, Tesla Motors."
Andrew O'Hehir,
Salon.com
SURSA: Blogul Dezvaluiri  http://antiiluzii.blogspot.com/
Multumim Marian pentru inca un documentar tradus si o recenzie reusita! Multumim pentru sufletul tau mare si frumos! 
 
 
Dragii mei, vin sa aduc linistea si intelepciunea in mintile posedate de imagini halucinante., atit trecutul cit si prezentul nemaivorbind de viitor este marcat de oameni care nu au pus accentul pe intelegenta dar s-au deschis inimile intelepciunii divine. Adevarul este ca mashinile electrice, in conbinatie cu sursa autonoma de producere a energiei libere furnizata de cristalului negru @magnet@ au fost folosite, sint folosite si vor fi folosite pe pamint. Cert este ca celora care li s=au furat mintile de corporatiile conduse de oameni deveniti sclavi ai dorintei utopice de a conduce lumea dupa propriullor plac si s-au angajat intr-un joc pierdut deja din start, le este prea greu sa inteleaga cum ar putea oamenii sa traiasca fara conducerea lor intelegenta, neglijind la maximul intelegenta divina Marele Dumnezeu...cum iti asterni asa vei dormi... Mult mai important este cunoasterea de sine, alegerea drumului corect pentru a fi un izvor de dragoste si fericire pentru cei mai apropiati si cei mai disperati dintre noi. Trufia este umbra ce va ascunde un univers al intelepciunii divine, un univers nemuritor unde viata nu are sfirsit. Dorind dominarea sau controlul altei persoane vei deveni sclavul ei. Iubind-o si acceptindu-i libertate vei fi iubit si liber pentru vecie...
RăspundețiȘtergereFoarte frumos si promitator, dar care sint planurile Romaniei stie cineva? Nu ar fi frumos daca Romania ar deveni cel mai mare furnizor de energie electrica in Europa sau de ce nu in lume...doar avem savanti care ai invetat de ceva timp dispozitive a la perpetum mobile???
RăspundețiȘtergere