THE DAY BEFORE DISCLOSURE (2010)
""Cu acest documentar, The Day Before Disclosure, norvegienii de la New Paradigm Films, dovedesc încă o dată, dacă mai era necesar, că luciditatea şi onestitatea cinematografică, atunci când subiectul este unul atât de sensibil ca fenomenul OZN, nu a fost niciodată apanajul "vedetelor" cinematografiei mondiale, înregimentate în fapt, în tabăra "scepticilor" bine plătiţi sau recompensaţi cu onoruri.
"Noi, cei de la New Paradigm Films, ne numărăm printre milioanele de oameni din lumea întreagă, care suntem mai mult decât convinşi că omenirea se află în pragul unei schimbări majore la nivel social, biologic şi spiritual.
Dar recunoaştem, de asemenea, necesitatea stringentă a largii difuzări a informaţiei, privind subiectele cheie ale acestei transformări.
Scopul nostru este de a produce filme ce vor acoperi câteva dintre aceste subiecte şi de a le pune la dispoziţia cât mai multor oameni din întreaga lume..."
afirmă membrii companiei, pe propriul site şi trebuie să recunosc că nimic din ce am vizionat, nu le dezminte spusele.
Terje Toftenes, a fost cândva angajatul Norwegian Broadcasting Corporation, NRK, dar ultimii 25 de ani din viaţă şi i-a dedicat producerii independente, de filme promoţionale şi educaţionale.
În 2006 a fondat New Paradigm Films, o mini companie ambiţioasă formată doar din trei persoane, ca urmare a interesului în plină creştere, al publicului, pentru domeniul noii ştiinţe, spiritualităţii şi filozofiei, dorindu-şi, în timp, să pună bazele unui catalog de filme informative de mare calitate şi reuşind să producă până în prezent alte două documentare, unul dedicat "cercurilor din lanuri", iar celălalt desigur, unui fenomen naţional descris parţial şi în documentarul de faţă, al portalului Hessdalen.
Fiul său, Truls Toftenes, autorul scenariului, este totodată şi un talentat solist vocal, melodia de la finalul documentarului fiind interpretată de el şi de formaţia pe care o conduce, Rover.
Editarea video îi aparţine celei de-a treia persoane din companie, Ragnhild Loke, fostă profesoară şi actuală practicantă a terapiei regresive.
Filmul este efectiv de clasă mondială, excelent produs, cu un scenariu foarte inspirat, care acoperă integral subiectul şi cu o imagine de excepţie.
Lista personalităţilor intervievate este considerabilă: Richard Dolan,
Bob Dean, Steven Greer, Milton Torres, Stephen Basset, Edgar Mitchell, Peter Robbins, Nick Pope, Michael Salla, Linda M. Howe,
Stanton Friedman ş.a., fiecare dintre cei enumeraţi, fiind recunoscuţi pe plan mondial, ca autorităţi în domeniu.
Fenomenul OZN a generat o literatură şi o filmografie extrem de vastă şi dincolo de latura documentară, a aprins imaginaţia cineaştilor şi a condus practic la apariţia unor seriale SF ce au încântat generaţii de-a rândul: Star Trek, Star Wars, Stargate, Battlestar Galactica, Babylon 5 ş.a.m.d.
În tabăra detractorilor s-au situat întotdeauna guvernele, savanţii şi mass media, care au acţionat ca cenzori absoluţi, începând cu marea mistificare post Roswell din iulie 1947, motivaţiile fiind extrem de complexe, multe dintre ele fiind subliniate în film, dar care pot fi sintetizate până la urmă, în opinia mea, prin "menţinerea monopolului puterii materiale."
Merită amintit printre altele, mai în amănunt, rolul murdar jucat de mass media în ridiculizarea fenomenului OZN, prin exemplul dat de unul dintre cele mai abjecte tabloide americane, National Enquirer, etalonul lipsei de scrupul a jurnaliştilor venali.
În 1906, un imigrant italian de 15 ani, Generoso Papa, rebotezat Gene Pope pe Insula Ellis, păşeşte pe pământ american cu doar 13 $ în buzunar, devenind până la 25 de ani, primul milionar italo-american.
Averea lui a fost agonisită "onorabil", prin contractele de pavare a Manhattan-ului, câştigate de firma sa producătoare de ciment, Colonial Sand & Stone, datorită protecţiei naşului său mafiot, Frank Costello (Francesco Castiglia), capul familiei Luciano (ulterior Genovese) care îi şi botează cel de-al treilea copil, pe Gene Pope Jr.
Relaţia dintre Mafie si CIA (fosta OSS), datează cel puţin din vremea războiului, când Lucky Luciano a favorizat debarcarea americană din Sicilia, din iunie 1943.
Este deloc surprinzător faptul, în acest context, că finul unui cap mafiot al familiei Luciano, Gene Pope Jr. ajunge ca în 1951, la un an de la moartea tatălui său, să se mute la Washington şi să fie recrutat de CIA, divizia de război psihologic, departament specializat în propagandă şi spălarea creierelor.
Gene Pope Jr. cumpără tabloidul în 1952, printr-un împrumut căpătat de la naşul său, Costello, explicaţia orientării, în timp, a acestei fiţuici, fiind acum clară.
Tabloidul a dus o campanie furibundă, vreme de ani de zile, negând existenţa Mafiei, pe care o prezenta ca pe un mit, atacând violent orice adversar al CIA, pe pricipiile găunoase ale luptei anti comuniste sau sub pretextul securităţii naţionale şi, desigur, legat de subiectul nostru, ridiculizând în masă fenomenul OZN, sub masca unei promovări caricaturale.
Documentarul face referire la dovezi acumulate în peste 60 de ani, oriunde pe glob, prezenţa extraterestră pe planetă ne mai fiind de multă vreme însoţită de cuvântul "dacă", ci mai degrabă de "cine", "de ce" şi "de unde", tot mai mulţi oameni - probabil peste 50 % din populaţia planetei - devenind conştienţi peste ani, că nu suntem şi nu am fost niciodată singuri, în acest Univers infinit.
O privire aruncată asupra istoriei antice şi relicvelor ei, conduce la aceeaşi concluzie, iar noua ştiinţă - prin intermediul fizicii cuantice şi a cosmologiei - defineşte un nou concept al realităţii, în care viaţa inteligentă în Univers, predomină mai mult ca sigur, iar călătoriile spaţiale nu mai au nici un fel de bariere teoretice.
Dar, cum superb sublinia Bob Dean, "cea mai grozavă poveste din istorie" este încă ţinută secretă de către cei ce deţin puterea materială, cămătarii îngroziţi că vor pierde controlul asupra unei omeniri din ce în ce mai conştientă de propriul destin şi de certitudinea existenţei unei comunităţi spirituale intergalactice, căreia i-am aparţinut dintotdeauna şi în care ne vom recâştiga rolul uitat, în bezna Epocii Întunecate, din care suntem pe cale să evadăm cât mai curând."
VEZI FILMUL TRADUS, AICI:
The Day Before Disclosure - Ziua dinaintea dezvăluirii