GLOBAL JUNK FOOD CONSPIRACY (2016)
Bringing Fat & Sugar to the Developing World
„În Europa, producătorii de alimente au aderat la „angajamente de responsabilitate”, promițând fără adaos de zahăr, conservanți, coloranți sau arome artificiale și să nu țintească copiii. Deci, de ce folosesc tactici interzise în Occident în lumea în curs de dezvoltare? Acolo, aceștia au creat produse cu costuri foarte mici, cu niveluri mai ridicate de sare, zahăr și grăsimi saturate. Filmat în Brazilia, India și Franța, documentarul investighează tacticile dubioase ale unor companii precum Coca-Cola, McDonald’s și Domino’s Pizza.” SURSA
„În aceast film, aruncăm o privire în lumea publicității fast-food, în principal în țările în curs de dezvoltare. Brandurile internaționale de produse alimentare nu se tem să încorporeze în cultura locală a acestor țări publicitatea produselor lor. De exemplu, în Brazilia, mărci precum Pepsi își vor cupla produsele cu fotbalul. De fapt, nu există legi limitative împotriva marketingului ca acesta. De fapt, chiar și copiii de școală pot deveni ambasadori ai mărcii.
Deloc surprinzător, o mare parte a populației suferă de obezitate și nu există nicio îndoială că consumul de fast-food este un factor major care contribuie. Deoarece brand-urile sponsorizează și evenimente din școală sub formă de educație prin distracție, copiii foarte mici consumă și aceste produse nesănătoase. Un interviu cu un bucătar dezvăluie detalii interesante despre ceea ce companiile consideră prioritar în producerea alimentelor și în niciun caz, nu este alimentația sau clienții.
Când se confruntă cu realitatea acțiunilor lor, mărci precum McDonald's neagă orice faptă greșită și ignoră faptul că copiii nu pot diferenția mesajul publicitar atunci când este cuplat cu alte forme de implicare.
O altă problemă remarcată este că, în timp ce unele reclame promit calitate internațională, atunci când produsele sunt comparate efectiv, cantitatea de grăsimi saturate în țări precum India este mult mai mare decât în țări precum Franța. Faptul că există unele legi alimentare de reglementare în Franța poate contribui la această diferență.
Cu toate acestea, este dezvăluit că și în țările în care există legi, companiile încă găsesc o cale de a ocoli. De exemplu, în Europa, mărci precum Oreo și Fanta fac jocuri pentru copii, iar copiii pur și simplu interacționează cu produsele lor, fără să poată măcar să diferențieze că li se face publicitate. De multe ori, părinții nici măcar nu știu că există aceste jocuri. Nu există sancțiuni și nu este nevoie de aprobarea părinților.
Se ridică întrebări despre cine ar trebui să-și asume de fapt responsabilitatea pentru aceste probleme. Este vorba despre părinți, agenți de publicitate, mărci internaționale, agenți de marketing și dezvoltatori sau factori de decizie? Sau este la nivelul consumatorului individual să decidă ce este cel mai sănătos pentru acesta?
Este o problemă destul de interesantă care, pentru a fi abordată, va necesita curaj politic pentru a se crea sancțiuni și reglementări. Punctul de vedere oferit este unul detaliat și interesant, care stârnește și mai mult interes în această problemă.
Regia: Camille Le Pomellec” - traducerea de AICI
P.S. Deși obezitatea este o „epidemie” planetară, din păcate nu există și un vaccin care să împiedice această problemă, așa că oficialitățile preferă să se prefacă că nu există (și aș băga mâna în foc că e ceva programat) ... Deși ne-au copleșit cu atenția lor și cu „grija” lor față de sănătatea noastră, băgându-ne într-o pușcărie sanitară planetară contra răcelii, în fața unui flagel mult mai grav, la care contribuie marii jucători din industria alimentară planetară, fac pe niznaii. Iar dacă ar veni cu o soluție, probabil ne-ar închide în case, ca să consumăm mai puțin și să facem foamea sau ar ridica prețurile până la cer, ca să mâncăm mai puțin ... ceea ce se și întâmplă. Eu zic să le mulțumim autorităților ...
În completare vedeți și:
«TOXIC», primul documentar românesc despre alimentaţia modernăSupra Dimensionează-mă - Pericolele Fast Food-ului
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!