Ieşirea Din MATRIX: BRAVA LUME NOUĂ - un serial „semi” sf aș zice

PAGINI

vineri, 19 februarie 2021

BRAVA LUME NOUĂ - un serial „semi” sf aș zice


BRAVE NEW WORLD (2020)

„Brave New World” este un serialul distopic și este o adaptare a romanului cu același nume din 1932, al scriitorului britanic Aldous Huxley.

Huxley a sintetizat în romanul său inovațiile din anii 1930 în capitalismul industrializat, genetică și psihologie, pentru a imagina un viitor în care populația este împărțită în sisteme rigide de caste, iar plăcerea și stabilitatea sunt cele mai înalte priorități. Romanul său a fost tulburător de profetic, astfel încât necesită o actualizare modernă.

Romanul lui Huxley ar putea fi mai actual decât romanul 1984 al lui Orwell.

Povestea se bazează în mare măsură pe Bernard Marx (Harry Lloyd, care l-a interpretat pe Viserys Targaryen în “Game of Thrones”), un consilier din New London, care îi păstrează pe oameni fericiți, prescriindu-le medicamentul Soma, care modifică starea de spirit. Povestea o are în centrul atenției și pe Lenina Crowne (Jessica Brown Findlay), un om de știință în materie de reproducere, care preferă monogamia, spre deosebire de colegii săi.

Când cei doi pleacă într-o vacanță în Savage Lands, o stațiune și un parc de distracții, unde elitele din New London pot observa americanii în firea lor naturală și sălbatică, o revoltă a nativilor îi obligă să fugă pentru a-și salva viața, împreună cu salvatorul lor, John the Savage.

Romanul lui Huxley a fost atât de marcant pe genul science-fiction, încât orice tip de adaptare „Brave New World” se poate simți ca fiind derivată din cauza lucrărilor mai recente pe care le-a inspirat.

Costumația folosită pentru a împărți sistemul de caste din New London este ciudat de similară cu cea folosită în parodia distopică „App Development and Condiments”, în timp ce contrastul dintre excesele din New London și viața aspră a rezidenților din Savage Lands este o reminiscență a „Jocurilor Foamei”.

“Brave New World” oferă o modalitate relativ examinatoare a problemelor atemporale ale conștiinței de clasă și ale evadării, suficient de relevante pentru a nu simți plăcerile lipsite de sens pe care le predică. Este un lucru bun, pentru că atunci când lumea reală este atât de sumbră, este greu să oprești televizorul și să fii singur cu gândurile tale. ” SURSA

NOTĂ: Filmul are așa de multe trimiteri către lumea distopică spre care doresc unii să ne îndreptăm, o societate a castelor trasată pe baze așa zis „științifice” absolute (absolut îndoielnice aș zice, așa cum sunt ideile covidioate plandemonice din prezentt, așa cum este și idea nazist eugenică a raselor superioare, ca și în seria DIVERGENT), în care „nu avem nimic dar suntem fericiți” (indiferent de statutul social - vezi Marea Resetare) și asta nu pentru că vrem noi, ci pentru că ne inducem artificial stări, folosind chimicale sau ne suprimăm emoțiile, căutăm hedonismul, plutim la suprafața conștiinței și nu punem niciodată la îndoială autoritatea, trăind într-o stare adolescentină perpetuă de inconștiență și adormire absolută în care creativitatea și spontaneitatea sufletului lipsesc aproape cu desăvârșire, o lume controlată de o IA (Indra - zeul hindus suprem).  Din nou revine în atenția noastră ideea unui demiurg corupt, o Inteligență Artificială agresivă, capabilă să mențină captivă în matrixul ei, locuitorii. 

Asta era acea lume nouă: UN MATRIX ! Printre altele și o simulare ...

Bineînțeles, INTIMITATEA este un concept absolut derizoriu, perimat, absurd în acest film. Nu numai că nu există intimitate, dar oricare din nivelele superioare ierarhic ca și castă, se putea conecta la implantul neurologic al celor din castele mai joase, să vadă și să audă tot ce au văzut și auzit ei, totul rămânând înregistrat. Doar cei din castele superoare aveau privilegiul sau libertatea să-și scoată acel implant din ochi, dar nu pentru mult timp, căci dădeai de bănuit. Ce aveai de ascuns? Ni se arată modul abuziv și invaziv în care elita te poate ține în control și să înțelegi de ce DREPTUL LA INTIMITATE ESTE UN DREPT INALIENABIL AL OMULUI! Cine nu crede asta, îl rog să ne lase aici toate datele bancare, parole, parolele de la emailuri, de la toate conturile. Mulțumim!

Castele inferioare erau ținute sclave printr-un control mental ideologic, dar și prin anumite substanțe (SOMA) specifice nivelului lor (G), care le inhiba curiozitatea și voința de a se revolta, fiind cumva ca niște zombii utili, idioți utili în sistem. Sclavii perfecți.

Interesantă denumirea substanței pe care o luau în film pe nume SOMA. O caracterizare pe larg a etimologiei acestui cuvânt o găsiți în articolul „SOMA - substanța minune) de AICI. Pe lângă cele 4 origini găsite de autorul acelui articol, aș mai adăuga faptul că clarvăzătorii vedici vorbeau de SOMA, nectarul divin, care le permitea să stea în compania zeităţilor. Acest concept a fost asimilat şi ideii de AMRITA, nectarul nemuririi, iar AICI puteți găsi un articol care face legătura între Indra și Soma. Deși în majoritatea surselor se spune că ar fi o substanță exterioară, există texte spirituale unde ni se spune că Soma (Amrita) poate fi obținută printr-o anumită practică spirituală, fiind ceva din interiorul nostru, în conexiune cu Soma Chakra sau Amrita Chakra.

O mulțime dintre lucrurile pe care acum le acceptăm ca normale sau firești, în „Brava” Lume Nouă sunt considerate retrograde sau de-a dreptul interzise, periculoase, cum ar fi monogamia (care duce către idea de unitate familială, mortală pentru un astfel de sistem dictatorial). Înțelegem așadar de ce este lupta împotriva familiei din prezent, de ce se promovează atât de agresiv promiscuitatea sexuală, sexul în grup, schimbul de parteneri, sexul de dragul sexului, fără iubire, fără sacralitatea și profunzimea unei comuniuni monogame care, folosită cu cap, poate duce la treziri spirituale adânci și la o unitate familială și de grup, ce ar putea pune mari probleme status quo-ului.. 

O lume în care ai tot ce-ți trebuie, dar nu mai ai individualitate, nu mai ai suflet. Este un fel de minte colectivă, Emoțiile sunt periculoase. Asta e o temă recurentă pe care am întâlnit-o în mai multe filme în ultima vreme: de la Equilibrium, la Giver  (Darul lui Jonas) și ultimul văzut, Equals

De asemenea un alt aspect prezent în toate aceste filme menționate mai sus, este ștergerea memoriei, a istoriei umanității pentru a ne rupe rădăcinile, căci cine își uită istoria pe lângă faptul că riscă să o repete, e ca frunza în vânt și controlat mult mai ușor (nu întâmplător ni se rescrie istoria). Nu este suficient că istoria e aproape 100% fake, sau cel puțin 50% căci este scrisă de învingători, dar modul mecanic cum este predată, ideile false pe care le bagă în mentalul colectiv fac mai mult rău decât bine, așa că poate, e mai bine să fie scoasă și poate, cine e pasionat, are o șansă mai mare să găsească adevărul mai obiectiv (dar nu pe Google ...lol). Fără identitate (inclusiv cea sexuală, care este atacată masiv în ziua de azi) atât la nivel individual, dar și colectiv, forțele oculte unite ne fac pulbere. 

Și bineînțeles, nu în ultimul rând, există o elită care e ca acel ochi din piramidă, care știe totul, controlează totul, își amintește totul, separată de populimea de rând, nărodul ignorant, oile inconștiente. 

O lume complet artificială pe care nimeni n-o pune la îndoială până când nu vine o persoană reală din exterior și care începe să viruseze acest sistem așa zis perfect. 

Actrița principală pe nume Lenina (lol) este o trimitere directă la Lenin și marxism - leninism, în cazul de față poate, un neo-marxism progresist (adică fix ceea ce vrea elita). Cine și-ar numi fata Lenina? Decât cineva care crede în Lenin. Numele indivizilor din acea lume comunistoidă, erau alese de Indra, am impresia ... deci nimic nu este întâmplător ales în acest film. 

Acum, știu că am mai văzut undeva simbolul din poza acestui articol, cel aflat în spatele celor 3, fiind cumva simbolul acelei lumi, dar nu mai știu unde l-am văzut. Seamănă cu simbolul NATO, dar am impresia că l-am mai văzut pe la naziști sau pe la bolșevici pe undeva ... Cred că și acel simbol este încă un indiciu suplimentar. Rog pe cineva care-l recunoaște, să-l identifice și să-mi spună. Mulțumesc.

VEDEȚI FILMUL TRADUS AICI, AICI și AICI

3 comentarii:

  1. de ce nu este posibil share pe facebook?scrie ca interis sa dau share

    RăspundețiȘtergere
  2. De aproximativ 1 an de zile, facebook a blocat complet posibilitatea de a distribui linkuri din blog. E politica lor comuistă.

    RăspundețiȘtergere
  3. dar sunteti extraordinari aveti atata informatie de calitate si e pacat sa nu fie transmisa.Bravo pentru tot ceea ce faceti.nu cred ca mai sunt site-uri ca ale d-vs atat de interesante.nu ma pot delipi de pe acest site.Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere

Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!