Ieşirea Din MATRIX: RAMESH BALSEKAR - Ce predau şi felul cum trăiesc

PAGINI

luni, 13 iulie 2015

RAMESH BALSEKAR - Ce predau şi felul cum trăiesc


WHAT I TEACH (2008)

Ramesh S. Balsekar (Mai 25, 1917 – Septembrie 27, 2009) a fost un discipol al lui Sri Nisargadatta Maharaj, un maestru reînoit al Advaita Vedanta , a non - dualităţii.Încă din copilărie, Balsekar a fost atras de învăţăturile non dualiste ale lui Ramana Maharisi si de Wei Wu Wei. El a scris mai mult de 20 de cărţi, a fost 10 ani preşedintele Băncii din India, a fost activ şi primea vizite de la prieteni şi discipoli aproape zilnic în casa lui din Mumbai, până aproape de moartea fizică care a survenit la 92 de ani. Timp de 3 ani (1978-1981) Ramesh a fost unul dintre translatorii lui Sri Nisargadatta Maharaj (1897-1981).

Întâlnirea cu maestrul său Sri Nisargadatta Maharaj, i-a revelat în 1979 faptul că "nimeni nu face nimic", iar în 1982 a început şi el să predea, la sfătuirea gurului său. Ideile sale pornesc de la ideea unei Surse Ultime, Brahman, din care apare creaţia. După apariţia creaţiei aceasta funcţionează mecanic conform voinţei divine şi a legilor naturii şi cosmice. El spune că deşi oamenii au impresia că oamenii fac lucruri şi fac alegeri, liberul arbitru este de fapt o iluzie, deoarece tot ceea ce se petrece este cauzat de această unică sursă, iar identitatea acestei surse este pura conştiinţă care este incapabilă de alegere şi facere. Această falsă identitate care se învârte în jurul ideii că "eu sunt corpul" sau "eu sunt cel care face" me opreşte să vedem că adevărata noastră identitate este libera conştiinţă. El spune că nu există în realitate separare între creator şi creaţie, deşi în aparenţă par aşa. El mai spune că viaţa se întâmplă, dar nu există cu adevărat un individ care să facă ceva.


Nota noastră: Iată un alt individ care spune că e iluminat sau cel putin asta reiese din cuvintele foarte maiastre pe care le ofera din belsug in filmul de astazi. Nu suntem in masura sa confirmam ca cele spuse de individ sunt adevarul insa putem sa ne exprimam parerea si indoielile. pe marginea unor subiecte discutate in film, cel putin in primele 30 de minute vizionate pana acum. Nu am avut starea sa-l urmarim pana la capat, dar cert este ca ne-a atras atentia si cred ca merita aprofundat ce spune omul. Poate că cele 30 de minute pe care i le-am acordat nu sunt suficiente pentru a sări la concluzii, insa poate exista unii dintre voii care-l cunoasteti mai bine si ne puteti lamuri. 

Am observat ca exista vreo 4-5 carti traduse si pe la noi, de editura Daksha , deci exista interes pe ceea ce are el de spus, neffind doar un neicanimeni, un guru de Iasi, de ex.

Primul lucru care ne-a atras atentia este starea emisa. Prima impresie se spune ca este importanta. Seamna cu Krishnamurti si pare destul mental si nefericit. Este totusi de admirat ce minte lucida si ce coerent este la varsta la care ofera interviul de astazi.

Dincolo de aparente sa analizam un pic ce spune: pe de-o parte nu crede ca dupa moarte mai ramane ceva din individualitate, din ego, dar pe de alta parte crede in reincarnare si ca ceva se transmite dupa moarte. Nu stie exact ce, dar crede ca se transmite, Desi el spune ca individulaitatea noastra dispare complet ... Asadar ce se transmite, cui si cine se reincarneaza? Deci cumva se contrazice singur.

Buddha spune ca dupa moarte se transmit 2-3 seminte, sankhare, sau acele tipare de reactie de la niste evenimente care ne-au marcat cel mai profund in viata, iar de la aceste seminte , roata dharmei merge mai departe. Daca in clipa mortii reusim sa observam cu detasare chiar si acele 2-3 momente care ne-au marcat profund in viata, putem sa iesim din cercul vicios. Filozofia orientala, yoghina, tantrica, budhista, hindusa samd spune ca avem mai multe corpuri, iar la disparitia corpului fizic dispar o gramada de aspecte ale individualitatii noastre asociate cu corpul fizic, insa ramân aspecte subtile care se transera de la o viata la alta. 

Daca ar fi adevart ce spune Ramesh, atunci dedublarea astrala sau proiectia astrala nu ar putea fi posibila. Este bine stiut ca dublul energetic astral, pastreaza o mare parte din memoria individului si o poarta dincolo de granitele corpului fizic in calaltoriile sale. 

Apoi el spune ca SURSA, UNICA FIINTA, DUMNEZEUL, BRAHMAN este singura fiinta care experimenteaza prin fiecare din noi, care suntem doar niste instrumente, mecanice, fara liber arbitru, si ca totul se intampla conform VOINTEI DIVINE si LEGILOR COSMICE, si astfel dispare atat Victima cat si Calaul, dispare orice responsabilitate si orice vina, dispare karma, singura noastra responsabilitate fiind sa urmarim sa nu ne mai identficam cu aceste roluri , sa le acceptam, sa le imbratisam total. Personal nu rezonez cu acest mesaj in totalitate si il consider un adevar partial. Nu cred ca lumea asta este asa cum este din vointa divina. Cred ca Dumnezeu ar face o treaba mai buna daca tot ce se intampla pe lume ar fi doar vointa divina si nu ar exista liber arbitru pentru scanteile divine individuale. Consider ca majorittatea aspectelor dizarmonioase, urate, abjecte din lumea asta sunt datorate exercitarii liberului arbitru al fiintelor umane si nu al exercitarii vointei divine. Animalele par a fi mai aliniate cu aceasta vointa divina, dar noi, oamenii nu prea ... Deci dragilor, daca e sa ne luam dupa Ramesh, puteti sa faceti orice: oricum nu voi actionati, nu aveti nicio vina, puteti sa omorati, sa violati, sa talhariti , orice ... totul e Vointa divina si lege cosmica. Daca mai era in viata va propuneam sa incepeti cu Ramesh ... pe la el sa-i dati o bastârcă peste ochi, sa-i violati fiica, sa-l jefuiti şi apoi să vedeţi dacă e la fel de detaşat.

Personal rezonez mai mult cu înțelepciunea lui Sadhguru, care iată ce spune despre Voința divină și liber arbitru AICI.

Apoi el spune ca omul nu-si poate controla reactiile, ca nu poate cu adevarat sa devina constient de ele, iar aici Buddha l-ar contrazice si de asemenea multi psihologi. Este adevarat ca este dificil sa actionezi, sa nu reactionezi, insa pe masura ce iti linistesti mintea si te ancorezi in sinele tau mai inalt, reusesti sa te pandesti din ce in ce mai bine si sa te observi, iar cea mai buna priza o ai pe corpul fizic ... acolo se pot observa senzatiile tuturor gandurilor si emotiilor noastre. Este adevarat ca majoritatea oamenilor sunt mecanici, complet identificati cu mintea si corpul lor, ca niste animalute sau ca niste robotei cu sclipiri de constienta de sine, insa nu toti sunt asa. 

Apoi el spune ca niciun sfant, niciun eliberat nu scapa de ego cat timp se afla in corpul fizic. Este adevarat acest lucru, corpul in sine fiind o falsa identitate a sinelui suprem, una din triliardele de triliarde de forme insa poti sa nu te mai identifici cu acesta , cel putin nu in halul in care o face omul obisnuit. Apoi el spune ca deoarece omul nu poate scapa de ego nici nu poate fi una cu sursa. Personal cred ca omul isi exprima pur si simplu propriile credinte limitate. Sunt atatia oameni care spun ca si-au depasit limitele constiintei egotice, mentale si corporale si au accesat mintea divina, au accesat Akasha, mintea cosmica, identificandu-se cu aspecte ale sinelui lor mai inalt, iesind din identificarea cu corpul, manifestand plenar divinitaea in corp fizic. Sigur, nici noi nu am intalnit astfel de fiinte, dar asta nu inseamna ca nu credem ca poate fi posibil sa existe ... deci omul ori vorbeste doar de la nivel super transcendent si nu prea il intelegem noi, ori e confuz si el. Voi ce credeti?

VEDEŢI INTERVIUL TRADUS AICI
Ce Predau, Felul Cum Traiesc 

AICI găsiţi câteva din cărţile lui ramesh în engleză, iar AICI, câteva în limba română.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!