Ieşirea Din MATRIX: RUPERT SPIRA - O conversatie pe marginea Non-Dualitatii

PAGINI

luni, 29 septembrie 2014

RUPERT SPIRA - O conversatie pe marginea Non-Dualitatii

A CONVERSATION ON NON-DUALITY 

 "Rupert Spira este un profesor yoga al traditei non-dualiste a sivaismului kashmirian si terapeut. S-a născut în 1960 în Anglia, locuieste in Oxford, cu sotia lui, Ellen si fiul sau Matthew. De asemenea ofera workshopuri, intalniri diverse si retrageri in toata lumea. 
Cu poezia lui Rumi s-a întâlnit pe când avea doar 15 ani. La scurt timp după această întâlnire a învăţat dansul sacru specific credinţei sufi, Mevlevi, un dans-rugăciune şi meditaţie. A urmat întâlnirea cu primul său profesor, dr. Francis Roles, fost student al lui Shantananda Saraswati, Shankaracharya Nordului Indiei. Sub îndrumarea dr. Roles, Rupert Spira a învăţat meditaţia cu mantre, dar şi despre Advaita sau Nondualitate. Aceasta a constituit fundaţia practicii sale pentru următorii 25 de ani.
A citit lucrările lui Ouspensky, Gurdjief, a fost prezent la ultimele întâlniri cu Krishnamurti din Brockwood Park, fiind profund impresionat şi influenţat de rigoarea intelectuală şi smerenia acestuia. De-a lungul anilor a studiat învăţăturile lui Ramana Maharshi, Sri Nisargadatta Maharaj, iar spre sfârşitul anilor ’80 s-a întâlnit pentru scurt timp cu DaFree John, ale cărui scrieri l-au impresionat mult.
Pe la mijlocul anilor ’90, Rupert l-a întâlnit pe Francis Lucille. Primele cuvinte pe care le-a auzit de la acest profesor au fost: “Meditaţia este un da universal pentru orice.” Acesta a fost un moment de răscruce în viaţa lui Rupert. “în acel moment am înţeles că am ajuns acasă. Că această întâlnire era încununarea şi împlinirea celor 30 de ani de căutări.”întrebându-l pe Francis ce urmează să facă, acesta i-a răspuns simplu: “Vino oricât de des poţi.” Următorii 12 ani asta a şi făcut. Orice timp liber avea îl petrecea cu Francis, explorând sensul separării aşa cum apare el în corpul uman sub forma credinţelor şi, mai important, în forma sentimentelor. Francis i-a prezentat şi învăţăturile lui Jean Klein şi Atmanada Krishnamenon.


Ca esenţă a învăţăturilor din aceşti ani, Rupert scrie: “Cea mai mare descoperire este aceea că natura noastră fundamentală nu împărtăşeşte limitele şi nici destinul corpului şi al minţii.”
Rupert s-a format ca artist ceramist sub îndrumarea fondatorilor Atelierului Britanic de Ceramică, Henry Hammond şi Michael Cardew. Şi-a deschis propriul atelier în 1983. Lucrările sale pot fi găsite în colecţii private sau publice în toată lumea.
Pentru mai multe informaţii despre autor accesaţi www.rupertspira.com" SURSA

Exista in Romania 2 carti traduse scrise de Rupert Spira : PREZENTA - Arta pacii si a fericirii şi PREZENTA - Intimitatea Experientei

VEDETI INTERVIUL TRADUS AICI



 
In mediile filosofice indiene "Vedanta" desemneaza ansamblul conceptiilor expuse in upanisade si in textele ulterioare acestora, care continua traditia doctrinara initiata de upanisade, conceptii ce se caracterizeaza printr-un cadru metafizic monist-idealist, printr-o soteriologie a renuntarii si a transcenderii individualului. 

"Advaita Vedanta se concentreaza asupra urmatoarelor concepte de baza:
Brahman, atman, vidya (cunoasterea), avidya (ignoranta), maya, karma si moksha.
(1)       Brahman este Realitatea Ultima suprema. Brahman este tern, este dincolo de cuvinte, dincolo de nume si forme si nu poate fi perceput sau descris prin cuvinte. Este dincolo de simturi si intelect, este indefinibil. Totusi, daca trebuie descris, Brahman poate fi considerat Constiinta Pura.
In filosofia Vedanta, svaroop-ul lui Brahman este cunoscut sub numele de Sachchidananda. Brahman este  etern , imuabil, inexprimabil si negandit, existenta pura – constiinta pura – fericirea pura, insa nu este cauza ori creatorul universului.
(2)       Atman este Sinele Interior sau Spiritul omului, insa diferit de egoul empiric. Atman este in mod fundamental ultim, etern si de neschimbat, constiinta pura. Totusi, pare ca Brahman este ultima realitate din spatele lumii obiective iar Atman este spiritul pur sin toate fiintele. De fapt, atat Brahman cat si Atman nu sunt realitati diferite. Ele sunt identice si pentru scopuri practice, facem referire la ele ca fiind separate, ceea ce in sine nu sunt. Ele sunt realitatile eterne care transcend si creaza toata existenta. Exista doua etichete diferite pentru una si aceeasi realitate din spatele tuturor obiectelor, materiei si fiintelor din univers.
(3)       Maya este puterea unica (shakti) a lui Brahman. Maya este trigunatmika; adica are trei gunas sau atribute. Insa Shuddha Brahman este nirguna si nu are atribute. Brahmanul Shuddha Nirguna, in sine, este, Realitatea Suprema. Atunci cand Nirguna Brahman aproba Maya si  recunoaste gunasurile maya, acesta este cunoscut sub numele de Saguna Brahman. Saguna Brahman este Dumnezeu  creatorul, sustinatorul si distrugatorul lumii. Saguna Brahman este Ishvara sau zeul personal. Omul se inchina zeilor sub diferite forme sau nume.
(4)       Brahman  se manifesta in lume cu ajutorul Maya. Lumea si obiectele lumii isi au existenta datorita puterii Maya. Maya si creatia sa este denumita iluzorie. Asta nu inseamna ca lumea nu este reala. Irealitatea si iluzia, sunt diferite. O iluzie poate sa nu fie ireala pentru ca o iluzie isi are bazele in realitate. Realitatea este ceea ce exista de sine statator. Maya este dependenta de Brahman si a creat lumea aparentelor, de aceea lumea este iluzie. Asta nu inseamna ca lumea este non-existenta. AdvaitaVedanta, cu ajutorul faimoasei ilustratii a serpilor incolaciti sustine ca lumea nu este in ultima masura nici reala, nici total ireala, iluzorie si non existenta.
(5)       Avidya (ignoranta) isi are sediul in intelectul uman. Avidya inseamna nu numai absenta cunoasterii dar si cunoasterea gresita. Un om prins in Avidya nu stie ce este real si crede ca aparentele sunt reale. Individul se identifica cu sinele empiric, punand semn egal intre existenta sa si corpul fizic. Sub influenta Maya si a Avidya, el se disociaza de Realitatea Ultima. Atunci cand omul primeste cunoasterea, dualitatea sinelui si a lui Brahman dispar. Realizeaza ca sinele este una cu Brahman. Realizarea sinelui sfarseste ignoranta (avidya).
(6)       Moksha este libertatea din sclavia ignorantei. Omul sufera in stransoarea dorintelor neincetate si in cea a ignorantei. Atunci cand se realizeaza sinele, omul devine liber de catusele dorintelor, aspiratiilor, pasiunilor, karma si avidya. Aceasta este Moksha (kaivalya) sau eliberarea. Moksha se obtine aici si acum si in timpul acestei vieti.
(7) Cunoasterea si adevarul sunt de doua feluri: unele joase si unele inalte. Cele joase, conventionale, se numesc vyavavahrika satya. Ele sunt produsul simturilor si ale intelectului. Cele inalte, sunt cunoscute sub numele de paramarthika satya. Ele sunt absolutul, dincolo de cuvinte, ganduri, perceptie sau conceptie. Nu sunt, in nici un fel, legate de simturi si de intelect. Ele sunt non-perceptualul si non-conceptualul, un produs al intuitiei sublime si a viziunii divine. Cunoasterea si adevarurile inalte, aduc transformari radicale intr-un individ, astfel incat putem spune ca sunt soteriologice."

In Romania exista traduse cartile ADVAITA VEDANTA (despre NON DUALITATE), Lumina cunoasterii non-duale - Advaita Bodha Dipika, ESENTIAL IN ADVAITA VEDANTA si alte carti despre VEDANTA aici.
De asemenea va recomandam cartile lui Nisargaddata  Maharajah : "Realitatea Ultima" si "Eu sunt acela. Dialoguri despre absolut." Cartile lui Ramana Maharishi : "Evanghelia lui Ramana Maharishi", "Invataturile lui Ramana" de Arthur Osbourne, "Biografia lui Ramana" de Gabriele Ebert .
 In completare studiati categoria NON - DUALITATE pe care o puteti explora mai usor in CUPRINS.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!