Ieşirea Din MATRIX: DIN INIMA LUMII - Avertismentul Fratilor Mai Varstnici (24.01.2012)

PAGINI

joi, 24 ianuarie 2013

DIN INIMA LUMII - Avertismentul Fratilor Mai Varstnici (24.01.2012)

FROM THE HEART OF THE WORLD (2012)
The Elder Brother's Warning

Ne bucuram sa auzim ca mai exista inca pe Pamant comunitati umane, inteligente si evoluate spiritual care au scapat de nefasta influenta a „civilizatiei” occidentale. Iata niste oameni mai normali la cap si la suflet, mai in armonie cu viata si natura, fiind pentru toti, poate, un model de urmat.

Kogi sunt ultima civilizaţie supravieţuitoare a popoarelor incaşe şi aztece.

Kogi Jacinto Zarabata, un reprezentant al ultimei civilizaţii supravieţuitoare a popoarelor Inca şi Aztec, rămasă neatinsă de civilizaţia modernă, vorbeşte pentru prima dată în faţa unui public din occident.

Kogi sunt ultima civilizaţie supravieţuitoare a popoarelor Inca şi Aztec, iar oraşele lor sunt neatinse de lumea noastră. Liderii lor spirituali numiţi Mamos sunt crescuţi într-un mediu complet întunecat primii 18 ani din viaţă. Acolo sunt învăţaţi să comunice cu “ALUNA”, considerate de ei a fi forţele guvernante ale planetei. Astfel ei devin Mamos (Iluminaţi). Unii lucrează în locuri izolate pe care le numesc “hot spots” (puncte fierbinţi), unde se consideră că se află sursa energiei vitale care se revarsă în lume. Ei păzesc secretele şi izolarea în care se află pentru a-şi putea continua munca. Acum consideră că munca lor a devenit imposibilă din cauza lăcomiei distructive şi că planeta în sine se află în faţa colapsului apocaliptic.
Kogi se izolează pentru că sunt într-adevăr convinşi că sunt responsabili pentru echilibrul vital lumea materială şi spaţiul transcedental pe care ei îl numesc “ALUNA”, sursa vieţii şi a inteligenţei. Kogi îşi vor dezvălui secretul vieţii şi mesajul cel mai recent. Acesta este un pas important pentru Kogi din Sierra Nevada de Santa Marta, Columbia, care consideră că ei sunt fraţii înţelepţi ai umanităţii şi că trebuie să vorbească acum pentru a evita o catastrofă internaţională climatică şi de mediu. Feriţi de lumea modernă, Kogi sunt respectaţi de alţi amerindieni pe o suprafaţă întinzându-se de la Amazon la Râul Hudson. Civilizaţia Maya de astăzi este condusă de bărbaţi care au fost trimişi de mici pentru a învăţa de la Kogi. Tribul amerinidian Seminole din Florida le trimite ofrande.
Kogi se tem profund de ceea ce îi facem planetei dar îşi dau seama de asemenea ca nu suntem conştienţi de forţele pe care le dezlănţuim. Ei consideră că singura speranţă de supravieţuire pentru omenire este ca noi să aflăm de ce se tem ei şi îşi dau seama că oamenii cred doar ceea ce pot vedea. Mamos înţeleg că trebuie să facă asta pentru că omenirea distruge locuri considerate sacre în scopuri lucrative. Ei vor să ne arate cum şi de ce erupţia energiei cosmice haotice cauzează schimbări climatice, epidemii de boli noi, instabilităţi geologice şi o creştere perpetuă a conflictelor violente. Dacă Kogi au dreptate, civilizaţia modernă trebuie să îşi schimbe percepţia asupra planetei în sine şi felul în care va fi proiectat viitorul.
Kogi spun că fără gândire n-ar putea exista nimic. Aceasta este o problemă pentru că nu doar cotropim planeta, ci o şi lipsim de gândire, distrugând atât structura fizică, cât şi bazele existenţei. Kogi consideră că sarcina lor existenţială este aceea de a îngriji planeta şi a îi menţine funcţionarea acesteia în mod natural dar acum câţiva ani şi-au dat seama că sarcina lor devine imposibilă din cauza mineritului şi a dezpăduririlor.
Alăturaţi-vă nouă pentru a beneficia de această oportunitate fără precedent de a afla cel mai recent mesaj al poporului Kogi înainte de a fi prea târziu …”


 „Apărîndu-şi timp de secole credinţa, cei din Sierra Nevada de Santa Marta, Columbia, îşi văd sanctuarul violat prin distrugerea naturii şi conflicte armate. Convinşi că Terra suferă dacă acest loc sacru suferă, preoţii ne-au permis, în mod excepţional, să aruncăm o privire în ţinutul lor primejduit.
Pe un continent însîngerat, indienii din Sierra Nevada de Santa Marta nu au fost niciodată cu adevărat supuşi de spanioli. Descendenţi ai unei străvechi civilizaţii sud-americane numite tayrona, astăzi poate în număr de 45.000, populaţiile kogi, arhuaco şi wiwa au fugit acum patru sute de ani de măcel şi ciumă, căutînd refugiu într-un paradis montan, ale cărui creste se ridică la peste 5.400 de metri deasupra coastelor caraibiene ale Columbiei. În urma conchistei, au dezvoltat o viziune absolut nouă asupra Pămîntului, o revelaţie care îmbină potenţialul baroc al minţii şi spiritului omenesc cu toate forţele naturii.
Separaţi prin limbă, dar înrudiţi prin mituri şi memoria colectivă, ei împărtăşesc acelaşi mod de viaţă şi aceleaşi convingeri religioase fundamentale. (Un al patrulea grup, kankuamo, şi-a găsit şi el adăpost în Sierra Nevada, dar azi sînt mult mai asimilaţi de societatea columbiană). Pînă astăzi, populaţiile kogi, arhuaco şi wiwa au rămas credincioase vechilor lor legi – morale, ecologice şi spirituale, dictate de creatorul primordial, o forţă pe care ele o identifică cu „Maica“ – şi sînt încă guvernate şi inspirate de un sacerdoţiu ritual. Într-un aspru proces de iniţiere, care poate lua pînă la 18 ani din viaţă, tinerii adepţi învaţă valorile societăţii lor, printre care şi ideea că doar efortul lor spiritual e cel care menţine echilibrul cosmic (sau – am putea spune noi – ecologic).
Cînd vorbesc preoţii – sau Mama –, îţi dai imediat seama că punctele lor de referinţă nu aparţin lumii noastre. Vorbesc despre cucerirea spaniolă ca despre un eveniment recent. Vorbesc deschis despre forţa creaţiei, sau Se, sîmburele spiritual al întregii existenţe, şi despre aluna, gîndirea umană, sufletul şi imaginaţia. Important, şi ceea ce contează în ultimă instanţă, nu este ceea ce este măsurabil şi vizibil, ci ceea ce există în multele înţelesuri şi conexiuni existente dincolo de realitatea tangibilă a lumii, care leagă toate lucrurile. Universul în nouă straturi al cosmologiei lor, templul cu nouă trepte în care se adună indienii, cele nouă luni petrecute de copil în pîntecele mamei sînt toate expresii ale creaţiei şi fiecare o reflectă şi o explică pe cealaltă. Un deal poate fi şi o casă, munţii pot fi un model de cosmos. Pălăriile albe purtate de bărbaţii arhuaco simbolizează, de asemenea, zăpezile de pe vîrfurile sacre. Părul de pe trupul unui om semnifică arborii din pădurile care acoperă versantele muntoase. Fiecare element al lumii înconjurătoare este încărcat cu o semnificaţie superioară, astfel încît pînă şi cea mai modestă dintre creaturi poate fi considerată un învăţător şi în acelaşi timp fiecare trăsătură a lumii reflectă întregul.
În această schemă cosmică, oamenii ocupă locul central, căci prin inima şi imaginaţia omului devine evidentă înţelegerea absolută. Pentru popoarele din Sierra Nevada, natura credinţei lor le incumbă o responsabilitate aparte. Ele se autointitulează Fraţii Mai Mari, adevăraţi paznici ai planetei, şi cred că muntele lor este Inima Lumii. Noi, cei din afară, care ameninţăm Pămîntul prin ignorarea legilor sacre, sîntem consideraţi Fraţii Mai Mici.
În multe sensuri, teritoriul de 2 milioane de hectare al indienilor kogi, arhuaco şi wiwa este, într-adevăr, o reprezentare la scară micro a lumii, deci şi inima ei simbolică. Scăldat de peste 30 de rîuri, masivul Sierra Nevada de Santa Marta se ridică abrupt din mare pînă la gheţurile din vîrf, de la 5.775 de metri – cea mai înaltă formaţiune muntoasă de ţărm a planetei. Ca orice insulă, masivul şi zona înconjurătoare adăpostesc o uimitoare diversitate de ecosisteme. Există mlaştini de mangrove, jungle tropicale şi păduri întinse, tufărişuri uscate şi deşerturi – şi, ridicîndu-se deasupra tuturor, pînă la nori şi ploile în rafale, tundra alpină şi vîrfurile înzăpezite, unde preoţii urcă să îndeplinească ritualurile şi ceremoniile. Ei văd lucrarea lor spirituală îndreptată către realizarea echilibrului şi armoniei între toate aspectele creaţiei. Aceasta, susţin indienii, e exact cum a vrut Maica să fie.
Potrivit mitului, munţii au apărut atunci cînd Pămîntul a fost tors pe un fus uriaş, fiind concepute cele nouă straturi ale universului. Două bucăţi de aţă au fost încrucişate pentru a stabili cele patru puncte reprezentînd fiecare unul dintre cele patru grupuri indigene şi pentru a sprijini baza masivului, de atunci înainte declarat patria Fraţilor Mai Mari.
Acest act al creaţiei nu este niciodată dat uitării. Războiul de ţesut, torsul firelor, noţiunea de comunitate prinsă în ţesătura peisajului sînt pentru populaţiile din Sierra Nevada metafore vii şi esenţiale, care le ghidează şi le guvernează conştient vieţile. Trăiesc din agricultură, iar pentru a putea exploata diferitele zone ecologice trebuie să se afle în permanentă mişcare, recoltînd manioc, porumb, trestie de zahăr şi ananas în depresiunile fierbinţi, apoi urcînd mai sus ca să planteze cartofi şi ceapă, să pască vitele şi să adune paie. Numesc aceste peregrinări periodice ţeseri, în ideea că, în timp, o comunitate aşterne asupra Pămîntului un veşmînt protector.
De-a lungul secolelor, populaţiile din Sierra Nevada au dezvoltat o ştiinţă a cunoaşterii unică, diametral opusă viziunii noastre aristotelice asupra lumii, atît de divergentă faţă de modul nostru de gîndire, încît ne e la fel de greu să o pricepem, pe cît le e lor să înţeleagă deciziile şi valorile care animă cultura noastră. Astfel, au privit îngroziţi cum cei din afară au devastat Inima Lumii, tăind pădurile ca să planteze banani şi palmieri de ulei, iar acum şi loturile unde cresc coca pentru producţia ilegală de cocaină. Gherilele stîngiste şi grupările paramilitare de dreapta au pătruns în Sierra Nevada, iar indienii au fost antrenaţi fără voia lor în tulburările politice ale Columbiei moderne.
Pentru indienii kogi, arhuaco şi wiwa, pericolul venit de la poalele munţilor se regăseşte într-o ameninţare de sus. Zăpezile şi gheţarii din Sierra Nevada se retrag într-un ritm îngrijorător, modificînd echilibrul ecologic al muntelui. Pentru noi, acestea pot părea evoluţii fără nici o legătură între ele. Dar pentru Fraţii Mai Mari, sînt inextricabil legate, căci nebunia Fraţilor Mai Mici prevesteşte sfîrşitul lumii.
Text: Wade Davis”

VEDEȚI FILMUL TRADUS, AICI link 1 

SAU AICI - link 2 
(Cu Subtitrare pe film)

SAU AICI - link 3
(Cu Subtitrarea Separată)


 DOWNLOAD RAPID

DACA FILMUL VI SE PARE FOLOSITOR 
VA RUGAM SA-L CUMPARATI DE AICI.

Multumim Ordo Aurum pentru subtitrare. Subtitrarea este făcută la prima "mână". Cine are dorința să corecteze subtitrarea o poate face direct pe site.

2 comentarii:

  1. Minunat documentar, m-a impresionat profund. Multumim mult!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos mesajul transmis si interesant modul de viata adoptat de tribul respectiv.

    N-ati mai dat nici un reply la mailul privind intalnirea de sambata. A iesit frumos. O sa pun pe blog un articol zilele astea.

    RăspundețiȘtergere

Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!