Ieşirea Din MATRIX: SFÂRŞITUL COPILĂRIEI - Fără războaie, fără sărăcie, dar cu ce cost?

PAGINI

sâmbătă, 2 ianuarie 2016

SFÂRŞITUL COPILĂRIEI - Fără războaie, fără sărăcie, dar cu ce cost?

CHILDHOOD'S END (2015)
No wars, no poverty, but at what cost?

În urma dialogului purtat cu prietenul nostru Marius Stan de AICI, in care el s-a aratat surprinzator de mega incantat de film, ne-am gandit că  ar fi destul de inspirat să vă invităm şi pe voi la o discutie  pe marginea acestui film, care nu prea poate lăsa pe nimeni indiferent şi care ridică multe controverse. Aşadar, continuăm seria de FILME CU MESAJ si/sau DE SUFLET si/sau SPIRITUALE, cu un alt film de weekend deosebit de interesant, un film care se doreste a fi unul care poate explica diversele mitologii existente in religia crestina, dar si in cea UFOlogică.

Dupa vizionarea filmului poti ramane cu multe nedumeriri de acea recomandam citirea cartii pentru a lega anumite idei care pot parea un non sens dupa vizionarea filmului

Asadar, ca de obicei, cateva despre film , dar preluate din descrierea cartii, dupa cum spune wikipedia (atentie ! - recomandam citirea celor de mai jos dupa vizionarea filmului)


Actiunea cartii scrisa in 1953, se petrece la sfârșitul secolului al XX-lea, cand Statele Unite și Uniunea Sovietică se afla într-o competiție pentru a lansa prima călătorie pe Lună. Insa actiunea filmului se petrece intr-un prezent, cand omenirea este gata pentru a pleca in spatiu. Exact in aceasta perioada a evolutiei umanitatii niste " nave spațiale extraterestre se poziționează deasupra principalelor orașe ale Pământului, iar cursa spațială este oprită pentru totdeauna. După o săptămână, extratereștrii anunță că intențiile lor sunt supravegherea afacerilor internaționale pentru a preveni dispariția omenirii. Denumiți Overlorzi, ei aduc pace pe Terra și, în același timp, susțin că intervenția lor va fi limitată.

Nu toți oamenii sunt mulțumiți de interevenția extraterestră. O parte dintre ei formează Liga Libertății și formulează o serie de critici, cea mai importantă fiind legată de misterul care înconjoară aspectul ființelor venite din stele. Acestea acceptă să se arate fizic omenirii doar după scurgerea unei jumătăți de veac (in film doar vreo 25, timp in care Overlorzii ii fac de rusine pe cei din Ligă n.n.), motivând asta prin necesitatea eliminării unor superstiții adânc înrădăcinate în mințile oamenilor. Prudența lor se dovedește salutară, deoarece este nevoie de succesiunea câtorva generații de oameni care să se familiarize cu conducerea lor pașnică înainte de a accepta că, fizic, Overlorzii arată întocmai ca în reprezentările diavolilor din vechile carți creștine.



Scurgerea timpului în epoca de pace și prosperitate adusă de Overlorzi duce la dizolvarea Ligii Libertății, singurii care mai acumulează frustrări fiind cei care visează să zboare spre stelele care acum le sunt interzise oamenilor. Unul dintre acești oameni, Jan, reușește să se strecoare la bordul unei nave extraterestre și să zboare pe planeta acestora. (un fel de IAD n.n)

În timpul călătoriei sale pe Pământ se scurg 40 de ani. În acest interval de timp, omenirea are ocazia să afle scopul real al sosirii Overlorzilor. Aceștia au rolul de a veghea procesul de schimbare al omenirii: copii se nasc cu puteri psi foarte dezvoltate și nu mai au nevoie de societatea materială a părinților și bunicilor lor. O ironie amară face ca mai multe rase din galaxie să cunoască acest gen de evoluție, nu și Overlorzii, care au ajuns într-o fundătură evolutivă. Deși asta face din ei paznicii perfecți ai transformării raselor, pentru ei reprezintă o mare durere.

Revenit pe Pământ, Jan îl găsește populat doar de noii oameni, a căror societate și mod de viață nu le poate înțelege. Restul oamenilor, „cei vechi”, s-au stins între timp. Cu misiunea îndeplinită, Overlorzii pleacă din sistemul solar. „Oamenii noi” distrug Pământul pentru a căpăta energia necesară saltului prin spațiu către SupraMintea căreia i se alătură toate civilizațiile ajunse la acel nivel evolutiv. (in film copiii fusesera inaltati la cer si ce s-a intamplat cu ei nu se stie clar, iar Jennifer, regina "roiului" de copii noi, ramane si distruge planeta n.n.)." SURSA

Nota noastră: Pentru noi este un film care ne prezintă într-un mod fascinant modul în care acesti formidabili manipulatori ai mintii, extraterestrii asa zis "benefici" au reusit sa insele omenirea de milenii, facand din alb negru si din negru alb, reusind sa faca omenirea sa nu mai creada in existenta lor si chiar daca ei cumva se arata la fata sa ii faca sa creada ca de fapt ei sunt marii benefici, marii protectori care ne vor binele, lol.  Sa luam pe rand cateva dintre "servele" pe care acest film ni le ridica la fileu:

Inca de la inceput, acesti mari benefici intervin in evolutia planetara stopand cumva evolutia tehnologica si panta distructiva pe care mergeam ca si specie si ne fac cumva dependenti de solutiile lor. Ei sunt cei care fara procese, fara o perspectiva mai inalta a lucrurilor intervin in rezolvarea tuturor razboaielor de pe pamant si distrug (omoara la propriu) multe fiinte aparent raufacatoare. La o privire mai adanca poate, mai benefica ar fi indreptarea raufacatorilor (tinand cont ca majoritatea sunt asa din cauza lipsurilor si a traumelor copilariei), insa nu, ei ii omoara direct, dar totodata stopeaza poluarea, curata apele si aerul, fac vindecari miraculoase samd. Aceasta perioada este denumita Utopia, perioada de aur a omenirii, sau asa pare, insa pana la final s-a dovedit a fi doar o inselare.

Apoi, cum poti sa elimini conflictele din viata cuiva? Cum poti sa elimini disensiunile cu adevarat? Prin frica? Prin omor? Prin eliminarea la modul absolut si autoritar a oricarei forme de conflict? Cum asa? Suntem bineinteles de acord ca razboaiele pot fi mult diminuate, iar industria de arme sa fie tinuta mai din scurt, insa aici este vorba de un intreg angrenaj care implica si bancile și tot sistemul in ansamblu. Deci, nu vedem cum pot fi eliminate razboaiele cu adevarat. Adevarata cauza este in interiorul nostru: frica, lacomia, dorinta de putere, de control samd. Atata timp cat aceste tare interioare nu sunt cumva limitate sau reduse ca influenta, cum poti elimina manifestarea lor? Potentialul malefic exista si va exista mereu.

Apoi, in istorie aceste fiinte cu aspect Belzebutean, Bafometian, satanic, atat in film, dar si in realitate au fost consemnate si descrise doar in sens malefic, mai ales de religii, ei fiind considerati ingerii cazuti, fiinte foarte avansate, dar cu un puternic orgoliu. Nu intamplator se ipostaziaza cumva pe post de Dumnezei care fac miracole, vindeca ologi, invie mortii si apoi determina o nastere imaculata intr-una din femei, femeie care va naste o fetita cu mega puteri (sugerandu-ni-se cumva ca si nasterea lui Iisus dintr-o virgina ar fi tot opera lor, ceea ce nu ar fi poate, departe de adevar).

Daca ar fi influentat trecutul nostru cumva de ce nu ni se spune cum si de ce sunt prezentati doar ca niste personje nefaste in istorie? Se doreste cumva acum, spalarea imaginii lor negative, prin  acest proces de ajutorare aparent benevola si binevoitoare. Credem ca Satana poate fi de fapt o reprezentare a unei astfel de fiinte din specia prezentata in film unde ni se si arata o constelatie de unde ar fi venit, ceva ce semana cu Draco.



Asa ca la o prima vedere povestea se vrea a fi o palma peste botul bisericii, sa ne arate ca aparentele pot insela, sa ne arate ca de fapt aceste satane ne vor binele. Nu ca nu merita biserica astfel de suturi in gura, insa de la asta la a trece in extrema cealalata prin care ni se spune ca de fapt acesti "draguti" sunt de fapt niste buni samariteni, niste instrumente umile ale constiintei universale care-si fac si ei treaba pe aici prin zona, este cale lunga.

Pentru noi este evident ca aceste rase extraterestre au influentat istoria, au intervenit in mod artificial in evolutia naturala a acestei specii, tocmai pentru a fi blocata trezirea constientei umanitatii, trezirea puterilor psi samd (ceea ce s-a si intamplat in film cu acei copii, atunci cand umanitatea a prosperat intr-un mediu lipsit de stres existential).

Apoi sa mai avansam un pic prin mirajul tras peste ochi de autorul cartii si al filmului. Principalul lor purtator de cuvant, ales de ei, Richard Stormgren, un pamantean foarte sufletist si echilibrat, moare in chinuri desi ar fi putut fi salvat de acestia, secerat de o bala necunoscuta, determinata se pare chiar de acesti mari "benefici si protectori". In plus, pamanteanul nostru primeste un dispozitiv care l-ar putea ajuta sa se vindece, dar el alege sa-l vindece pe satana sef, Karellen, dupa ce acesta este impuscat de o fanatica religioasa. Nici acest gest de sacrificiu de sine, nici faptul ca le-a fost loial atatia ani, nu contaza pentru Karellen, care il lasa sa moara in chinuri, ba in plus ii induce in cap vise cu fost iubita decedata, punandu-l pe acesta intr-o postura neplacuta fata de actuala nevasta, parca dorind in adins sa il separe de ea. O si face si sterila pe nevasta lui actuala , din " compasiune" bineinteles, ca sa nu se chinuie si mai mult la final, cand copiii sunt rapiti la cer (cred ca se face referire aici la doua venire si/sau la intoarcerea zeilor si la capitolul din apocalipsa legat de rapirea la cer sau ascensiune - in film se si spune, ca doar copii au acces in "imparatia" SuperMintii, a constiintei unificatoare).


Interesant mesajul si pare minunat, dar totul fiind intermediat de aceste creaturi care in final au ajutat la distrugerea pamantului prin influentarea procesului de evolutie, bla bla ... Acesti extraterestrii cu aspect satanic nu au trecut la randul lor prin acest proces de ascensiune deoarece cumva ei au ajuns intr-un fel de blocaj evolutiv (ce explicatie convenabila pentru ei) si planeta lor este ca un Iad. Deci o planeta minunata ca Pamantul, frumoasa, misterioasa, superba poate fi distrusa cu usurinta pentru a sprijini procesul de "ascensiune" al planetei și al ființelor de pe ea, insa Iadul satanelor, nu.

Drăgut ...

Deci cumva ni se sugereaza ca distrugerea este un act al creației, in acest relativ existențial, temporal, in aceasta iluzie in care nimic nu se pierde, totul se transforma, ceea ce nu este neadevărat, insă este bun acest proces doar pentru altii, insa pentru ei, satanele nu ... ei se dau intermediarii, cei care "comunica" direct cu sursa intregii creatii, cu super-mintea si sunt doar niste "servitori" umili ai acestora ... lol ... vedeti pana unde poate duce perversitatea unor explicații? Vedeti cum se poate face din alb negru si din negru alb? Vedeti cum pot fi inselati oamenii?

Asta inseamnă sa fii mafiot ...

Asadar, dupa vreo 50 de ani de aparenta era de aur, la final, oamenii sunt lasati fara copiii lor si lasati sa se stinga de la sine, sterilizati, iar planeta este distrusa ... scuze, "ascensionata", vorba lui Marius, ca sa nu mai vorbim in termeni din astia relativi, totul spre binele umanitatii ... clar.

De aceea la final singurul om ramas ii  implora sa nu trimita umanitatea in completa uitare caci aceasta nu merita totusi, asa ceva, iar Karellen, intr-un impuls plin de "compasiune" salveaza memoria acestui om de stiinta si o lasa intr-o capsula in spatiu, in caz ca o va gasi cineva ...

Deci din tot filmul izvoraste foarte multa "iubire" pentru specia umana atat de la satanele extraterestre cat si de la SuperMinte. Tot e "bine" ca au ramas copiii ascensionati , intr-o stare de zombişori hipnotizati de Jeniffer, pe nu stiu unde in 4d sau enşpe d sau nu stiu unde si planeta noastra 3d e pa.

 Pai daca nu au gasit alta rima ce era sa faca si ei? In fine, va  mai lasam si pe voi sa va dati cu parerea, filmul este foarte stufos .. poate exista cititori ai cartii care sa ne raspunda la nelamuriri. Cartea poate fi cumparata de AICI

VEDEŢI FILMUL TRADUS 
AICI sau AICI

PRIMA PARTE - The Overlords (Suzeranii)
A II-A PARTE - The Deceivers (Înşelătorii)
A III-A PARTE - The Children (Copiii)

5 comentarii:

  1. Am ramas uimit ,vazind cite controverse a stirnit ideeile de la baza filmului,darmaiuimit defaptul ca debia acum unii descopera un clasic al filmului sf, dar mai ales cartea -sfirsitul copilariei-, as zice unade capatii a genului, si cit de usor se trece cu vederea peste viata celui care a fost ...arthur c.clarke.
    Asa cum toti avem episoade in viata,si in fiecare episod convingerile noastre se modifica, si el a avut diverse faze de evolutie , iar cartile scrise de el....intregesc viziunea lui...cititi si cele 3 odisei spatiale,care au stat la baza filmului lui kubic .
    Ca simplu amanunt cred ca merita subliniat , ca acestoma inventat conceptul de sateliti geostationari,deci fara el in acest moment nu am fi avut comunicatii planetare, deci nicitv prin satelit sau internet si o buna parte din viata, a fost directorul observatorului astronomic de la arecibo si principala lui activitate a fost cautarea activa a civilizatiilor extraterestre....oricum o viata impresionanta...iar despre carte...fiecare intelege mesajul ei prin prisma formatiei proprii si intelegerii proprii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai mai Motule si pe tine te-a furat peisajul? Ai ajuns sa lauzi un mason homosexual, care nu da 2 bani pe religia ta? Vai vai vai ... iar de Kubric, chiar mi-ai ridicat o minge la fileu care vine ca si sustinere a idee ca Arthur C Clarke era de partea ocultei intunecate. Iata o analiza a filmului http://fymaaa.blogspot.ro/2012/06/odiseea-lui-kubrick-secrete-ascunse-in.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Am vizionat filmul la recomandarea unui prieten, nu am citit cartea.Pe parcursul vizionarii m-au incercat multe idei negative, de cateva ori am vrut sa incetez a-l mai viziona deoarece parea sa cada in clisee si absurd dar de fiecare data aparea un element imprevizibil care m-a convins sa il vizionez pana la capat.Un film SF cu un scenariu slabut dar cu un mesaj de sfarsit interesant, si anume acela ca intr-o zi rasa umana cat si planeta mama la fel ca orice alt lucru material din univers vor pieri facand loc unei alte forme de existenta sau pur si simpu non-existentei.Mi-au placut vorbele de la final ale aripatului despre omenire, si anume ca, credeam in asa multe , cunoscand foarte putin cu adevarat.Apoi tot la final mi-au placut raspunsurile aripatului despre felul cum dupa moarte continuam sa existam in constiinta comuna ca niste amintiri vii (dupa care intr-un final ne intoarcem cu totii la sursa mistuitor-creatoare).In concluzie a meritat vizionarea filmului pentru problematicile ridicate, pentru faptul ca dracii, desi mult prea "aratosi" au reusit sa dialogheze inteligent pentru a transmite cateva mesaje demne de rumegat nevarsand sange si facand urat, asa cum am fost obisnuiti in multe alte filme.Deasemenea m-am bucurat ca nu s-a exagerat nici cu partea religioasa prea tare.In rest, a fost un alt film SF care nu vine cu rezolvari pentru problemele actuale ale terranilor ci doar ne poate pune pe ganduri ceva mai mult decat eram pusi pana acum.As putea spune ca ultima parte a filmului are un soi de efect liberator , la fel cum o sesiune meditativa de realizare a sinelui o poate avea asupra unui om.Am simtit cumva ca fimul doreste sa insufle o oarecare doza de acceptare a ceea ce se intampla actualmente gresit(nesanatos) in lume si mai ales ca lumea perfecta "utopia" cum o numeau ei ar fi ceva la care ar trebui sa renuntam sa accedem pentru ca ne-am plictisi acolo, chestiuni cu care nu pot fi deacord.Deasemenea cum si un alt comentator a specificat, se incearca pozitivarea Satanei prin acest film, si poate nu e rau deoarece am face doar sa incetam sa mai fim atat de ipocriti acceptand adevarul prin care Satana detine trasaturi pozitive dar mai ales ca Intruchiparea binelui(Dumnezeu, Isus) imprumuta la randu-i o serie de elemente negative.Trebuie sa recunosc acum in timp ce-l rerumeg, ca filmul nu a fost asa slab, chiar daca multe elemente il imping intr-acolo.Anumite pasaje au fost foarte bine realizate, poetice chiar.Problematica dragostei mesagerului pentru fosta nevasta(decedata) dar si pentru actuala nevasta mi-a placut dar am simtit ca s-ar mai fi putut lucra putin la scenariu pentru o mai buna intelegere.

    RăspundețiȘtergere
  4. Desi am facut totul in ordine gresita (am citit comentariile,apoi am vazut episoadele si abia pe urma am cumparat cartea) pot sa-mi dau seama ca de fapt ecranizarea cartii lui Clark e pur si simplu jalnica.Nu ma refer la mijloacele tehnice de realizare a filmului (efectele CGI sint foarte reusite).E drept ca n-ar trebui sa mergem la film ca sa vedem o carte dar mesajul si temele filosofice ale celei de fata lipsesc sau au fost abordate total inadecvat.
    In carte intermediarul dintre omenire si Overlorzi este secretarul ONU;in film e un obscur fermier din Midwest (o analogie poate la backgroundul de asemenea umil al lui Iisus?).In carte nu exista povestea de iubire a aceluiasi intermediar.Nici explozia (atomica a fost?) de la biserica din cimitir.Pe urma infatisarea Overlorzilor a fost in mod evident ratata,apropiindu-se ostentativ si chiar agresiv de arhetipul inselatorului din imaginarul colectiv crestin.In carte nu exista aceasta asemanare intre Overlorzi si diavoli.Si mai ales nici intruziunea lor in liberul arbitru al oamenilor.Oare realizatorii mini-seriei nu au auzit de conceptul Primei Directive?De unde au scos ideea implementarii de catre Overlorzi a propriei lor justitii prin eliminarea dupa bunul plac a infractorilor?Sau de ce i-ar fi provocat profetului lor imensa suferinta prin care a trecut acesta?In plus,in carte nu au sterilzat pe nimeni si nici planeta lor nu arata ca un iad.
    In fine,parerea mea e ca nu se merita sa dicuti pe marginea ecranizarii de fata.E depresiva si fatalistica,100% opusa spiritului si sentimentelor pe care ti le lasa cartea atunci cind o termini de citit.Cei de la SyFy au facut ,voit sau nevoit,o treaba de 2 bani.Cartea asta chiar merita o ecranizare mai buna.Si chiar abia astept s-o vad.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumim pentru clarificari dragilor ...se pare ca mi-am facut o imagine gresita despre Arthur C Clarke . Chiar crezusem ca are legatura cu filmul cartea, dar se pare ca nu. Daca avea, cele spuse in articol le-as fi mentinut ... O sa citesc si eu cartea.
    Asadar, retrag cele spuse de Clarke cum ca acesta ar fi adoratorul intunecatilor.

    RăspundețiȘtergere

Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!