Ieşirea Din MATRIX: SHAMANUL GOL (THE NAKED SHAMAN) 5.10.2013

PAGINI

duminică, 6 octombrie 2013

SHAMANUL GOL (THE NAKED SHAMAN) 5.10.2013

Plant Spirit Shamanism

HOWARD G. CHARING INTERVIEVAT DE EDDIE SI DEBBIE SHAPIRO

Articol preluat de pe: http://shamanism.nierika.ro

 

I: Ce inseamna shamanismul pentru tine ? 


R: Pentru mine , e vorba de a fi aici pe acest Pamant , pe aceasta planeta , ca fiinta umana, cu o extindere a constiintei si constientei . O constienta a faptului ca suntem parti , elemente discrete ale marii minti universale si , in acelasi timp , desi noi , ca societate , am facut cat de mult am putut pentru a ne distanta de aceasta , suntem totusi parte a lumii "animalelor" si avem o natura primara , pasionala , precum si abilitatea de a transcede lumea de zi cu zi .

Aceasta minte universala in care suntem elemente distincte (separate) transcede timpul si toate lucrurile . Experienta este de conectare cu aceasta vasta si atotcuprinzatoare constiinta , in care experienta ( pentru a-l parafraza pe Einstein) de a fi "separat" , desi persistenta , este doar o iluzie .


Shamanismul nu este o religie sau un corp de credinte in nici un fel , pentru mine este o democratie "spirituala" fara preoti , ierarhie, dogme si, bineinteles , fara "credinte" . Aceasta democratie spirituala este mostenirea noastra , este o cale de cunoastere , acel fel de cunoastere care este experimentata personal si subiectiv ....iar la sfarsitul zilei , tot ceea ce avem , (in ciuda imperativelor institutiilor noastre si a dorintei societatii de a "obiectiva" perceptiile noastre subiective ), tot ceea ce avem ziceam , ramane experienta noastra subiectiva a lumii . Si , bineinteles , testul , dovada ca budinca e buna , ca sa zic asa , este : oare lucreaza ? Daca lucreaza , atunci mergi 100% ....si asa se intampla in cazul meu .

I: Cum practicam shamanismul in lumea moderna ? 

R: Exista multe cai , prin care , cu mult inainte de aparitia conceptelor recente de religie organizata ,oamenii au cautat intelegerea si cunoasterea universului , folosind o varietate de cai si unelte experientiale , care sunt exact la fel de aplicabile si azi, ca dintotdeauna .
Trebuie sa ne miscam dincolo de conceptul pe care religiile organizate ale Vestului il plaseaza central si dominant , si anume proiectarea conceptului de suprema "bunatate" asupra unei fiinte externe, supranaturale , care opereaza atat in afara creatiei sale , cat si in afara legilor universului , si care fiinta decide de una singura care legi trebuiesc implementate :" sa fie asa si pe dincolo ! ", si asa mai departe .Acum , in culturile noastre in care traim, e al naibii de greu sa ne reintegram in lumea vie , datorita ecestei mitologii distorsionate care ne da noua mandatul pentru " a avea stapanire peste toate cele ce sunt vii" etcetera, si acesta este genul de idee care ne-a separat de lumea naturala .
Aceste concepte nu doar ca ne dez-aliniaza de lumea vie , dar deasemeni ne limiteaza . Si asta intr-un astfel de mod, incat toate caracteristicile noastre sunt luate de la noi si plasate asupra fiintei supranaturale , astfel incat , unde noi suntem iubitori , "Dumnezeu este iubitor" , cand suntem maniosi , "Dumnezeu este manios" si asa mai departe . Eu privesc acest fel de concepte ca pe o tradare a vastului nostru potential , pe care il avem, prin faptul ca suntem o parte a acestui urias ocean de constiinta , mintea universala , a intregii situatii .
Readucand in discutie aceasta extindere a constiintei , in aceasta explorare putem descoperi ca in fiecare dintre noi exista abilitatea de a ajunge in afara noastra si a atrage spre noi ajutorul si ghidarea plina de compasiune a unei forte binevoitoare care e de multe ori perceputa ca fiind "in afara" noastra ,perceptie care este perfect satisfacatoare deoarece ar fi nevoie de un gigantic salt de imaginatie sa percepem si sa recunoastem aceasta ca fiind noi insine , pentru ca de fapt suntem noi insine , suntem deja acolo, dar pur si simplu noi nu stim asta !!!
Printre aceste cai antice , dar foarte relevante , prin care putem intra in comuniune cu aceasta realitate fara varsta , atemporala , si prin care putem sa ne re-aliniem pe noi insine la lumea naturala , se gasesc practici precum calatoria shamanica (shamanic journey) , dansul ecstatic (trance-dance ), cautarea viziunii (vision quest ), lucrul cu "plantele invatatori" (plant teachers), ceremonia purificatoare a baii de aburi ( sweat lodge ceremony ), si , bineinteles , a fi constient prezent in lumea naturala .

I: Cum ai intrat in shamanism ? 


R: E o poveste lunga , acum circa 20 de ani am avut un accident , o prabusire de lift , care mi-a ranit foarte serios gatul si spatele , si in urma caruia am avut o experienta NDE .Timpul s-a oprit , secundele erau ca orele , totul a fost o experienta fantastica , lucru care a schimbat totul pentru mine . In lunile care au urmat , am avut un numar de experiente dincolo de normalitatea cotidianului , am simtit ca niste forte binevoitoare din afara mea ma adunau la un loc inapoi , comunicand cu mine in moduri chiar dramatice uneori , ( pana la acea ora nu stiam nimic de shamanism ), si credeam ca nimeni nu mai stia despre lucrurile pe care le simteam , dar , mai tarziu, in incercarile mele ulterioare de a intelege aceste experiente , s-a intamplat ca am ajuns la shamanism ( o intalnire fericita cu cel care acum e bunul meu prieten si coleg Leo Rutherford ) , si dintr-o data am avut un cadru de referinta , o structura pentru aceste experiente , lucru care mi-a deschis portile catre aventura explorarii constiintei .


I: Care este rolul vindecarii cu plante ? 


R: Ei bine, pentru a raspunde la aceasta intrebare , pot spune ca aici e vorba de vindecarea mintii , trupului , emotiilor si spiritului , dar de fapt e vorba de mult mai mult decat acestea , e vorba de o intalnire extra-ordinara cu o alta minte , o alta inteligenta . Etnobotanistul Terrance McKenna are de spus despre plante urmatoarele : "Nu vorbim de agenti pasivi de transformare , ci vorbim despre o inteligenta , o constiinta , o minte vie si diferita de a noastra , un spirit , pentru care nu avem loc in societatea noastra . Natura e vie si ne vorbeste . Aceasta nu e o metafora . "
Este o provocare semnificativa pentru mintea rationala a vesticilor sa ajunga sa inteleaga conceptul de planta invatator . Propozitia cum ca plantele au inteligenta si pot comunica este ceva ce , pentru majoritatea vesticilor poate parea superstitie si ridicol . Aceasta cere o acceptare a ideii ca plantele pot comunica , nu doar intre ele , dar si cu animalele si cu oamenii deasemeni . Acestea nu sunt concepte usor de acceptat si inteles pentru vestici , si e nevoie de un salt urias al imaginatiei pentru a deschide posibilitatea unei intalniri directe cu constiinta "cealalta", sau spiritul plantei .
In vest sunt multe povesti ca "Jack si vrejul de fasole " , care ne amintesc ca plantele au puteri magice , ca "Alice in Tara Minunilor" care si aceasta a explorat aceasta lume . Exista o mare cunoastere a plantelor puterii , chiar si in forma care a fost adoptata in povesti si "domesticita" , fara a subestima bogatia povestilor Fratilor Grimm .
Bineinteles, exista atat de multe specii de plante , incat trebuie sa evit a intra in prea multe generalitati , deci , ma voi concentra pe specializarea mea in plantele vindecatoare ale Amazoniei .
De exemplu, Ayahuasca , dupa ce a fost pur si simplu ignorata de civilizatia vestica timp de secole , are parte acum de o imensa crestere de interes pentru vindecarea cu aceasta planta .
Ayahuasca este vindecatoarea din jungla Amazonului superior . Se face din vitza de ayahuasca si din frunze de Chacruna . Cele doua plante impreuna fac o doctorie puternica , ce deschide portile perceptiei pentru a experimenta lumea energetica ce e ascunsa sub lumea de fiecare zi . Vita este un inhibitor ce opreste absorbirea rapida de catre corp a alcaloizilor continuti de frunze .
Sunt atat de multe mistere vis-a-vis de intelegerea modului in care indigenii amazoniei au invatat sa combine plantele care formeaza ayahuasca . Pe de o parte , e demonstrata o cunoastere eficienta si sofisticata a proceselor neurochimice ale creierului uman , iar la alt nivel , o intelegere detaliata la nivel molecular a constituentilor chimici si a proceselor moleculare ale plantelor . Unele din aceste procese neuro-chimice , cum ar fi mecanismul inhibitorilor MAO ( care este cheia actiunii neurochimice a plantei ), au fost descoperite de oamenii de stiinta vestici abia in anii '50 .
Desi aceasta demonstreaza o cunoastere sofisticata atat a proceselor farmacologice cat si a celor neurochimice la oamenii indigeni ai acestei regiuni , ei insisi nu o descriu in termeni precum " o serie de procese chimice , interactionand cu receptorii sinaptici " etcetera. Descrierea lor , si modul lor de a intelege sunt in taramurile mitologice , adica , planta insasi le-a spus asta !
Ayahuasca nu e un drog , pur si simplu , ci e privita ca o poarta catre o alta realitate , o realitate care coexista cu lumea noastra fizica . Din aceasta realitate , se poate experimenta in mod personal starea de interconectare totala despre care vorbeam mai inainte . Un alt mod de a descrie comuniunea cu planta este ca e ca si cum efectul psihologic e de "stergere a granitelor", o experienta in care puteti abandona mintea ego-ului , permitand constiintei plantei sa ilumineze regiunile psihicului . Eu personal resimt aceasta ca si cum, cand transa incepe , o imensa lanterna se aprinde si ilumineaza colturile intunecate si ascunse ale mintii si emotiilor mele . Nu mai ramane niciun loc in care "demonii" refulati de obicei , emotiile uitate si ascunse , se mai pot ascunde . Suna foarte provocator , ceea ce si este , bineinteles ! Nu este totusi intotdeauna o experienta dificila ...este mai degraba o repunere hazoasa in scena a evenimentului original , a circumstantelor care il inconjurau , si o intelegere adanca a ceea ce s-a intamplat , cine a fost implicat , si de ce . Aceste revelatii sunt urmate mai apoi de o vindecare sublima si perfecta, primita de la spiritul, sau mintea ayahuascai .

Aceasta doctorie lucreaza pe fiecare nivel : constiinta , trup, emotii , este ca si cum bei nu doar un lichid , ci te imbibi cu o "alta" inteligenta , care stie exact de ce este nevoie pentru a ajuta individul .
Mintea rationala poate doar sa lupte , sa luam drept exemplu faimoasa "potiune a dragostei " din Amazonia , cunoscuta ca Pusanga . In termeni rationali nu are niciun sens ideea ca o concoctie de frunze , radacini si seminte poate atrage iubire , noroc catre cineva .
Experienta mea de lucru cu shamanii pentru prepararea Pusanga ( care in mod normal e preparata departe de clienti, deci a fost un privilegiu sa fiu invitat sa particip la preparare ) mi-a aratat ca , departe de a interfera cu liberul arbitru al altor persoane , sau de a pune un "numar" pe ei , de fapt noi schimbam ceva din noi insine , ceva ce era adus la suprafata de ingredientele potiunii , de magia plantelor . Orice am perceput , am simtit ca fiind intreg si bun . Este ceea ce e inauntrul persoanei ....propria magie . Intrebandu-l pe Javier Arevalo (shamanul) ce face de fapt Pusanga , este inauntru sau in afara noastra actiunea sa ? , raspunsul lui a fost : "cand o torni pe pielea ta , incepe sa iti penetreze spiritul , iar spiritul tau iti da puterea de a atrage oameni . Spiritul este cel ce atrage ." .
Termenul antropologic "magie simpatetica " nu da dreptate acestei situatii .Pentru a ilustra aceasta : apa folosita in prepararea unei Pusanga autentice ( facuta special pentru clientul care o ia ) a fost adusa dintr-o drumetie departe in jungla , uneori la 40-50 de mile (60-70 km ), de undeva de unde nu sunt oameni , unde se aduna apa in ochiuri pe argila , si mii din cei mai frumosi fluturi si pasari macau se aduna pentru a bea din apa bogata in minerale .Acum, marele salt de imaginatie de care e nevoie consta in a aduce in propriul interior cunoasterea, sentimentul , sensul ideii ca apa din Pusanga a atras mii dintre cele mai frumoase si mai colorate creaturi ale Pamantului . Daca faceti aceasta , atunci acest lucru va genera o schimbare in constiinta dvs .
Shamanii lucreaza cu puterea plantelor in multe feluri , cu culorile florilor , parfumul , forma si asocierile lor . Desi acestea nu joaca vreun rol in medicina moderna , acest tip de intelegere are o istorie lunga in Vest , fiind introdus intr-un mod notabil de alchimistul si filozoful secolului 16 , Paracelsus , care , in faimosul sau tratat "Doctrina Semnaturilor" propune premisele sale care sunt bazate pe vederea ca Natura insasi e un organism viu care trebuie sa fie considerata ca expresie a Unicei Vieti , si ca omul si Universul sunt Una in natura lor esentiala , si ca exista o atractie "magnetica" intre fiecare parte a naturii si partea sa corespunzatoare din om . El a spus ca natura interioara a plantelor poate fi descoperita din formele lor exterioare sau semnaturile lor .
Ca o buna demonstratie a acestei teze , putem lua planta "Jergon Sacha ", prima mea interactiune cu aceasta planta a venit cumva accidental: intr-o zi , mergeam prin jungla , studiind proprietatile plantelor , cand maestrul Javier m-a intrebat de ce merg mereu cu o maceta ( cutit lung si robust folosit pentru a-ti face loc prin jungla deasa ) in mana . Eu am raspuns , glumind " ca sa ma apar de anacondas !". El s-a oprit putin , pe ganduri , si apoi mi-a spus sa-l urmez , si peste cateva minute am intalnit aceasta planta inalta . El a taiat-o si apoi m-a biciuit cu ea , insistand la picioare si la talpi . Apoi a spus :"gata cu problemele , de acum esti protejat de serpi ".L-am intrebat cum de aceasta planta este folosita pentru aceasta , si el a spus ca din cauza ca are un anumit model pe tulpina , model identic cu cel al serpilor din jungla . Mai tarziu, am inceput sa studiez aceasta planta mai profund si am descoperit cateva corespondente uimitoare : aceasta planta este folosita ca antidot contra veninului in Amazonia . Mergand inapoi la conceptul de "semnatura" , aceasta planta este un exemplu foarte clar de forma exterioara indicand calitatile interioare .Folosirea ei este direct legata de aspectul sau fizic , tulpina ei inalta fiind foarte asemanatoare cu sarpele veninos cunoscut ca Jararaca , o vipera indigena amazoniana . Tuberul mare al plantei este un foarte cunoscut si foarte eficient antidot pentru veninul serpilor . Pentru a prepara antidotul , tuberul se taie bucati ,si se pune intr-o frunza de bananier care e infasurata in jurul muscaturii , repetand procedura la fiecare cateva ore . Bineinteles, toata treaba e ca aceasta lucreaza, da rezultate ...in jungla nu poti pastra vaccine anti-venin la congelator . 

I: Ce ii inveti pe oameni ? 


R: Intentia mea cand ii invat pe oameni nu e legata doar de metode , tehnici, cutii de unelte pentru atingerea starilor ecstatice de constiinta , ci e legata de a da oamenilor uneltele din interiorul cadrului in care ei pot continua sa lucreze ei insisi pentru a ajunge la libertate .

Aceasta include eliberarea si usurarea greutatilor , poverilor , credintelor si limitarilor invatate , pe care le plimbam cu noi insine si care ne opresc de la a fi si a experimenta adevaratul nostru potential , e o eliberare adanca , pentru ca oamenii sa poata trai o viata care mei plina de inteles ,mai plina de sens , mai creative si , bineinteles, mai fericita . Lucrul cu corpul de practici care e shamanismul poate fi minunat de eliberator , cu exemple precum dansul ecstatic (trance-dance), recuperarea de suflet (soul retrieval) , si moduri si mijloace prin care oamenii pot atrage forte benefice si binevoitoare in vietile lor .

****************************************************************************

Howard G.Charing este partener la Centrul pentru shamanism contemporan Eagle's Wing , impreuna cu Leo Rutherford , website www.shamanism.co.uk
 Mai multe despre Howard Charing gasiti in articolul PORTRET DE VINDECATOR SHAMANIC : HOWARD G. CHARING 

In completare vedeti AICI emisiunea Plant Spirit Shamanism - interview with Howard G. Charing (USH - Matei Georgescu)
 

De asemena cititi cartea  ”Shaman, spiritul plantelor. Caile stravechi de vindecare a sufletului” de Howard  Charing

Pentru mai multe articole, documentare pe aceasta tema studiati categoriile SAMANISM si AYAHUASCA/DMT  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!