„Marile ţări ‚democrate’
occidentale se îndreaptă către corporatism. Democraţia a devenit un plan de
afaceri, cu o concluzie rezervată şi impusă oricărei activităţi umane, oricărui
vis, oricărei manifestări decente, oricărei speranţe. Principalele partide
parlamentare sunt devotate, acum, aceloraşi politici economice – socialism
pentru cei bogaţi, capitalism pentru cei săraci – şi aceleaşi politici externe,
a servilismului în faţa unui război nesfârşit. Asta nu este democraţie ! Pentru
politică reprezintă exact acelaşi lucru ca McDonalds pentru alimentaţie.”
John Pilger
Cu ceva mai mult de un an în
urmă, producătoarea siriană independentă de film Abir Alsayed,
proprietara Hot Spot Films şi totodată colaboratoarea postului Al
Jazeera, dedica acest mini documentar, „John Pilger - Real Journalism”,
personalităţii de excepţie a jurnalistului australian John Pilger, unul
dintre puţinii jurnalişti contemporani care nu şi-a făcut de râs profesia,
nepermiţând să fie înregimentat în marea masă a scribilor adulatori ai
globalismului, promovat de oligarhia nobiliar-bancară care ne conduce planeta
spre un dezastru evident.
Recunosc că detest jurnaliştii,
la fel de profund pe cât detest bigoţii, politicienii, avocaţii, psihiatrii
formaţi la şcoala traficantului de droguri Sigmund Freud, medicii alopaţi
înguşti la minte sau, mai pe scurt, orice persoană adânc ancorată în Matrice,
care se face complicea sistemului politic imperialist actual, renunţând
voluntar, din pură slugărnicie şi lăcomie, la orice urmă de probitate
profesională şi demnitate umană.
Pentru mine John Pilger a fost,
însă, ca o rază de lumină în universul lipsit de onestitate al jurnalismul
obedient, din prima clipă în care l-am descoperit prin documentarul „The War You Don’t See”, despre care declaram la
acea vreme:
„Recunosc că acest documentar
mi-a rezolvat şi două probleme de conştiinţă.
O vreme am evitat să-l traduc, în
principal din cauza unor imagini şi situaţii, care nu pot genera decât groază,
furie şi neputinţă şi pe care nu le voi descrie, fiindcă le veţi remarca şi
singuri, cu siguranţă.
Apoi, documentarul abordează,
către final, o temă pe care am ignorat-o ceva vreme, fiindcă un act legislativ
murdar, ca legea 107/2006, ce aprobă OUG 31/2002, impune tăcerea, încălcând constituţia
şi acel penibil drept al omului privind libertatea de exprimare - ce se
dovedeşte clar a fi doar un privilegiu temporar, aşa cum am afirmat cu altă
ocazie - deşi se aruncă asupra noastră, ca naţiune, acuzaţii de o sălbăticie
extremă.
Întreaga civilizaţie occidentală
sau albă, dacă doriţi, este de zeci de ani victima unei propagande insidioase,
perpetuată în principal de Hollywood, ce a demonizat populaţiile de origine
arabă, în beneficiul unui stat sionist marionetă, înfiinţat samavolnic prin decizie
ONU, în 1948, ca oficină militară a familiei Rothschild.
O trupă de khazari, putred de
bogaţi, a pus pumnul în gură planetei, confiscând suferinţa evreului de
rând, din timpul celui de-al doilea război mondial, pe care tot ei, khazarii,
l-au regizat şi finanţat.
Ştim, de la 1776, că SUA aparţine
familiei Rothschild - prin intermediul familiilor paravan Harriman, Rockefeller,
Morgan, Mellon, Dulles, Bush ş.a.m.d. - ştim, de la 1815, că Anglia le aparţine
financiar tot lor, legea fiind dictată de City şi Black Nobility, ştim că
Israelul le aparţine încă de la înfiinţare şi mai ştim că evrei oneşti, ca
profesorul universitar Norman Finkelstein, spun de zeci de ani adevărul, în
această privinţă, deplângând suferinţa populaţiei palestiniene, martirizată de
o bandă de golani sionişti, înarmaţi până în dinţi, ce nu are nimic de-a face
cu evreul supravieţuitor al lagărelor de concentrare.”
Fiindcă nu-mi place să mă repet,
nu voi relua problematica jurnalismului înregimentat, tratată pe larg în
postarea respectivă, dar voi face o mică excepţie acum, sperând, chiar şi în
van, că ar putea fi ultima, precizând cu tărie un fapt care ar trebui să fie pe
deplin cunoscut tuturor:
Cu excepţia unui război bine
justificat, de apărare a propriei ţări, în faţa unei agresiuni externe neprovocate,
fireşte, atunci când te implici într-un război, fie forţat, prin recrutare
obligatorie, fie lăsându-te atras de mirajul unei plăţi compensatorii
substanţiale, printre cei care vor muri alături de tine, în tranşee, nu se vor
număra niciodată: politicienii care au declanşat conflictul sau neamurile lor,
bancherii care au subvenţionat războiul sau copiii lor, conducătorii
corporaţiilor care vor profita de pe urma războiului sau toţi complicii lor.
În schimb, toate aceste ultime
categorii menţionate mai sus vor fi cele care vor flutura demagogic şi agresiv
stindardul conflictului, în toată mass media corporatistă, etichetând drept laş
şi nepatriot pe orice amărât care va refuza să-şi dea viaţa, ca un inconştient,
pentru rotunjirea la maxim a conturilor lor bancare.
La adresa filmului am doar o mică
observaţie de făcut: contrar percepţiei generale, consider că nu „războiul
contra terorii”, ci tocmai războiul din Vietnam a reprezentat primul caz de
război menit să nu se termine niciodată, care s-a purtat în baza unor reguli
deconspirate, din start, ce limitau la maxim eficienţa distrugătoare a armatei
americane, scopul final al conflictului fiind, pe lângă menţinerea
instabilităţii geopolitice a zonei, favorabilă jafului imperialist şi generarea
unei „găuri negre” devoratoare de echipamente militare, plătite din greu de
contribuabilii americani în beneficiul complexului militar-industrial, denunţat
atât de „curajos”, tocmai la final de mandat, fireşte, de complicele Dwight
Eisenhower.
Şi vă probez această afirmaţie
printr-un singur exemplu sugestiv: numai conglomeratul Textron, prin
binecunoscuta sa filială Bell Helicopter – care ne-a mituit eficient proprii
politicieni, nu că ar fi fost şi dificil s-o facă – a vândut în timpul
războiului din Vietnam peste 4.000 de elicoptere armatei americane, plătite
desigur de năucii de acasă, convinşi că susţin efortul „just” de război al unor
trupe menite să împartă dreptatea în lume, cu satârul.
Ca să vă fie şi mai clar:
România, la apogeul înzestrării sale, înainte de a accepta să-şi dezmembreze
armata şi să rămână fără apărare în faţa pretenţiilor anti-suverane ale
huliganilor din UE, pentru a fi acceptată în NATO, nu a deţinut niciodată mai
mult de 200 de elicoptere.
În întreaga sa carieră John
Pilger şi-a menţinut verticalitatea şi echilibrul, având călcâiele ferm înfipte
în bătăturile multor paiaţe politice, care au încercat să-i pună pumnul în gura
mult prea slobodă.
Discreţia sa l-a făcut să treacă
simplu peste controversele iscate de difuzarea la ITV a documentarului său
„Palestine Is Still the Issue”, în 2002, deşi atunci i-au sărit în cap, aproape
la propriu, toate slugile sioniste posibile: ambasada israeliană, plus
organizaţiile „Board of Deputies of British Jews” şi „Conservative Friends of
Israel”, acuzându-l că a fost părtinitor şi nerealist în declaraţii.
Toate aceste plângeri au fost
susţinute, culmea ironiei, tocmai de Michael Green, preşedintele companiei
Carlton Communications, producătoarea filmului.
Autoritatea britanică de
reglementare, Independent Television Commission (ITC), a ordonat o
investigaţie, în urma căreia toate acuzaţiile au fost respinse şi aceasta a
declarat oficial:
„ITC a analizat, împreună cu
Carlton, toate aspectele semnificative ale criticilor de presupusă prezentare incorectă
a realităţii, la care ITV a răspuns citând referinţe dintr-o gamă vastă de
texte istorice. ITC nu este un tribunal, de fapt şi este pe deplin conştientă
de dificultatea certificării validităţii ‚adevărurilor istorice’, dar sursele
citate de Carlton au fost cuprinzătoare şi convingătoare, nu în ultimul rând
fiindcă multe dintre ele păreau să fie de origine israeliană (sic!). […]
Documentarul lui Pilger nu constituie o încălcare a codului ITC, mai ales că a
acordat oportunităţi echivalente versiunilor susţinute de guverne
pro-israeliene.”
Doi ani mai târziu, Pilger irita
din nou marile puteri cu un alt documentar, „Stealing a Nation” (Furând o
naţiune), care spunea frust povestea năpăstuitului popor al Insulelor Chagos
din Oceanul Indian.
În anii ’60 - ’70, guvernul
maiestăţii sale reptiliene a alungat întreaga populaţie a arhipelagului,
abandonând-o în mahalalele din Mauritius, scopul final fiind de a face cadou
principala insulă, Diego Garcia, imperialilor americani, care în „înţelepciunea
lor infinită” prevăzuseră încă de acum jumătate de secol că vor avea nevoie de
o bază militară imensă, de unde să poată bombarda eficient Afganistanul şi
Irakul, ce urmau fireşte să le doboare turnurile World Trade Center, în 2011.
Să plângi în pumni, nu alta,
Pythia, amărâtă de „oracoliţă” ce eşti !
Cu toate că documentarul a primit
cel mai prestigios premiu britanic de profil, în 2005, Royal Television Society
Award şi în pofida unei campanii susţinute a populaţiei insulare de a-şi
recăpăta căminele, ocupate ilegal printr-o agresiune armată echivalentă unui
genocid, în 2008 Camera Lorzilor a pus bomboana pe coliva dreptăţii, sprijinind
decizia guvernului prezidat de un alt criminal în masă, Tony Blair.
În 2007, John Pilger recidiva cu
documentarul „The War on Democracy” (Războiul împotriva democraţiei), primul
său film lansat cinematografic şi care primea, în 2008, One World Media Awards.
Filmul explorează relaţiile
istorice actuale şi istorice ale SUA cu ţările Americii Latine, cărora le-am
dedicat eu însumi o postare în care declaram, cândva:
„Limbajul de lemn - de a
cărui practică era acuzată frecvent România, în trecutul apropiat - s-a mutat
cu arme şi bagaje la Casa Albă, care îi inventariază pe liderii Americii
Latine, mai puţin obedienţi, ca fiind de ‚stânga bună’ sau ‚stânga rea’, ceea
ce îmi aduce aminte şi de limbajul Uniunii Sovietice din vremea de glorie a lui
Lenin, care-şi categorisea inamicii în contrarevoluţionari ‚albi’, ignorând
culoarea epidermei vecinilor, fapt ce a condus la combinaţii hilare, de genul
‚galbeni albi’ şi chiar ‚negri albi’.”
Pilger declara:
„Filmul are drept subiect lupta
popoarelor de a se elibera, pe ele însele, dintr-o formă modernă de sclavie.
Aceşti oameni descriu o lume, nu aşa cum le place preşedinţilor americani s-o
vadă, ca utilă sau sacrificabilă, descriu puterea curajului şi a umanismului,
răspândit printre oameni cu care americanii nu au nimic în comun. Cei din urmă
se servesc de nobile cuvinte ca democraţie, libertate, eliberare, dreptate şi,
făcând aceasta, ne contestă cele mai elementare drepturi umane, printr-un
război purtat împotriva noastră, a tuturor celorlalţi.”
În mai 2007, într-un gest de
sfidare aparentă extremă, pentru un susţinător atât de fervent al libertăţii de
exprimare, Pilger a semnat, alături de alţii, o scrisoare ce sprijinea decizia
guvernului venezuelan de a nu înnoi licenţa de emisie a celei mai mari reţele
de televiziune Radio Caracas Televisión (RCTV), pentru faptul că a sprijinit
deschis lovitura de stat regizată de americani în 2002, îndreptată împotriva
unui guvern ales democratic, când numai revolta reală a populaţiei capitalei
l-a repus în funcţie pe Hugo Chávez.
Argumentul invocat de Pilger a
fost just şi simplu: dacă BBC sau ITV ar sprijini public o lovitură de stat
îndreptată împotriva guvernului britanic, aceste posturi ar suferi consecinţe
similare.
În paranteză fie spus, în acel
caz particular, l-aş ruga eu însumi să facă o excepţie, totuşi.
O dată în plus, s-a dovedit
esenţa malefică a unor organizaţii fantomă, care se declară promotoare ale
principiilor demnităţii şi dreptăţii umane, fiindcă „Human Rights Watch”,
„Reporters Without Borders” şi „Committee to Protect Journalists” au urlat pline
de indignare, considerând decizia luată contra RCTV ca un „efort de a sugruma
libertatea de exprimare”.
„Suntem îndemnaţi să privim lumea
ca printr-o oglindă unidirecţională, de parcă noi am fi cei ameninţaţi şi
inocenţi, iar restul oamenilor ne ameninţă sau sunt nişte mizerabili sau, pur
şi simplu, sunt sacrificabili. Memoria noastră se luptă să recupereze adevărul
că drepturile umane nu au fost definite ca simple privilegii, de către un
parlament sau un consiliu de administraţie sau o instituţie şi că pacea nu
poate fi posibilă în absenţa dreptăţii şi a unei informări corecte, care ne
oferă puterea de a acţiona în numele dreptăţii.”
John Pilger
SURSA: Blogul Dezvaluiri
Va invitam pe aceasta cale, daca simtiti ca filmele si articolele lui Marian v-au fost de folos, sa DONATI prietenului de la blogul Dezvaluiri, o suma cat de mica in semn de apreciere. Va multumim!
SURSA: Blogul Dezvaluiri
ATENTIE! ACEST ARTICOL SE POATE COPIA DOAR CU ACORDUL LUI MARIAN DE LA BLOGUL DEZVALUIRI!
Multumim
Marian pentru efortul sustinut de a traduce aceste filme deosebite si
pentru articolele exceptionale. Speram si noi ca mai devreme sau mai
tarziu munca ta sa fie apreciata la adevarata valoare si sa capeti si
compensatie materiala.
Va invitam pe aceasta cale, daca simtiti ca filmele si articolele lui Marian v-au fost de folos, sa DONATI prietenului de la blogul Dezvaluiri, o suma cat de mica in semn de apreciere. Va multumim!
FILMUL ESTE OPEN SOURCE
VEDETI FILMUL John Pilger -
Real Journalism TRADUS, AICI
In completare studiati si :
1) RAZBOIUL PE CARE NU-L VEZI
2) RIDICAREA VĂLULUI
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!