Ieşirea Din MATRIX: Cine Este Peter Joseph? - Introducere în economia bazată pe resurse (4.04.2011)

PAGINI

luni, 4 aprilie 2011

Cine Este Peter Joseph? - Introducere în economia bazată pe resurse (4.04.2011)


WHO IS PETER JOSEPH ?
An Intro to a Resource-Based Economy

 
Preluam astazi 2 documentare traduse, unul de pe site-ul www.lukasig.com  despre Peter Joseph (multumim Lucian pentru traducere) si al doilea documentar, care prezinta pe scurt, ideile esentiale ale filmelor din seria Zeitgeist, de pe blogul lui Marian Matei (implicit articolul cu care suntem 100% de acord).
Surprinzator poate, pentru multi, Peter Joseph (producatorul seriei Zeitgeist) este un tanar de 32 de ani cu o viziune sanatoasa asupra vietii, un tip destul de simplu si onest, cu o minte sclipitoare care a reusit, aproape de unul singur o asemenea dezlantuire de forte in jurul ideilor vehiculate in filmele lui. Este uluitor ce impact a avut mesajul sau in societate. Exact asa cum am banuit , inca nu e copt suficient ca sa vada si perspectiva spirituala a vietii, asta fiind unul dintre minusurile pe care i le acordam. In spatele lui nu se afla nu stiu ce oculti sau nu stiu ce armata de dezinformatori. new age-isti  si satanisti dornici sa distruga religia crestina.


 In filme sunt prezentate niste concluzii personale la care a ajuns el in urma unui studiu relativ limitat  (parerea noastra) si binenteles, ca o parte din concluziile la care a ajuns sunt eronate sau indoielnice. Cert este ca mai are multe de invatat si inca isi formeaza o viziune, inca evolueaza, ca fiecare dintre noi. Un  alt minus ar mai fi poate, faptul ca in filmele sale prezenta lucrurile ca fiind adevaruri supreme si radical corecte, fara sa se lase loc de interpretare sau indoiala. E prea sigur pe aspectele prezentate, prea radical si asta lipsa de modestie  este poate, greseala pe care o fac multi tineri in efervescenta varstei. Alte minusuri ar fi faptul ca nu se leaga de societatile oculte, insa pe de-o parte il intelegem, ca subiectul e foarte stufos , iar cercetarea imensa si probabil nu a vrut sa se complice inutil. Asadar desi nu suntem de acord cu multe dintre ideile lui nu-l anatemizam si nu-l demonizam. E liber sa creada ce vrea, sa fie ateu, daca asa simte, important e sa urmareasca adevarul cu sinceritate si poate, la un moment dat va ajunge si la alte concluzii.

Vedeti filmul despre Peter Joseph, tradus, aici:


Multumim Lucian!

In continuare va prezentam si articolul despre Zeitgeist de pe blogul Dezvaluiri :

"Peter Joseph este un muzician şi producător independent de film, autorul seriei Zeitgeist şi, totodată, începând din 2009, promotorul Mişcării Zeitgeist, un proiect ce susţine trezirea socială globală şi conceptele unor prefaceri sociale majore, dintre care, cea mai importantă, este tranziţia cât mai rapidă de la actualul sistem economic corupt, bazat pe schimbul monetar şi aşa-zisa "piaţă liberă", la un sistem economic bazat pe resursele disponibile ale planetei.

Pe 21 martie a.c., beneficiind de serviciile platformei TED (Technology Entertainment and Design), aflată în proprietatea fundaţiei private non-profit Sapling Foundation, Peter Joseph a susţinut această mini prezentare, de numai 18 minute, conform timpului alocat tuturor, revenind asupra principiilor economiei bazate pe resurse, o idee a lui Jacque Fresco fondatorul Proiectului Venus.

Pentru cunoscătorii seriei Zeitgeist, această conferinţă nu vine cu idei noi, dar am considerat utilă traducerea ei, pentru reamintirea necesară a principiilor de bază ale conceptului şi, poate, pentru familiarizarea celor prea comozi ca să urmărească întreaga serie, cu ideile acestei utopii minunate, care animă cele două mişcări conjugate: Zeitgeist şi Venus.

Am folosit cuvântul "utopie" fiindcă, aşa cum am precizat şi în articolul dedicat ultimului episod al seriei, Zeitgeist - Moving Forward, consider că, din păcate, în contextul actual al goanei generalizate dezumanizante după profit, al aberantei noi ordini mondiale - statul fascist global - şi în absenţa unui nivel corespunzător al conştiinţei umane, astfel de idei, profund umaniste, nu pot fi decât subversive, pentru autorităţi şi chiar naive, pentru marea majoritate a populaţiei.

Nu ascund faptul că sunt un partizan al sistemului imaginat de Jacque Fresco, fiindcă, numai dispariţia ideii de proprietate, va conduce la eliminarea completă a inechităţii sociale şi a catastrofelor, cărora le suntem cu toţii martori şi, pe de altă parte, deşi nu intru în polemică cu nimeni, am întâlnit afirmaţii, legate de fenomenul Zeitgeist - că nu există dovezi în susţinerea principiilor promovate - cărora am simţit nevoia să le dau o replică.

În paradigma socio-politică actuală, care insistă, obsedant, pe "beneficiile" unui sistem monetar şi ale unei ierarhii bazată pe minciunile competenţei şi mai ales ale competitivităţii, astfel de idei vor fi contrate, desigur, de toţi cei care se consideră răsfăţaţi ai sorţii, având venituri peste medie, care le permit un nivel de trai mai deosebit, fiindcă sunt tentaţi, din pricina egoismului glorificat de sistem, să nu se gândească la binele comun, ci doar la al celor apropiaţi lor.

Cu o minimă onestitate şi puţin bun simţ, suntem forţaţi să recunoaştem, fie şi numai în sinea noastră, că nu există competenţă la nici un nivel, promovările în orice ierarhie şi mai ales în cea politico-administrativă, făcându-se pe pure principii partinice sau, de ce nu, prin nepotism.

Universul binar, materialist, în care ne-am născut şi am fost propagandistic educaţi, permite, majorităţii dintre noi, doar raţionamente duale alb-negru, nuanţele de gri rămânând obscure, în principiu, iar ieşirea din tipare este pur şi simplu o erezie.

Exemplific prin simplul argument politic, al nesusţinerii partidului aflat la putere, care te cataloghează automat ca fiind un simpatizant al opoziţiei.

Nu judec pe nimeni, cel puţin din acest punct de vedere, fiindcă, până acum câţiva ani, când am avut privilegiul de a viziona un serial politico-satiric britanic, extrem de caustic, "Yes, (Prime) Minister" (1980-1988) - care, în paranteză fie spus, a avut o existenţă efemeră, din pricina ideilor radicale sugerate - eu însumi nu reuşeam să-mi imaginez o altă soluţie.

Ce m-a frapat, pe atunci, a fost prima enunţare frustă a ideii inutilităţii partidelor politice, de orice natură (sau fals coloratură), simplitatea şi sinceritatea afirmaţiei, fiind şocante.

Şi aceasta este realitatea: nu avem nevoie de partide politice, nu avem nevoie de bănci, nu avem nevoie de organizaţii suprastatale, de noi ordini naziste, de corporaţii şi, ceea ce este prea radical pentru mulţi, de însăşi noţiunea de proprietate asupra unor bunuri materiale.

Celor mulţi şi sceptici, care nu percep realitatea evidentă că, această criză, de exemplu, este o minciună menită să ascundă distribuţia inechitabilă a resurselor planetare, că, ideea suprapopulării planetei, este un fals menit să justifice politici eugenice criminale, le lansez provocarea unei simple operaţii aritmetice: împărţirea întregii suprafeţe arabile a globului, la numărul locuitorilor.

Nu cunosc istoria reală a acestei planete, dar este din ce în ce mai evident că, de mii de ani, o mână de privilegiaţi de "sânge albastru" şi-au transmis ereditar privilegiile, menţinând restul populaţiei într-un sistem feudal, botezat în fel şi chip de maeştrii "relaţiilor publice", pentru a masca sclavia căreia îi suntem victimă, noi cei 99% dintre locuitorii planetei, din scutece şi până în sicriu.

Principiile, odată enunţate, par chiar banale:

- contabilizarea resurselor - logică şi evidentă, în condiţiile traiului pe o planetă limitată;

- echilibrul dinamic - nedepăşirea ratelor naturale de regenerare ale resurselor naturale;

- proiectarea strategică,

sau ceva mai detaliat:

1. abandonarea modelului economiei în creştere, în favoarea uneia staţionare;

2. elaborarea unui sistem cooperant,  nu competitiv, care ar elimina agresivitatea şi concurenţa;

3. necesitatea unui sistem planificat, în locul haosului actual al epuizării accentuate a resurselor;

4. automatizarea generalizată, actualmente neacceptată, fiindcă eliminarea poziţiilor de sclavi ai muncii ar conduce inevitabil şi la dispariţia veniturilor ce susţin sistemul dement al consumului ciclic;

5. abandonarea sistemului proprietăţii private, în favoarea accesului liber la orice resurse, bunuri sau servicii.

De la proprietatea iniţială asupra terenului, la cea asupra resurselor acestuia, apoi asupra plantelor şi animalelor ce populează Terra, a fost simplu să se ajungă la ideea de menţinere în robie a populaţiei umane, în beneficiul celor puţini şi "responsabili", cum îi numesc nişte nemernici ca Freud sau Bernays, adevărul fiind ascuns dintotdeauna, mai mult sau mai puţin brutal, mai mult sau mai puţin subtil, până am ajuns să mărşăluim cu toţii, înregimentaţi, în direcţia evidentă a distrugerii planetei, complăcându-ne în "consumism", devenind din ce în ce mai alienaţi, traumatizaţi şi stresaţi, până la a nu mai fi capabili să ridicăm capul din ţărână, pentru a cere ceea ce Dumnezeu ne-a dăruit tuturor, fără discriminare: libertatea de trăi cu adevărat." 
- SURSA Blogul DEZVALUIRI http://antiiluzii.blogspot.com

Multumim Marian! Ca de obicei, munca ta este extraordinara!

VEZI FILMUL TRADUS AICI:
An Intro to a Resource-Based Economy

Celelate filme legate de Zeitgeist pot fi urmarite in Categoria MISCAREA ZEITGEIST.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!