Unlocking The Mystery Of Life (2003)
Life's Origins, Evolution And
Intelligent Design
"Este viata pe Pamânt rezultatul unui cumul de factori (precum timpul, selectia naturala si sansa) care au favorizat independent aparitia acesteia? Oare diversitatea si originea organismelor vii pot fi explicate printr-o cauza inteligenta?
Unlocking the Mystery of Life exploreaza aceste intrebari si prezinta dovezi ce sustin o idee care ar putea revolutiona gandirea stiintifica - teoria
"designului inteligent." - comentariu preluat de
aici
Acest documentar analizeaza şi combate cu argumente ştiinţifice teoria evoluţionista a lui Darwin. Ei nu susţin creaţionismul neapărat ca nişte credincioşi dogmatici, ci spun doar că formele de viaţă existente pe pământ, de la cele mai simple, la cele mai complexe, pornind de la celulă la om, nu puteau fi rezultatul unor mutaţii genetice aleatoare, aşa cum susţine Darwin prin teoria evoluţionistă şi aduc numai dovezi ştiinţifice şi argumente de bun simţ.
Cum a apărut viaţa? Cred că nu a existat vreo altă întrebare care să mistifice omenirea mai mult decât aceasta. Descoperind misterul vieţii, este o călătorie fascinantă în interiorul unei celule vii, o lume microscopica elaborată, cu sisteme distincte care indică dovezi copleşitoare ale unui design inteligent. |
Există o vie controversă între creaţionişti şi evoluţionişti. Mai nou, creaţionismul este condamnat de UE
(citiţi aici). Ultimile descoperiri din genetică, biologie şi chimie tind să le contrazică pe ambele. Nu se aduce deloc în discuţie teoria evoluţionistă a lui Lamarck, prima teorie evoluţionistă, care susţine
ereditatea caracterelor dobândite, care mai nou este luată din nou în vizor de epigenetică.
Personal cred ca exista o combinatie de creationism si evolutionism.
Referitor la ceea ce se spunea ca functia creeaza organul, eu cred ca nu este o idee asa de absurda cum se spune aici (pe
Un Blogger Sceptik) ci una foarte plauzibila. Mai degraba, nu functia, ci nevoia de functie creeaza organul. De ex, pestii avand nevoie sa respire oxigen si astfel sa evolueze catre amfibieni , aceasta nevoie , existenta ca program energetic, anterior existentei oragnului specific, ca o matrice mentala, informationala, a determinat aparitia organului executor al functiei numite respiratie.
De ex, s-a observat ca daca tinem o mana in ghips 6 luni ea incet incet prezinta semnele osteoporozei …de fapt organul nefolosit isi pierde functia. Relatia este si in sens invers.
Nevoia de o functie creeaza organul.
Daca iti acoperi un ochi, la un moment dat, nefolosit fiind vei orbi cu acel ochi. La fel si legat de creier ... daca nu-l mai folosim, incet incet anumite capacitati ale acestuia dispar. De ex, daca nu-l folosim pt memorare, incet incet memoram tot mai putin si o dam in cine stie ce alta boala gen Alzheimer sau chestii asemanatoare.
Ideea e ca organismele evolueaza in functie de adaptarile la mediul exterior, iar mutatiile genetice sunt rezultatul adaptarii la mediu, iar in cazul fiintei umane mediul este perceput de cele cinci simturi care sunt filtrate de creier, care interpreteaza si da comenzi in intregul corp. In cazul celulelor creierul lor este membrana si nu nucleul cum s-ar crede.
Determinsmul genetic este un mit, ADN-ul este supraevaluat. Genele se pot rescrie. In cazul fiintei umane Genele sunt un efect al mintii, al prejudecatilor noastre, al credintelor noastre.
In acest sens va recomand sa vedeti filmele lui Bruce Lipton, un medic embriolog care a clonat celule musculare umane.
Documentarul (conferinta)
Where Mind And Matter Meet, facut de Bruce Lipton, l-am pus deja pe blog
aici (vi-l recomand din suflet). Voi mai pune în curând şi alte documentare care vin în sprijinul acestor argumente.
Ca o concluzie consider atat dogma creationista incompleta , dar si cea evolutionista la fel de incompleta. Cele doua se combina. Merg mana in mana.
Legat de introducerea sau scoaterea darwinsimului ( a teoriei evolutioniste) din scoli si a introducerii fortate a religiei ortodoxe ca materie de studiu mi se pare o aberatie la fel de mare. La religie ar trebui sa se predea toate religiile, pentru ca un copil sa faca comparatie si sa aleaga constient, nu numai o anumita dogma limitata. La fel si legat de evolutionism. Sa se prezinte toate teoriile nu numai una. Si creationismul si darwinsmul si lamarkianismul si alte teorii care explica evolutia. Copilul trebuie sa fie liber sa aleaga sa i se trezeasca simtul critic si sa i se dezvolte aptitudinea de a gandi si singur (acest lucru nu este stimulat (incurajat) de sistem … oamenii care gandesc si pun la indoiala sistemul de credinte oficial acceptat sunt periculosi).
Foarte interesant si practic, multam
RăspundețiȘtergere