RUGĂMINTE!

RUGĂMINTE!

Dacă vedeți vre-un articol, film, link care nu funcționează, vă rugăm să ne spuneți ca să putem actualiza. De multe ori serverele pică, dispar pur și simplu, filmele sunt eliminate, samd. Si nu lasati doar un mesaj in casuta de comentarii facebook deoarece daca nu suntem prieteni in facebook, sunt sanse sa nu vedem acel mesaj. Cei din anumite țări, posibil din Occident s-ar putea să aveți probleme mai ales cu filmele artistice, căci pe acolo pe la voi, serverele cu filme sunt blocate. Trimiteti un email sau un comentariu la acea postare, dar nu in casuta de facebook. Vă mulțumim!

sâmbătă, 30 mai 2015

Oraşul Întunecat (30.05.2015)

DARK CITY (1998)

Continuam astazi lista de FILME CU MESAJ si/sau DE SUFLET si/sau SPIRITUALE, cu un alt film "greu", un film care de asemenea concurează cu Matrix prin profunzimea mesajului.  Un film de weekend ce merită văzut şi revăzut, un film ce oferă numeroase subiecte de meditaţie.

Mai întâi câteva cuvinte despre film:

" Dacă soarele nu mai apare pe cer, iar tot orașul adoarme subit la ora 12 noaptea, atunci înseamnă că ești în Dark City. Odată ce ai intrat în Orașul Întunecat, mintea începe să-ți joace feste, iar amintirile tale devin material de lucru într-un experiment straniu.
John Murdock (Rufus Sewell) se confruntă cu această problemă atunci când se trezește într-o cameră de hotel, alături de cadavrul unei prostituate. Suferind de amnezie, personajul Murdock pleacă în căutarea propriei identități, pe urmele lui aflându-se atât inspectorul de poliție Frank Bumstead, interpretat impecabil de William Hurt, care-l suspectează de uciderea unor prostituate, cât și niște indivizi dubioși, numiți în film The Strangers.
Având o memorie colectiva si posedând diverse puteri, The Strangers puteau modifica realitatea înconjuratoare prin puterea minții. Descoperind că John este unul de-al lor și că poate “altera realitatea”, acesta devine periculos pentru specia superioară, deja aflată pe cale de dispariție.
In căutarea propriului trecut, John Murdock este ajutat de un psihiatru, doctorul psihiatru Daniel P. Schreber (Kiefer Sutherland), cel care a ajutat la crearea labirintului mental în care se aflau toți locuitorii orașului.
Dacă amintirile unui om nu sunt consecința propriului său trecut, ci provin din altă sursă, putem spune că omul este suma amintirilor sale? În căutarea a ceea ce ne face unici ca oameni vom găsi ieșirea din labirint.
Dark City este un film de excepție, ce îmbină elemente clasice ale genului SF cu idei din psihologie. Este un film captivant, atât din punct de vedere vizual cât și al poveștii.
Spiritul de observație îți este testat și parcă devii un fel de detectiv în căutarea dezlegării misterului din Orașul Întunecat." SURSA: http://www.cronix.ro
Nota noastră: Cum ar fi daca azi am realiza ca realitatea pe care o traim nu este decat un vis, sau o minciuna, o minciuna fabricată in cele mai mici detalii?
"Dark City" poate fi numit unul dintre cele mai bune filme SF ale anilor 90, precursorul filmului Matrix într-un fel, un film care a scapat privirii multora dintre noi la vremea la care aparea (1998), cu un an inaintea celebrului Matrix.
La prima vedere am putea zice ca am gasit sursa inspiratiei pt. Matrix pentru ca multe dintre elementele prezentate in Matrix se regasesc in Dark City, insa filmele au fost realizate cam in aceasi perioada de timp (timpul de productie al unui film de mare buget se poate intinde si pe 2-3 ani, iar in cazul filmului Matrix , cu siguranta a durat atat, la ce efecte revolutionare au fost folosite). 
Exista pareri care spun ca filmul prezinta mult mai bine subiectul Matricei si ca ofera o viziune mai concreta si mai putin abstracta pentru mintea multora dintre noi si ofera de asemenea concluzii mult mai clare decat in Matrix. Pare a pune problema realitatii si manipularii acesteia ca si in Matrix, dar in plus se pune si problema umanului, care intr-o mare masura lipseste din Matrix: ce ne face pe fiecare dintre noi sa fim umani? Suntem mai mult decat suma experientelor noastre?
Într-adevăr, cine sau ce suntem noi dacă amintirile noastre sunt sterse? Ce se întâmplă când descoperi că tu nu eşti cel din amintirile tale? Ce ne defineşte ca fiinţe? Mulţi trăiesc în amintiri, considerându-le pe acestea propria lor identitate. Însă după cum afirmă majoritatea misticilor, identitatea noastră nu se regăseşte cu adevărat nici în corp, nici în minte (implicit memorie, amintiri, cunoaştere, idei, puncte de vedere, samd) ci undeva mai adanc, in sufletul nostru, pe care extraterestrii din film il şi cautau. Oare întâmplător şi aceşti extratereştrii tot sufletul omului îl căutau, ca în multe alte filme SF? Corrado Malanga ştie el ce ştie ... 
 Filmul este în esenţă o metafora a inchisorii in care omul traieste si ne arata ce "ravagii" poate face un singur om trezit într-o lume adormită, cu adevărat.

VEDEŢI FILMUL TRADUS, AICI - link 1 (HD 720p)


AICI - link 2


joi, 28 mai 2015

TRISTUL ADEVAR DESPRE SIMULAREA LUPTEI CU MAFIA PADURILOR (28.05.2015)


Si noi, dar şi marile trusturi media din Romania am vorbit de nenumarate ori despre mafia lemnului din Romania, cu toate acestea, nimic sau mai nimic nu s-a schimbat din acest punct de vedere. Mai jos va prezentam un articol, cateva initiative in directia opririi jafului si 4 noi documentare marca "In Premieră cu Carmen Avram", pe marginea acestui subiect.
Aşadar: 
"Intr-un moment in care lumea este infuriata din cauza adevarurilor pe care le au tot auzit si dezastrul  pe care l-au vazut , exista un trist adevar pe care niciun om care isi iubeste patria nu-si doreste sa-l auda !
Inainte sa va prezentam mai multe amanunte despre acest subiect dorim sa va informam ca am deschis o rubrica externa unde vom scrie in limba engleza si germana despre mafia padurilor ,groapa de gunoi de la Navodari si vom cere ajutor din partea opiniei publice international sa ajute Romania sa rezolve astfel de probleme!
In acest scop informam pe cei care pot scrie in limba germana , engleza ,alti care au pasiune pentru arta fotografica ,sa ia legatura cu noi prin intermediul adresa de email special_consult@yahoo.com
Revenind la tematica noastra  chiar daca stim ca  adevarul pe care o sa-l prezentam aici  doare trebuie sa-l spunem deoarece va ajuta pe multi dintre cei care sunt la fel de ingrijorati ca si noi sa intelegem mai bine ce se intampla si ce trebuie facut ca sa ajutam pe Romania sa rezolva astfel de problema.
Ca de exemplu majoritatea celor care s-au ocupat in ultima vremea de actiunile de protest , mai ales pe partea de cordonare , organizare,  au fost trimisi acolo nu pentru a face cele necesare in vedere descurajarii mafiei padurilor ci pentu a pune in practica anumite lucruri ce au fost stabilite de cine trebuie .
Datorita implicarii diplomatice in aceasta problema si faptul ca exista o serie de dovezi logice si documente care demonstreaza complicitatea oameni cu functie inalta de la Cotroceni - se face si se vor face in continuare tot ceea ce este posibil ca despre subiectul mafiei padurilor sa nu se scoate absolut nicio  vorba.
De aceea multi dintre cei care au fost implicati pana acum in  organizarea unor actiuni de protest au fost acolo cu anumite scopuri care nu sunt la fel ca cele pe care romanii de buna credinta le au stabilit
Lucrurile au fost asa de evidente incat si Stevie Wonder sau chiar Radu Niculescu le puteau vedea…
Tin sa reamintesc ca acest lucru a  fost prezentat intr-un document ce a fost publicat de curand in acest ziar .
Documentul poate fi de gasit daca veti cauta expresia:”O alta etapa de lupta cu mafia padurilor poate incepe acum ”
Documentul prezinta felul in care trebuie actionat cu adevarat de asa maniera incat sa descurajeze un astfel de jaf . Daca nu se procedeaza asa cum este recomandat in document atunci nu va exista nici o sansa de a putea rezolva o astfel de problema, deoarece interesele economice sunt prea mari iar implicatia mafiei asa cum s-a putut vedea merge pana la nivelul cel de mai de sus!
In paralel cu actiunile prezentate in document se poate apela din nou la sprijin acelui cetatean american care a demascat cu materiale video sa vina inca o data in Romania ca s-o ajute!
In documentul respectiv se spune ,printre altele, de o maniera clara ca 2-3 persoane priceputa in stiintele comunicarii digitale pot sa scrie zeci de mesaje in limbile engleza ,germana ,iar apoi sa le trimita catre mai multe persoane iar aceste sa le publice   in diverse conturi de new media a celor de la Blid , Bild Politik , Partidul Verde din Germania , Partidul Alternative fur Deutschland “”Green Peace din Germania etc
Pana atunci trebuie sa spun un adevar trist pe care nici eu nu as fi dorit sa-l aud sau sa-l scriu! Daca din cei 22 de milioane de romanii nu se vor gasi macar 220 de persoane care sa fie dispuse sa faca lucrurile cu cap si intr-o maniera in care sa descurajeze o data pentru totdeauna astfel de jafuri indreptate impotriva Romaniei ,atunci nici noi si nici strainii care ofera sprijin voluntar ,nu ne vom mai implica in astfel de probleme ,deoarece este inutil sa incerci sa ajuti un popor care accepta orice !
Este prea mult si se stie ca se lucreaza cu rea intentie impotriva noastra ca neam si implicit a tarii si consideram ca totul este in binele familiei si copiilor nostri, ai tuturor!
La final va mai reiterez ideea ca nimeni nu castiga nimic stricand jocurile celor mari! Orice straini fac acest lucru indiferent de unde se intampla astfel de lucruri din convingere dar doar pentru cei care vor ca patria lor sa fie ajutata!
Pentru a putea fi o actiune de mare anvergura cu impact international se poate publica in Green Peace SUA si Marea Britanie un apel de ajutor in privinta gropii de gunoi de la Navodari deoarece se afla la o scurta distanta de baza NATO, acolo unde traiesc cetateni americani si britanici . Cu aceasta ocazie se poate propune ca dupa actiunile de la Navodari, vor putea merge la Brasov sa participe la o actiune de plantare de pomi in zonele devastate.
Avand in vedere impact pe care astfel de actiune le vor avea in mass media internationala o sa revenim cu mai multe informatie despre acest subiect."

De asemenea 

Pe 30.05 mobilizare  pentru  a merge in Retezat. Mai multeinformaţii AICI.

Manifestatie in Bucuresti  pe 7 iunie. Mai multe detalii AICI.

Un grup din Brasov organizeaza manifestatie pe 5 iunie:
 Iată mai jos, în ordine cronologică, cele 4 documentare marca "In Premieră cu Carmen Avram":
Descrierile documentarelor sunt preluate de aici: http://inpremiera.antena3.ro/emisiuni


1) CODRUL FRATE CU STRĂINUL 
23 Martie 2014 / Sezonul 7 


În aceasta editie ne ocupam de una dintre cele mai ravnite averi ale tarii: padurile. Cele cumparate si taiate cu atata lacomie, incat munti intregi s-au transformat in pasuni. Un business foarte profitabil, pentru ca ne vindem ieftin. Dar si o afacere extrem de periculoasa, care a transformat zone intregi ale Romaniei, in state care scapa de sub controlul autoritatilor. 

 VEDEŢI FILMUL AICI - link 1 sau AICI - link 2




2) JAF CU PREMEDITARE 
21 Septembrie 2014 / Sezonul 8

In zona parcului national Piatra Craiului e prapad mare. Sus in munte, foarte departe de ochii nostri, au disparut mii de hectare de paduri seculare, cu ajutorul nemijlocit al unor oameni ai statului. Si peste toate, a aparut o fundatie straina care cumpara muntii, imediat dupa ce au fost retrocedati ilegal, unor personaje cu influenta la nivel national. Ceea ce veti urmari depaseste imaginatia oricui. Nu numai prin dimensiunile increngaturii, dar si prin cinismul si incompetenta halucinante intalnite pe teren. Societatea Sanatate si Natura, care cumpara acesti munti, spune ca o face pentru salvarea lor. Si ca intr-o zi, ii va reda statului roman. In zona Rucar Bran insa, foarte multi se indoiesc de sinceritatea acestor declaratii. Achizitiile, spun localnicii, seamana mai degraba cu o ofensiva. Mai ales ca unii angajati ai societatii sint direct implicati in retrocedari suspecte. I-am filmat si noi. Dar, desi in Rucar aceste scamatorii cu paduri se fac de foarte multi ani, justitia n-a avut nimic de zis. Dimpotriva, a dat avize favorabile pe banda rulanta. Iar in final, marii pagubiti sint cei care aveau drepturi si care se zbat sa pastreze o mostenire. Si pentru ei, si pentru tara.

VEDEŢI FILMUL AICI - link 1 sau AICI - link 2


3) ÎN DRUJBA ŢĂRII

29 Martie 2015 / Sezonul 9

Despre noua lege de jefuire a avutului national, legea de retrocedare a pădurilor statului care spoliază practic Romania de "aurul verde".

 
 VEDEŢI FILMUL AICI - link 1 sau AICI - link 2




4) ADEVĂRUL LA METRU CUB
 
26 Aprilie 2015 / Sezonul 9

 Incă o dovadă că firma austrică Holzindustrie Schweighofer încurajează tăiatul ilegal de pădure, iar aceasta firmă deţine cu adevărat monopolul în Romania.

VEDEŢI FILMUL AICI - link 1 sau AICI - link 2

 
 



"Iluzia statului de drept încă mai există în mintea oamenilor ... În afară de propaganda mincinoasă şi deşănţată promovată prin mijloacele principale de mass media,  care ani la rând ne-a facut să credem altceva, nu există motiv (cel puţin pentru omul de rând din România) să credem în această iluzie ... Iluzia că instituţiile ne vor binele, că justiţia ne vrea binele sau că există o justiţie, că guvernele ne vor binele, iluzia că există oameni care să aplice legile, iluzia că un sistem anume (comunist, dem(n)cratic, nazist sau cum o fi el, dar în esenţă monetar) ar putea funcţiona, ar putea să ne ajute să trăim mai bine ... Nicăieri nu este mai evidentă această iluzie ca în domeniul silvic, iar documentarele de astăzi o dovedesc cu prisosinţă. 
Noi am spus-o de multe ori şi o să o tot repetăm: degeaba ai legi, sisteme, demo(n)craţie, programe, platforme, viziune, planuri, partide, guverne, parlament, doctrine, dacă nu ai oameni cu care să mişti lucrurile, dacă nu ai oameni cu suflet, cu conștiinţă, curajoşi, verticali, incoruptibili, drepţi, cinstiţi, oneşti ... Niciun sistem nu funcţionează fără oameni de calitate! Așa cum este şi moto-ul blogului şi cum am spus-o din primul articol al blogului:   Schimbarea pornește din interior, cu fiecare dintre noi! Peştele nu se mai impute numai de la cap şi nu se mai curăţă numai de la coadă ci din toate părţile!
Cine să aplice legea? Cine să se ocupe de implementarea acestor legi, sisteme, doctrine? Atâta timp cât toţi, de la cap la coadă sunt corupţi sau coruptibili, sclavii mațului, sclavii banului, sclavii lăcomiilor şi friciilor lor, cu cine să faci o schimbare? Exemplul din silvicultură este atât de evident şi simptomatic pentru întreaga societate ...
Aşa este întreaga societate şi ne bucurăm că mai există şi jurnalişti curajoşi, cum sunt Carmen Avram (Antena 3) si Alex Dima de la ProTv, care cu riscul vieţii continuă să investigheze acest aspect dureros al societăţii româneşti. Astfel de documentare mai spală din păcatele acestor televiziuni pe care nu am dori să le mai promovăm şi noi, dar astfel de informaţii merită ştiute şi răspândite. Bravo Carmen Avram  (AICI gasiti si cealalta emisiune despre defrisari) , bravo Alex Dima. (emisiunile despre  defrişări, cu Alex Dima le-am publicat AICI şi AICI). "

marți, 26 mai 2015

Învățături esențiale tibetane - Ven. Jampa Lungtog (26.05.2015)

"Venerabilul Jampa Lungtog a vizitat România de mai multe ori, în calitate de invitat al Centrului Seeds for Happiness, cu susținerea editurii Herald și a Centrului Compassionate Wisdom. Este una dintre prezențele buddhiste care întrețin o continuă predare a învățăturii tibetane în Romania și în întreaga Europă. Absolvent de studii superioare tehnice la Zurich, în 1977 își începe cursurile de limbă tibetană la mănăstirea budistă situată în apropierea lacului Geneva, sub îndrumarea lui Geshe Rabten. A desfășurat activitate de traducător pentru o serie de importanți lama, inclusiv pentru Sanctitatea sa Dalai Lama, în perioada 1979-1995. În 1981 este implicat în deschiderea Mănăstirii Budiste Tashi Rabten din Austria. În prezent este traducătorul și unul dintre discipolii apropiați ai Maestrului Gonsar Tulku Rinpoche.
„Venerabilul JAMPA LUNGTOG este un exemplu special al îmbinării a ce are mai bun de oferit Orientul și Occidentul: o minte foarte lucidă, un discernământ impecabil, o logică de fier, toate înfășurate și oferite cu compasiune, modestie și dorința de a ajuta.” – Mihai Popa Radu, Centrul Seeds for Happiness
„Venerabilul Jampa Lungtog este un amestec de bunătate și de claritate în gândire, astfel încât orice întâlnire cu el devine memorabila. ”
SURSA: http://rabten.ro


 Ce înseamnă Centrul de Înalte Studii Tibetane şi prin ce diferă această instituţie de învăţământ de una occidentală? 

Jampa Lungtog: Centrul de Înalte Studii Tibetane este o mânăstire  budistă creată de maestrul nostru Geshe Rabten, lângă Vevey, în apropierea lacului Geneva, în 1977. Ceea ce înveţi acolo nu există ca subiect de studiu în universităţile occidentale. Instrumentul principal de învăţare este dezbaterea  logică. Aceasta este o manieră foarte puternică de a-ţi antrena mintea să gândească logic, corect. 

Care sunt liniile generale şi chintesenţa învăţăturilor budiste? 

Reprezintă înţelegerea funcţionării minţii, şi prin aceasta, a felului în care se petrece întreaga noastră existenţă, înţelegerea profundă a cauzelor care provoacă fericirea sau nefericirea noastră, cum să înlături cauzele nefericirii de la tine şi de la ceilalţi pentru totdeauna. 

Cum aţi devenit călugăr budist, dumneavoastră fiind născut şi crescut într-o familie de creştini catolici?

M-am îndreptat spre budism datorită întîlnirii cu un maestru foarte special, Geshe Rabten. La vremea aceea studiam Electronica la Universitatea din Zürich şi în paralel doream să înţeleg cum funcţionează mintea umană şi natura existenţei noastre. Nefiind satisfăcut la Facultatea de Electronică, am mers la câteva prelegeri ale lui Geshe Rabten care, din fericire, se stabilise in apropierea oraşului Zürich şi astfel am avut posibilitatea să învăţ direct de la el. Ascultând învăţăturile budiste am primit explicaţii foarte logice şi precise. Asta m-a făcut să-mi doresc să studiez tibetana. Am absolvit Facultatea de Electronică la 22 de ani şi apoi am decis să continui să învăţ direct de la Geshe Rabten. El vorbea despre moarte ca despre ceva natural, deloc înspăimântător, şi despre consecinţele pe care singuri ni le creăm în funcţie de cum ne trăim viaţa. Mi-am dorit să studiez cât mai în profunzime aceste lucruri şi astfel am decis să-mi dedic viaţa studiind învăţăturile tibetane, devenind călugăr şi fiind în serviciul semenilor în felul acesta. 

Ce presupune a fi călugăr budist? 

Trebuie să-ţi petreci timpul studiind învăţăturile lui Buddha şi, de asemenea, să le practici. Să încerci să-ţi dezvolţi mintea, să-ţi dezvolţi calităţile pozitive şi să le reduci pe cele negative. Evident, călugăr fiind, nu ai familie. 

Au fost momente când aţi fost tentat să daţi înapoi, să vă întoarceţi şi la viaţa pe care o aveaţi înainte? 

Am avut o prietenă pe parcursul studiilor universitare şi am trăit ca şi cum am fi fost căsătoriţi, deci am idee despre ce înseamnă viaţa de cuplu, ce beneficii şi ce provocări aduce ea. Şi chiar dacă îmi vin în minte beneficiile, este suficient să mă gândesc la aspectele problematice ale unei astfel de relaţii si astfel orice dorinţă legată de viaţa de cuplu dispare. Dacă dorinţele sexuale nu te tulbură prea tare, este o mare libertate şi fericire în modul de viaţă al unui călugăr budist. 

Cât de importantă este disciplina în stadiul de iniţiere? Am dedus, citind câteva povestiri zen traduse în română, că disciplina din mânăstirile budiste seamănă cu una din instituţiile militare.

Nu este valabil şi pentru mânăstirile tibetane. Tibetanii sunt plini de bunătate şi de compasiune. Evident, există aşteptarea ca tu să urmezi şi să participi la regulile comunităţii respective. De exemplu, dacă un călugăr nu urmează codul etic, maestrul său trebuie să îl disciplineze într-un fel. Şi, dacă într-o astfel de disciplinare maestrul îi spune discipolului „nu trebuie să faci lucrurile acestea", maestrul stă cu spatele, nu îl priveşte în ochi, ca şi cum i-ar fi jenă să-i adreseze acele cuvinte. Înţelegeţi care este diferenţa faţă de „disciplina" de alt tip?  

Atunci când aţi decis să deveniţi călugăr budist aţi avut temerea că îl trădaţi cumva pe Dumnezeul creştin?

Este o întrebare interesantă. Nu, nu am simţit asta. La vârsta de 13-14 ani am început să-mi pun multe întrebări existenţiale. Am avut un profesor foarte bun în şcoală, dar nu a fost în stare să îmi ofere nişte răspunsuri convingătoare. Şi pentru că nu eram convins, până la vârsta de 16 ani mi-am pierdut aproape toată credinţa creştină. Şi atunci nu m-am mai raportat la etică, ci m-am comportat după cum am simţit eu, aşa cum mulţi tineri fac în zilele noastre. Şi întâlnindu-mă cu acest mare maestru, Geshe Rabten, care vorbea despre consecinţele pe care le suportăm în funcţie de acţiunile noastre negative sau pozitive, mi-am adus aminte aminte de etica creştină, care este similară cu cea budistă. Deosebirea este că cea budistă este însoţită de explicaţii foarte convingătoare - nu trebuie doar să crezi, să te supui. Urmând sfaturile maestrului, am avut sentimentul că urmez şi onorez cumva învăţătura etică creştină la care renunţasem cu mulţi ani în urmă. În zilele noastre sunt mulţi oameni care vin la mânăstirile budiste cerând sfaturi. Mulţi se consideră budişti, alţii nu au nicio religie, dar cei mai mulţi se consideră creştini. Nu am nicio problemă în a le da sfaturi, ţinând cont de contextul religiei lor.

Aţi descoperit, pe parcurs, că cele două învăţături, creştine şi budiste, sunt compatibile?

Vizavi de comportamentele recomandate, învăţăturile budiste şi cele creştine sunt foarte compatibile.

Oamenilor din societatea actuală nu le place să se gândească la moarte...

Nu le place, dar trebuie să o facă întrucât fiecare dintre noi va muri. Pe vremea bunicilor noştri, credinţa că după moarte urmează Raiul sau Iadul era foarte puternică. Ei spuneau: „Nu trebuie să minţi, pentru că ajungi în Iad". Credinţa că după moarte o să ajungi într-un loc al fericirii sau nefericiirii este cumva minimizată în zilele noastre. A rămas doar un sentiment neplăcut faţă de ceea ce va urma.

Pentru cei care nu au participat la acest seminar: ce este karma şi cum putem lucra cu propria karmă? 

În viziunea creştină există un anumit cod de conduită etică. Urmând regulile pe care ţi le-a dat Dumnezeu, vei reuşi să ajungi în Rai. Decalogul spune să nu ucizi, să nu furi, să nu minţi etc. În învăţătura budistă se spune că acţiunile noastre în sine provoacă fericire sau nefericire. Ele determină atât existenţe superioare care sunt similare Raiului, cât şi existenţe nedorite sub formă de animal, om sau altele similare Iadului din creştinism. Principala diferenţă este că aceste consecinţe ale acţiunilor noastre nu sunt determinate de judecata unui Dumnezeu, ci decurg din modul natural în care funcţionează Universul. Cum se spune: „Ce semeni, aia culegi" sau „După faptă şi răsplată". Buddha Shakyamuni ne învaţă că nimeni, nici măcar el, nu poate să intervină în acest proces şi fiecare dintre noi este responsabil şi trebuie să îşi asume consecinţele.

Cu alte cuvinte, budismul nu ne spune ce să facem - este alegerea noastră dacă vrem să minţim sau să nu minţim, să furăm sau să nu furăm -, dar trebuie să ştim în fiecare moment ce urmări vom suporta. 

Da, aceasta este esenţa. 

Aţi fost translator de limba germană pentru Dalai Lama. În ce împrejurări l-aţi cunoscut?

Maestrul meu, Geshe Rabten, a fost îndrumătorul pe teme de logică şi de dezbateri filozofice al actualului Dalai Lama în anii de formare ai acestuia. Tot el a fost primul maestru tibetan care l-a invitat pe Dalai Lama în Occident în 1979. Pentru că această vizită s-a desfăşurat în Elveţia, era nevoie de un traducător german şi eu eram singurul care puteam face asta, desigur, nu foarte bine. Ulterior şi mama mea m-a sfătuit să intru în serviciul Sanctităţii Sale Dalai Lama, pe care l-am servit în calitate de translator de limba germană vreme de 13 ani. 

Monahii creştini au ajuns la desăvârşire prin post şi rugăciune neîntreruptă. Călugării budişti ajung la iluminare prin meditaţie. Şi rugăciunea, şi meditaţia sunt căi de acces pentru elevare spirituală... 

Rugăciunile sunt dorinţe exprimate către o instanţă divină care să ne ofere pace, linişte, bunăstare pentru noi înşine sau pentru cei apropiaţi nouă. Meditaţia nu este altceva decât o modalitate structurată menită să ne ajute să ne obişnuim cu acele stări ale minţii care se traduc prin linişte, pace, fericire interioară. Printr-o practică meditativă consecventă, ajungem să ne autogenerăm aceste stări mentale pozitive, ele devenind în timp ceva natural, firesc, fără să avem nevoie de nicio intervenţie din exterior. 

"Sunt mulţi oameni care vin la mânăstirile budiste cerând sfaturi. Mulţi se consideră budişti, alţii nu au nicio religie, dar cei mai mulţi se consideră creştini. Nu am nicio problemă în a le da sfaturi, ţinând cont de contextul religiei lor."

"Meditaţia nu este altceva decât o modalitate structurată menită să ne ajute să ne obişnuim cu acele stări ale minţii care se traduc prin linişte, pace fericire interioară."
Ce înseamnă Centrul de Înalte Studii Tibetane şi prin ce diferă această instituţie de învăţământ de una occidentală? Jampa Lungtog: Centrul de Înalte Studii Tibetane este o mânăstire budistă creată de maestrul nostru Geshe Rabten, lângă Vevey, în apropierea lacului Geneva, în 1977. Ceea ce înveţi acolo nu există ca subiect de studiu în universităţile occidentale. Instrumentul principal de învăţare este dezbaterea logică. Aceasta este o manieră foarte puternică de a-ţi antrena mintea să gândească logic, corect. Care sunt liniile generale şi chintesenţa învăţăturilor budiste? Reprezintă înţelegerea funcţionării minţii, şi prin aceasta, a felului în care se petrece întreaga noastră existenţă, înţelegerea profundă a cauzelor care provoacă fericirea sau nefericirea noastră, cum să înlături cauzele nefericirii de la tine şi de la ceilalţi pentru totdeauna. Cum aţi devenit călugăr budist, dumneavoastră fiind născut şi crescut într-o familie de creştini catolici? M-am îndreptat spre budism datorită întîlnirii cu un maestru foarte special, Geshe Rabten. La vremea aceea studiam Electronica la Universitatea din Zürich şi în paralel doream să înţeleg cum funcţionează mintea umană şi natura existenţei noastre. Nefiind satisfăcut la Facultatea de Electronică, am mers la câteva prelegeri ale lui Geshe Rabten care, din fericire, se stabilise in apropierea oraşului Zürich şi astfel am avut posibilitatea să învăţ direct de la el. Ascultând învăţăturile budiste am primit explicaţii foarte logice şi precise. Asta m-a făcut să-mi doresc să studiez tibetana. Am absolvit Facultatea de Electronică la 22 de ani şi apoi am decis să continui să învăţ direct de la Geshe Rabten. El vorbea despre moarte ca despre ceva natural, deloc înspăimântător, şi despre consecinţele pe care singuri ni le creăm în funcţie de cum ne trăim viaţa. Mi-am dorit să studiez cât mai în profunzime aceste lucruri şi astfel am decis să-mi dedic viaţa studiind învăţăturile tibetane, devenind călugăr şi fiind în serviciul semenilor în felul acesta. Ce presupune a fi călugăr budist? Trebuie să-ţi petreci timpul studiind învăţăturile lui Buddha şi, de asemenea, să le practici. Să încerci să-ţi dezvolţi mintea, să-ţi dezvolţi calităţile pozitive şi să le reduci pe cele negative. Evident, călugăr fiind, nu ai familie. Au fost momente când aţi fost tentat să daţi înapoi, să vă întoarceţi şi la viaţa pe care o aveaţi înainte? Am avut o prietenă pe parcursul studiilor universitare şi am trăit ca şi cum am fi fost căsătoriţi, deci am idee despre ce înseamnă viaţa de cuplu, ce beneficii şi ce provocări aduce ea. Şi chiar dacă îmi vin în minte beneficiile, este suficient să mă gândesc la aspectele problematice ale unei astfel de relaţii si astfel orice dorinţă legată de viaţa de cuplu dispare. Dacă dorinţele sexuale nu te tulbură prea tare, este o mare libertate şi fericire în modul de viaţă al unui călugăr budist. Cât de importantă este disciplina în stadiul de iniţiere? Am dedus, citind câteva povestiri zen traduse în română, că disciplina din mânăstirile budiste seamănă cu una din instituţiile militare. Nu este valabil şi pentru mânăstirile tibetane. Tibetanii sunt plini de bunătate şi de compasiune. Evident, există aşteptarea ca tu să urmezi şi să participi la regulile comunităţii respective. De exemplu, dacă un călugăr nu urmează codul etic, maestrul său trebuie să îl disciplineze într-un fel. Şi, dacă într-o astfel de disciplinare maestrul îi spune discipolului „nu trebuie să faci lucrurile acestea", maestrul stă cu spatele, nu îl priveşte în ochi, ca şi cum i-ar fi jenă să-i adreseze acele cuvinte. Înţelegeţi care este diferenţa faţă de „disciplina" de alt tip? Atunci când aţi decis să deveniţi călugăr budist aţi avut temerea că îl trădaţi cumva pe Dumnezeul creştin? Este o întrebare interesantă. Nu, nu am simţit asta. La vârsta de 13-14 ani am început să-mi pun multe întrebări existenţiale. Am avut un profesor foarte bun în şcoală, dar nu a fost în stare să îmi ofere nişte răspunsuri convingătoare. Şi pentru că nu eram convins, până la vârsta de 16 ani mi-am pierdut aproape toată credinţa creştină. Şi atunci nu m-am mai raportat la etică, ci m-am comportat după cum am simţit eu, aşa cum mulţi tineri fac în zilele noastre. Şi întâlnindu-mă cu acest mare maestru, Geshe Rabten, care vorbea despre consecinţele pe care le suportăm în funcţie de acţiunile noastre negative sau pozitive, mi-am adus aminte aminte de etica creştină, care este similară cu cea budistă. Deosebirea este că cea budistă este însoţită de explicaţii foarte convingătoare - nu trebuie doar să crezi, să te supui. Urmând sfaturile maestrului, am avut sentimentul că urmez şi onorez cumva învăţătura etică creştină la care renunţasem cu mulţi ani în urmă. În zilele noastre sunt mulţi oameni care vin la mânăstirile budiste cerând sfaturi. Mulţi se consideră budişti, alţii nu au nicio religie, dar cei mai mulţi se consideră creştini. Nu am nicio problemă în a le da sfaturi, ţinând cont de contextul religiei lor. Aţi descoperit, pe parcurs, că cele două învăţături, creştine şi budiste, sunt compatibile? Vizavi de comportamentele recomandate, învăţăturile budiste şi cele creştine sunt foarte compatibile. Oamenilor din societatea actuală nu le place să se gândească la moarte... Nu le place, dar trebuie să o facă întrucât fiecare dintre noi va muri. Pe vremea bunicilor noştri, credinţa că după moarte urmează Raiul sau Iadul era foarte puternică. Ei spuneau: „Nu trebuie să minţi, pentru că ajungi în Iad". Credinţa că după moarte o să ajungi într-un loc al fericirii sau nefericiirii este cumva minimizată în zilele noastre. A rămas doar un sentiment neplăcut faţă de ceea ce va urma. Pentru cei care nu au participat la acest seminar: ce este karma şi cum putem lucra cu propria karmă? În viziunea creştină există un anumit cod de conduită etică. Urmând regulile pe care ţi le-a dat Dumnezeu, vei reuşi să ajungi în Rai. Decalogul spune să nu ucizi, să nu furi, să nu minţi etc. În învăţătura budistă se spune că acţiunile noastre în sine provoacă fericire sau nefericire. Ele determină atât existenţe superioare care sunt similare Raiului, cât şi existenţe nedorite sub formă de animal, om sau altele similare Iadului din creştinism. Principala diferenţă este că aceste consecinţe ale acţiunilor noastre nu sunt determinate de judecata unui Dumnezeu, ci decurg din modul natural în care funcţionează Universul. Cum se spune: „Ce semeni, aia culegi" sau „După faptă şi răsplată". Buddha Shakyamuni ne învaţă că nimeni, nici măcar el, nu poate să intervină în acest proces şi fiecare dintre noi este responsabil şi trebuie să îşi asume consecinţele. Cu alte cuvinte, budismul nu ne spune ce să facem - este alegerea noastră dacă vrem să minţim sau să nu minţim, să furăm sau să nu furăm -, dar trebuie să ştim în fiecare moment ce urmări vom suporta. Da, aceasta este esenţa. Aţi fost translator de limba germană pentru Dalai Lama. În ce împrejurări l-aţi cunoscut? Maestrul meu, Geshe Rabten, a fost îndrumătorul pe teme de logică şi de dezbateri filozofice al actualului Dalai Lama în anii de formare ai acestuia. Tot el a fost primul maestru tibetan care l-a invitat pe Dalai Lama în Occident în 1979. Pentru că această vizită s-a desfăşurat în Elveţia, era nevoie de un traducător german şi eu eram singurul care puteam face asta, desigur, nu foarte bine. Ulterior şi mama mea m-a sfătuit să intru în serviciul Sanctităţii Sale Dalai Lama, pe care l-am servit în calitate de translator de limba germană vreme de 13 ani. Monahii creştini au ajuns la desăvârşire prin post şi rugăciune neîntreruptă. Călugării budişti ajung la iluminare prin meditaţie. Şi rugăciunea, şi meditaţia sunt căi de acces pentru elevare spirituală... Rugăciunile sunt dorinţe exprimate către o instanţă divină care să ne ofere pace, linişte, bunăstare pentru noi înşine sau pentru cei apropiaţi nouă. Meditaţia nu este altceva decât o modalitate structurată menită să ne ajute să ne obişnuim cu acele stări ale minţii care se traduc prin linişte, pace, fericire interioară. Printr-o practică meditativă consecventă, ajungem să ne autogenerăm aceste stări mentale pozitive, ele devenind în timp ceva natural, firesc, fără să avem nevoie de nicio intervenţie din exterior. "Sunt mulţi oameni care vin la mânăstirile budiste cerând sfaturi. Mulţi se consideră budişti, alţii nu au nicio religie, dar cei mai mulţi se consideră creştini. Nu am nicio problemă în a le da sfaturi, ţinând cont de contextul religiei lor." "Meditaţia nu este altceva decât o modalitate structurată menită să ne ajute să ne obişnuim cu acele stări ale minţii care se traduc prin linişte, pace fericire interioară." Discipol al Maestrului Geshe Rabten Rinpoche Venerabilul Jampa Lungtog este un fin cunoscător al limbii tibetane, fiind traducătorul Sanctităţii Sale Dalai Lama pe parcursul primelor vizite ale acestuia în Elveţia şi Austria. Ulterior a fost translatorul Venerabilului Geshe Rabten Rinpoche şi actualmente este traducătorul şi unul dintre discipolii apropiaţi ai Maestrului Gonsar Tulku Rinpoche. În paralel, predă învăţăturile budiste la Centrul de Înalte Studii Tibetane din Elveţia şi are o susţinută activitate de promovare a acestora în Europa. De asemenea, este unul dintre primii discipoli occidentali ai Marelui Maestru Tibetan Geshe Rabten Rinpoche.

Citeste mai mult: adevarul.ro/life-style/stil-de-viata/jampa-lungtog-calugar-budist-am-avut-sentimentul-onorez--invatatura-crestina-1_50ba00647c42d5a663af13d3/index.html
 SURSA: http://adevarul.ro

VEZI FILMUL TRADUS, AICI

COMENTARII FACEBOOK

CELE MAI IMPORTANTE POSĂRI PENTRU NOI

UNIVERSUL CONECTAT - ce-ar fi dacă Nassim Haramein ar avea dreptate? (15.12.2016)

THE  CONNECTED UNIVERSE (2016) „Unui fractal infinit, aflat în rotaţie, cum îi defineşti centrul ? Orice punct este centrul său...

APEL

CREZI CĂ ACEST BLOG TE AJUTĂ PE TINE ŞI/SAU LUMEA ÎN CARE TRĂIEŞTI?
Daca da, sprijina munca celor care aduc aceste informatii la lumina, printr-o DONAŢIE. Este cea mai concreta recunostinta! CLICK AICI pentru a DONA prin PAYPAL sau DONAŢI ANONIM prin BITCOIN la adresa
1AgtwQF2ETidVoP9tqFnpqFMwz86FUejug. Altă formă de plată găsiţi AICI.

DE AJUTOR

Dacă ești pentru prima dată pe acest blog, îți urăm bun venit! Poți căuta orice subiect care te interesează cercetând CUPRINSUL din meniul de pe stânga (odată ajunşi în cuprins apăsaţi CTRL + F + cuvânt cheie pentru găsire rapidă), dar şi ARHIVA şi CATEGORIILE de pe coloana din dreapta și nu în ultimul rând caseta "CĂUTAŢI PE BLOG" de pe coloana din dreapta (sus). Sunt peste 1300 de articole publicate în clipa asta, majoritatea însoţite de filme şi clipuri traduse sau emisiuni tv, deci ai ce răsfoi şi crede-ne se merită efortul. Poți de asemenea primi direct pe email articolele care apar dacă te abonezi cu adresa de mail în căsuţa de ABONARE din dreapta, de sub VIZITE (pentru abonare primeşti gratuit toată colecţia Corrado Malanga - cărţi, articole, filme traduse, de pe blogul nostru). De asemenea ne poţi urmări activitatea pe FaceBook, dând LIKE (APRECIEZ) în zona centrală de sus. Mulţumim pentru vizită şi te mai așteptăm pe aici!

Pentru cei care au nelamuriri in ceea ce priveste prezenta reclamelor pe blogul nostru, le recomandam sa citeasca articolul DESPRE RECLAME.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...