joi, 26 februarie 2015

EDUCAŢIA INTERZISĂ

La Educación Prohibida (2012)

 

Va prezentam astazi un alt documentar tradus despre modul cum ar fi bine sa arate cu adevarat sistemul de educatie si un articol deosebit, scris de Marcel Capraru, un om care si-a petrecut toata viata in sistemul scolar si care a reusit sa-i patrunda adevaratul sens in cel mai complet mod cu putinta. Un articol care vine in completarea articolului anterior cu Florian Colceag, confirmandu-ne inca odata ca se poate, ca oamenii nu sunt toti spalati pe creier, chiar daca au petrecut zeci de ani in sistem.
Ni se prezinta un istoric excelent al sistemului de invatamant obligatoriu si toate nenorocirile aduse de acesta de-a lungul anilor, majoritatea metehnelor societatii actuale fiind datorate acestui sistem bolnav de dresaj, de educare a obedientei in fata autoritatilor.
Dar mai intai cateva cuvinte despre documentar. In film ne sunt prezentate mai multe idei despre cum ar fi mai bine sa se petreaca procesul de invatare al copiilor:

miercuri, 25 februarie 2015

JEREMY HAYWARD - un interviu despre non-dualitate

"Jeremy Hayward se ocupă de budismul tibetan, pe care-l numeşte budism Shambala. Este profesor în practici de meditaţie şi în tot ce ţine de legătura ditre budism şi ştiinţă. Acum 40 de ani şi-a luat doctoratul în fizică nucleară, la Universitatea Cambridge, apoi a trecut mai departe, făcând cercetări în biologia moleculară şi apoi a descoperit budismul care pentru el, este o ştiinţă.
Interviul cuprinde următoarele întrebări: ce este non-dualitatea? Ce anume este eul? Oare conştiinţa este tot ceea ce există? Oare există un făptuitor? Oare totul se naşte din conştiinţă? De ce se întâlneşte Dalai Lama cu atât de mulţi oameni de ştiinţă? Oare budiştii şi savanţii cuantici vorbesc despre acelaşi lucru?"

SURSA: http://viatamergeinaintepenet.blogspot.com.es

VEDEŢI INTERVIUL TRADUS, AICI:

luni, 23 februarie 2015

BURZYNSKI - Cancerul este o afacere serioasă (partea a II-a) 23.02.2015

BURZYNSKI - Cancer Is A Serious Business (2014)
Part II


Documentarul tradus de astăzi vine în completarea celui publicat acum 4 ani, in 5 iulie 2011, un film care a facut valuri si care pur si simplu a meritat o continuare. Multumim producatorilor si traducatorului!
„Doctorii fac mari eforturi pentru a ascunde faptul că practică, mai degrabă, o magie neagră şi nu o ştiinţă. Profesia medicală a creat o pseudoştiinţă de proporţii mamut, iar doctorii de azi se bazează pe o mare gamă de instrumente şi teste şi echipamente cu care încearcă să-şi justifice şi să-şi onoreze intervenţiile. Acest lucru, fireşte, nu înseamnă nimic nou. Alchimiştii evului mediu şi vracii din Africa şi-au dat seama că vorbele şi descântecele prea semănau a vrăjitorie şi adularea zeilor, aşa că au creat o structură impenetrabilă folosind ierburi, cântece, dansuri, zăngănit de oase încrustate, mormăieli şi incantaţii ceremoniale. Clinicienii de astăzi au fetişuri mult mai sofisticate de oferit. Ei au la dispoziţie chirurgie cu laser şi psihoterapie, tomografe şi analize de laborator pentru a-şi susţine pretenţiile că ar fi oameni de ştiinţă. Dar, oricât de corectă ar părea să fie această pseudoştiinţă impenetrabilă, nu este nimic altceva decât un simplu fetiş. Poate că doctorii folosesc instrumente ştiinţifice, dar asta nu-i transformă în oameni de ştiinţă mai mult decât pe un vraci care ar purta stetoscop şi ar dansa în jurul unui microscop.”
Dr. Vernon Coleman

vineri, 20 februarie 2015

CASE DIN BALOŢI DE PAIE, AUTOPORTANTE (20.02.2015)


"De puţin timp, în România „prinde” construcţia caselor ecologice, în special cele din baloți de paie. Chiar dacă în România se foloseau paiele împreună cu alte materiale pentru obţinerea chirpiciului, casele construite din baloţi de paie sunt o noutate.
Construcţia caselor din baloţi de paie a început la mijlocul secolului al XIX-lea în Nebraska, SUA.  Casele din baloţi de paie nu sunt case din chirpici. Sunt case rezistente, solide şi eficiente energetic.
„Toată lumea când aude de case din paie se gândeşte automat la povestea celor trei purceluşi. Lucrurile nu stau însă aşa. Casele din paie rezistă mai bine de la un cutremur decât cele din beton, deoarece sunt elastice. Baloţii reprezintă şi o izolaţie perfectă, deci nu mai este nevoie  şi alte adaosuri. Singura problemă este apa în exces. Rezistă la o infiltraţie de 19% apă în interiorul zidurilor. De asemenea acest case nu ard, deşi toată lumea se gândeşte la pericolul de incendiu. Au fost făcute teste. Oamenii pot încerca să dea foc unui balot de paie legat şi vor vedea că nu arde”, spune arhitectul Bogdan Mureşan în Adevărul.
Construcţia unei astfel de locuinţe este simplă, dar trebuie respectate nişte reguli de bază.  „Iniţial, se face o fundaţie de pietre de 50 – 70 de centimetri. Fundaţia unei asemenea case poate fi zidită din pietre de râu, lipite între ele cu mortar. Urmează apoi o placă de beton armat. După ce se construieşte temelia şi baza casei în aceasta se fixează ţepuşe de lemn, care vor împiedica paiele să alunece, apoi se pun baloţii şi ulterior zidurile din baloţi sunt prinse între paleţi de lemn şi legate cel puţin cu sârmă. Însă, asamblarea casei se mai poate face cu ajutorul unor legături sau dispozitive metalice, cu şuruburi. Astfel, aceşti pereţi de cinzeci de centimetri lăţime pot suporta fără nici o problemă o casă normală de până la patru metri înălţime la o suprafaţă de 100 de metri pătraţi. Această structură, foarte simplă, poate avea şi o mansardă. Totul trebuie apoi tencuit cu lut şi paie tocate, iar apoi vopsit cu var. Acoperişul se face în general din lemn”, explică Bogdan Mureşan.
O casă din baloţi de paie de 75 de metri pătraţi costă doar 1.000 de euro. Asta dacă beneficiarul are materialele la îndemână. Este nevoie de piatră, puţin lemn, lut şi bineînţeles baloţi de paie. Se poate construi în regie proprie cu ajutorul a câţiva prieteni în două-cinci săptămâni. Are un confort termic sporit deoarece zidul din baloţi are 50 de centrimetri grosime. Se poate face şi un acoperiş înverzit şi atunci costurile de încălzire se reduc cu 30%. Dacă omul nu are materialele disponibile acestea nu costă mai mult de 1.000-1.500 de euro. Deci casa îl va costa maximum 2.500 de euro. (LA ROŞU N.N.)
Iată AICI  - link 1 (sau AICI - link 2 SAU AICI - link 3 ) un film tradus în care puteți vedea pas cu pas, foarte detaliat, cum se construiește o casă din baloți de paie cu tehnica Nebraska, adică cu ziduri autoportante (fără structură din lemn, sau alt material):


SURSA: http://activenews.ro

In completare studiati si:

1) Cladirea care nu are nevoie de incalzire nici iarna, desi este in Alpi
2) http://casedinbalotidepaie.ro
3) Poze cu astfel de case din baloti
4) http://www.earthsafedesign.com
5) CASA de 1000 de EURO. Are 75 de metri pătraţi şi rezistă şi 100 de ani

joi, 19 februarie 2015

INTERSTELLAR: Călătorind prin univers (19.02.2015)


Continuam astazi lista de FILME CU MESAJ si/sau DE SUFLET si/sau SPIRITUALEcu un alt film interesant. Probabil ca majoritatea dintre voi ati vazut filmul sau stiti despre ce e vorba in mare. Daca nu, puteti gasi niste recenzii bune aici , aici sau aici. Nu o sa va povestim noi filmul insa am simtit sa aducem unele observatii, dincolo de mesajele de fond care rezbat printre randuri (suntem prea multi pe planeta, suntem cam singuri in univers si neajutorati, stiinta e noul Dumnezeu si nici vorba de spiritualitate, samd):
1) Incep sa patrunda si in filmele mari idei legate de dimensiuni. Timpul e o dimensiune, foarte interesant pusa in grafica video, iar in gaura neagra exista posibilitatea contactarii unor fiinte din alte dimensiuni (care putem fi noi insine dintr-un viitor indepartat). 
2) Pe o parte gaura neagra e intunecata, insa pe partea cealalta e ca un soare. Nu se aduce niciun argument stiintific de ce ar fi o gaura alba (destul de stilizata in cazul filmului nostru, ca sa nu faca omul legatura prea usor) in partea cealalta, insa asta vine ca o confirmare a teoriilor care spun ca de fapt sorii ar putea fi partea vizibila a unor gauri negre, asazisele gauri albe, iar in centrul acestora se afla singularitatea de legatura (prin gaura de vierme) cu alta zona din multivers. Astfel Universul ar fi intr-o continua pulsaţie, intr-o continua expansiune si contractie, intr-un continuu big bang si resorbtie, pe diferite scale, de la micro la macro multivers.
3) Se depaseste mitul distructiv al gaurii negre promovat in stiinta oficiala. Teoretic singularitatea genereaza in jurul ei un vortex asemanator unei tornade, insa in centru e liniste. Daca te focalizezi pe centrul gaurii negre, teoretic poti trece in liniste cu o nava. 
4)  În școală, copiilor li se predă că zborul pe lună a omului nu a fost decât o ficțiune, pentru a determina sovieticii să-și irosească inutil resursele, în contextul războiului rece ... LOL ... macar in filmele de fictiune sa se spuna adevarul.

In fine, vedeti filmul TRADUS, AICI :

miercuri, 18 februarie 2015

Antrenorul de genii prof. Florian Colceag: scoala dreseaza copilul astfel incat sa iasa ce vrea Sistemul (18.02.2015)

"Educatia reprezinta un mod de insclavizare a populatiei"
Florin Colceag

"Într-o casă din Mogoşoaia, locuieşte prof. dr. Florin Colceag, considerat unul dintre părinţii spirituali ai multor copii supradotaţi din ţară. Doctor în economie, autor al unor teorii pe complexitate, specialist în modelare matematică, membru al Clubului de la Roma alături de cei mai mulţi laureaţi Nobel şi preşedinte al Institutului Român pentru Studii şi Cercetări Avansate Gifted Education, matematicianul Florin Colceag e, la origine, ţăran. Un ţăran care, azi, sapă, prăşeşte, cultivă şi seamănă cu instrumente ştiinţifice; e psihopedagog şi în psihopedagogie acţionează matematic, modelează în permanenţă caracteristicile pentru a fi utilizate de alţii. E şi „culegător” de genii... 

Mărturiseşte că a  întâlnit cazuri de părinţi cu copii speciali care vin la el spunând: nu ştim ce să facem cu ei, cum să facem faţă, nu ştim cum să-i ajutăm. Aici intervine el. Îi testează, îi sprijină, îi promovează. Este, aşa cum l-a numit cineva, „antrenorul de genii”... Programele educaţionale le dezvoltă în cadrul IRSCA Gifted Education, însă... „lecţiile”, „antrenamentele” cu micile genii au de cele mai multe ori loc în grădina casei lui de la Mogoşoaia, ori pe miriştea din apropiere, care devine ad-hoc o largă grădină epicuriană.

Înţeleptul satului vs. prostul satului
Blestemul poporului român, crede profesorul, este că îşi alungă, în permanenţă, valorile. Şi în loc să promoveze ceea ce este bun la nivel de vârf, promovează mediocritatea: “În toată lumea aceasta, există un înţelept al satului. La noi, la români, există un prost al satului. Vine din cultură, din rădăcinile istoriei: în loc să scoatem deasupra valorile, noi le alungăm. Din cauza aceasta, suntem încă în Evul Mediu, pornind chiar de la sistemul de guvernare pe care îl trăim acum, cu baroni locali...” 

Şi,  cum  prima acţiune care trebuie făcută este de a deschide ochii semenilor asupra copiilor, profesorul s-a dedicat  instruirii  poporului, ca acesta să înţeleagă “care e valoarea seminţei, pentru că seminţia românească mai are un pic şi se stinge din cauza celor care nu preţuiesc sămânţa bună”. Sunt mulţi părinţi care vin la specialist indignaţi şi puşi pe luptă cu sistemul, forţând o şansă pentru copiii lor. Şi au dreptate. Problema ţine, mereu, de acelaşi şablon românesc, de a nu preţui valorile. “Acum o zi, spune profesorul, mi-a picat pe mână metodologia pentru înscrierea la clasa I şi la clasa pregătitoare. Nu apare posibilitatea copiilor cu capacităţi înalte de a se înscrie mai devreme, conform cu vârsta lor psihologică. Nu intră, acest lucru, în şablonul autorităţii, deşi este trecut în legea educaţieiei, iar aceşti copii sunt strânşi cu uşa, ca să nu devină prea deştepţi, ci, din contră, pe cât se poate, să se aplatizeze. Rezolvarea situaţiei e multiplă. Trebuie programe educaţionale speciale în două direcţii: în primul rând, instruirea copiilor care au abilităţi înalte, a doua, ridicarea nivelului copiilor care doresc să-şi mărească abilităţile. Dumnezeu îşi pune sămânţa lui unde crede de cuviinţă. Din cauza aceasta, programele educaţionale trebuie să fie răspândite în toate şcolile. În patternul nostru naţional, preferăm să avem la suprafaţă prostul satului, nu înţeleptul satului. Ne dăm deştepţi,  pentru a nu fi consideraţi prostul satului, dar de fapt, modelul lui e singurul pe care îl edificăm”.

N-am obişnuit, aproape în nenumărate cazuri, cu situaţiile când, veniţi din străinătate cu diplome de la marile universităţi, copiilor supradotaţi li s-a dat cu piciorul, deşi, în România, avem din ce în ce mai puţine cadre înalt calificate. Refuzaţi acasă, aceşti copii pleacă şi nu se mai întorc. Nu se  mai întorc,  pentru că nu sunt bineveniti, ori sunt priviţi cu reticenţă şi li se spune: “Ce-i atavismul ăsta la voi? Plecaţi în altă parte!”. Toată această problematică ţine de stilul de management. 

“E o lege, ne spune profesorul Florin Colceag, în contabilitatea managerială care arată că, atunci când managementul secundar al unei firme e făcut pe criterii clientelare (şi la noi se aplică, mai ales la ţară), atunci se petrec două fenomene, în primul rând, relaţii pe orizonală între cei care fac managementul secundar – ei se ajută între ei, formează o reţea în care se sprijină în tot ceea ce fac, să paraziteze managementul – şi a doua, raportare falsă la vârf. Această raportare falsă la vârf conduce la o abureală asupra a ceea ce se întâmplă de fapt. În momentul acesta, noi suntem puşi în situaţia de a face contabilitatea a douăzeci şi ceva de ani de management de tipul acesta, plus alte multe zeci, dinainte. Şi numărăm câte grăunţe mai avem; că recolta am terminat-o, de multă vreme, şi acum ne vindem şi sămânţa. Uitaţi-vă la mediul politic pe care îl avem. Pe ce criterii au fost selectaţi liderii? Pe criterii de profesionalism sau pentru că au susţinut campaniile electorale ale partidelor? Cine a avut bani să susţină campanii electorale şi interese? Sunt câteva întrebări minore. De ce Constituţia, de exemplu, nu creează nişte filtre pentru selecţia pe bază de profesionalism, pe bază de responsabilitate şi de calitate? Pentru că nu interesează. Acesta e managementul secundar făcut pe principii clientelare. Aceasta este marea noastră problemă, acum. De aici, a plecat şi politizarea administraţiei şi politizarea educaţiei, peste tot pe unde te uiţi. E o boală. E un cancer.”

„Noi înflorim în haos”
Există, oare, un profil distinct al inteligenţei româneşti? Am fost tentat, în dialogul cu profesorul Florin Colceag, să aflu locul pe care creierele româneşti îl ocupă între alte popoare. O excelenţă în termeni de etnogeneză, o genialitate tipic românească. Şi mi-a fost teamă că nu voi primi un răspuns. Dar, surpriză!  Florin Colceag crede că aceasta chiar există: “Nu numai că există, dar aş putea spune că România este una dintre ţările care excelează în domeniu. Eu sunt specialist în geniile tari, am şi format o grămadă de genii şi îi recunoc pe stradă numai după mers, ca să nu spun după altceva, pe cei care realmente au această capacitate. Am găsit inteligenţe foarte înalte la foarte puţine popoare: la chinezi, la indieni, la ruşi, la evrei şi la români. Românii se caracterizează printr-un cuvânt care spune totul: complexitatea. Capacitatea integratoare pe multe domenii şi pe mai multe dimensiuni ale problemei şi nivele de complexitate. Aceasta este caracteristica inteligenţei româneşti. Dată, în mod paradoxal, tocmai de această paradigmă a prostului satului. Pentru că oamenii aceştia s-au confruntat cu o situaţie absolut uluitoare. Nefiind sprijiniţi, au trebuit să se lupte cu o diversitate de probleme şi atunci au dezvoltat o capacitate de a rezolva probleme de mare complexitate care este extraordinară şi aproape unică. Nu e chiar unică, dar este, la câteva popoare menţionate, mai prezentă. Alte popoare au alte tipuri de genialitate. Tehnică, administrativă, etc. etc. Dar noi suntem oamenii haosului. Noi înflorim în haos. Şi asta este partea extraordinară. Faptul că au plecat din ţară milioane de români care erau profesionişti şi aşa mai departe, nu ne-a împuţinat populaţia de genii. Faptul că ne-am confruntat şi ne confruntăm în continuare cu problemele pe care le avem de înfruntat acum, nu ne diminuează genialitatea. Din contră, cei care ies acum, generaţiile mici, au nişte abilităţi absolut fenomenale la vârste mici şi multe dintre ele rămân şi mai târziu. La nivelul vârstelor mici, capacitatea de a observa semnificativul şi de a face scenarii pertinente este egală cu a evreilor şi este foarte înaltă, dar, din păcate, neîncurajată. Dacă ar fi încurajată, noi am ajunge să performăm, la fel ca evreii, pe o grămadă de direcţii. Mai departe, este inventivitatea şi creativitatea care se dezvoltă exploziv, până la vârsta de 12 ani. Nefiind încurajată, mai târziu nu se mai dezvoltă. Unde există un mediu de încurajare, continuă să se dezvolte şi ajunge la nivele extrem de înalte. Mai departe, în adolescenţă, apare vizionarismul şi capacitatea de integrare pe foarte multe planuri, la mulţi copii, dar, pe de altă parte, şi tendinţa de a scăpa de sistem, care îi gâtuie, nu îi lasă să meargă mai departe şi să respire. Atunci, se petrece şi exodul de creiere tinere în afară. Noi, de fapt, hrănim vestul cu inteligenţe.”

Grădina cu suveniruri

Profesorul Florin Colceag este unul dintre puţinii specialişti din România care foloseşte metode netradiţionale în educaţie. De aceea, probabil că este şi cel mai bun în domeniul său. Mai în glumă, mai în serioas, el spune că, în fond, nu face decât să le scoată copiilor supradotaţi beţele din roată. “Dacă nu au greutăţi legate de aripi, ei zboară în mod natural. Dacă le dezleg greutăţile şi le dezleg aripile şi îi învăţ cum să bată din aripi, mai departe ei zboară singuri. Eu sunt destul de specializat ca să-mi dau seama de inteligenţa cuiva numai când vorbesc cu el şi când îi văd sclipirea din ochi.” La profesor acasă, vin, în general, părinţi de copii în primii ani de viaţă, până în clasa a cincea, când au realmente potenţialul deschis şi au nevoie să ştie încotro să apuce. Apoi, apar primele succese care, întotdeauna, confirmă analiza profesorului Colceag. Nu le cere, în schimbul sfaturilor sale, cine ştie ce. Dar am văzut, la el acasă, tot felul de obiecte mici: scoici, seminţe de plante exotice, suveniruri de pe unde au călătorit copiii olimpici. Profesorul le păstrează pe toate, într-o aparentă dezordine; aceeaşi dezordine care domneşte în gradină, dar care nu face decât să-confirme teoria cu privire la haos: “E adevărat, ele s-au aşezat aşa. În clipa în care au crescut haotic, ele şi-au găsit echilibrul. Eu am plantat câteva, iar restul au crescut pe lângă. Este ceea ce face natura, care acoperă toate nişele, toate golurile, în aşa fel încât să nu creeze nici dizarmonii, nici conflicte...”

Gifted Education
O fetiţă de doar şapte ani din Bucureşti, îi uimeşte, în fiecare zi, pe cei din jur, cu inteligenţa ei. Are IQ-ul 145,  mai mare decât al  fostului secretar de stat al SUA, Hillary Clinton. Cazul e cunoscut în România unde, portivit statisticilor, 4% dintre copii se nasc super inteligenţi, adică de două ori mai mult decât media mondială. Institutul Român de Studii şi Cercetări Avansate Gifted Education – al cărui preşedinte este prof. dr. Florin Colceag – estimează numărul lor la 200.000. Totuşi, numai jumătate dintre aceştia vor performa în viaţă şi în cariera profesională. Neputinţa sistemului educaţional românesc de a le valorifica talentul îi transformă, pe mulţi, în rataţii de serviciu ai unei societăţi debusolate. IRSCA Gifted România dezolvtă programe de sprijinire a acestor copii şi tineri. Numai în acest an au fost organizate două tabere, una la Câmpulung Muşcel (Argeş), dedicată copiilor cu abilităţi înalte, pe probleme de ecologie, iar cea de a doua la Bisoca (Buzău), dedicată copiilor cu abilităţi înalte şi cu tendinţe de abandon. Profesorul Colceag spune că, din păcate, tendinţa de abandon apare adeseori la copilul supradotat, care nu este sprijinit să îşi mărească abilităţile şi care nu găseşte în oferta şcolii ceea ce are nevoie, motiv pentru care se izolează, devine un neînţeles şi, de multe ori, renunţă să îşi continue studiile, pe măsura capacităţilor lui."

"Vă invitam să vizionaţi si o conferinţă VIDEO a prof. Florian Colceag, din mai 2014, despre EDUCAŢIE şi dezvoltarea normală a societăţii umane. Informaţiile pe care le oferă Colceag în acest video mai jos sunt esenţiale PROFESORILOR (de la orice nivel din sistemul de educaţie naţional/privat), PĂRINŢILOR ce au copii de orice vârstă şi în general, ORICUI vrea să priceapă un pic mai bine cum funcţionează LUMEA REALĂ ÎN CARE TRĂIM AZI. Vă invit să urmăriţi întreaga conferinţă/prelegere, împărţită în 5 secvenţe video redate mai jos. Pentru a vă convinge că veţi afla lucruri interesante, vă redau un singur pasaj, preluat din partea 2:

Citat Florian Colceag, conferinţă video mai 2014 

“Sistemul de educaţie a omorât pasiunea pentru carte a elevilor (…). Este foarte important să înţelegem de la bun început ce vrem de la copii, pentru ce au gândit americanii sistemul “no child left behind”. Ce doreau? O populaţie supusă normelor, căreia dacă i se spune să facă ceva, face acel ceva. Pentru că depind de sistem. Au fost învăţaţi să depindă de sistem omorându-şi libertatea proprie. De ce în România se practică un sistem asemănător? Pentru că acei copii devin adulţi şi vor lucra în continuare în multinaţionale. Iar omul din multinaţionale nu trebuie să aibă idei ci trebuie să se supună efectiv la ce i se spune. Iar acum, România este una dintre ţările care se predau multinaţionalelor. Pentru ca educaţia să nu ajungă un instrument de dresură este necesar ca ea să fie orientată spre dezvoltarea potenţialelor copiilor. Gândiţi-vă bine: un copil care intră la doi ani în grădiniţă şi stă în şcoală până în clasa a 12-a când termină liceul şi mai face 3-4 ani de facultate, trăieşte 20 de ani în Şcoală. Timp de 20 de ani ai timp să-l dresezi astfel încât la sfârşit să iasă ce vrea Sistemul. Asta este deocamdată realitatea. Deci intră în Şcoală copii cu potenţial intelectual şi de personalitate înalt şi la sfârşitul liceului marea lor majoritate se pomenesc în pragul şomajului, neştiind să facă nimic concret, fără încredere în puterile proprii (…) iar piaţa de locuri de muncă nu îi oferă tânărului nimic. El este foarte mulţumit când îl prinde o multinaţională şi-i dă un salariu din care să poată supravieţui. (…) Acesta reprezintă un mod de însclavizare a populaţiei prin educaţie.”

VEDEŢI CONFERINŢA AICI:


Nota noastra: Iata ca si in Romania incep sa apara tot mai multe initiative la sistemul de spalare pe creier si indobitocire statal. Profitam de aceasta ocazie sa va anuntam ca Sambata 21.02.2015 va fi o conferintă deschisă susținută de Andreia Piticas, membru în echipa didactică a Școlii democratice Kapriole (Germania). Locație: Sala Auditorium a Mediatecii Norbert Detaeye a Universității Transilvania corp A, et. 2, Colina Universitatii, Brasov.


In completare studiati si:

1) Miscarea UBUNTU 
2) Educatie pentru un viitor durabil (un documentar in care se vorbeste si de SummerHill)
3) Conspiratia universitara
4) KEN ROBINSON - "Scoala ucide creativitatea" si "Este necesara o revolutie in educatie" 
5)  LEVI ELEKES - FRIENDS SHOW - cateva ganduri de bun simt despre scoala AICI si AICI
7) RESURSELE UMANE - contabilizarea sclaviei
11) SCOALA DE VOIE  

12) URĂSC ŞCOALA, DAR IUBESC EDUCAŢIA
13) SUMMERHILL - Scoala democratică

BONUS



Curs Parenting - Gifted Education



luni, 16 februarie 2015

CORRADO MALANGA - Viata este un film (16.02.2015)

Va prezentam astazi alte informatii fascinante venite de la Corrado Malanga, insa inainte de a le parcurge , va invitam sa treceti prin celelalte informatii despre Corrado si scrierile sale de la noi de pe blog, deoarece ne-am straduit sa le prezentam intr-o ordine, dupa modul cum au si aparut in mod natural si in calea lui Corrado, dand astfel o mai mare cursivitate mesajului. Lucrurile devin din ce in ce mai complexe, iar pentru a le intelege este nevoie sa intelegeti primii pasi facuti in aceasta directie. Asadar, inainte de a merge mai departe cu noile informatii, studiati cu atentie categoria CORRADO MALANGA de pe blogul nostru (pe care o puteti explora mai usor in CUPRINS).
Astazi mergem mai departe in procesul de autoexplorare si eliberare cu o carte si un nou film tradus.


Mai jos puteti vedea si o noua Hipnoza (nr. 18 - o discutie cu un lux) tradusa de Alexandra Blanaru.


BONUS



Mai multe infrmatii puteti gasi pe forumul din facebook (in limba romana).

Multumim Alexandra pentru traduceri!

P.S. Nu uitaţi că dacă vă abonaţi la blogul nostru (şi urmăriţi până la capăt procesul de înregistrare cu atenţie, veţi avea acces la nişte linkuri de descărcare rapidă a tuturor filmelor şi scrierilor lui Corrado Malanga de pe blog).

duminică, 15 februarie 2015

În aşteptarea lui SuperMan

WAITING FOR SUPERMAN (2010)

Un film dedicat tuturor celor care inca mai iubesc visul ... scuze, cosmarul american. De data asta oferim o imagine asupra sistemului de invatamant ... scuze, de spalare pe creier si indoctrinare american, menit sa descurajeze in realitate, educatia reala contribuind din plin la indobitocirea tot mai accentuata a americanilor de rand, incurajandu-se astfel infractionalitatea.
"În regia lui Davis Guggenheim, acest film documentar, cu titlul original Waiting for Superman, analizează lipsurile și birocrația excesivă a sistemului de învățământ american. Un sistem girat de un guvern care este mai interesat de protejarea locurilor de muncă și a salariilor profesorilor leneși din școlile publice decât de oferirea unei educații corespunzătoare copiilor.
Filmul studiază cazurile a cinci copii talentați, ai căror părinți se luptă să le ofere educația necesară. În acest demers, însă, copiii sunt supuși „loteriei” în urma căreia doar puțini norocoși reușesc să pătrundă în școlile bune. Urmărind poveștile celor cinci copii, Guggenheim ne dezvăluie un sistem care mai degrabă inhibă decât stimulează creșterea academică.
Titlul “Waiting for 'Superman'” este o credinţă a copiilor din ghetourile americane (Harlem) ca un super erou va rezolva  problemele lor.
Documentarul face o evaluare exhaustivă a sistemului de învățământ american și a tuturor problemelor lui."

sâmbătă, 14 februarie 2015

POVEŞTI ADEVĂRATE DESPRE LUMEA ÎN CARE TRĂIM (14.02.2015)

The Story of Stuff Project (2008)
Proiectul Povestea Lucrurilor

"In decembrie 2007,  Annie Leonard şi prietenii ei de la  Free Range Studios au postat un filmuleţ de 20 de minute pe internet, despre modul cum noi facem, folosim şi aruncăm lucrurile, dezlănţuind astfel un torent de cereri pentru un dialog onest pe marginea impactului culturii nostre consumptive nebuneşti asupra oamenilor şi planetei. În cei peste 7 ani de când a fost lansat filmuletul The Story of Stuff , desenul animat al lui Annie despre gunoi, a fost vizionat de peste 40 de milioane de oameni din întreaga lume.
Annie a răspuns acelor vizitatori însetaţi de mai multe informaţii şi căi de acţiune prin înfiinţarea în 2008 a Proiectului POVESTEA LUCRURILOR . De atunci a fost lansată o carte foarte bine vândută, au creat un plan educaţional pentru licee numit  Buy, Use, Toss (Cumpără, Foloseşte, Aruncă), au dezvoltat un program pentru comunităţiile credincioase, şi au lansat un podcast plin de speranţe numit The Good Stuff (Lucrul Bun) care raporta toate eforturile făcute de cei care fac schimbări pozitive zi de zi.
De asemenea au creat o serie de noi filme pe langa episodul initial (devenit astfel un episod pilot): Sezonul I -- The Story of Bottled Water (Povestea apei îmbuteliate), The Story of Cosmetics (Povestea Cosmeticelor) şi The Story of Electronics (Povestea electronicelor). Apoi, când nevoia comunităţii lor a cerut să intre chiar şi mai adânc în problemă, au creat sezonul 2 — The Story of Citizens United v. FEC (Povestea Cetăţenilor Uniti vs. FEC), The Story of Broke (Povestea Falimentului), The story of cap and trade (Povestea comerúlui cu emisii de carbon) , The Story Of Solutions (Povestea soluţiilor) şi  The Story of Change (Povestea Schimbării) — care examinează rădăciniile producţiei noastre nesustenabile şi tiparele de consum: ce face sistemul să ticăie, cine plăteşte, cine beneficiază şi cum putem să facem să redresăm lucrurile. 
Recent, datorită impactului asupra milioane de oameni au pornit o acţiune de strângere de soluţii împreună cu cei peste 500 000 de membrii din întreaga lume şi în 2014 au lansat prima campanie susţinută şi concepută de comunitatea lor pentru reducerea poluării cu plastice şi pentru a opri corupţia politică. De asemenea, la sfârşitul anului trecut au făcut o tabără pentru antrenarea "muşchilor" de cetăţeni model."
Traducerea şi adaptarea de aici: http://storyofstuff.org
Marea parte a filmuleţelor sunt din fericire, traduse, insa 3 nu. Daca aveti imbold si/sau inspiratie sa le traduceti, le puteti descarca de aici (doua din ele au subtitrare in engleza).

Va invitam sa le vedeti pe cele traduse si ne aici:

joi, 12 februarie 2015

NAHID ANGHA - Ce este non dualitatea? (12.02.2015)

Nahid Angha este co-director la Asociaţia Internaţională a Sufismului, o asociaţie a sufiştilor din întreaga lume, fondată în 1983. Misiunea acestei asociaţii este de a crea un cadru pentru dialogul dintre sufiştii din întreaga lume. 
In interviul de astazi se raspunde la urmatoarele intrebari:
Ce anume este sufismul? Ce anume este non-dualitatea? Oare tradiţiile monoteiste sunt inerent, dualiste? Oare iluminarea este un ţel în sufism? Ce anume este eul? De ce experimentăm o complexitate atât de mare? Cum  se raportează  calea sufistă la conştientizarea non-duală?

SURSA: http://viatamergeinaintepenet.blogspot.ro

VEDEŢI INTERVIUL TRADUS AICI


In Romania exista traduse cartile ADVAITA VEDANTA (despre NON DUALITATE), Lumina cunoasterii non-duale - Advaita Bodha Dipika, ESENTIAL IN ADVAITA VEDANTA si alte carti despre VEDANTA aici.
De asemenea va recomandam cartile lui Nisargaddata  Maharajah : "Realitatea Ultima" si "Eu sunt acela. Dialoguri despre absolut." Cartile lui Ramana Maharishi : "Evanghelia lui Ramana Maharishi", "Invataturile lui Ramana" de Arthur Osbourne, "Biografia lui Ramana" de Gabriele Ebert .
 In completare studiati categoria NON - DUALITATE pe care o puteti explora mai usor in CUPRINS.

marți, 10 februarie 2015

97% ÎN POSESIE - De ce banii conduc cu adevărat lumea

97% OWNED (2012)
- Why money really rules the world

"O serie de evenimente economice recente, precum scăderea aparent inexplicabilă a prețului petrolului, sancțiunile impuse Rusiei, care afectează într-o mare măsură Europa și decizia luată de Banca Centrală Elvețiană de a decupla francul elvețian de euro prefigurează o nouă criză economică, anunțată deja de mai mulți specialiști financiari. În acest context, măsuri disperate, precum cea a Băncii Centrale Europene – de a tipări și arunca pe piață gigantica sumă de 1300 de miliarde de euro, nu pot decât să îi provoace celui care muncește zi de zi să obțină venituri pentru hrana, îngrijirea și prosperitatea propriei familii niște întrebări logice, precum: Ce sunt, de fapt, banii? Cum sunt creați și de către cine? De ce există atâția oameni datornici și de ce este “normal” ca băncile să prospere de pe seama lor? De ce oamenii trebuie să muncească întreaga viață ca niște sclavi pentru niște sume derizorii, în timp ce bancherii pot dispune de sume exorbitante, pe care le materializează din vârful pixului sau din taste? Nu cumva este ceva viciat în acest sistem care pune în pericol libertatea și viața oamenilor ce își doresc o viață un pic mai bună? Filmul documentar “97% posedat” (“97% owned”) reprezintă un studiu fundamental despre sistemul financiar și economic. E inca un documentar care abordează problema și modul de funcționare a băncilor centrale și a procesului de creare a banilor, dintr-o perspectivă originală.

duminică, 8 februarie 2015

Teoria Cosmosului Care Se Expansionează la Scară

Continuam astazi seria de reluari a unor documentare care, cel putin pe noi, ne-au marcat, insa din pacate, au trecut prea putin remarcate sau observate desi sunt niste informatii deosebit de importante. Stim ca prea putini dintre voi aveti obiceiul de a va uita in urma desi exista informatii deosebit de importante acolo.  De aceea ni se pare binevenita readucerea in atentie a unor documentare care chiar merita mai multa atentie. In plus, venim cu informatii noi, actualizari ce merita mentionate, lucruri care la vremea postarii nu se stiau sau nu aparusera. Ordinea reluarii filmelor este una data de data publicarii pe blogul nostru sau a unei imprtante pe care o simtim noi la un moment dat. Reluam incepand cu 2008, documentarul de astazi fiind unul publicat initial in 4.05.2009, apoi ne apropiem incet incet de anul curent. Ne-am bucura sa existe printre voi oameni care nu au vazut inca, acest documentar important.













GROWING EARTH (by Neal Adams)
Un Pământ în creştere

Daca acceptăm ideea că Universul este în expansiune de ce nu am accepta ca şi Pământul, care face parte din acest Univers să fie în expansiune ?

Iată o teorie care este mult mai plauzibilă în ceea ce priveşte evoluţia geologică a Pământului şi nu numai ...

Întemeietorul aceste teorii este Samuel Warren Carey, un geolog australian. Ideile sale au fost extrem de populare prin anii 1950-1960, când a câştigat de partea sa destul de mulţi adepţi. Cu toate ascestea, majoritatea geologilor şi cercetătorilor din branşă, continuă să susţină că probele colectate în decursul timpului demonstrează totuşi forma fixă a Pământului, în defavoarea teoriei lui Carey, referitoare la Expansiunea Pământului.

vineri, 6 februarie 2015

ISTORIE INTERZISĂ - Misterul giganţilor

 FORBIDDEN HISTROY 
- The Mystery Of Giants (2014)

Va prezentam astazi un documentar realizat de canalul History despre giganţi, insa inainte de asta, cateva opinii si un articol plin de imagini deosebite pe marginea acestui subiect.
Am ezitat să abordam acest mister pana acum deoarece am considerat că există insuficiente dovezi si prea multe facaturi si speculatii, asa ca am evitat subiectul, insa de curand au aparut mai multe informatii si lucrurile incep sa se miste.

miercuri, 4 februarie 2015

ŞCOALA DEMOCRATICĂ - o alternativă sănătoasă la sistemul de edu .. îndoctrinare clasic (4.02.2015)

SUMMERHILL (2008)

Am auzit prima data de conceptul de scoala democratica cand am vazut un mic reportaj despre "Scoala de Voie" realizat de Carmen Avram in 2006, pe vremea cand inca mai lucra la ProTv ... La vremea aceea parea atat de extraterestru conceptul, si totusi atat de plin de bun simt incat am simtit imboldul sa inregistram aceasta mica bijuterie de la tv (o gasiti la final). Acea "Scoala de voie" din Israel ar fi se pare, prima scoala democratica din lume sponsorizata de stat. Din punctul acesta de vedere Israelul are o bila alba (pierduta in bolul de bile negre) si ni se pare aproape sf ideea ca acolo a putut fi posibil implementarea acestui concept atat de frumos.
In fine, se pare ca in lume mai exista astfel de scoli, iar  scoala democratica din Summerhill (Anglia) , credem ca este prima scoala din lume de acest gen, fiind infintata in 1921!!!
Cum este posibil sa existe o astfel de scoala si sa fi rezistat timpului si exigentelor extrem de conservatoare ale sistemului de edu... scuze, dresare prin spalare pe creier si indoctrinare britanic, renumit pentru constiparea lui? Poate parea un mister, insa se pare ca in ciuda tuturor asteptarilor, majoritatea copiilor care absolva astfel de scoli reusesc foarte bine sa se integreze social mai departe , daca asta doresc, mergand la facultate sau oriunde doresc.
Noua inca ni se pare incredibilă existenta unui astfel de model educational functional inca din 1921 si cu toate astea, atat de putin cunoscut, inca. 
Vazand filmul pe care vi-l prezentam astazi, un film artistic inspirat din realitate, nu am putut sa nu ne emotionam. Pentru noi a devenit un film inspirational de top, de suflet (continuam astfel lista de FILME CU MESAJ si/sau DE SUFLET si/sau SPIRITUALE) un film care merita o recenzie pe masura, iar cea mai buna imagine o putem creiona vorbind despre scoala si concept in sine, filmul venind ca o completare minunata a ideilor de mai jos.

"Summerhill School a fost creată în 1921 de A. S. Neill și funcționează după aceleași principii și astăzi, la 37 de ani de la moartea fondatorului. La sfârșitul anilor ’90 Summerhill a fost controlată și amenințată cu închiderea de către autoritățile britanice, care nu înțelegeau cum li se poate acorda copiilor dreptul de a nu participa la ore. Apelul făcut de școală la Independent Schools Tribunal din cadrul High Court a avut succes și autoritățile au fost obligate să-și retragă amenințările și să-și rărească vizitele.  Ceea ce este extraordinar este că judecătorii au așteptat până când copiii de la Summerhill le-au evaluat propunerile și s-au declarat de acord... lol 
Despre Alexander Sutherland Neill nu s-a scris prea mult in limba romana, desi teoria creata de el (pornind de la experienta si studiile lui Homer Lane) reprezinta in fapt, baza mai tuturor conceptelor moderne de educatie. Cine nu l-a citit inca pe A.S. Neill, a pierdut enorm. Culmea este, ca o singura carte de-a lui cuprinde informatii mai valoroase si mai complete ca intrega opera a multora dintre autorii "moderni". Neill va va raspunde la absolut toate intrebarile legate de cresterea si educatia copiilor pe care le aveti, ba mai mult, va va ajuta sa va cunoasteti si sa va intelegi cu adevarat nu numai copiii, ci si pe voi insiva, pe parintii vostri, pe oamenii de langa voi. Caci toate cartile lui nu sunt numai simple teorii, tesute si elaborate in mintea sa si experimentate cu cativa copii. Nu, nici vorba de asa ceva! De-a lungul intregii sale vieti, prin mana lui Neill au trecut mii de copii; iar Neill a fost un adevarat dascal, un invatator in sensul originar al cuvantului, un om care a cautat sa actioneze numai in interesul copiilor, numai spre binele lor si de aceea, a activat toata viata sa ca profesor, pana la moartea sa, la varsta de 90 de ani.
Gasesc ca cea mai potrivita pentru a-l cunoaste pe A.S. Neill, este cartea "Summerhill. A Radical Approch to Child Rearing", Hart Publishing Co, N.Y. - 1960, care a fost tradusa in foarte multe limbi, devenind astfel accesibila multor oameni.

Desigur ca nu pot sa nu fiu teribil de trista, ca astazi, in Romania, sunt traduse si publicate atatea carti (tare multe inutile si numai cu valoare de maculatura), si tocmai asa un mare pedagog este trecut sub tacere - in special, tocmai de cei care-l copiaza cu nerusinare.

Asa ca am sa incerc in continuare, sa vi-l aduc pe A.S. Neill mai aproape: astazi, la 130 de ani de la nasterea sa.... Traducerea si adaptarea unor scurte citate imi apartin, din pacate nu posed drepturile de autor pentru a face o traducere cum s-ar cuveni. Dar poate cunoaste cineva un editor curajos, cu viziuni largi si care si-ar putea permite sa-l traduca si sa-l publice pe Neill si in limba romana???

A.S. Neill s-a nascut in Scotia pe 17 octombrie 1883 si a devenit dupa terminarea universitatii profesor la  o scoala de stat (ca si tatal sau). Dar fiind un mare iubitor de oameni, el nu a rusit sa se impace cu sistemul de dresura practicat in scolile oficiale. Astfel incat, in 1921 infiinteaza celebra scoala-internat Summerhill, pe care o conduce pana la moartea sa in anul 1973.





Neill este absolut convins de natura buna a copilului. Convingerea sa de neclintit este ca toti copiii nu vin pe lume ca hoti, lasi sau roboti lipsiti de suflet, ci toti copiii au capacitatea de a iubi viata si de a fi interesati de ea. Scopul educatiei, de fapt scopul vietii, este de a face totul cu bucurie, pentru a deveni un om cu adevarat fericit. Pentru Neill, a fi fericit inseamna a fi interesat de viata - si numai un om fericit isi poate trai viata din plinul personalitatii sale. De aceea, nu este suficient sa fie dezvoltate in scoli numai capacitatile intelectuale, ci ar trebui neaparat cultivate si sustinute si capacitatile emotionale. Neill atragea intotdeauna atentia, ca in societatea moderna, se mareste tot mai mult prapastia dintre intelect si sentimente. Omul din ziua de astazi percepe din ce in ce mai mult ceea ce traieste doar prin intermediul puterii sale de intelegere,  in loc sa reactioneze direct prin ceea ce ii dicteaza inima sa, prin ceea ce vad ochii sai sau aud urechile sale. Ne invatam de mii de ani copiii sa faca numai ceea ce trebuie sa faca ca sa fie pe placul adultilor si nu ceea ce simt ei cu adevarat si ceea ce considera ei ca este corect!
Neill considera ca pentru ca orice copil sa devina intr-o buna zi un adult sanatos si fericit, el trebuie sa invete sa fie un individ independent, care sa se descurce singur cu lumea din jurul sau, in orice situatie. El trebuie sa dezvolte capacitati care sa-l ajute sa perceapa lumea mental, emotional si artistic, fara a fi nevoit sa apeleze la ajutorul altor oameni. Neill a privit foarte critic societatea, subliniind mereu faptul ca societatea nu cauta sa creeze indivizi cu o personalitate proprie, ci mai degraba o multime, o masa. Si de aceea Neill nu a incercat niciodata sa educe copiii pentru a-i face sa se adapteze la regulile existente: el a dorit ca ei sa devina "oameni fericiti, a caror scala de valori nu se bazeaza in primul rand pe ´a avea mult` sau ´a consuma mult`, ci mai degraba pe ´a fi mult`".
SURSA si mai multe citate din cartea mentionata: http://hrana-vie.blogspot.ro



 Iata ce  mai spune si Andreea de la site-ul http://homeschooling.urbankid.ro
"Am primit de peste mări și țări o carte minunată, pe care am savurat-o pagină cu pagină: A Free Range Childhood: Self Regulation at Summerhill School*, de Matthew Appleton.
Matthew Appleton a fost houseparent la Summerhill timp de nouă ani, având în grijă un grup de băieți între 10 și 13 ani. Notițele scrise de el de-a lungul acelor ani au luat forma unei cărți din dorința de a dezvălui măcar o parte din ceea ce este cu adevărat Summerhill, după ce a constatat că vizitatorii și mass-media nu reușesc să se detașeze de prejudecăți pentru a privi deschis această comunitate.


Cuvântul ”comunitate” descrie mult mai bine Summerhill decât ”școală”, întrucât singurele lucruri ce amintesc de școală sunt cursurile, pe care copiii au dreptul să le aleagă și să le frecventeze sau nu. Deși majoritatea copiilor nu acordă acestor cursuri o importanță deosebită până pe la 15-16 ani, preferând să se joace și să-și petreacă timpul cu prietenii lor, atunci când se decid să participe nu au nevoie să fie motivați ca să învețe. Dimpotrivă, reacția lor la încercările profesorilor de a transforma învățarea într-un joc interesant este una de respingere: ”Quit playing around, let’s learn!”. Drept urmare, orele se desfășoară într-un mod tradițional, lucru pe care copiii par să-l aprecieze. Odată înscriși la un curs, ei trebuie să participe la acesta cât e nevoie pentru a nu-i ține pe ceilalți pe loc, dar pot oricând să renunțe. De asemenea, pot primi ceea ce noi numim meditații, adică sesiuni individuale de învățare. Dar a fi elev la Summerhill înseamnă a fi în primul rând copil.
În mod similar, pentru a fi profesor la Summerhill nu trebuie să ai o calificare specială, mii de diplome și atestate, ci să crezi în libertatea copilului și în dorința lui înnăscută de a învăța ce are nevoie pentru a duce o viață fericită. La începutul fiecărui an, profesorii își prezintă cursurile copiilor și răspund la întrebările acestora. Cursurile au o structură flexibilă, putând fi adaptate pe parcursul anului la interesele celor înscriși, iar materiile din anii terminali sunt alese astfel încât să-i pregătească  pentru examenele naționale.



Dar destul despre învățat! Să ne întoarcem la ceea ce contează cel mai mult: comunitatea și libertatea. Summerhill este o școală mică, având între 80 și 100 de copii din mai multe țări (Marea Britanie, Germania, Japonia, Spania, Grecia etc.). Adulții sunt evident în minoritate și au un statut egal cu cel al copiilor. Au un singur vot în adunările săptămânale și respectă același regulament precum copiii, fiind amendați pentru încălcarea acestuia.
În adunările săptămânale se discută o varietate de chestiuni și de cazuri de nerespectare a regulamentului stabilit de către comunitate. Adunarea poate hotărî să amendeze un membru pentru încălcarea unei reguli în bani, desert sau servicii în folosul comunității, însă nimeni nu este mustrat sau ironizat pentru faptele sale. Morala și psihanaliza nu își au locul într-o astfel de comunitate, care preferă să rezolve problemele în mod practic. Cei care consideră totuși că au fost amendați prea aspru pot face un apel pentru a se apăra.
Regulamentul este de obicei mult mai lung și mai complex decât cele ale școlilor obișnuite, lucru de necrezut dacă ar fi să luăm de bună imaginea creată de media despre Summerhill ca ”o școală fără reguli”. El cuprinde în general mai mult de 100 de reguli, ce merg de la stabilirea orei de culcare până la obligativitatea de a avea frâne funcționale la bicicletă.  Câteva dintre ele sunt obligatorii și nu sunt supuse dezbaterii, fiind restricții impuse de autorități (de ex. fetele și băieții nu pot dormi în aceleași camere după o anumită vârstă).
Libertatea pare să se împace bine cu regulile și asta nu a fost nicicând mai evident decât atunci când copiii au votat abolirea întregului regulament. Adulții nu s-au opus și timp de câteva luni toată lumea a fost liberă să facă orice voia. Mai trebuie să spun că au fost câteva luni de coșmar :)? Regulile au fost reintroduse treptat de către copii, pe măsură ce înțelegeau că traiul într-o comunitate impune niște limite binevenite, ce asigură respectarea libertăților și a nevoilor tuturor. Abolirea regulilor a venit dintr-un acces de rebeliune cu care copiii vin din afara școlii și pe care toți îl manifestă într-o măsură sau alta când simt prima oară gustul libertății. Dar întotdeauna se găsesc copii mai mari care să  le explice că fără reguli e haos și nimeni nu e până la urmă fericit.



Pe măsură ce cartea se apropia de sfârșit simțeam o oarecare tristețe. Gândindu-mă la anii mei de școală, n-am putut găsi niciun moment de pură fericire, în afara celor furate în pauze, pe care le trăiam cu intensitatea răzbunării. M-am gândit apoi la toți copiii care sunt nevoiți să strângă din dinți și să se resemneze cu pierderea copilăriei pentru un presupus succes în viața de adult. Apoi mi-am dat seama cât de ușor ar fi ca toate școlile să fie ca Summerhill dacă adulții ar putea să înțeleagă câtă ușurare și fericire aduce eliberarea de educația obligatorie. Dar cum să înțeleagă dacă au fost ei înșiși școliți și obligați să se resemneze, ajungând să creadă că autoritatea, sub orice formă ar fi, trebuie respectată și nicidecum pusă la îndoială?"

SURSA si mai multe idei frumoase AICI: http://homeschooling.urbankid.ro


In Romania exista mai multe initiative in aceasta directie , aceasta fiind una din ele. Am auzit un zvon ca din toamna va fi ceva de genul si in Brasov si ca scoala Montessori are elemente comune cu scoala democratica. 

Filmul  SUMMERHILL poate fi vazut tradus AICI - Link 1 sau AICI - Link 2



BONUS


In completare studiati si:

1) Miscarea UBUNTU
2) Educatie pentru un viitor durabil (un documentar in care se vorbeste si de SummerHill)

3) Conspiratia universitara
4) KEN ROBINSON - "Scoala ucide creativitatea" si "Este necesara o revolutie in educatie" 

5)  LEVI ELEKES - FRIENDS SHOW - cateva ganduri de bun simt despre scoala AICI si AICI
6) EFECTUL CANAR
7) RESURSELE UMANE - contabilizarea sclaviei
8) THE CALLING

luni, 2 februarie 2015

VITAMINA C (Hormonul Anti - Stres) va poate salva viata (2.02.2015)

VITAMINA C - Un remediu universal? 

Inca de cand am citit articolul care facea legatura intre scorbut si boliile de inimă, articol descoperit in revista Nexus din feb - martie 2006, intuiam ca aceasta vitamina ar fi mai importanta decat stiam sau puteam crede. Recent insa, datorita site-ului abcul.sanatatii.ro am inteles cat de potenta este aceasta substanta si cat de importanta este pentru sanatatea noastra.
Intelegerea faptului ca Vitamina C nu este o vitamina in realitate ci un hormon anti-stres ne-a unit in minte multe dintre punctele aparent dispararate legate de sanatate. Pentru noi este evident ca factorul STRES este de o influenta majora in declansarea majoritatii "boliilor" (programelor speciale de adaptare a corpului la mediul ambiental si psihic stresant), iar informatiile despre vitamina C au venit ca o completare minunata. Daca putem sa reducem din stres prin consumul de hormon de stres, atunci bineinteles si majoritatea boliilor "civilizatiei" stresate vor fi stopate. De la boli de inima la gripa porcina, de la paradontoza la intoxicatii cu poluanti si otravuri (inclusiv ciuperci otravitoare, veninuri, samd), de la atacul vascular cerebral la cancer, de la boala coronariana la diabet, gută si hipertensiune arterială, de la tuberculoză la multiple alte boli degenerative, se pare ca toate acestea pot fi vindecate prin doze mari de vitamina C.

Nu o sa va spunem noi mai multe despre acest subiect. Din fericire exista enorm de multe materiale de citit traduse, iar un prim pas in acesta directie il puteti face citind cele 16 articole de pe site-ul abcul.sanatatii.ro si articolul din revista NEXUS:
In plus, cine doreste sa studieze si mai in profunzime acest subiect, scepticii in special, le recomandam sa studieze lista de cateva sute de studii si carti de aici.

VEDETI AICI (link 1) sau AICI (link 2) 2 EMISIUNI TRADUSE (60 MINUTES AUSTRALIA) DESPRE BENEFICIILE VITAMINEI C


 


Pentru cei deja convinsi ca Vitamina C poate fi un remediu eficient, le recomandam urmatoarea metoda de adminsitrare:

"De decenii ne-am bazat pe diferite formule de suplimentare, dar in ultimul timp studiile asupra ''liposomilor''(molecule de grasmii speciale) demonstreaza ca daca o substanta este incapsulata in aceste grasimi, ea poate penetra membrana celulelor noastre si livra nutrientul direct in celula. In acest fel, ajunge in celula fara nici un alt consum de energie. Nu prea putem transporta nici un lucru, nicaieri, fara energie. Dar in cazul liposomilor, nutrientii sunt livrati in celula fara nici un alt cost energetic din partea corpului. Administrata in alta forma( chiar si cea intravenoasa) ea va avea nevoie de insulina (transportatorul) care o va duce in celula. Ea seamana aproape identic cu molecula de glucoza, de altfel este facuta din glucoza in ficat si rinichi de catre majoritatea speciilor de animale. Oamenii , maimutele, porcusorii de guineea si o specie de lilieci nu poat sa o produca intrucat le lipseste una din cele 4 enzime necesare pentru ca ciclul sa se definitiveze.
O doza mult mai mica de Vitamina C incapsulata liposomal, poate avea efecte terapeutice egale sau chiar mai mare decat doze mult mai mari de vitamina C administrate intravenos. Pentru ca moleculele microscopice de ''liposfere'' de grasime pot penetra cu usurinta membrana celulara.
Creste absorbtia dramatic- In mod normal Vitamina C este absorbita aproximativ 19% ceea ce ramane in tractul gastrointestinal este eliminat, atrage apa si inmoie fecalele(deci e bun pentru constipatie totusi)  Nanotehnologia liposomilor, incapsuleaza moleculele de vitamina C si in felul acesta ea este absorbita in proportie de 93%, masurabila in sange. 390% crestere in absorbtie! E la fel de eficienta ca si cea intravenoasa. Dar nu doar atat, chiar daca reusim sa o avem in sange, nu e destul.

 Deci o vrem incapsulata in ceva ce poate trece prin membrana celulara. Livreaza moleculele de vitamina C direct in mitocondrii, nucleu, ribozomi, chiar si in ADN. Iar in cazul in care retrovirusii sunt ascunsi acolo, vitamina C poate sa ii neutralizeze. In cazul asazisului virus HIV care se pare ca e localizat in ADN globulelor albe. Dupa durata medie de viata a celulelor albe(aproximativ 6 luni) cand celula se reconstruieste, informatia din ADN trece in celula noua, vitamina C daca e prezenta in nucleu distruge retrovirusul. In felul acesta noua celula alba (soldatii nostrii in lupta cu virusii) este sanatoasa. Din acest motiv nici o alta substanta nu functioneaza in aceasta ''maladie'' Pentru ca nici una nu este selectiva(adica distruge virusii si hraneste celelalte componente ale celulei) Celula nu da voie nici unei alte molecule straine sau sintetice sa ajunga atat de aproape de ADN.
  1. Incalzeste o cana de 250ml de apa distilata, intr-o oala din otel inoxidabil, pana aproape aproape de fierbere.
  2. Toarna apoi apa intr-un blender impreuna cu 3 linguri rase de lecitina granulata de soia (sau si mai bine, de floarea soarelui, daca gasiti). Blenduiti bine pana la omogenizare
  3. In aceeasi cantitate de apa distilata (250 ml), dar la temperatura camerei , de data asta, dizolvati o lingura rasa de vitamina C pulbere. Amestecati bine, pana se dizolva complet, foarte important!
  4. Cele doua le adaugati impreuna in blender (solutia de vitamina C si cea de lecitina granulata) In blender cele doua se amesteca si chiar incep sa se incapsuleze cat de cat.
  5. Ultimul pas , care de fapt incapsuleaza liposomal, este curatatorul cu ultrasunete. Acest dispozitiv sparge moleculele de vitamina C la nivel de microni si le incapsuleaza in colina din lecitina si alte fosfolipide. Se va amesteca cu o lingura in continuu pana dispare TOATA spuma.  Repet! Continuati sa amestecati pana dispare TOATA spuma. Se va amesteca cam intre 25 si 30 de minute. Iar aparatul se va repornii daca este nevoie pe aceea durata. Cand ati terminat, veti avea un amestec de culoarea maro deschis( depinde de ce lecitina folositi) si veti mai avea mici depuneri, cam 5% in amestec.
  6.  Turnati amestecul intr-un borcan inchis ermetic si il tineti in frigider. Se vor administra cate o lingura de trei ori pe zi, inaintea meselor. In caz de infectii cu tulpini de virusi rezistenti sau intoxicatii cu monoxid de carbon doza se mareste. 
Aceasta reteta este intre 7 si 7,5 dupa masuratorile Ph-ului deci nu exista risc de acidoza a sangelui nici chiar in doze mari. Ph-ul  sangelui este de 7,35 si se mentine in limite foarte stricte in jurul acestei valori. Puteti face un ph identic daca adaugati bicarbonat de sodiu in solutie. Cei 250mll in care initial ati dizolvat vitamina C, ii veti imparti in doua. In jumatate dizolvati o lingura cu varf de bicarbonat de sodiu (fara aluminiu) si turnati foarte incet in solutia cu vitamina C sa nu dea pe afara. Amestecul rezultat il introduceti in curatatorul cu ultrasunete si urmati pasii de mai sus. In felul acesta solutia obtinuta va avea exact Ph-ul corpului uman.

Solutia finala are un termen de valabilitate de 3-4 zile. Refrigerata dureaza mult mai mult."

Vedeti AICI (link 1) sau AICI (link 2) un filmulet care va arata ce si cum: 



Nu uitati insa ca cea mai bogata sursa de vitamina C este CĂTINA!

In strainatate exista de cumparat Vitamina C liposomala, insa pe piata din Romania nu am vazut decat cateva oferte ocazionale ca aici si aici

COMENTARII FACEBOOK

CELE MAI IMPORTANTE POSĂRI PENTRU NOI

UNIVERSUL CONECTAT - ce-ar fi dacă Nassim Haramein ar avea dreptate? (15.12.2016)

THE  CONNECTED UNIVERSE (2016) „Unui fractal infinit, aflat în rotaţie, cum îi defineşti centrul ? Orice punct este centrul său...

APEL

CREZI CĂ ACEST BLOG TE AJUTĂ PE TINE ŞI/SAU LUMEA ÎN CARE TRĂIEŞTI?
Daca da, sprijina munca celor care aduc aceste informatii la lumina, printr-o DONAŢIE. Este cea mai concreta recunostinta! CLICK AICI pentru a DONA prin PAYPAL sau DONAŢI ANONIM prin BITCOIN la adresa
1AgtwQF2ETidVoP9tqFnpqFMwz86FUejug. Altă formă de plată găsiţi AICI.

DE AJUTOR

Dacă ești pentru prima dată pe acest blog, îți urăm bun venit! Poți căuta orice subiect care te interesează cercetând CUPRINSUL din meniul de pe stânga (odată ajunşi în cuprins apăsaţi CTRL + F + cuvânt cheie pentru găsire rapidă), dar şi ARHIVA şi CATEGORIILE de pe coloana din dreapta și nu în ultimul rând caseta "CĂUTAŢI PE BLOG" de pe coloana din dreapta (sus). Sunt peste 1300 de articole publicate în clipa asta, majoritatea însoţite de filme şi clipuri traduse sau emisiuni tv, deci ai ce răsfoi şi crede-ne se merită efortul. Poți de asemenea primi direct pe email articolele care apar dacă te abonezi cu adresa de mail în căsuţa de ABONARE din dreapta, de sub VIZITE (pentru abonare primeşti gratuit toată colecţia Corrado Malanga - cărţi, articole, filme traduse, de pe blogul nostru). De asemenea ne poţi urmări activitatea pe FaceBook, dând LIKE (APRECIEZ) în zona centrală de sus. Mulţumim pentru vizită şi te mai așteptăm pe aici!

Pentru cei care au nelamuriri in ceea ce priveste prezenta reclamelor pe blogul nostru, le recomandam sa citeasca articolul DESPRE RECLAME.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...