RUGĂMINTE!

Dacă vedeți vre-un articol, film, link care nu funcționează, vă rugăm să ne spuneți ca să putem actualiza. De multe ori serverele pică, dispar pur și simplu, filmele sunt eliminate, samd. Si nu lasati doar un mesaj in casuta de comentarii facebook deoarece daca nu suntem prieteni in facebook, sunt sanse sa nu vedem acel mesaj. Cei din anumite țări, posibil din Occident s-ar putea să aveți probleme mai ales cu filmele artistice, căci pe acolo pe la voi, serverele cu filme sunt blocate. Trimiteti un email sau un comentariu la acea postare, dar nu in casuta de facebook. Vă mulțumim!

NU TE UITA LA ACEST FILM ! (30.04.2013)

13:31 Posted In , , , , , , , , , , Edit This 5 Comments »
DON'T WATCH THIS FILM

Va prezentam astazi un minidocumentar de 30 de minute, realizat de Eugenio Carlos Lopez, care se doreste a fi o chintesenta a tuturor teoriilor conspiratiei, o viziune interesanta despre anunaki si istoria secreta a omenirii.  In film se mai vorbeste si despre aurul monoatomic (ORMUS), despre metodele de atac psihotronic, despre Societati Oculte, bazele subterane DUMBS si bugetele negre (niste gauri negre in bugetele tuturor guvernelor unde dispar triliarde de dolari), tehnologii neconventionale, specii de extraterestrii, Chivotul Legamantului (ARK OF THE COVENANT), liniile de sange (BLOODLINES), antigravitatie, rezonanta armonica, energia libera, 11 septembrie 2001HAARP, samd.
In completare studiati articolele si documentarele de pe blogul nostru din categoriileENIGMA CHANNEL, NASSIM HARAMEIN si OZN.
Pentru cei interesati sa afle mai multe informatii de ORMUS (aurul monoatomic) va recomandam sa studiati articolul de aici. Acest aur poate fi cumparat si folosit in uzul intern al fiintelor umane.
Multumim lui LiberCugetatorul pentru traducerea acestui film.

VEDETI FILMUL TRADUS AICI - LINK 1, SAU AICI - LINK 2, SAU AICI - LINK 3  SAU AICI - LINK 4



DOWNLOAD RAPID

ACEST FILM ESTE OPEN SOURCE, INSA DACA SIMTITI CA ACESTE INFORMATII V-AU FOST DE FOLOS, SPRIJINITI APARITIA CELEI DE-A DOUA PARTI A ACESTUI DOCUMENTAR PRINTR-O DONATIE . CEI CARE CONTRIBUIE CU MAI MULT DE 25$ VOR PRIMI SI UN DVD CU FILMUL DE AZI. DONEAZA AICI.


Post Comment

ATAC FARA PRECEDENT ASUPRA SĂNĂTĂȚII SPECIEI UMANE !!! (28.04.2013)

17:31 Posted In , , , , Edit This 5 Comments »
RĂSPÂNDEȘTE ACESTE INFORMAȚII!

Ticăloșia ticăloșiilor: UE vrea numai semințe "înregistrate", pentru a face jocul producătorilor de organisme modificate genetic!!! 

 In urma unui lobby insistent si agresiv pe langa anumiti functionari europeni, marile companii producatoare de organisme modificate genetic (seminte de plante, etc.) vor supune la vot PE DATA DE 6 MAI, ÎN ACEST AN !!! in cadrul Comisiei Europene,  un Regulament ce va deveni obligatoriu pentru toate tarile din UE (inclusiv Romania), potrivit caruia agricultorii autohtoni nu vor mai putea cultiva si desface spre comert produse agricole (fructe, legume, cereale, etc.) ale caror seminte nu au fost inregistrate in Banca de Seminte Europeana.
Motivatia adoptarii unui astfel de regulament consta in “ingrijorarea” oficialilor europeni pentru siguranta alimentara si sanatatea populatiei (adica nu cumva ca cetatenii Europei sa manance plante sau alimente “ne-sigure” sau “ne-verificate”) !
Inregistrarea unui singur soi de seminte va costa cam 12.000 euro, evident, avantajate fiind companiile multinationale, iar nu micii producatori, posesori ai unor banci de seminte naturale, autohtone, care nu au nici interesul si nici banii sa inregistreze aiurea soiurile autohtone de seminte.
Vizionează emisiunea de pe Nașul Tv din 25.04.2013 pe tema organismelor modificate genetic. Invitatii lui Radu Moraru: membrii asociatiei Eco Ruralis (ecoruralis.ro) si avocat Mihai Rapcea (rapcea.ro).


Atac premeditat asupra vieții noastre!!! 
Pericolul este uriaș și iminent !
Pe 6 mai, a doua zi de Paște, Comisarii Europeni întruniți la Bruxeles vor vota un Regulament European Privind Semintele si Materialele de Multiplicare care ar putea pune sub obroc semintele noastre traditionale, vechi si ancestrale, moștenite de noi din tata in fiu de-a lungul generatiilor de la inceputul timpului si vor lasa loc semintelor mortii, modificate genetic si hibridate.

Privind acest fapt fara precedent mă gandesc la 3 mari întrebari care se pun si la raspunsurile ce se cer date:
1-De ce un regulament European si de ce acum?
Pentru ca samsarii mortii si-au dat seama ca lumea incepe sa se trezeasca incepand din vest de acolo de unde au inceput si ei atacul asupra semintelor oamenilor, pentru ca șpăgile au fost date, oficialii trebuie să-si facă treaba acum ca dupa alegerile europene de la anul conform calculelor lor vor trebui date mult mai multe spagi si unse mult mai multe usi din cauza unei alte configuratii a locurilor in noul parlament.
Pentru ca si-au facut calculele si au constatat ca in ciuda ofensivei fara precedent a semintelor lor majoritatea covârsitoare a patrimoniului semincer al umanitatii este la noi si este liber.
Pentru ca si-au dat seama de imensa placinta pe care o reprezinta aceasta mostenire si pentru ca nu pot ajunge la ea atunci s-o distruga si sa puna rahatul lor in loc ca pana la urma lumea se va obisnui neavând incotro.
Pentru ca prea a inceput lumea sa se prinda ca fiecare samanta de-a lor e insotita de un intreg pachet tehnologic de insecticide, pesticide si fungicide si cand se renunta la o samanta de-a lor se renunta si la acestea si atunci ia sa-i lasam noi fara alternative.
Pentru ca un regulament ii scuteste de bataia de cap a unor dezbateri si unor modificari si amendamente in parlamentele nationale si atunci ce atata bataie de cap si alti bani cheltuiti ca sa mituiasca si parla mentele tuturor tarilor din Europa cand un regulament le rezolva ele gant problema.
2-Care este impactul pe care il va avea acest regulament odata adoptat?
Primul si foarte devastator va fi distrugerea tuturor afacerilor ce tin de semintele traditionale si anume producatorii de seminte traditionale, pastratorii de seminte traditionale, cultivatorii de seminte traditionale si se pare si bancile nationale de gene si institutele nationale de cercetari.
Va urma incet incet disparitia de pe piata a oricarui aliment gustos si hranitor a oricarei legume si oricarui fruct parfumat si apetisant si inlocuirea lor cu legumele si fructele gen plastic.
Distrugere traditiilor de targuri si oboare unde se fac schimburi si se daruiesc seminte si material saditor.
Inrobirea taranilor catre multinationalele ce le vor vinde din ce in ce mai scump semintele odata ce-si vor fi pierdut semintele proprii.
Disparitia treptata a albinelor datorita pachetului chimic ce insoteste fiecare samanta de-a multinationalelor si care omoara acesti lucratori gratuiti, apropo tot prin grija multinationalelor s-a blocat un proiect de regulament ce interzice niste insecticide daunatoare albinelor urmand ca sa se mai incerce o data votarea luni 29 aprilie 2013.
Si in fine cireasa de pe tort este ca vor fi atat de multi oameni bolnavi datorita hranei nesanatoase provenita din aceste seminte ale mortii ramase singure pe piata ca nici oamenii care sunt constienti ca ce mananca îi face sanatosi sau bolnavi nu vor mai avea alternetive.Atunci, paianjenii puterii oculte ce stau in ascunzisurile lor vor jubila cercul fiind de acum inchis frumos si elegant: Am mancat hrana lor, am baut apa lor, am primit emotiile pe care ei ni le induc prin media lor si ne-am inbolnavit, acum urmeaza ca banii lor sa nu ramana cumva la noi asa ca ii vom da pe medicamentele lor, ne vom trata in spitalele lor unde ne vom deveni dintr-odata bolnavi cronici si vom deveni sclavii lor avand nevoie de banii lor ca sa cumparam obiectele lor si tot asa.
Tonul profund pesimist adoptat a fost pentru a va arata gravitatea problemei iar acum odata cu intrebarea:
3-Ce e de facut?
si raspunsurile la ea sa devenim din nou optimisti cand vom vedea cat de usor se pot demonta masinatiunile lor.
Pentru inceput, aduceti la cunostinta tututror oamenilor acest fapt si cereti de urgenta socoteala celor pe care i-ati ales. In functie de locul unde va desfasurati activitatea constientizati in jurul dumneavoastra gravitatea problemei.
Dati o sansa agriculturii taranesti fiind constienti ca de fiecare data cand cumparati un produs alimentar alegeti intre ei si marile concerne multinationale intre hrana sanatoasa pe care v-o dau ei si cea nesanatoasa oferita de ceilalti.
Duceti o lupta de rezistenta adoptand gradinaritul urban asigurandu-va in acest fel un minim de hrana sanatoasa iar sfaturi primiti de la noi ECORURALIS - www.ecoruralis.ro si de la alte organizatii neguvernamentale.
Daca sunteti la tara intocmiti-va propria gradina de legume si plante aromate precum si cativa pomi fructiferi, cresteti cateva pasari si evitati folosirea chimicalelor adoptand ceaiurile si maceratele de plante sfaturi gasind de saptamana viitoare tot pe site-ul nostru.
Cereti seminte traditionale in mod gratuit de pe site-ul nostru inmultiti-le pastrati-le si oferiti-le la randul vostru in dar.
Deveniti gardieni de seminte si intrati intr-o retea nationala de pastratori in situ de seminte traditionale in asa fel ca patrimoniul nostru national sa nu se piarda.
Cautati metode de vindecare alternative, medicina alopata asa cum s-a transformat ea in ultimul timp devenind o medicina a fricii si mortii.
Deveniti constienti ca mancand sanatos, bând apa din izvoare sau din fantani in panza freatica pe care va trebui sa le gasiti si renuntand la apa din peturi care e o apa moarta si nociva si experimentând doar emotii pozitive lasand la o parte ura, supararea, neiertarea, osândirea, invidia etc este o chestiune de timp si chiar scurt pana cand veti deveni perfect sanatosi ...”
Nicolae Lalu - Eco Ruralis

In completare vedeti si „două conferințe traduse, pe tema Codexului Alimentar cu Scott Tips

Scott Tips este un cunoscut jurist american, specializat în dreptul comercial și al afacerilor. În acest sens, are o numeroasă clientelă, atât națională, cât și internațională. Din 1989, deține poziția de consilier principal al „Federației Naționale pentru Sănătate” (National Health Federation) cea mai veche organizație pentru drepturile consumatorilor din SUA, iar din 2007 ocupă funcția de președinte al acestui organism. În această calitate, a ținut numeroase conferințe pe mai multe continente, pledând pentru accesul liber al oamenilor la hrană și la medicul și metoda de tratament alese în caz de boală. Scott Tips este de asemenea redactorul șef al propriei reviste, Health Freedom News, deținând în același timp rubrica permanentă „Legal Tips” din cadrul publicației „Hrana totală” (Whole Food Magazine).În prezent, principala sa preocupare este aceea de a dezvălui și combate aspectele ilegale din domeniul sănătății publice, apărute la nivelul legislației internaționale. Scott Tips a acordat în ultimii ani o atenție deosebită activității Comisiei Codex Alimentarius, demascând încercările acesteia de a controla și limita libertatea de alegere a individului în ceea ce privește propria sănătate. Datorită reputației și funcțiilor pe care le ocupă, este mandatat să participe la toate ședințele Comisiei Codex, fiind practic recunoscut ca cel mai fervent activist pentru respectarea drepturilor omului în ceea ce privește alimentația și sănătatea. Cartea „Codex Alimentarius – Imperialismul global al hranei” poate fi considerată un corolar al activității acestui profesionist admirabil.”
SURSA: http://frumoasaverde.blogspot.ro


Corporate Controlled Health (RO) 


DOWNLOAD RAPID
(ambele filme)

In completare studiati articolele si documentarele din Categoria CODEX ALIMENTARIUS de pe blogul nostru, iar pentru o explorare mai facila a acestei categorii va recomandam sa o accesati din CUPRINS.

Post Comment

NATURA MINȚII - Episodul 4 - Ce inseamna o minte sanatoasa? (26.04.2013)

18:00 Posted In , , , Edit This 0 Comments »
THE NATURE OF THE MIND (1982)

EP. 4 - What is a healthy mind?

„Care este esenţa învăţăturii mele ? Nu este, drept urmare, mai mult decât evident, că ceea ce sunt, în relaţie cu o altă persoană, creează de fapt societatea şi, astfel, fără a mă transforma eu însumi, radical, nu pot exista transformări ale funcţiilor esenţiale ale societăţii ? Când suntem în căutarea unui sistem care să transforme societatea, nu facem decât să evităm implicaţiile problemei în sine, fiindcă un sistem nu poate transforma un om; omul transformă, întotdeauna, sistemul, aşa cum şi demonstrează istoria. Dar asta se produce numai atunci când eu însumi, în relaţia mea cu tine, înţeleg că sunt cauza haosului, a suferinţei, a distrugerii, a fricii, a brutalităţii. Să mă înţeleg pe mine însumi nu este o problemă de timp; mă pot înţelege pe mine însumi chiar în acest moment.”
Jiddu Krishnamurti (1895-1986)

The First and Last Freedom, Chapter 1
Cu această ultimă parte, intitulată „What is a healthy mind ?”, închei, plin de regret, ciclul postărilor dedicate convorbirilor purtate în perioada 16-17 aprilie 1982, la sediul fundaţiei Krishnamurti, din Ojai, California, între marele învăţător Jiddu Krishnamurti, fizicianul cuantic David Bohm, biologul Rupert Sheldrake şi psihiatrul John Hidley, pe tema naturii minţii umane, pe lungul drum de la identificarea cauzelor suferinţei psihologice până la vindecarea finală, dorită şi aşteptată de noi toţi.
„Acolo unde există diferenţe, trebuie să existe conflict, dezbinare!” – cât de simplu par să se destrame toate confuziile noastre, atunci când suntem îndrumaţi pe calea iluminării de un dascăl autentic al lumii, aşa cum este Jiddu Krishnamurti, care ar putea elimina, cu o singură frază, umbrele ce încă mai plutesc în minţile unora, în ceea ce priveşte strategia diabolică a elitelor lumii, de a ne menţine în sclavie, prinşi în plasa de păianjen a competiţiei, exacerbată de aşa-zisele diferenţe dintre noi - de culoare, de religie, de educaţie - una mai aberantă decât alta, în ultimă instanţă.
Şi folosesc timpul prezent vorbind despre Krishnamurti, deşi, fizic vorbind, a plecat de ceva vreme dintre noi, fiindcă, pe de o parte, învăţăturile lui l-au scos în afara scurgerii liniare a timpului nostru, convenţional stabilit, iar, pe de altă parte, am convingerea că vastitatea şi actualitatea lor asigură răspuns pentru orice îndoială care ne-ar putea bântui sufletele, torturate de absurdul acestei lumi.
Nici nu este dificil să trăieşti în confuzie, fiindcă prin tocirea semnificaţiei cuvintelor datorită uzului lor, de mii de ani, la modul nediscriminat, propagandistic, ajungem să considerăm drept sinonime noţiuni altminteri foarte diferite, cum ar fi atenţia şi concentrarea, de a căror importanţă reală nici măcar nu am fi conştienţi, dacă nu am fi traşi de mânecă de un spirit superior.
Într-o lume a rătăcirii spirituale evidente nu poţi decât să te întrebi:
Cine i-a calificat pe preoţi să „împartă cuvântul Domnului” ?
Chiar credeţi că Dumnezeu, însuşi, coboară din ceruri şi le dă diplome la absolvirea seminarului sau a institutului teologic ?

Avem preoţi din vremuri imemoriale, cum spune Krishnamurti şi lumea stă mai prost ca oricând; deci cât timp le vom mai accepta promisiunile mincinoase, pe care le mai şi plătim cu bani grei, cum că numai ei ne netezesc calea spre mai bine, spre mântuirea spirituală ?
În locul unei căutări sterile, în afara fiinţei noastre, a răspunsului la problema devenirii umane, vă ofer, în continuare, încă un text parţial, o traducere a învăţăturilor sale, sintetizate cu ocazia unui interviu din data de 20 februarie 1949.

„Întrebare: Ce anume înţelegeţi prin transformare ?
Jiddu Krishnamurti: În mod evident, ar trebui să fie o revoluţie radicală. Criza mondială o cere. Vieţile noastre o cer. Incidentele, îndeletnicirile, angoasele noastre zilnice o cer. Problemele noastre o cer. Trebuie să fie o revoluţie fundamentală, radicală, fiindcă tot ceea ce reprezentăm se află în colaps. Deşi aparent pare să existe ordine, de fapt există o decădere lentă, distructivă – valul de distrugeri copleşeşte constant valul vieţii.
Aşadar, trebuie să existe o revoluţie, dar nu o revoluţie bazată pe o idee. O asemenea revoluţie nu este decât continuarea unei idei şi nu o transformare radicală. Şi o revoluţie bazată pe o idee nu aduce decât vărsare de sânge, distrugeri şi haos. Din haos nu poate fi creată ordine; nu poţi crea deliberat haos şi să speri să creezi ordine din acel haos (n.b. Atenţie la doctrina tembelă a masonilor, care şi stă la baza „noii ordini mondiale”: „ordine din haos”). Nu sunteţi aleşii lui Dumnezeu, ca să puteţi crea ordine din confuzie şi haos !
Aceasta este o concepţie fundamental falsă, prezentă la acei oameni care doresc să creeze tot mai multă confuzie pentru a putea produce ordine. Fiindcă deţin puterea de moment, presupun că ştiu toate căile de a produce ordine. Dar, examinând această întreagă catastrofă – repetarea la nesfârşit a războaielor, conflictul neîncetat dintre clasele sociale, dintre oameni, îngrozitoarea inechitate economică şi socială, distribuţia inegală a aptitudinilor şi înzestrărilor, prăpastia existentă între cei care sunt extraordinar de fericiţi, imperturbabili şi cei care sunt prinşi în plasa urii, a conflictelor şi a suferinţei – văzând toate acestea, atunci trebuie să se producă o revoluţie, trebuie să existe o transformare completă, nu-i aşa ?

Acum,  oare  această  transformare,  această  revoluţie  radicală  este  realizarea supremă sau nu este decât o soluţie  de  moment ? Ştiu că ne-am dori să fie realizarea supremă, fiindcă este atât de uşor să gândeşti în termenii unei rezolvări în timp. Într-un final vom fi transformaţi, în cele din urmă vom fi fericiţi, în cele din urmă vom descoperi adevărul, dar, între timp, haideţi să continuăm astfel. Desigur, un asemenea lucru trebuie să se producă din moment în moment, trebuie descoperit încă o dată şi, cu siguranţă, nu poate exista descoperire fără acumulare. Cum am putea noi descoperi noul, dacă trebuie să purtăm povara vechiului ? Numai prin încetarea manifestării acelei poveri am putea descoperi noul.
Deci, pentru a descoperi noul, eternul, în prezent, din moment în moment, cineva are nevoie de o minte extraordinar de atentă şi nu de o minte aflată în devenire. O minte aflată în transformare nu poate cunoaşte, niciodată, binecuvântarea mulţumirii de sine – nu mulţumirea unei satisfacţii infatuate, nu mulţumirea obţinerii unui anume rezultat, ci acea mulţumire care intervine atunci când mintea vede adevărul în ceea ce există şi falsul în ceea ce există. Perceperea acelui adevăr are loc moment de moment şi acea percepţie este întârziată de redarea în cuvinte a momentului în sine.
Aşadar, transformarea nu este un rezultat final. Transformarea nu este un rezultat. Rezultatul implică un reziduu, o cauză şi un efect. Acolo unde există cauzalitate, există obligatoriu un efect. Efectul este doar rezultatul dorinţei voastre de a fi transformaţi. Când doriţi să fiţi transformaţi, continuaţi să gândiţi în termenii devenirii şi cel aflat în devenire nu poate afla, niciodată, ce anume înseamnă să fii.
Adevărul există de la un moment la altul, iar fericirea care continuă să existe nu este fericire. Fericirea este acea stare a firii care este atemporală. Acea stare atemporală poate surveni numai atunci când există o nemulţumire extraordinară – nu acea nemulţumire care a descoperit o canalizaţie prin care poate refula, ci acea nemulţumire care nu are nici o ieşire, care nu are nici o cale de a evada, care nu mai caută împlinirea.

Numai atunci, în acea stare de nemulţumire supremă, poate lua fiinţă realitatea. Acea realitate nu poate fi cumpărată, nu poate fi vândută, nu poate fi reprodusă; nu poate fi cuprinsă în cărţi. Trebuie descoperită moment de moment, în zâmbet, în lacrimă, sub o frunză moartă, în gândurile fugare, în împlinirea iubirii – fiindcă iubirea nu diferă de adevăr. Iubirea este acea stare a firii în care procesarea temporală a gândirii a încetat cu desăvârşire. Şi, acolo unde există iubire, acolo există transformare. Fără iubire, revoluţia nu are nici un sens, fiindcă, atunci, revoluţia nu ar însemna decât distrugere, decădere, o suferinţă perpetuă, din ce în ce mai mare. Acolo unde există iubire, există revoluţie, fiindcă iubirea înseamnă transformare de la un moment la altul.”
Cred, de asemenea, că se cuvine, într-un final, pentru a ne completa imaginea asupra esenţei învăţăturilor lui Krishnamurti, să dau cuvântul şi unuia dintre cei mai apropiaţi colaboratori ai maestrului şi, totodată, protagonist al acestei serii de filmări, pe care am avut privilegiul de-a o traduce, considerat unanim ca unul dintre cei mai buni fizicieni cuantici ai tuturor timpurilor, ce a intuit, printre primii, natura holo-fractală a Universului, dar şi a gândirii umane, David Bohm.
„Primul meu contact cu opera lui Krishnamurti s-a produs în 1959, când i-am citit cartea ‚First and Last Freedom’. Ceea ce mi-a trezit, în mod deosebit, interesul a fost înţelegerea sa profundă a problemei observatorului şi a obiectului observării. Această problemă a fost multă vreme în centrul propriilor mele preocupări, ca fizician, interesat, în principal, de semnificaţia teoriei cuantice, care, pentru prima oară în existenţa fizicii, ca ştiinţă, a introdus noţiunea de inseparabilitate a celor două concepte, drept condiţie esenţială a înţelegerii legilor fundamentale ale materiei, în genere.
Din această cauză, dar şi din cauză că acea carte conţinea multe intuiţii profunde, am simţit că este imperios necesar ca eu să vorbesc cu Krishnamurti, direct şi personal, cât mai curând posibil. Şi, când l-am întâlnit pentru prima oară, într-una din vizitele sale la Londra, am fost şocat de extraordinara uşurinţă de a comunica cu el, care a fost posibilă datorită intensei energii pe care o implica ascultându-mă şi datorită eliberării de orice mecanisme auto-protectoare sau bariere, în modul în care a răspuns la afirmaţiile mele. Ca om de ştiinţă, m-am simţit complet confortabil cu acel gen de răspuns, fiindcă era, în esenţă, de aceeaşi calitate cu cel obţinut în contactele mele cu alţi oameni de ştiinţă, cu ale căror concepţii teoretice avea multe în comun. […]
Ulterior, am început să mă întâlnesc cu Krishnamurti, regulat şi să discut cu el, ori de câte ori venea la Londra. Am iniţiat o asociere care, de atunci încoace, a devenit mai apropiată, pe măsură ce am devenit interesat de şcoli ca Brockwood Park din Londra, care a fost înfiinţată la iniţiativa lui. În aceste discuţii, am dezbătut destul de profund multe probleme, care mă interesau pe mine, în activitatea mea ştiinţifică. Am examinat natura spaţiului şi a timpului şi natura lor universală, ambele privite în raport cu natura externă şi cea a minţii. Dar, mai apoi, am ajuns să analizăm dezordinea şi confuzia generalizată, care caracterizează conştiinţa omenirii.

În acest domeniu, am întâlnit ceea ce cred că este descoperirea esenţială a lui Krishnamurti. Ceea ce el susţinea cu seriozitate, era că toată această dezordine, care este cauza primordială a durerii şi suferinţei generalizate şi care împiedică fiinţele umane să conlucreze eficient, îşi are rădăcinile în faptul că suntem ignoranţi în ceea ce priveşte natura reală a propriilor noastre procese cognitive. Sau, cu alte cuvinte, se poate afirma că nu vedem ceea ce se întâmplă, de fapt, atunci când suntem angajaţi în procesul gândirii. Prin atenţie exclusivă şi prin observarea acestei activităţi, a gândirii umane, Krishnamurti crede că percepe direct gândirea, ca pe un proces material, ce se produce în interiorul fiinţei umane, în creier şi în întreg sistemul nervos.
În mod obişnuit, avem tendinţa de a fi conştienţi numai de conţinutul gândirii şi mai puţin de modul cum se produce, de fapt. Cineva ar putea ilustra acest concept, analizând ceea ce se întâmplă când citeşte o carte. De regulă, cineva este atent, aproape integral, la semnificaţia frazelor pe care le citeşte. Totuşi, cineva poate fi conştient şi de cartea în sine, de formatul ei - ca fiind constituită din pagini care pot fi întoarse, din cuvinte tipărite cu cerneală - de textura hârtiei etc. Similar, putem fi conştienţi de structura reală şi de funcţiile procesului gândirii şi nu numai de conţinutul său.
Cum se poate produce o asemenea conştientizare ?
Krishnamurti propune ceea ce el denumeşte meditaţie. Acum, cuvântul meditaţie a fost desemnat unor categorii ample şi chiar contradictorii de practici, multe dintre ele implicând, mai degrabă, anumite genuri superficiale de misticism. Krishnamurti are în minte o noţiune clară şi perfect definită, atunci când foloseşte cuvântul. Cineva poate obţine o indicaţie validă a semnificaţiei sale, luând în considerare rădăcina din care a derivat cuvântul (rădăcinile cuvintelor, în conjuncţie cu semnificaţiile lor actuale, general acceptate, oferă adesea intuiţii surprinzătoare asupra semnificaţiilor lor mai profunde). Cuvântul englez ‚meditation’ este bazat pe rădăcina latină ‚med’, care înseamnă ‚a măsura’. Accepţiunea actuală a cuvântului este de ‚a reflecta’, ‚a cântări’ (similar cu a măsura) şi de ‚a acorda mare atenţie’. Similar, cuvântul sanscrit pentru meditaţie este ‚dhyana’, care este înrudit îndeaproape cu ‚dhyati’, însemnând ‚a reflecta’. Deci, la acest moment, a medita ar însemna ‚a cântări şi a reflecta, în timp ce se acordă o atenţie deosebită procesului care se petrece atunci când cineva face aşa ceva’.

Cam aceasta este semnificaţia a ceea ce înţelege Krishnamurti prin iniţiere a meditaţiei. Ceea ce înseamnă că cineva acordă o atenţie deosebită la tot ceea ce se întâmplă, în conjuncţie cu gândirea efectivă, care este sursa fundamentală a dezordinii generalizate. Cineva practică asta fără opţiuni, fără criticism, fără acceptare sau respingere a ceea ce se întâmplă. Şi toate acestea au loc împreună cu reflectarea la semnificaţiile învăţăturilor trase de cineva asupra gândirii, în sine (asta seamănă poate cu cititul unei cărţi ale cărei pagini au fost amestecate, şi, fiind pe deplin conştient de această dezordine, în loc de a ‚descoperi o anumită semnificaţie’, în confuzia care se produce, mai degrabă accepţi paginile, aşa cum se întâmplă să apară).
Krishnamurti a observat că însuşi actul meditaţiei, în sine, va produce ordine în gânduri, fără intervenţia voinţei, alegerii, deciziei sau a oricărei acţiuni a ‚gânditorului’. Pe măsură ce se produce o asemenea ordonare, larma şi haosul, care reprezintă, de regulă, zgomotul de fond al conştiinţei noastre, dispar şi mintea devine, în genere, tăcută (gândurile apar numai atunci când sunt necesare îndeplinirii unui ţel cu adevărat important şi, apoi, se opresc, până când sunt necesare din nou).
În această tăcere, Krishnamurti afirmă că se întâmplă ceva nou şi creator, ceva care nu poate fi cuprins în cuvinte, dar care are o semnificaţie crucială pentru întreaga viaţă. Deci, el nu încearcă să comunice acest lucru verbal, ci, mai degrabă, le solicită celor care sunt interesaţi ca ei să exploreze domeniul meditaţiei direct, pentru ei înşişi, prin atenţia efectivă acordată naturii gândirii.
Fără a încerca să examineze această semnificaţie mai profundă a meditaţiei, cineva poate spune, totuşi, că meditaţia, în sensul acordat de Krishnamurti cuvântului, poate ordona activitatea noastră mentală, în întregime şi acesta poate fi factorul cheie, în încercarea de a pune capăt durerii, suferinţei, haosului şi confuziei, care au afectat, în decursul erelor, majoritatea omenirii şi care încă mai sunt prezente, fără a exista perspectiva vizibilă a vreunei schimbări fundamentale, în viitorul apropiat.

Opera lui Krishnamurti este plină de ceea ce s-ar putea numi ‚esenţa abordării ştiinţifice’, atunci când este analizată în forma sa supremă şi cea mai pură. Astfel, el pleacă de la un fapt, această realitate a naturii proceselor noastre cognitive. Acest fapt este fundamentat prin atenţie nedivizată, implicând ascultarea grijulie a proceselor conştiinţei şi observarea ei, cu asiduitate. În acest proces, cineva învaţă constant şi din această învăţătură răsare intuiţia, asupra ansamblului sau naturii generice a proceselor cognitive. Această intuiţie este testată, ulterior. Mai întâi, cineva observă dacă aceasta prezintă propria sa ordine raţională. Apoi observă dacă aceasta va conduce la ordine şi coerenţă, prin ceea ce se revarsă din ea în întreaga sa viaţă. 
Krishnamurti subliniază constant că el nu este, în nici un caz, o autoritate. El a făcut anumite descoperiri certe şi, pur şi simplu, face tot posibilul pentru a le face accesibile acelor persoane care sunt dispuse să asculte. Opera sa nu conţine esenţa vreunei doctrine, nici nu oferă tehnici sau metode, pentru a obţine o minte tăcută. Nu intenţionează să pună bazele nici unui sistem de credinţă religioasă. Mai degrabă, este la îndemâna oricărei fiinţe umane să vadă dacă poate descoperi, ea însăşi, ceea ce Krishnamurti denumeşte atenţie şi, pornind din acel punct, să-şi facă propriile descoperiri.
Este mai mult decât clar, că o asemenea introducere poate, în cel mai bun caz, să arate doar modul cum opera lui Krishnamurti este văzută de o anumită persoană, un om de ştiinţă, aşa cum sunt eu însumi. Pentru a înţelege integral ceea ce susţine Krishnamurti, este necesar, desigur, să începi să citeşti efectiv propriile sale spuse, referitoare la importanţa covârşitoare a atenţiei, dintre toate celelalte răspunsuri umane, introspective şi extrospective, pe care le-am discutat aici.”

„Nu este ceva ce obţii, Dumnezeule, prin post, prin ritualuri, prin toate aceste absurdităţi !” – şi, prin aceste spuse concluzive, Krishnamurti ne poartă, parcă, printr-un ciclu al cunoaşterii umane autentice, înapoi, la înţelepciunea originală a lui Buddha, care şi-a găsit iluminarea mergând pe calea de mijloc şi nu practicând extremele, dovedite a fi, în timp, complet inutile şi, în aceeaşi ordine de idei, să sperăm că nu numai John Hidley a priceput, într-un final, că nu te poţi numi psihiatru şi nu poţi emite pretenţia de a vindeca minţile semenilor tăi, dacă nu ai, tu însuţi, o minte cu adevărat sănătoasă.
„Poţi sta în postura potrivită, cu spatele drept, respirând corect, făcând pranayama şi toate celelalte pentru următorii zece mii de ani şi nu te vei apropia cu absolut nimic de perceperea naturii adevărului, fiindcă nu te-ai înţeles, deloc, pe tine însuţi, modul tău de a gândi, modul tău de a trăi. Nu ai pus capăt suferinţei tale şi vrei să descoperi iluminarea. Poţi face tot felul de exerciţii cu trupul tău şi asta pare să fascineze oamenii, fiindcă simt că asta le va dărui o oarecare putere, un oarecare prestigiu. Înţelegeţi, vă rog, că aceste puteri sunt ca lumânările în bătaia soarelui, sunt ca lumina aruncată de o lumânare, atunci când soarele străluceşte la maxim.”
Krishnamurti in India 1970-71

SURSA: Blogul Dezvaluiri http://antiiluzii.blogspot.com/
FILMUL ESTE OPEN SOURCE
ATENTIE! ACEST ARTICOL SE POATE COPIA DOAR CU ACORDUL LUI MARIAN DE LA BLOGUL DEZVALUIRI!
  Multumim Marian pentru efortul sustinut de a traduce aceste filme deosebite si pentru articolele exceptionale . Speram si noi ca mai devreme sau mai tarziu munca ta sa fie apreciata la adevarata valoare si sa capeti si compensatia materiala. 


Va invitam pe aceasta cale, daca simtiti ca filmele si articolele lui Marian v-au fost de folos, sa DONATI prietenului de la blogul Dezvaluiri, o suma cat de mica in semn de apreciere. Va multumim!

VEZI FILMUL TRADUS, AICI - LINK 1, SAU AICI - LINK 2

DOWNLOAD RAPID 
(cu subtitrare pe film) 

AICI gasiti partea a 3-a a filmului, AICI a 2-a parte si AICI prima parte.

In completare studiati celelalte documentare si articole cu/despre Jiddu in categoria JIDDU KRISHNAMURTI (pe care o puteti explora mai usor in CUPRINS) si cititi cartile lui Krishnamurti ("Viata Eliberata"," Eliberarea de cunoscut"," Sfarsitul timpului" si/sau "Jurnalul" )
 

Post Comment

Iulian Zonenstain la TEDMED Live Iasi 19 aprilie 2013 (24.04.2013)

18:03 Posted In , , , , , , Edit This 0 Comments »
In saptamanile ce au trecut am tot vorbit despre ipocrizia si cenzura celor de la TED in articolele dedicate lui Rupert Sheldrake si Graham Hancock. Astazi vom vorbi din nou despre TED, dar un pic altfel. Zilele acestea am aflat ca pe langa TED si TEDx exista si varianta medicala intitulata TED MED care se presupune a fi o platforma in care diversi medici din comunitatea mondiala medicala impartasesc idei inovatoare cu ceilalti. 
Am fost bucurosi sa aflam ca acum cateva zile, a avut loc si in Iasi un astfel de eveniment despre care puteti citi mai multe aici.  Ceea ce ne-a surprins insa  foarte placut a fost faptul ca exista un medic (prieten si partener al blogului nostru), pe nume Iulian Zonenstein, care a avut indrazneala sa infrunte oprobiul public si sa prezinte o viziune complementara, holistica asupra abordarii medicale. Felicitari Iulian! Fie ca exemplul tau sa fie urmat si de alti medici la fel de curajosi. 
Iulian este mai degraba omul faptelor decat al vorbelor, fiind un exemplu personal si in plan personal si profesional, de excelenta si un practician adevarat ... chiar practica ceea ce propovaduieste! Pe langa dietele exceptionale pe care le-a tinut in ultima vreme, este si proprietarul unui restaurant din Iasi, numit SANTE FOOD, aflat in incinta Palas Shopping Mall, un fast food mai exact, cu produse sanatoase, naturale, vegane o alternativa la fast food-urile obisnuite  dovedind astfel ca se poate si altfel. Desi Fast food-urile sunt asociate cu junk food-ul , in acest caz lucrurile sunt diferite.
Pe Iulian ati avut ocazia sa-l vedeti la noi pe blog prima data in emisiunea Intalnire in punctul zero, episodul 2 (de la minutul 10 la 21).

Iata aici discursul lui Iulian la Ted Med Iasi

Post Comment

NATURA MINȚII - Episodul 3 - Nevoia de securitate (22.04.2013)

22:45 Posted In , , , , Edit This 2 Comments »
THE NATURE OF THE MIND (1982)
EP. 3 - The Need for Security


 „Reformatorii – politici, sociali şi religioşi – nu vor produce decât mai multă suferinţă omului, dacă acesta nu va înţelege modul cum funcţionează propria sa minte. În decursul înţelegerii proceselor mentale intime, se produce o revoluţie lăuntrică, radicală şi din acea revoluţie lăuntrică răsare necesitatea cooperării autentice, care nu este o cooperare cu un sistem, cu o autoritate sau cu cineva care ‚ştie’. Când vei şti cum să cooperezi, fiindcă se produce această revoluţie lăuntrică, atunci vei şti şi cum să nu cooperezi, ceea ce este cu adevărat foarte important, poate mai important. Actualmente, cooperăm cu o persoană care oferă o ‚reformă’, o ‚schimbare’, care nu face decât să perpetueze conflictul şi suferinţa, dar, dacă putem afla ce înseamnă să posezi adevăratul spirit al cooperării, care capătă fiinţă odată cu înţelegerea modului de funcţionare a minţii umane şi care rezidă în eliberarea de ego, atunci există posibilitatea creării unei noi civilizaţii, o lume complet diferită, în care nu mai există pofta de acumulare, nu mai există invidie şi nici concurenţă. Aceasta nu este o simplă utopie teoretică, ci este mentalitatea reală umană, care constă într-o căutare şi o curiozitate constantă, autentică şi binecuvântată.”
Jiddu Krishnamurti (1895-1986)
The Book of Life
Am continuat maratonul spiritual, iniţiat nu cu multă vreme în urmă şi am ajuns la cea de-a treia parte, intitulată „The Need for Security”, a convorbirilor purtate în perioada 16-17 aprilie 1982, la sediul fundaţiei Krishnamurti din Ojai, California, între Jiddu Krishnamurti, David Bohm şi Rupert Sheldrake, secondaţi de psihiatrul John Hidley, colaboratorul fundaţiei, pe tema naturii minţii umane şi, în particular, a necesităţii asigurării siguranţei psihologice a unei fiinţe umane.

Voi respecta propriile mele reguli, stabilite în postarea anterioară, de a-mi limita expunerea, cu excepţia unor mici precizări pe marginea unor replici din actualul episod, în care am urmărit iarăşi, fascinat, dificultatea cu care trei minţi remarcabile, contemporane nouă, urmăresc raţionamentul de o simplitate dezarmantă, până într-un final, al marelui maestru Jiddu Krishnamurti.
Desigur că nu ne putem lăuda cu cine ştie ce raţiune superioară, pur şi simplu fiindcă noi avem avantajul furnizat de cele trei decenii scurse de la filmări şi, deci, al unei perspective social-politice mult mai ample, decât cea a anului 1982.
Este una dintre rarele ocazii, pe care le-am avut în viaţă, de a respecta necondiţionat opinia unui om şi, cu toate acestea, am remarcat cu stupoare că tiparele condiţionării umane, pomenite de maestru, se manifestă aproape instinctiv, atunci când Krishnamurti pare să nege anumite tabuuri, pe care am ajuns, fireşte, să le considerăm imuabile.
Fidelii acestui blog ştiu acum, fără îndoială, că detest ipocrizia malefică a tuturor religiilor organizate - care reuşesc, încă, să ne blocheze accesul la adevărata spiritualitate - dar nu concep existenţa acestui Univers, decât în prezenţa unei Inteligenţe Creatoare, mai presus de el şi încorporată lui, holistic, indiferent de numele pe care preferăm să i-L acordăm.
Din nefericire, religia ne-a separat, de tare multă vreme, de conştiinţa faptului că suntem una cu Dumnezeu şi Universul şi, ca atare, nu era absolut deloc necesar să ne auto reinventăm şi să inventăm un dumnezeu biblic, o entitate exterioară nouă, ce bântuie prin nişte ceruri ipotetice, a cărui existenţă Krishnamurti o neagă ferm în acest episod, provocând zvârcoliri de protest în spiritul nostru, supus condiţionării religioase, vreme de milenii.
Cu certitudine că nu vom reuşi să rezolvăm nici una dintre problemele majore sociale, actuale, dacă nu vom trece la un alt nivel al conştiinţei umane, decât cel care le-a creat sau care a acceptat şi chiar salutat crearea acelor probleme, în baza unor promisiuni mincinoase, privind asigurarea propriei noastre securităţi sociale şi numai a noastră, uitând că nu o vom obţine, niciodată, fără abandonul oricărei urme de ego.
„Tot ceea ce cunoaştem este teama, recompensa şi plăcerea şi moartea şi conflictul constant în relaţii !” – de-a dreptul tristă şi dureroasă această definiţie, atât de nudă, a condiţiei umane, mai ales atunci când este rostită de un spirit superior.
Cred că David Bohm foloseşte, uneori, eronat termenul de „fizic”, în sens de „fiziologic”, ceea ce diminuează, oarecum, claritatea mesajului său, fiindcă fiziologic înseamnă, de fapt, tot o reacţie a subconştientului, condiţionat a priori.

În altă ordine de idei, explicaţia oferită de Rupert Sheldrake, privind modalitatea de a scăpa de teamă şi de a obţine siguranţa psihologică, după care tânjim cu toţii, seamănă izbitor cu litania împotriva fricii, din romanul SF, „Dune”, capodopera lui Frank Herbert şi mă îndoiesc sincer că este o simplă coincidenţă, fiindcă autorul trebuie să fi fost, el însuşi, un iniţiat:
„Frica ucide mintea. Frica este moartea măruntă, purtătoarea desfiinţării totale. Voi învinge frica ! O voi lăsa să treacă peste mine şi prin mine. Şi, după ce va fi trecut, îmi voi întoarce ochiul interior şi voi privi în urma ei. Pe unde a trecut frica, nu va mai fi nimic. Numai eu voi rămâne !”
„Order of the Star in the East” a fost fondat în 1911, pentru a proclama venirea Dascălului Lumii. Krishnamurti a fost făcut conducătorul ordinului. În data de 3 august 1929, la deschiderea taberei anuale a ordinului, de la Ommen, în Olanda, Krishnamurti a dizolvat ordinul, în faţa a peste 3.000 de adepţi, refuzând tutela iniţiată de dr. Annie Besant şi Charles Webster Leadbeater, reprezentanţii Theosophical Society. Discursul ţinut cu acea ocazie, a reprezentat manifestul spiritual ce a marcat peste jumătate de secol de activitate altruistă, susţinută, în slujba omenirii şi consider că merită a fi cunoscut şi, mai ales, aprofundat:
„Suntem pe cale de a discuta, în această dimineaţă, dizolvarea ‚Order of the Star’. Mulţi oameni vor fi încântaţi, iar alţii vor fi, mai degrabă, trişti. Nu se pune problema nici a desfătării şi nici a tristeţii, fiindcă este ceva inevitabil, aşa cum am de gând să vă explic. Poate vă amintiţi povestea în care diavolul şi un prieten al său mergeau pe stradă, când au văzut un om aplecându-se şi ridicând ceva de la pământ, privindu-l şi, apoi, punându-l în buzunar. Prietenul îi spuse diavolului, ‚Ce a ridicat acel om de jos ?’. ‚A ridicat o bucată din adevăr !’, răspunse diavolul. ‚Asta e o veste foarte proastă pentru tine, atunci.’, spuse prietenul. ‚Oh, nici vorbă’, replică diavolul, ‚fiindcă am de gând să-l las pe el să-l impună.’
Afirm că Adevărul este un ţinut lipsit de poteci şi nu te poţi apropia de el pe nici o cale, prin nici o religie, prin nici o sectă. Acesta este punctul meu de vedere şi ader la el, absolut şi necondiţionat. Adevărul, fiind nelimitat, necondiţionat, de neabordat pe nici o cale, nu poate fi impus; nici nu poate fi înfiinţată vreo organizaţie care să conducă sau să forţeze oamenii pe vreo cale anume. Dacă înţelegeţi asta, mai întâi, atunci veţi înţelege cât de imposibil este să impui o credinţă. O credinţă este ceva pur individual şi nu poţi şi nu trebuie s-o impui. Dacă faci asta, devine moartă, pietrificată; devine un crez, o sectă, o religie care trebuie să fie impusă altora. Exact asta se încearcă în întreaga lume. Adevărul este minimalizat şi este transformat în jucăria celor slabi, a celor care sunt nemulţumiţi, doar provizoriu. Adevărul nu poate fi coborât la nivelul nostru, ci, mai degrabă, individul trebuie să facă efortul de a se ridica deasupra lui. Nu poţi aduce vârful muntelui în fundul văii. Dacă vrei să ajungi în vârful muntelui, trebuie să traversezi valea şi să-i urci pantele, fără să te temi de prăpăstiile periculoase.
Deci, acesta este primul motiv, din punctul meu de vedere, pentru care ‚Order of the Star’ ar trebui să fie dizolvat. În pofida acestui fapt, veţi forma poate alte ordine, veţi continua să aparţineţi altor organizaţii, aflându-vă în căutarea adevărului. Eu nu vreau să aparţin nici unei organizaţii de natură spirituală, sper să înţelegeţi asta. M-aş folosi de o organizaţie care m-ar ajuta să ajung la Londra, de exemplu; acesta este un tip total diferit de organizaţie, mai degrabă de natură mecanică, cum ar fi poşta sau telegraful. Aş folosi un autoturism sau un vapor cu aburi, pentru a călători, fiindcă acestea nu sunt decât mecanisme de natură fizică, care nu au nimic de-a face cu spiritualitatea. Repet, afirm că nici o organizaţie nu poate conduce omul către spiritualitate.

Dacă va fi creată o organizaţie în acest scop, va deveni o cârjă, o slăbiciune, o robie, care sigur că va schilodi individul şi-l va împiedica să se dezvolte, să-şi realizeze propria unicitate, care rezidă în descoperirea de către el însuşi a acelui adevăr, absolut şi necondiţionat. Deci, acesta este un alt motiv pentru care am decis, în calitatea mea de conducător al ordinului, să-l desfiinţez. Nimeni nu m-a convins să iau această decizie. Nu este vreo ispravă magnifică, fiindcă nu doresc să am adepţi şi vorbesc serios. În momentul în care urmezi pe cineva, încetezi să mai urmezi calea Adevărului. Nu mă interesează dacă acordaţi sau nu atenţie spuselor mele.
Am un anume scop de îndeplinit în lume şi o voi face printr-o concentrare neclintită. Îmi rezerv un singur ţel esenţial: să eliberez omul. Vreau să-l eliberez din toate cuştile, de toate temerile şi nu să fondez noi religii, noi secte şi nici să formulez noi teorii şi noi filozofii. Atunci mă veţi întreba, fireşte, de ce voi merge prin lumea întreagă, ţinând continuu discursuri. Vă voi spune de ce voi face asta: nu fiindcă doresc adepţi, nu fiindcă doresc să am un grup anume de discipoli speciali. Cât de mult doresc oamenii să fie diferiţi de semenii lor, oricât de ridicole, absurde sau triviale ar fi diferenţele dintre ei ! Nu vreau să încurajez o asemenea absurditate. Nu am discipoli, nu am apostoli, nici pe Pământ, nici în tărâmul spiritual. Nici ispita banilor şi nici dorinţa de a avea un trai confortabil, nu mă atrag. Dacă mi-aş fi dorit un trai confortabil, nu aş fi venit într-o tabără şi nici nu aş fi trăit într-o ţară ploioasă ! Vorbesc sincer, fiindcă vreau să stabilesc asta, odată pentru totdeauna. Nu vreau să port aceste conversaţii copilăreşti, an de an.
Un anumit reporter, care m-a intervievat, a considerat că e un act magnific să dizolvi o organizaţie cu mii şi mii de membri. Pentru el era un act grozav, fiindcă a afirmat: ‚Ce vei face după aceea, cum vei trăi ? Nu vei mai avea adepţi, oamenii nu te vor mai asculta.’ Dacă există numai cinci oameni care mă vor asculta, care vor trăi întorcându-şi feţele către eternitate, atunci va fi suficient. Ce folos este să ai mii de adepţi care nu înţeleg, care sunt plini numai de prejudecăţi, care nu doresc noul, ci, mai degrabă, ar răstălmăci noul pentru a se potrivi propriilor ego-uri, sterile şi inerte ? Dacă mă exprim dur, vă rog să nu mă înţelegeţi greşit, fiindcă n-o fac din lipsă de compasiune. Dacă mergeţi la un chirurg, pentru o operaţie, nu e o manifestare de bunătate din partea lui să vă opereze, chiar de vă va provoca durere ? Deci, în aceeaşi manieră, dacă mă exprim direct, nu o fac din lipsă de afecţiune, ci din contră.
Aşa cum am spus, nu am decât un singur ţel: să eliberez omul, să-l îndemn către libertate, să-l ajut să se detaşeze de toate limitările, fiindcă numai asta îi va oferi fericirea eternă, îi va oferi descoperirea necondiţionată a sinelui.
Fiindcă sunt liber, necondiţionat, întreg – nu tributar Adevărului parţial, relativ, ci întregului Adevăr, care este etern – le doresc celor care încearcă să mă înţeleagă să fie şi ei liberi; nu să mă urmeze pe mine, nu să facă din mine propria lor cuşcă, care va deveni o religie, o sectă. Mai degrabă ar trebui să fie liberi de toate temerile – de teama de religie, teama de mântuire, teama de spiritualitate, teama de iubire, teama de moarte şi teama de viaţa însăşi. Aşa cum artistul pictează ceva, fiindcă simte încântare în actul pictării, în sine, fiindcă este propria lui exprimare, gloria sa, bunăstarea sa, la fel iau şi eu această decizie, nu fiindcă doresc să obţin ceva, de la cineva anume.
Sunteţi obişnuiţi să vă supuneţi autorităţii sau unei atmosfere autoritare, care credeţi că vă va conduce către spiritualitate. Credeţi şi speraţi că altcineva poate, prin puterile sale extraordinare – printr-un miracol – să vă transporte către tărâmul eternei libertăţi, care este fericirea. Întreaga voastră perspectivă asupra vieţii se bazează pe acea autoritate.
Mi-aţi ascultat vorbele vreme de trei ani, fără să aibă loc vreo schimbare, cu puţine excepţii. Acum analizaţi-mi spusele, fiţi critici, astfel încât să le puteţi înţelege pe deplin, în esenţă. Atunci când căutaţi o autoritate care să vă conducă spre spiritualitate, vă simţiţi obligaţi, automat, să clădiţi o organizaţie în jurul acelei autorităţi. Tocmai prin crearea acelei organizaţii, care, credeţi voi, va ajuta autoritatea să vă conducă spre spiritualitate, vă treziţi într-o cuşcă.
Dacă vorbesc fără menajamente, ţineţi minte, vă rog, că o fac nu din duritate, nu din cruzime, nu fiindcă sunt entuziasmat de ţelul meu, ci fiindcă vreau să înţelegeţi ceea ce afirm. Din acest motiv vă aflaţi aici şi ar fi o risipă de vreme dacă nu v-aş explica clar, decisiv, punctul meu de vedere.
Timp de 18 ani v-aţi pregătit pentru acest eveniment, pentru Venirea Dascălului Lumii. Timp de 18 ani v-aţi organizat, aţi căutat pe cineva care să ofere noi plăceri inimilor şi minţilor voastre, care să vă transforme întreaga viaţă, care să vă ofere o nouă înţelegere; pentru cineva care să vă ridice pe un nou plan al existenţei, care să vă ofere un nou sprijin, care să vă elibereze – şi uite ce s-a întâmplat !
Luaţi în considerare împăcarea cu voi înşivă şi descoperiţi în ce măsură acea credinţă v-a făcut să fiţi diferiţi – nu diferenţa superficială de a purta o insignă, care este ceva trivial, absurd. În ce măsură a reuşit o asemenea credinţă să spulbere toate lucrurile nesemnificative din viaţă ? Aceasta este singura cale de a judeca: în ce măsură sunteţi mai liberi, mai măreţi, mai periculoşi pentru orice societate care se bazează pe fals şi pe nimicuri ? În ce măsură au devenit diferiţi membrii acestui ordin ? Aşa cum am spus, v-aţi pregătit 18 ani pentru venirea mea. Nu-mi pasă dacă voi credeţi că sunt sau nu Dascălul Lumii. Asta are foarte mică importanţă. De când aparţineţi ordinului, v-aţi oferit compasiunea, energia, recunoscând, parţial sau integral, că Krishnamurti este Dascălul Lumii: integral, cei care caută cu adevărat, parţial, cei care sunt satisfăcuţi cu propriile lor jumătăţi de adevăr.
V-aţi pregătit vreme de 18 ani şi uite cât de multe obstacole există în calea înţelegerii voastre, cât de multe complicaţii, cât de multe lucruri triviale. Prejudecăţile voastre, temerile voastre, autorităţile voastre, bisericile voastre, vechi sau noi – toate acestea, afirm, sunt bariere în calea înţelegerii. Nu mă pot exprima mai clar de atât. Nu vreau să fiţi de acord cu mine, nu vreau să-mi fiţi adepţi, vreau să înţelegeţi ceea ce spun. Această înţelegere este necesară, deoarece credinţa voastră nu v-a transformat, ci doar v-a complicat vieţile şi sunteţi dispuşi să acceptaţi lucrurile aşa cum sunt.
Vreţi să aveţi proprii voştri zei – noi zei în locul celor vechi, noi religii în locul celor vechi, noi modele în locul celor vechi – toate fiind, în egală măsură, lipsite de valoare, toate barierele, toate limitările, toate cârjele. În locul vechilor decoraţii spirituale aveţi altele noi, în locul vechilor credinţe aveţi altele noi. Cu toţii depindeţi de altcineva, pentru spiritualitatea voastră, pentru fericirea voastră, pentru iluminarea voastră.

Şi, deşi v–aţi pregătit pentru mine vreme de 18 ani, când vă spun că toate aceste lucruri nu sunt necesare, când vă spun că trebuie să vă debarasaţi de ele şi să căutaţi în voi, înşivă, iluminarea, gloria, purificarea şi incoruptibilitatea sinelui, nici unul dintre voi nu sunteţi dispuşi s-o faceţi. Poate că sunt unii, dar foarte, foarte puţini.
Deci, de ce să avem o organizaţie ? De ce să am oameni falşi, ipocriţi, care să mă urmeze pe mine, întruchiparea Adevărului ? Ţineţi minte, vă rog, că nu spun ceva dur sau nepoliticos, dar am ajuns în situaţia în care trebuie să înfruntaţi lucrurile aşa cum sunt. Am afirmat anul trecut că nu voi face compromisuri. Foarte puţini m-au ascultat atunci. În acest an mă exprim cât se poate de clar. Nu ştiu câţi anume din miile de membri ai ordinului s-au pregătit pentru mine, vreme de 18 ani şi, totuşi, acum, nu sunt dispuşi să asculte necondiţionat, integral, ceea ce afirm.
Aşa cum am mai spus, scopul meu este să fac omul liber, necondiţionat, fiindcă afirm cu tărie că singura spiritualitate este incoruptibilitatea sinelui, care este etern, este armonia între raţiune şi iubire. Acesta este Adevărul absolut, necondiţionat, care este Viaţa însăşi. Vreau aşadar să eliberez omul, mai vesel ca păsările cerului, neîmpovărat, independent, plin de extazul propriei libertăţi. Şi eu, pentru care v-aţi pregătit timp de 18 ani, vă spun acum că trebuie să vă eliberaţi de toate aceste lucruri, liberi de complicaţiile şi încurcăturile voastre. Pentru asta nu trebuie să aveţi o organizaţie bazată pe credinţa spirituală. De ce să avem o organizaţie numai pentru cinci sau zece oameni din lume care înţeleg, care se luptă, care au renunţat la toate acele lucruri triviale ? Şi, pentru oamenii slabi, nu poate exista nici o organizaţie care să-i ajute să descopere Adevărul, fiindcă Adevărul se află în fiecare dintre noi; nu este departe, nu este aproape; este de-o eternitate acolo.
Organizaţiile nu vă pot elibera. Nici un om dinafara voastră nu vă poate elibera; nici cultul organizat, nici propria voastră jertfă pentru o cauză, nu vă pot elibera; nici constituirea voastră în vreo organizaţie, nici scufundarea voastră în muncă nu vă pot elibera. Folosiţi o maşină de scris pentru a redacta scrisori, dar n-o puneţi într-un altar şi n-o veneraţi. Dar exact asta faceţi, atunci când organizaţiile devin principala voastră grijă.
‚Câţi membri are ordinul ?’. Asta e prima întrebare pe care mi-o pun reporterii. ‚Câţi adepţi aveţi ? Prin numărul lor vom aprecia dacă ceea ce afirmaţi este adevărat sau fals.’ Nu ştiu câţi sunt. Nu sunt interesat de asta. Aşa cum am spus, dacă ar exista fie şi un singur om care a fost eliberat, atunci ar fi de ajuns.
Repet, aveţi concepţia că numai anumiţi oameni deţin cheia Regatului Fericirii. Nimeni n-o deţine. Nimeni nu are autoritatea de a deţine acea cheie. Acea cheie se află în voi, înşivă şi în progresul şi purificarea şi incoruptibilitatea acelui sine, unic, constă Regatul Eternităţii.
Deci, veţi vedea cât de absurdă este întreaga structură pe care aţi clădit-o, căutând sprijin în exterior, depinzând de alţii pentru propriul vostru confort spiritual, pentru fericirea voastră, pentru tăria voastră. Toate acestea pot fi descoperite numai în voi, înşivă.
V-aţi obişnuit să vi se spună cât de departe aţi avansat, care vă este statutul spiritual. Ce copilărie ! Cine, în afară de voi înşivă, poate spune dacă sunteţi frumoşi sau urâţi în interior ? ! Cine, în afară de voi înşivă, vă poate spune dacă sunteţi incoruptibili ? Nu sunteţi serioşi când faceţi aşa ceva.
Dar cei care doresc, cu adevărat, să înţeleagă, care caută să descopere ceea ce este etern, fără început şi fără sfârşit, vor păşi împreună tot mai uniţi, vor fi un pericol pentru tot ceea ce este lipsit de importanţă, pentru ireal, pentru umbre. Şi ei se vor concentra, vor deveni flacără. Fiindcă ei înţeleg. Asemenea organizaţie trebuie să creăm şi acesta îmi este ţelul. Fiindcă din acea înţelegere autentică va răsări prietenia adevărată. Fiindcă din acea prietenie adevărată – pe care se pare că n-o cunoaşteţi – va răsări o cooperare reală, din partea fiecăruia. Şi asta nu din cauza autorităţii, nu din cauza mântuirii, nu din cauza jertfirii pentru vreo cauză, ci din cauză că înţelegeţi cu adevărat şi, drept urmare, sunteţi capabili să trăiţi în etern. Acesta este un lucru mai măreţ decât orice plăcere, decât orice sacrificiu.
Deci, acestea sunt câteva dintre motivele pentru care, după o analiză minuţioasă, vreme de doi ani, am luat această decizie. Nu a fost vreun impuls de moment. Nu am fost convins de nimeni, altcineva. Nu mă pot lăsa convins de asemenea lucruri. Timp de doi ani m-am gândit la asta, pe îndelete, cu grijă, cu răbdare şi am decis acum să desfiinţez ordinul, al cărui conducător se întâmplă să fiu. Puteţi forma alte organizaţii şi puteţi aştepta pe altcineva. Nu-mi fac griji din cauza asta, nu fiindcă veţi crea noi cuşti şi noi decoraţiuni pentru acele cuşti. Singura mea grijă este să eliberez omul, absolut şi necondiţionat.”
În postarea Iisus în India – mit sau adevăr afirmam:
„Toată viaţa mea am fost învăţat, la modul idilic, că adevărul este un lucru puternic, care iese mereu la suprafaţă, care învinge într-un final şi, totuşi, cred că nu am întâlnit, toată viaţa, ceva care să fi eşuat atât de plenar ca adevărul, fiindcă nimic nu este mai iritant, mai incomod, mai nediplomat, mai ‚incorect politic’, decât rostirea frustă a adevărului, atât de clar multora şi atât de rar pronunţat cu voce tare.”
Am amintit asta, ca pe o modestă completare la pledoaria maestrului Krishnamurti pentru aflarea Adevărului suprem, care, potrivit lui, sălăşluieşte în fiecare dintre noi şi este uluitoare similitudinea dintre esenţele învăţăturilor spirituale ale autenticilor dascăli ai lumii, care ne conjură, în bloc, să-l redescoperim pe Dumnezeu în noi înşine şi nicăieri în exterior, prin mijlocirea ‚dezinteresată’ a vreunui fals mântuitor sau şi mai grav, a vreunui ipocrit de purtător de sutană.

 „Unul dintre cele mai falimentare concepte este cel al libertăţii umane. Desigur, omul este liber să aleagă, dar, atunci când alege, se află deja în confuzie. Când vezi ceva foarte clar, atunci nu alegi. Examinaţi vă rog această realitate, în voi înşivă. Când vedeţi ceva, cu claritate, unde mai există necesitatea de a alege ? Nu există alegere. Numai o minte confuză este cea care alege, zicând ‚Asta e corect, asta e greşit, trebuie să fac asta fiindcă aşa e corect’, şi nu o minte limpede, care observă direct. Pentru o asemenea minte nu există alegere. Vedeţi, noi afirmăm că avem liber arbitru şi, drept urmare, suntem liberi. Este una dintre absurdităţile pe care le-am inventat, dar, în esenţă, nu suntem deloc liberi. Suntem condiţionaţi şi este necesară o analiză extrem de detaliată şi înţelegerea acestei condiţionări, pentru a ne elibera, cu adevărat.”
Jiddu Krishnamurti (1895-1986)

Collected Works, Vol. XVII", 270,

Individual and Society
SURSA: Blogul Dezvaluiri http://antiiluzii.blogspot.com/
FILMUL ESTE OPEN SOURCE
ATENTIE! ACEST ARTICOL SE POATE COPIA DOAR CU ACORDUL LUI MARIAN DE LA BLOGUL DEZVALUIRI!
  Multumim Marian pentru efortul sustinut de a traduce aceste filme deosebite si pentru articolele exceptionale . Speram si noi ca mai devreme sau mai tarziu munca ta sa fie apreciata la adevarata valoare si sa capeti si compensatia materiala. 

Va invitam pe aceasta cale, daca simtiti ca filmele si articolele lui Marian v-au fost de folos, sa DONATI prietenului de la blogul Dezvaluiri, o suma cat de mica in semn de apreciere. Va multumim! 
VEZI FILMUL TRADUS, AICI - LINK 1
SAU AICI - LINK 2
SAU AICI - LINK 3
SAU AICI - LINK 4
   
 DOWNLOAD RAPID
(cu tot cu subtitrare) 

In completare studiati celelalte documentare si articole cu/despre Jiddu in categoria JIDDU KRISHNAMURTI (pe care o puteti explora mai usor in CUPRINS) si cititi cartile lui Krishnamurti ("Viata Eliberata"," Eliberarea de cunoscut"," Sfarsitul timpului" si/sau "Jurnalul" ).
 

Post Comment

CELE MAI IMPORTANTE POSĂRI PENTRU NOI

UNIVERSUL CONECTAT - ce-ar fi dacă Nassim Haramein ar avea dreptate? (15.12.2016)

THE  CONNECTED UNIVERSE (2016) „Unui fractal infinit, aflat în rotaţie, cum îi defineşti centrul ? Orice punct este centrul său...

ALTE FILME INTERESANTE

CREZI CĂ ACEST BLOG TE AJUTĂ PE TINE ŞI/SAU LUMEA ÎN CARE TRĂIEŞTI?
Daca da, sprijina munca celor care aduc aceste informatii la lumina, printr-o DONAŢIE. Este cea mai concreta recunostinta! CLICK AICI pentru a DONA prin PAYPAL sau DONAŢI ANONIM prin BITCOIN la adresa
1AgtwQF2ETidVoP9tqFnpqFMwz86FUejug. Altă formă de plată găsiţi AICI.

DE AJUTOR

Dacă ești pentru prima dată pe acest blog, îți urăm bun venit! Poți căuta orice subiect care te interesează cercetând CUPRINSUL din meniul de pe stânga (odată ajunşi în cuprins apăsaţi CTRL + F + cuvânt cheie pentru găsire rapidă), dar şi ARHIVA şi CATEGORIILE de pe coloana din stânga și nu în ultimul rând caseta "CĂUTAŢI PE BLOG" de pe coloana din dreapta (sus). Sunt peste 1050 de articole publicate în clipa asta, majoritatea însoţite de filme şi clipuri traduse sau emisiuni tv, deci ai ce răsfoi şi crede-ne se merită efortul. Poți de asemenea primi direct pe email articolele care apar dacă te abonezi cu adresa de mail în căsuţa de ABONARE din dreapta, de sub VIZITE (pentru abonare primeşti gratuit toată colecţia Corrado Malanga - cărţi, articole, filme traduse, de pe blogul nostru). De asemenea ne poţi urmări activitatea pe FaceBook, dând LIKE (APRECIEZ) în zona centrală de sus. Mulţumim pentru vizită şi te mai așteptăm pe aici!

Pentru cei care au nelamuriri in ceea ce priveste prezenta reclamelor pe blogul nostru, le recomandam sa citeasca articolul DESPRE RECLAME.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...