Ieşirea Din MATRIX: OSHO - Femeile, bărbaţii şi frica de intimitate

joi, 25 iunie 2009

OSHO - Femeile, bărbaţii şi frica de intimitate


OSHO - Women, Men and the Fear of Intimacy


Acesta este al doilea articol, în întregime dedicat unuia dintre maeştrii noştrii spirituali de suflet, OSHO (Baghwan Sri Rajneesh). Primul articol, intitulat "OSHO - Un mistic nonconformist" a făcut o introducere în viaţa şi învăţăturile acestuia şi poate fi vizionat aici (click aici).

Prin filmul de azi veţi pătrunde şi mai adânc în viziunea excepţională a lui Osho despre viaţă, relaţii, sexualitate, spiritualitate, şamd.

Le mulţumim traducătorilor de la ZorbaBuddha.ro (credem că sunt cei care au şi blogul dedicat lui OSHO http://skymindblog.wordpress.com/ ) pentru această traducere şi aşteptăm şi altele. Felicitări!

Am găsit pe blogul lui George Enea un articol intitulat "Osho - Trăieşte o experienţă fără a o numi în vreun fel" ce conţine câteva câteva idei ale lui OSHO, care se potrivesc articolului de azi:


"Cuvintele nu sunt numai cuvinte. Ele sunt caracterizate de stări şi climat propriu. Atunci când un cuvânt ţi se întipăreşte în minte, el aduce un climat diferit minţii tale, o abordare şi o viziune diferite. Dacă vei spune altfel unui lucru, vei observa că ceva se va schimba imediat.

Aşa că unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să îl ţinem minte este faptul că, dacă este posibil, trăieşte o experienţă fără a o numi în vreun fel. Dacă îi vei da nume, ea va deveni mai îngustă. Eşti aşezat... petreci o seară liniştită. Soarele a apus şi stelele au început să apară pe cer. Exişti. Nici măcar să nu spui: "Vai, ce frumos!", pentru că în acel moment lucrurile nu vor mai fi atât de frumoase. Atunci când spui "frumos" readuci în prezent trecutul şi toate experienţele care te-au făcut să le admiri au colorat deja cuvântul respectiv. Cuvântul tău, "frumos", conţine multe experienţe legate de frumuseţe. Dar acest lucru este cu totul nou. Nu a fost niciodată astfel. Nici nu va mai fi vreodată.

De ce readuci trecutul? Prezentul este atât de vast - trecutul este atât de îngust. De ce să priveşti printr-o gaură în zid când poţi să ieşi şi să priveşti cerul? Aşa că încearcă să nu foloseşti cuvinte de genul acesta, iar, dacă într-adevăr trebuie, atunci încearcă să alegi cu grijă, deoarece fiecare cuvânt are nuanţa sa. Fii poetic în legătură cu acel lucru. Foloseşte-l în mod potrivit, cu iubire şi sentiment.

Există cuvinte pline de sentiment şi există cuvinte pline de intelect. Renunţă treptat la cuvintele pline de intelect. Foloseşte din ce în ce mai mult cuvintele pline de sentiment. Există cuvinte cu rezonanţă politică şi mai există cuvinte cu rezonanţă religioasă. Renunţă la cuvintele legate de politică. Există cuvinte care creează imediat un conflict. în momentul în care le pronunţi, apare raţionamentul. Aşadar, nu folosi niciodată limbajul argumentativ, logic. Foloseşte limbajul iubirii, afecţiunii, pentru a nu se ivi nici un raţionament.

Dacă o persoană începe să simtă acest lucru, atunci se iveşte o schimbare profundă. Relaţiile tale vor fi cu totul altfel pentru că nouăzeci la sută dintr-o relaţie se desfăşoară prin intermediul cuvintelor, al gesturilor - iar acestea sunt şi ele cuvinte. Acelaşi cuvânt ţi-a adus atâtea probleme şi tu continui să-l foloseşti. Dacă un cuvânt aduce nefericire, furie, conflict, raţionament, atunci trebuie să renunţi la el. Ce rost are să continui? înlocuieşte-l cu ceva mai bun. Cel mai bun lucru este liniştea. Apoi urmează muzica, poezia şi iubirea."

Deasemenea vă prezentăm şi una dintre cărţile lui OSHO, intitulată "MEDITAŢIA - Cunoaşterea de Sine (le Voyage Interieur , 1990 , Paris)


VEDEŢI FILMUL AICI:






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului.
Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare.
De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici.
Apoi referiți-vă pe cât posibil doar la subiectul postării. Folosiți un limbaj decent. Dacă intrați în clinciuri cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe vor fi respinse fara discuții.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!

gif-850x250

O INIȚIATIVĂ DE MARE VIITOR ȘI VALOARE

O INIȚIATIVĂ DE MARE VIITOR ȘI VALOARE
Este un proiect în care se pot implica toți românii de pretutindeni și vă invităm să o faceți!

DE AJUTOR

Dacă ești pentru prima dată pe acest blog, îți urăm bun venit! Poți căuta orice subiect care te interesează cercetând CUPRINSUL din meniul de pe stânga (odată ajunşi în cuprins apăsaţi CTRL + F + cuvânt cheie pentru găsire rapidă), dar şi ARHIVA şi CATEGORIILE de pe coloana din dreapta și nu în ultimul rând caseta "CĂUTAŢI PE BLOG" de pe coloana din dreapta (sus). Sunt peste 1300 de articole publicate în clipa asta, majoritatea însoţite de filme şi clipuri traduse sau emisiuni tv, deci ai ce răsfoi şi crede-ne se merită efortul. Poți de asemenea primi direct pe email articolele care apar dacă te abonezi cu adresa de mail în căsuţa de ABONARE din dreapta, de sub VIZITE (pentru abonare primeşti gratuit toată colecţia Corrado Malanga - cărţi, articole, filme traduse, de pe blogul nostru). De asemenea ne poţi urmări activitatea pe FaceBook, dând LIKE (APRECIEZ) în zona centrală de sus. Mulţumim pentru vizită şi te mai așteptăm pe aici!

Disqus

COMETARII DIN FACEBOOK

APEL

CELE MAI IMPORTANTE POSĂRI PENTRU NOI

PROSPERĂ - Oare e asa de greu?

THRIVE (2011) What On Earth Will it Take? In sfarsit va putem prezenta tradus, mult asteptatul documentar THRIVE si pentru asta mu...

Pentru cei care au nelamuriri in ceea ce priveste prezenta reclamelor pe blogul nostru, le recomandam sa citeasca articolul DESPRE RECLAME.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...